X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל מה שרציתם לדעת על רצפת הפרקט ולא העזתם לשאול - אלו סוגי פרקטים קיימים? מה הם החידושים האחרונים? כיצד ניתן לחסוך בעלויות? מה נדרש על-מנת לשמור על הפרקט? ומה חשוב לדעת לפני הרכישה?
▪  ▪  ▪
לדעת לבחור נכון

הפרקט היה בעבר נחלתם של מעטים ובשנים האחרונות הוא הפך כמעט לפריט חובה בכל בית. רצפת הפרקט נתפסת כציפוי ריצפה היוצר תחושה של חמימות בחדר. לפרקט, יכולת להקנות מראה נוסטלגי ועם זאת חדשני. כמו-כן, הוא מעלה את איכות החיים, שומר על איכות הסביבה ואין לו בעיות אסתטיקה החזקה והיגיינה. סוגי הפרקט הקיימים הם: פרקט למינציה; פרקט עץ טיבעי רב שכבתי; פרקט עץ גושני.
תחום הפרקט לא מפסיק לחדש ולהתחדש. לכל חידוש יש כמובן סיבה. בדרך כלל, החידוש בא לענות על בעיה שמלווה את המוצר, ולעיתים הוא פשוט בא לענות לנו על הצורך בבית מעוצב, טרנדי ויפה שאנשים לא יפסיקו לדבר עליו.
אז מה חדש בתחום הפרקט ומדוע נוצר אותו חידוש?
פרקט ומים
ראשית, הבעיה הנפוצה ביותר בפרקטים היא בעיית הרטיבות. אם יחדרו לפרקט שלנו מים, הוא מיד יתנפח וייהרס ויגרום לנו למפח נפש. לשם כך, קיים פרקט מסוג עץ טיק בדרך כלל גושני , שזהו "פרקט שאוהב מים", הפרקט הזה שכיח בעיקר במקלחות, ספא ומכוני בריאות. הוא בעל עץ צפוף ודחוס, אין התכווצויות והתפשטויות בעץ, קל לעבוד אתו ולהניחו קרוב לקירות, לעיתים נוהגים לשלבו עם גומי צמוד לפלטות, מה שהופך אותו לעמיד יותר במים.
מעבר לנוחות, הפרקט מעניק למקלחת מראה חם ואקזוטי. פתרון נוסף לבעיית הלחות הוא חומר שנקרא קליק גארד שמשמש לאיטום פרקט בעיקר ללמינציה ומשפר פי כמה את איכות ההתקנה. החומר הזה שמוחדר לפרקט בין פלטות החיבור הופך אותו לעמיד בפני התנפחויות ופגיעת נוזלים. החומר מורכב יחד עם הפרקט בזמן ההתקנה ובעזרתו ניתן להתמודד היטב עם מקומות שעד היום נמנעו מלהמליץ על התקנת פרקטים בהם, כיוון שסף רגישותם לנוזלים גבוה מידי, כגון: מטבח, שירותים, מסעדה, שבהם יש צורך לשטוף את הרצפה מדי יום וגם סלון בדירות קרקע.
פרקט נייד
בעיה נוספת שמתעוררת אצל אוהבי הפרקט, היא שאלת ההשקעה. רבים מאיתנו "מתים" לרצפת פרקט שתקנה לבית מראה חמים, נעים ומעוצב. אבל מה נעשה כשמדובר בדירה שכורה? או אפילו בחנות או במשרד? ומה אם הדירה לא שכורה, אבל נזדקק בעתיד לעקירת ריצוף בגלל בעיות מים וחשמל למיניהם? חבל לנו להיכנס להוצאה לתקופה מוגבלת. גם לכך יש תשובה.
כיום יש בשוק פרקטים מעץ טבעי או לימינציה (HDF) שהתקנתם נעשית ללא דבק והם ניתנים לפרוק עם עזיבת המקום והתקנתם במקום החדש. יתרה מזאת, חלק מפרקטי הלימינציה מגיעים עם חיבור המאפשר פרוק הפרקט באמצע המשטח באמצעות ידיות שנדבקות בואקום לפלטה המקולקלת, באמצעותם מושכים את הפלטה ומחליפים אותה.
חיסכון בעלויות
מבין המרכיבים המעצבים דירות ומשרדים הפרקט הוא אולי לא המרכיב הכי יקר, אך הוא גם לא הכי זול. בעבר, פרקט העץ נחשב ליקר ביותר, עם הזמן בשל ההתפתחויות הטכנולוגיות, ביניהן פיתוח פרקט הלמינציה, הוזלו עלויות הייצור, גדל ההיצע ובמקביל עלו המודעות והביקוש מצד הצרכן. וכך, הפכו הפרקטים לנפוצים.
היתרון הגדול של שימוש בפרקט כחיפוי, לבד ממראהו, הוא בעובדה שבגלל דקיקותו, ניתן להניח אותו על רצפה קיימת, ולשנות בכך מראה של רצפה, מבלי להיכנס לאופרציית שיפוצים ולהוצאות מיותרות. עובי של פרקט למינציה נע בין 7 מ"מ ועד 12 מ"מ.
אבל עדיין, הישראלי המצוי תמיד ירצה להוזיל את העלויות "רק עוד קצת", וגם לכך יש מענה - פרקט להרכבה עצמית- פרקט עם שיטת חבור חדישה שמאפשרת התקנה עצמית וחוסכת בעלויות. ניתן לרכוש את הפרקט בקופסאות ולהזמין אותם הביתה כולל פנלים. אין כל צורך בציוד מיוחד למעט מסור נע שקיום יש בכל בית או ניתן לרוכשו תמורת שקלים עשרות שקלים בדדים. שיטת החיבור הינה גם בקליק ללא כל צורך בתוספת דבק.
פרקטים מעוצבים
וכמובן, איך אפשר בלי טרנדיות? הישראלים מכורים לטרנדים, גם אם אילו מגיעים אלינו לעיתים באיחור מה. כולנו מכירים את החלום היאפי, שאחרי הג'יפ כולל גם בית מעוצב. ובית מעוצב הוא כבר לא רק רהיטים, חללים פתוחים וכלים סניטרים יוקרתיים, בית מעוצב הוא גם הרצפה שאנו דורכים עליה ומה יותר מעוצב מפרקט החלומות?
אחד הטרנדים המובילים ברצפת הפרקט הוא פרקט איכותי בסטייל אישי. כיום, באמצעות טכניקה מיוחדת, ניתן לייצר פרקט איכותי בשלל צבעים ותצורות, והדרישות רק עולות: פרקט בריקוע מתכתי, ורוד פוקסיה, רצפה דמוית אדני רכבת, או משטח בצבע סירופ מייפל.
לא נפסח גם על הפרקט העשוי מעץ גושני-מסיבי או עץ שכבתי, הוא פרקט המורכב מלוחות עץ ארוכים בעלי שכבת עץ אחידה או מחולקים למספר שכבות המודבקות זו לזו בלחץ. פרקט מאוד איכותי ויוקרתי. פרקט נוסף שנחשב למעוצב וטרנדי הוא זה העשוי לרוב מפרקט אלון יוקרתי, העובר עיבוד, כך שמרקמו וצבעיו יתאימו לרצון הלקוח. אפשר להתאים אותו לריהוט ושאר אקססוריז הנמצאים כבר בבית.
הטרנד החדשני ביותר הוא זה של העצים מפירוק – פרקט שמקורו בעצים שפורקו מטירות יוקרתיות ברחבי אירופה. על אותו עץ, נעשים עיבודים שונים: צביעה, לכה ורסטורציה. זהו טרנד חזק מאוד באירופה שנכנס לאחרונה לישראל. בסוג הפרקט הזה, יש חשיבות לסוג ואופי ההתקנה, כיוון שלא כל פלטה מתאימה אחת לשנייה.
ו"הסיפור" אחרון ונפוץ ביותר כבר מספר שנים הוא זה של הפרקטים הצבעוניים, להם יש יתרונות נוספים. הפרקט הלבן למשל, ידוע כמושלם לחדרי ילדים, לא רואים עליו כתמים ואבק וניתן לנקות אותו ללא בעיה בעזרת מגבונים לחים.
מה חשוב לדעת לפני שרוכשים פרקט?
באופן כללי, הדבר החשוב ביותר הוא לדעת איך אתם רוצים שהפרקט שלכם ייראה: טבעי או מהוקצע? לפי זה, תדעו לבחור את סוג העץ, מידת המיון שלו, הגוון ורמת הגימור. להלן עשרת הדיברות שעליכם לשנן לפני שאתם רוכשים פרקט:
1. כאשר מדובר בהתקנת פרקט בבתים פרטיים, ניתן להשתמש בפרקטים מעודנים ובעלי גוונים רבים ולייצור התאמה כמעט מלאה לעץ טבעי.
2. כאשר מדובר בהתקנת פרקט בשטחים ציבוריים, יש צורך בפרקטים מקצועיים יותר, כיוון שמקדם השחיקה בשטחים אלה גבוה יותר.
3. חיבור פלטות הפרקט באמצעות דבק גורם לעיתים לאלרגיה, אך בעיה זאת נפתרת לאחר זמן מה. כמו-כן, חשוב לדעת כי בשיטת הדבק אין התאמה מלאה של החיבורים.
4. בחיבור פלטות הפרקט ללא דבק, יש התאמה מלאה בין הפלטות שנצמדות אחת לשנייה באמצעות לחץ וכן חיבור שכזה מקל על פרוק במקרה של רטיבות או בעיית חשמל.
5. בעץ טבעי תלת שכבתי, על העובי לנוע בין 14 ל17 ממ'.
6. בפרקטי לימינציה העובי נע בין 6 ל 12 ממ', אך במקרה של פרקטי לימינציה יוקרתיים יותר ובעלי אחוזי עץ גבוהים יותר, סיכויי השחיקה גדלים ולכן עדיף להקפיד על עובי של 8 ממ'.
7. לפני שמניחים את הפרקט על הרצפה, מאוד חשוב להקפיד שמשטח הרצפה יהיה ישר, חלק ונקי.
8. רצוי שמשטח הפרקט יוצמד לרצפה באופן מוחלט בכדי להימנע מכיסי אוויר בין הפרקט לרצפה אשר גורמים לתזוזת הפרקט, לפתיחת החיבורים ולתהודה.
9. כאשר מדובר בעץ טבעי, יש לוודא את איכותו. כמות גדולה של "עיניים" משווה לפרקט מראה טיבעי יותר, אך מנגד לפעמים מראה זה בא על חשבון החוזק.
10. יש לקחת בחשבון כי גוון העץ יתכהה עם הזמן העץ עובר תהליך חימצון. כאשר מדובר בעץ חיצוני (דקים), העמיד בתנאי שמש או גשם יש לשמנו מידי שנה בשנה בכדי לשמור על מראה "טרי" של העץ.

פרקטים
הכותב הוא מהנדס טקסטיל-יבוא ושיווק פרקטים ושטיחים.
תאריך:  04/05/2011   |   עודכן:  04/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הולכים טבעי - ללכת על העץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין מאוד
1rona  |  5/05/11 08:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
האומנם מדינת טרור, שתוקם מביטול מיליארדי הדולרים הניתנים כסיוע לישראל לטענתך, והזרמתם לשם הקמתה, תקבל סיוע מארה"ב - גם לאחר שייחשפו יעדיה בפני השלטון הבא בארה"ב?! ומה יהיה כאשר הסיוע יופסק או יוגבל? האם העם הפלשתיני יתחיל ללמוד משהו אחר כתחליף לאנטישמיות בביה"ס ובגן, ויעסוק בצורפות במקום בייצור טרור?!
צחי קווטינסקי
האם ההגבלה מכה ניצחת למשקיעי הנדל"ן? שאלה זאת מעסיקה היום מאוד את משקיעי הנדל"ן למגורים    נגיד בנק ישראל שוכח כל פעם מחדש, שלוקחי המשכנתאות אינם אך ורק המשקיעים    משקיעי הנדל"ן ו/או בעלי הנכסים יעלו את מחירי השכירות ושוב יפגעו בזוגות הצעירים
ד"ר צ'לו רוזנברג
כמה מילים על ה"חגיגה" ובולמוס הפרשנויות בעניין חיסולו של אוסאמה בן-לאדן    ראש ממשלת ישראל צריך להתכונן היטב לפגישה עם אובמה אחר ממה שהכיר לפני הפעולה בפקיסטן    בינתיים מטוטלת מצב הרוח הלאומי נוע תנוע...
אליקים העצני
יש קיר ברזל ערבי, שכל תוכניות השלום האוטופיות של היהודים מתנפצות עליו    אפשר לשבור קיר, אפשר לעקוף אותו או לטפס עליו. רק דבר אחד לא מומלץ: להיכנס בו עם הראש
דודו אלהרר
אין חולק על כך שתושבי א"י הערבים ספגו מכה אנושה במלחמת השחרור של העם היהודי, וזכותם המלאה לציין את יום הַנַכְּבָּה שלהם כראות עיניהם    אך מכאן ועד להכרה ישראלית רשמית באסונם, סלולה דרך חתחתים שכולה התנשאות וּצביעות    לולא אסונם לא הייתה קמה מדינת-ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il