X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים אלו עלינו לצאת מקופסת הקוטג' ולהסתכל אל עבר המחר העולמי עשור או שניים קדימה משבר המזון ומשבר הבריאות קשים מעט היום, אבל יהיו קשים עוד יותר בעתיד בימים אלו, של ועידת הנשיא, ראוי להתרכז במציאת פתרונות יצירתיים לשתי תופעות עתידיות אלו - בזכות המוח היהודי
▪  ▪  ▪
נשיא המדינה שמעון פרס. יש לעסוק בוועידה גם בנושאים אחרים [צילום: AP]

ועידת הנשיא "פונים אל המחר" המתקיימת בעצם ימים אלו מחייבת כל אחת ואחד מאיתנו לעצור לרגע קט, לצאת ממעגל הקסמים של העיסוק היומיומי במחאת הקוטג', בנוסח תפילת היזכור לחללי צה"ל, בבועת הנדל"ן ואפילו בהיסטריית הצונאמי המדיני לכאורה שממתין לנו בספטמבר. לי, אגב, ספטמבר הוא חודש טוב - יום הולדתי ויום נישואיי. חובתנו לקחת נשימה ארוכה ולהתבונן עשור או שניים קדימה. למחר העולמי, המחר היהודי והמחר הישראלי. באופן בסיסי קשה יותר לחשוב מאשר לזכור. נוחיות השיכחה עדיפה על מאמץ הנבואה. הביקורת על הבניה.
עולמנו הכללי, היהודי והישראלי, יתאפיין בעשורים הבאים במספר נושאים שעלינו כישראלים וכיהודים להכין להם תשובות נאותות. הן בשל ייחודנו המוסרי "עם סגולה" המחויב ל"תיקון עולם" והן מכושרנו האינטלקטואלי הקולקטיבי שהוא מהמרשימים בעולם.
משבר המזון
הבעיה העיקרית הניצבת בפני העולם היום היא משבר המזון. דלדול המקורות, ירידת הרווחיות בחקלאות, עליית רמת החיים ובעקבותיה שינוי הרגלי הצריכה, הם רק מקצת מהסיבות לעלייה הדרמטית במחירי המזון בעולם. נתוני ארגון המזון העולמי מעוררים דאגה, כבר עתה, ומזרים פחד ואימה לגבי העתיד-המחר. מלחמות עקובות מדם על הזכות לאכול מצפות לנו אם לא יחול שינוי מהותי בתחום זה בעתיד הקרוב. הטרור הבינלאומי ימצא תירוצים חדשים וחשוב מכך - קרקע פורייה ואוהדת לאלימות קשה ולפגיעה אנושה בסדר העולמי.
משבר הבריאות
גם נושא הבריאות יעמוד על סדר היום הגלובלי בשנים הקרובות. מגפת האיידס האוכלת כל חלקה טובה ביבשת אפריקה, המחסור במי שתייה וזיהומם, הם מוקדים למחלות באזורים רבים. התרכזות הרפואה המודרנית במדינות המפותחות והיעדר נגישות לתרופות בכלל, וכאלו המצילות חיים בפרט, בקרב כמחצית מאוכלוסיית תבל, הם פגם מוסרי שלא ניתן לקבלו, אך יחד עם זאת מזינים את הפוטנציאל לאלימות ולפגיעה במדינות המפותחות.

רענון למערכת היחסים

ועידת הנשיא חייבת, לטעמי, להתרכז במציאת פתרונות יצירתיים לשתי תופעות עתידיות אלו. לעם היהודי ולאזרחי ישראל יש את היכולת השכלית, את האופי היזמי ואת הבסיס המוסרי להוביל את המהפכה הנדרשת בשני תחומים חשובים אלו.
גם מערכת היחסים בין יהודי התפוצות לישראל חייבת רענון. הבסיס הפילנתרופי דורש שינוי. ישראל אינה יותר ה"הקרוב העני". כלכלתנו מפותחת ועל פניה חזקה יותר אפילו מזו האמריקנית. גם קשר הדם התרופף. כבר אין מדובר בשני אחים, ניצולי שואה, שנמלטו מאירופה והגיעו לישראל ולארה"ב. מדובר בנכדים ובנינים שלהם, ונדרש דבק מאחד אחר. דבק המדע יכול להיות הפתרון. עבודה משותפת על פרויקטים מדעיים לקידום האנושות ומיזמים משותפים בטכנולוגיות-על הם מתכון להידוק הקשרים בין שני חלקי העם וקירובם של יהודי התפוצות לישראל.
החברה הישראלית פנימה צריכה גם היא לעמוד במוקד דיוני המחר. בראש ובראשונה ציור דמותה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית ומציאת פתרונות לסתירה, לכאורה, בין שתי הגדרות יסוד אלו מחייבים סיעור מוחות במאמץ לפתרון. היחס לגר - כלומר, לערביי ישראל. מניעת אפליה וחופש דת גם בעידן של עימות לאומי. חיזוק הסולידריות החברתית בעידן של הפרטה וכלכלת שוק גם היא מחפשת תשובה נאותה שמשתתפי ועידת הנשיא יכולים לספק.
אין ספק שקיימים נושאים נוספים ובראש ובראשונה קידום השלום באזורנו ומתן ביטחון מקסימלי לאזרחינו, אך באלו רבים העוסקים, ואין ספק כי נושא זה אינו זקוק לעידוד ברשימה זו.

תאריך:  22/06/2011   |   עודכן:  22/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועידת הנשיא: להתבונן בעתיד המשברים העולמיים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
פראבדה קומראד פרס, פראבדה! ל"ת
איזה זיבולי מוח !  |  22/06/11 15:41
2
כל הבוד לפרס ל"ת
מיקי מיהוד  |  22/06/11 16:46
3
מאמר מעניין ל"ת
ברברה  |  22/06/11 17:15
4
מה קרה למטה שליט שלא מתייצב
ירדנה  |  22/06/11 19:02
5
המוח שפינטז לנו את העתיד באוסל
קורןנאוה טבריה  |  23/06/11 06:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב הרצל קרנץ
שגרירי ישראל בארה"ב, אז כמו היום, אינם מראים כל עניין להתערב במאמצים לשחרור יהונתן פולארד מהכלא האמריקני. למעשה, העניין הוזנח מצידם לחלוטין    המשך הימצאותו של פולארד מאחורי סורג ובריח משמרת את להבות האנטישמיות כלפי יהודי ארה"ב
משה חסדאי
האיסלאמיסטים בישראל ושכנותיה, מנצלים את אובדן הזהות היהודית של החברה הישראלית, ומפתים את בנות ישראל להתחתן עימהם, חותרים להתנחל בכל מקום, ופושעיהם מבריחים אל תוך מדינת ישראל סמים, זנות ופליטים סודנים ואריתריאים. בכך הם נוקמים את נקמת האיסלאם ומזרזים את ניוונה של החברה הישראלית
איתן קלינסקי
אני מצר על כך שבוויכוח שהסעיר את הכנסת בימים האחרונים, נאחז כל צד בעמדות קוטביות, המנגחות זו את זו. לדעתי, משפחת שכול, החשה שאמירת ה"יזכור" תתמקד ב"יזכור אלוהים", מן הדין לכבד את רצונה ולהקפיד שהאמירה הזו תושמע בטקס בו היא נפרדת מיקירה
עפר דרורי
פתיחת קופה נפרדת לגברים, כמו הסעה נפרדת בתחבורה הציבורית, כמו מדרכה נפרדת לגברים ונשים וכו', הן אפליה ברורה שאין בינה למצוות ההלכה דבר וחצי דבר. הציבור הכללי שותק ורשויות המדינה מגלגלות עיניים בתואנות שונות ומשונות כמו "זה רצונם"
אברהם בן-עזרא
אם תוקם מדינה פלשתינית, מדינה זו תחזיק מעמד רק עד כיבושה על-ידי יצרה לפגוע באזרחי מדינת ישראל פגיעה בלתי נסלחת אפילו על-ידי קיצוני השמאל והתקשורת, דבר שיגרום להפעלת צה"ל לחיסולה של מדינה הזויה זו בעודה באיבה. מהלך זה צפוי שיקרה במהרה, כי אין לסמוך על שיקול דעת לוגי בראשם של מנהיגי כנופיות טרור ומכחישי מציאות מדופלמים מטעם אוניברסיטאות באירופה = מכחישי שואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il