X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הניו-יורק טיימס עשה היסטוריה כאשר מינה לראשונה אישה לתפקיד העורכת. השאלה הנשאלת היא: איך האישה שהסתכסכה עם העורכים הקודמים של העיתון תדע לשלב בין תפוצתו ההולכת וקטנה לבין אתר האינטרנט שידע לאחרונה פריחה מחודשת?
▪  ▪  ▪
במרכז: ג'יל אברמסון, העורכת החדשה; מימין: ביל קלר, העורך היוצא [צילום: AP]

בשנת 2007 עברה ג'יל אברמסון תאונת דרכים קשה. משאית גדולה פגעה בה בעת שחצתה כביש סמוך למשרד שלה. היא סבלה מפגיעות קשות, אושפזה בבית-חולים לזמן ארוך והרופאים החדירו פלטות מתכת לגופה.
לפני כשבועיים היא הפכה לאישה הראשונה העורכת את ה"ניו-יורק טיימס" כ-160 שנה אחרי שהוקם. אברמסון שימשה בעבר כעורכת המשנה של העיתון, כך שסביבת העבודה לא הייתה זרה לה.
קצת ביוגרפיה
אברמסון נולדה בפרבר של מנהטן בניו-יורק לפני 57 שנה. משפחתה הייתה יבואנית טקסטיל. היא למדה באוניברסיטת הרווארד וסיקרה את הבחירות לנשיאות ב-1976 עבור המגזין "טיים".
ב-1981 נישאה אברמסון להנרי גריגס שלמד איתה בהרווארד, המשמש כיועץ לארגונים מלכ"רים (ללא מטרות רווח). לזוג שני ילדים בשנות העשרים לחייהם. בנם הקים חברת תקליטים עצמאית, שהחתימה בין השאר את הרכב הרוק המוערך MGMT, ואילו בתם לומדת רפואה. המשפחה מתגוררת בטרייבקה (שכונה בניו-יורק).
קריירה מקצועית
ב-1988 אברמסון עבדה ב"וול-סטריט ג'ורנל", שם שימשה בתחילת דרכה כתחקירנית ובהמשך מונתה לראש הדסק.
ב-1997 עברה אברמסון ל"ניו-יורק טיימס" וכאן יש סיפור מעניין: בשנה זו פגשה אברמסון באירוע ספרותי את בעלת הטור מורין דאוד. דאוד שאלה איתה אם היא מכירה כתבת שיכולה לעבוד עבור ה"ניו-יורק טיימס". אברמסון, מבלי למצמץ, הציעה את עצמה והתקבלה (בהמלצתה של דאוד כמובן).
אברמסון מחליפה בתפקיד העורך את ביל קלר שהפך בתקופת עבודתם המשותפת למקורב שלה. קלר בן ה-62 נחשב לאחד הכוכבים הבולטים של ה"ניו-יורק טיימס". הוא שימש ככתב בדסק החוץ, בעל טור וחתן פרס פוליצר. הוא מונה לתפקידו כדי לשקם את התדמית שנסדקה בשל פרשת ג'ייסון בלייר והכתבות המפוברקות.
אברמסון הולכת לשלב בין העיתון שימשיך להיות איכותי לרשת האינטרנט. נשאלת השאלה: איך זה אמור לקרות? התשובה לוטה בערפל, אך די ברור שברבות השנים אתר האינטרנט של העיתון הפך להיות מאוד פופולרי בעוד שמאז שנות ה-80 ירדה התפוצה של העיתון בעיקר בימי חול.

תאריך:  20/06/2011   |   עודכן:  21/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האישה שחיפשה עיתונות ומצאה מלוכה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
למערכת השיקולים שאיתה יצטרך דירקטוריון הקופה להתמודד לקראת ההחלטה מי יהיה המנכ"ל הבא תהיינה השלכות משמעותיות ביותר לגבי העתיד - שמירת הקיים או התפתחות
יוסף עברון
"עומדים לפתח באש?", שאלתי. "לא אמרתי זאת...", התחמק איש הפלמ"ח    דקות אחדות לאחר מכן הכדורים שרקו מכל הכיוונים, לכל מטרה: לעבר הסירה, לעבר אנשיה שקפצו אל המים, לעבר הפצועים    עדות אישית מהאנדרלמוסיה שהתרחשה לפני 63 שנים
יוסף חרמוני
הבעת עמדה על המרת "יזכור עם ישראל" ב"יזכור אלוהים", בטקסט של "יזכור" הצה"לי: האם שרוי לי או לרמטכ"ל או לקרייני הטקסטים הנשגבים ביום הזיכרון, או לכל בן-אנוש אחר, לחלק הוראות לאלוהים?
שי שהמי
ייתכן שלאחר מלחמת דמים עם אירן תקום ממשלת מרכז-שמאל, אולם עד אז תוכפל ההתנחלות בשטחים. בינתיים מתממשת מול עינינו מדינה דו-לאומית, שבה הרוב היהודי ייהפך למיעוט, וישלוט בכוח הזרוע תוך השלטת משטר אפרטהייד בדוגמת דרום אפריקה
יורם דורי
יוסק'ה גלילי היה כתב מסוג אחר, עם נשמה, שתר אחר ידיעות בכל שעות היממה    עיתונאי בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו שעבד עד יומו האחרון בגיל 96 ושנפטר לפני שבועיים, אך לא זכה לאזכור כלשהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il