X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לשלול את הטענה כי מדינת ישראל קמה בגלל השואה [צילום: פלאש 90]
האם הפלשתינים משלמים את מחיר השואה?
השואה אינה הסיבה להקמת מדינת ישראל בארץ ישראל. גם הטענה כי אומות העולם הכירו בצורך להקים מדינה יהודית בעקבות השואה איננה נכונה עובדתית, והיא רק מסבה לנו נזק רב. ממשלת ישראל צריכה לקחת את תפקיד ההסברה ולשלול טענות אלה בפני העולם
אריה אבישור חוקר עצמאי בכלכלה ומדעי החברה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

במאמר שהתפרסם ב-ynet ב-14.5.2011 שכותרתו "האחים המוסלמים: הפלשתינים משלמים על השואה" טען עיסאם אל-אריאן, ממנהיגי ארגון "האחים המוסלמים", כי הפלשתינים משלמים כיום את המחיר על מה שהנאצים עשו. בהתייחסו לעימותים המתמשכים בין ישראל לפלשתינים, טען אל-אריאן כי ישראל נוקמת בפלשתינים על שואת היהודים במלחמת העולם השנייה. "האמריקנים והאירופים הביאו לאדמתנו את העימות שיצר היטלר", אמר, "השואה הייתה טבח נגד גזע, נגד דת. זהו פשע גדול באמת, אבל אי-אפשר להאשים אותנו בזה. למה הפלשתינים משלמים את המחיר של הנאצים?".
לטענה זאת אנסה להשיב במאמר זה. ראשית, מבלי להקל ראש בשואה, השואה אינה הסיבה להקמת מדינת ישראל בארץ ישראל! גם הטענה כי אומות העולם היכירו בצורך להקים מדינה יהודית בעקבות השואה איננה נכונה עובדתית והיא רק מסבה לנו נזק רב. זאת מכיוון שאויבינו טוענים שהשואה התרחשה באירופה, ואם רוצים לפצות את היהודים על כך צריך להקים מדינה יהודית באירופה ולא במזרח התיכון.
זאת טענה שמשמיע נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, חדשות לבקרים. יתר על כן, כבר בסאן-רמו, ב-1920 לפני השואה, היכירו אומות העולם בקשר ההיסטורי בין ארץ ישראל והעם היהודי, וחבר הלאומים, המוסד שקדם לאו"ם, החליט על הקמת בית לאומי לעם היהודי בפלשתין המנדטורית. ההחלטה למנף את תוכנית החלוקה מכ"ט בנובמבר 1947 ולהתעלם מהחלטת סאן-רמו נובעת מהאינטרסים של האליטה הקולוניאליסטית-אירופית בישראל ולא מהסיבות הנכונות.
בספר בראשית מבטיח האלוקים את ארץ כנען כולה באופן בלעדי לזרעו של אברהם. בפרשת לך לך הוא חוזר על כך פעמיים שאת כל ארץ כנען הוא יתן לזרעו של אברהם. בפרשת וירא מבהיר הכתוב חד-משמעית כי ב'זרעו של אברהם' הכוונה ליצחק ולא לישמעאל. השם מבהיר לאברהם כי הצדק עם שרה ועליו לגרש את ישמעאל כי הוא לא יירש עם יצחק "כי ביצחק יקרא לך זרע." זוהי הטענה המרכזית של ארץ ישראל כולה ליהודים, וליהודים בלבד ואי-אפשר להתווכח איתה צריך רק להעלות אותה! בנוסף קיים, כמובן הקשר ההיסטורי בין עם ישראל לארץ ישראל שהיא נחלת אבותינו.
זאת ועוד, חשוב לציין כי שיבת היהודים לציון החלה לא אחרי השואה ולא בעקבותיה, אלא לפני 150 שנה, ועוד לפני השואה היה יישוב יהודי משמעותי בארץ ישראל ומוסדות של המדינה שבדרך. יתר על כן, הבריטים, באמצעות הספרים הלבנים, היגבילו עד מאוד את עליית היהודים לארץ ישראל ודנו ע"י כך את יהודי אירופה למות בשואה. זאת בניגוד גמור למנדט של חבר הלאומים לפיו פלשתין המנדטורית הייתה מיועדת להקמת בית לאומי לעם היהודי. לעומת זאת, הבריטים היתירו הגירה חופשית ללא שום הגבלה של ערבים מכל המזרח התיכון לפלשתין, אותם היציגו כילידים בני המקום, והיצדיקו באמצעותם את הגבלת ההגירה של יהודים לארץ ישראל.
הם היטו על-ידי כך את המאזן הדמוגרפי בפלשתין לטובת הערבים. ולבסוף, ב-1922 קרע צ'רצ'יל, שר המושבות הבריטי דאז, את עבר הירדן המזרחי המהווה 75% מפלשתין המנדטורית שהייתה כולה מיועדת ליהודים ונתן אותו לעבדאללה. כך שבידי הערבים כבר 75% מפלשתין והם תובעים מאיתנו להתחלק איתם גם ב-25% הנותרים.
לפיכך, הפלשתינים אינם משלמים את מחיר השואה, אלא, נהפוך הוא, היהודים משלמים את מחיר האימפריאליזם הבריטי במזרח התיכון. את הדברים האלה צריך להסביר לעיסאם אל-אריאן מהאחים המוסלמים ולשכמותו. זה תפקידה של ממשלת ישראל. יתר על כן, ההסברה צריכה להיות לא רק לאויבינו אלא לכל העולם.

הכותב הוא חוקר עצמאי בכלכלה ומדעי החברה.
תאריך:  15/05/2011   |   עודכן:  15/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הפלשתינים משלמים את מחיר השואה?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לערבים מותר,על פי דתם,לשקר:"על
קורןנאוה טבריה  |  15/05/11 11:49
2
ה"פלשתינאים" אינם סובלים!
חנה שרה  |  15/05/11 14:57
3
והכי חשוב!אלו הם סייעני הנאצים
בני כהן  |  15/05/11 15:16
4
לא עונים על שטויות
סתם_1  |  16/05/11 02:18
5
והפלסטינים, קיימים רק כנגדנו. ל"ת
עיניה  |  16/05/11 06:48
6
מחויבים לצוואתו של היטלר עד הס
ראספוטין בן מדביד  |  20/05/11 22:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
ראש הממשלה עומד לשאת בקרוב נאום חשוב בפני הקונגרס בארה"ב על הצעותינו ל"שבירת הקיפאון" במו"מ עם הפלשתינים. עליו פשוט להתעלם מנאומו של אובמה שיהיה מספר ימים קודם לכן, ולכלול בין היתר הכרזה חד-צדדית מצד ישראל על פתרון הסכסוך
מרדכי קידר
המחלוקת בין אש"ף ובין חמאס מבטאת את ההבדלים התרבותיים העמוקים בין האוכלוסיות שמייצגים שני הארגונים, והיא מסבירה את התחרות השוררת ביניהם זה יותר מ-20 שנה על ההגמוניה במרחב "הפלשתיני" - המקבילה לזו הקיימת בירדן בין הבדואים ובין בני הכפר והעיר "הפלשתינים"
אורי גנני
משפחה שלמה שנמחקה בשבוע שעבר אינה מספיקה כדי לזעזע את מנהיגינו לקבל החלטה נחושה להילחם במגיפת תאונות הדרכים. בתחום זה עדיין לא התרחש אסון מקביל בחומרתו לשריפת הכרמל, והמנהיגים ממשיכים להתעלם
יובל ברנדשטטר
על ראש הממשלה לחשוף בנאומו את כוונותיהם האמיתיות של הערבים
עו"ד נבון קצב
הנהגת "משוב עובדי ציבור" שינוהל באופן מקצועי ועל-ידי גופים חיצוניים ואשר תוצאותיו גם יפורסמו לציבור הרחב, צריכה להביא לקידומם של עובדי ציבור שרואים את טובת הציבור לנגד עיניהם, ומנגד לסיום עבודתם לאלתר של העובדים המזלזלים בציבור ושליחתם לחפש את פרנסתם במגזר הפרטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il