X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לא לקנות כחול לבן [צילום: פלאש 90]
הקוטג' - סמל למצב לא שפוי במדינה לא שפויה
הקוטג' עלה לכותרות בימים האחרונים ועשה כותרות שלא היו מביישות אף סלב. הבעיה במחיר הקוטג' כסמל כלל לא נעוצה בקוטג' אלא בשיטה - וזו נבזית לעילא ולעילא. אנחנו עם של פראיירים
זאב גולדשטיין מנכ"ל ארקום מערכות ממוחשבות בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

כמה מילים הושחתו בימים האחרונים על סיפור הקוטג' ? הקוטג' לא לבד אלא כל שאר מוצרי החלב יחד איתו נמצאים ברף מחיר לא שפוי וזה ממש מתאים למדינתנו הלא שפויה. העניין מתחיל מעל לראשי הרפתנים - במחלבות שבמשך כל השנים הציבו מכסת חלב על-מנת שלא לאפשר עודף היצע ולהשאיר את רף הביקוש גבוה, כאן מתחיל החטא הקדום. כל מי שאי פעם עבר ליד קיבוץ או מושב יודע בוודאי שהרפת אינה יכולה לייצר חלב בהתאם ליכולתה ולא פעם נאלצו הרפתנים פשוט לשפוך חלב, וזאת כי מי שעבר את מכסת החלב שלו נקנס ע"י המחלבות.
הדבר הזה יצר את תופעת המחלבות הקטנות "הפנימיות" - בהן הקיבוצים ייצרו מוצרי חלב לצריכה עצמית בלבד ואוי היה להן אם העזו למכור לגורם חוץ כלשהו. כעת, משטופלה בעיית ההיצע ושמרנו על הביקוש הגבוה אפשר לתמחר את מוצרי החלב בהתאם לרצון המחלבה ורצון רשתות השיווק.
המחלבות מתנהלות והתנהלו כבריון השכונתי שדאג לשמר את מאזן האימים עם החקלאים ותגמל אותם בסכום זעום על החלב שהעבירו אליהן, כמובן שרפתן לא יכול היה למכור למחלבה אחת ואת העודף לשניה - חלילה אם נתפס מנסה למכור למחלבה מתחרה הרי היה הופך למנודה והחלב שלו לא היה זוכה להגיע לשוק - מעמד הבלעדיות בשוק החלב מחד ושליטה בשוק ברמות של כ 70% הפך כל ניסיון לחפש מחלבה אחרת גם באופן חלקי ללא מעשית ובבחינת התאבדות לחקלאי.
העובדה המוזרה היא שבמשך השנים טיפטפו לכולנו "קנה כחול לבן" אבל לא גילו לנו כי מוצרי כחול לבן נמכרים בישראל לפעמים בלמעלה מכפליים המחיר מאותם מוצרי כחול לבן הנמכרים למשל באירופה (וזה כמובן כולל הוצאות הובלה ושיווק מה שמעצים את הפער) ועל כך כבר כתבתי במאמר "אל תקנו כחול לבן".
אם אותה קופסת גבינה שעולה בישראל כמעט 8 שקלים עולה באירופה כ-4 או 5 שקלים לאחר הוצאות הובלה ושיווק הדבר מעיד על עצמו - אנחנו עם של פראיירים !. פתיחת שוק החלב ליבוא לא תתרום מאומה. הפתרון הוא לפרק את הקרטל המונופוליסטי הבריוני של המחלבות ולשחרר את מכסות החלב, כך יוכל כל חקלאי לייצר חלב ככל שיוכל, את חלקו ימכור למחלבה אחת ואת יתרת הכמות לאחרת, כמות הקוטג' בשוק תוכפל או תשולש ויחד איתה ביחס דומה יקוצץ המחיר. אם רוצים הפוליטיקאים שלנו ללכת עוד שלב אז בבקשה - אפשרו לכל המחלבות הקטנות הפנימיות בקיבוצים ובמושבים, בתנאי כמובן שיעמדו בכל הקריטריונים הנדרשים, לשווק את תוצרתם לכלל האוכלוסיה ובכך תייצרו עוד אלמנט לתחרות - רק תחרות ותחרות פתוחה וחופשית תשחרר אותנו מציפורני המחלבות.
והכי חשוב - אל תקנו כחול לבן - בקנותכם כחול לבן אתם מפרנסים את החברות הגדולות ומכסים להם את ההוצאות הקבועות והמשתנות ומאפשרים להם בכך להוריד מחירים בצורה משמעותית בחו"ל שכן שם אין להם שום יתרון ואז הם נאלצים לנהוג בהתאם לכללי השוק בעוד שכאן בבית הם בבחינת בעלי שוק שבוי - קרי אנחנו.

תאריך:  21/06/2011   |   עודכן:  21/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקוטג' - סמל למצב לא שפוי במדינה לא שפויה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד על ההתבטאויות
יקיר מאור  |  30/06/11 13:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
הניו-יורק טיימס עשה היסטוריה כאשר מינה לראשונה אישה לתפקיד העורכת. השאלה הנשאלת היא: איך האישה שהסתכסכה עם העורכים הקודמים של העיתון תדע לשלב בין תפוצתו ההולכת וקטנה לבין אתר האינטרנט שידע לאחרונה פריחה מחודשת?
עמי דור-און
למערכת השיקולים שאיתה יצטרך דירקטוריון הקופה להתמודד לקראת ההחלטה מי יהיה המנכ"ל הבא תהיינה השלכות משמעותיות ביותר לגבי העתיד - שמירת הקיים או התפתחות
יוסף עברון
"עומדים לפתח באש?", שאלתי. "לא אמרתי זאת...", התחמק איש הפלמ"ח    דקות אחדות לאחר מכן הכדורים שרקו מכל הכיוונים, לכל מטרה: לעבר הסירה, לעבר אנשיה שקפצו אל המים, לעבר הפצועים    עדות אישית מהאנדרלמוסיה שהתרחשה לפני 63 שנים
יוסף חרמוני
הבעת עמדה על המרת "יזכור עם ישראל" ב"יזכור אלוהים", בטקסט של "יזכור" הצה"לי: האם שרוי לי או לרמטכ"ל או לקרייני הטקסטים הנשגבים ביום הזיכרון, או לכל בן-אנוש אחר, לחלק הוראות לאלוהים?
שי שהמי
ייתכן שלאחר מלחמת דמים עם אירן תקום ממשלת מרכז-שמאל, אולם עד אז תוכפל ההתנחלות בשטחים. בינתיים מתממשת מול עינינו מדינה דו-לאומית, שבה הרוב היהודי ייהפך למיעוט, וישלוט בכוח הזרוע תוך השלטת משטר אפרטהייד בדוגמת דרום אפריקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il