X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים
בסופות הטורנדו הפוקדות את מדינות מרכז ארצות-הברית נהרגו אנשים רבים וערים שלמות טובעות בנהר המיסיסיפי. לא ברור מהו המוקד לסופות אלו - מה שגורם לוויכוח אצל המומחים
▪  ▪  ▪

כאשר העולם רגש לקראת חתונתו של הנסיך ויליאם, ובצל הידיעה כי ארצות-הברית חיסלה את רב-המחבלים אוסאמה בן-לאדן - יותר מ-425 סופות טורנדו פקדו את מדינות המערב התיכון שבארצות-הברית.
226 סופות טורנדו (חלקן בעוצמות רוח של 320 קמ"ש), שנרשמו ב-24 השעות האחרונות של הסופה, שברו את השיא של אפריל 1973, אז נמדדו 148 סופות טורנדו בפרק זמן קצר. הרוחות העזות לא הותירו סיכוי לאנשים ולרכושם. אלפי בתים קרסו כמגדלי קלפים, גגות של קניונים נתלשו ממקומם, עצים נעקרו ממקומם ומשאיות התהפכו באוויר.
המדינה שספגה את מרבית התופת הייתה אלבמה שבדרום-מרכז ארה"ב. אין ספק שאמריקה של שנת 2011 היא ארץ בה איש אינו מתרגש ממותם של מאות אזרחים כתוצאה מאסון אקלימי.
סופות השלג של החורף מתחלפות בסערות הטורנדו של האביב, נהר המיסיסיפי עולה על גדותיו ומציף שטחים נרחבים, ומי יודע איך אמריקה תיראה לאחר עונת ההוריקנים המתחילה באוגוסט.
לפני כשבוע תקפה סופת הטורנדו את העיירה הציורית ג'ופלין שבמדינת מיזורי. יותר ממאה בני-אדם מצאו את מותם בסופה. הרוחות העזות גרמו להתרסקות עשרות בניינים ועקרו ממקומו את גג בית-החולים העירוני. כאשר שככה הסערה והמוני אנשים יצאו מהמקלטים, הם מצאו רחובות ריקים וחרבים, שריפות גדולות ומראה שמזכיר זירה עקובה מדם.
סופת טורנדו: מדי שנה מכות בארה"ב כ-1,200 סופות טורנדו, יותר מכל מדינה בעולם. מרביתן פוגעות ברצועה של מאות קילומטרים בין הרי הרוקי שבמדינת קולורדו ועד רכס הרי האפלצ'ים. רוב הסופות נוצרות כתוצאה משילוב של אוויר קר המגיע מאזור קנדה לאוויר חם המגיע מאזור מפרץ מקסיקו.
בסה"כ נרשמו בחודש אפריל השנה 875 סופות טורנדו. כאשר בודקים את הנתונים מגלים שבשנת 2008 נרשמו אפס סופות חזקות המשבשות את חיי התושבים, ב-2009 נרשמו שלוש סופןת טורנדו חזקות, ב-2010 נרשמו שתי סופות טורנדו והשנה נרשמו 45 סופות כאלו.
הצפות: שבועיים לאחר ששככה סופת הטורנדו נאלצו מדינות אלו להתמודד עם אסון אקלימי חדש: הצפות. נהר המיסיסיפי עלה על גדותיו וגרם להצפות קשות במדינות כמו מיזורי, אילינוי, קנטאקי, טנסי, ארקנסו ולואיזיאנה. בחלק מהאזורים גאו המים והגיעו לממדים שלא נמדדו עד כה. למשל, בעיר גרינוויל שבמדינת מיסיסיפי הגיע גובה המים לשיא של 19.5 מ', 5 מ' מעל לקו ההצפה. בעיר וויקיסברג גובה המים הגיע ל-17 מ', יותר מהשיא הקודם שנקבע בשנת 1927.
אומה שלמה עוקבת בבעתה אחר זרימת המים האדירה שמאיימת להטביע תחתיה עשרות ערים ומאות אלפי בתים. התמונות שצולמו ממדינות אלו היו מצממררות - עשרות אלפי אנשים פינו את בתיהם ונערכו לגרוע מכל. כמו בשאר אסונות הטבע, גם הפעם אנשים לא ידעו כיצד להתמודד עם האירוע המצמרר ולא הבינו את הסיבה להתפרצותו.
הסמיכות הגדולה בין שני אסונות הטבע האחרונים אינה מקרית, בשל הקשר בין סופות הטורנדו לכמויות האדירות של המשקעים שירדו השנה. למשל, במדינת אילינוי שבה עומד הממוצע לחודש אפריל על 9.7 מ"מ של גשם, ירדו הפעם 19.5 מ"מ. במדינת קנטאקי נמדדו 52 מ"מ של גשם בחודש אפריל.
שלגים: עבור רוב תושבי ארצות-הברית תיזכר אותה סופה בעיקר בשל המראות החריגים של רובע מנהטן המשותק והסערה הציבורית שקמה בעקבות תגובתם האיטית של ראש העיר בלומברג, אשר לא מיהר להכריז על מצב חירום.
אחרי השלגים של חודש דצמבר הגיעו חודשי החורף הקרים והסוערים: ינואר ופברואר. ב-31 בינואר ירדה הסופה הקשה ביותר שידעה ארצות-הברית בשנים האחרונות. 24 אנשים נספו בסופת שלגים שחרשה את אמריקה לאורך אלפי קילומטרים. אין ספק שחודש ינואר הוא החודש המושלג ביותר בהיסטוריה של ניו-יורק, עם 91 סנטימטרים של שלג.

תאריך:  02/06/2011   |   עודכן:  02/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ברנע
ביקורת על נייר העמדה: המלצות לתיקון שיטת הממשל ותוכנית פעולה (ישראלים להצלת הדמוקרטיה), המכון הישראלי לדמוקרטיה, 2011
ציפורה חלפון
רלי פנחס
על הימים שבין השואה לתקומה ועל העידן שבין התמימות לנהנתנות    מוקדש לסבא שלי יואל כץ ז"ל שעלה לארץ מאירופה עם משפחתו בשנת 1948
נורית גרינגר
אלישע פורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il