X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לערבוב של אלכוהול וקפאין ישנן השפעות מסוכנות, כאשר התמהיל גורם לאובדן שליטה של השותים אותו, ולכן מוביל לעלייה באלימות ובמעורבות של השותים בתאונות דרכים ה-FDA אסר על ערבוב משקאות כאלה ומכירתם, אבל בארץ עדיין אין תקנות מספקות נגד התמהיל הקטלני טוב היה אם מקבלי ההחלטות היו מתמקדים בנושא לפני שהם מחוקקים חוקים נגד שתיית אלכוהול
▪  ▪  ▪
ערבוב קטלני [צילום: AP]
מת ממינון יתר של קפאין
יפעת גדות
גבר בריטי שתה משקה אנרגיה יחד עם כמות גדולה של קפאין וכך מצא את מותו * מומחי רפואה מזהירים ממשקאות אנרגיה ומהסכנות הנלוות לצריכה שלהם
לרשימה המלאה

בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית במקרי האלימות בארץ, כאשר קיים עיסוק גדול בקשר בין תופעת האלימות, לבין צריכת האלכוהול הגוברת של הצעירים ובני הנוער. המשטרה וגורמי האכיפה מצביעים על הקשר המסוכן הזה, כאשר הם טוענים כי רוב מקרי האלימות מבוצעים על-ידי צעירים בגילופין.
נערים שיכורים שרוצחים אחד את השני ומעשי תקיפה מינית תחת השפעת אלכוהול, הפכו למעשים שכיחים, ולכן הוחלט על-ידי הרשויות להיאבק בתופעת האלכוהול ולחוקק חוקים שמגבילים את מכירת האלכוהול. מקבלי ההחלטות במדינה קיבלו החלטה להיאבק במגיפת שתיית האלכוהול בקרב בני הנוער בגלל הקשר הנראה לעין בין התגברות צריכת האלכוהול לבין האלימות הגוברת, אך לא נעשה מחקר מספק שאולי יכול להסביר טוב יותר את התופעה.
מחקר חדש בארה"ב שופך קצת אור על התופעה, כאשר נמצא קשר ספציפי יותר בין שתיית אלכוהול מעורבב עם קפאין, לבין עלייה כללית ברמת האלימות ונהיגה בשכרות בקרב צעירים. המחקר, שבוצע על סטודנטים בקולג', הוכיח כי סטודנטים שהעידו כי שתו אלכוהול עם קפאין, היו מעורבים יותר במקרים של תקיפה מינית, מעשי אלימות ונהיגה בשכרות, מצעירים ששתו אלכוהול רגיל. צעירים ששתו ממשקאות אלו דיווחו שהם חשו פחות סימפטומים של שכרות, וזאת למרות שמבחינה תפקודית היה ברור שיש פגיעה חמורה ביכולת הקוגניטיבית שלהם. התוצאה היא הרסנית, מאחר שהשותה את המשקה לא רק שיכור, אלא שיכור שחושב שהוא בשליטה מלאה.
על כן, צעירים השותים בדרך-כלל את המשקאות האלו, הופכים למסוכנים הרבה יותר לסביבה ולעצמם, מאחר שהם מאבדים את השליטה על הכמות שהם שותים. הקפאין מטשטש את תחושת השכרות, והתוצאה היא שהצעירים הללו שותים יותר מדי מבלי שהם מרגישים שתויים, ואז הם גם נוהגים שיכורים מבלי לדעת, נוהגים באלימות כשהתגובות שלהם נראות להם נורמליות, ולעיתים אף חוטפים הרעלת אלכוהול שמסכנת את חייהם.
בעקבות פרסום מחקרים אלה, ה-FDA (רשות התרופות והמזון האמריקנית) החליט לאסור על ייצור משקאות אלכוהוליים המעורבים בקפאין, עד לבחינה עמוקה של השפעות הערבוב הקטלני. במקביל ננקטו גם צעדים משפטיים נגד יצרניות המשקאות, וחלק מחברות אלה אף הפסיקו לחלוטין את הייצור של המשקאות.
בישראל, שתיית אלכוהול עם קפאין נפוצה מאוד, ולא חלים עליה שום איסור או הגבלה. הנוער בארץ רוכש כמויות אדירות של משקאות אנרגיה, שמעורבבים לרוב עם אלכוהול, כאשר התוצר של ערבוב משקאות אלה, זהה למשקאות המעורבבים שנמכרים בארה"ב. משקה אנרגיה מכיל כמויות גדולות מאוד של קפאין, והערבוב שלו עם אלכוהול יוצר את אותו התמהיל המסוכן, שממנו מזהיר ה-FDA האמריקני.
בעקבות הגילויים על הערבוב הקטלני, צריכים לבדוק הגורמים המוסמכים האם גם בארץ קיים קשר הדוק בין שתיית אלכוהול מעורבב עם קפאין, לבין מעשי הפשיעה ההולכים וגוברים בחברה הישראלית. המחקר שבוצע בארה"ב בהחלט מצביע על קשר כזה, ולכן צעד ראשון של מקבלי ההחלטות במאבק נגד תופעת האלכוהול והאלימות שהיא גורמת בארץ, צריך להיות בחינה עמוקה יותר של קשר זה, והטלת מגבלות שיקשו על הערבוב הקטלני בין אלכוהול לקפאין.
באופן גורף, רמת הצריכה של אלכוהול על-ידי צעירים בארץ צריכה לרדת, אבל ראשית יש מקום לברר האם תמהילים ספציפיים של משקאות הם מסוכנים במיוחד, ולנקוט בצעדים שימנעו שתייה והפצה של משקאות אלה.

תאריך:  04/05/2011   |   עודכן:  04/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכנה לבריאות הציבור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תמשיך לכתוב בתחום הזה ולא ל"ת
יירדו עליך יותר  |  4/05/11 22:23
2
די לפלוסופיה-ראו את הת.ד.הקטל  ל"ת
בר דרור דוד  |  8/05/11 00:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יריב מוהר
פרס ע"ש מהטמה גנדי ניתן לארגון "שומרי משפט". בהסבר נאמר: "הרבנים אשרמן ובנדל מסמלים את המאבק למען דרכי פעולה לא אלימות להפסקת דיכוי הפלסטינים בישראל"    מדובר בהכרה בינ"ל נוספת בתפקיד הארגון בקידום ועידוד דרכי פעולה לא אלימות
קיבי אהרונוב
כל מה שרציתם לדעת על רצפת הפרקט ולא העזתם לשאול - אלו סוגי פרקטים קיימים? מה הם החידושים האחרונים? כיצד ניתן לחסוך בעלויות? מה נדרש על-מנת לשמור על הפרקט? ומה חשוב לדעת לפני הרכישה?
אברהם בן-עזרא
האומנם מדינת טרור, שתוקם מביטול מיליארדי הדולרים הניתנים כסיוע לישראל לטענתך, והזרמתם לשם הקמתה, תקבל סיוע מארה"ב - גם לאחר שייחשפו יעדיה בפני השלטון הבא בארה"ב?! ומה יהיה כאשר הסיוע יופסק או יוגבל? האם העם הפלשתיני יתחיל ללמוד משהו אחר כתחליף לאנטישמיות בביה"ס ובגן, ויעסוק בצורפות במקום בייצור טרור?!
צחי קווטינסקי
האם ההגבלה מכה ניצחת למשקיעי הנדל"ן? שאלה זאת מעסיקה היום מאוד את משקיעי הנדל"ן למגורים    נגיד בנק ישראל שוכח כל פעם מחדש, שלוקחי המשכנתאות אינם אך ורק המשקיעים    משקיעי הנדל"ן ו/או בעלי הנכסים יעלו את מחירי השכירות ושוב יפגעו בזוגות הצעירים
ד"ר צ'לו רוזנברג
כמה מילים על ה"חגיגה" ובולמוס הפרשנויות בעניין חיסולו של אוסאמה בן-לאדן    ראש ממשלת ישראל צריך להתכונן היטב לפגישה עם אובמה אחר ממה שהכיר לפני הפעולה בפקיסטן    בינתיים מטוטלת מצב הרוח הלאומי נוע תנוע...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il