X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עמוס שוקן יודע שנביחת כלבי השמירה עליו, היא תגובה פבלובית לריח מסריח. אלא שהנביחה, כמו הריח, מגיעה עם תאריך תפוגה. הצרידות תכריע את הנובחים, הרבה לפני שהסירחון מהשותף המפוקפק יתפוגג. הסוף צפוי: הנובחים יניחו לו, ויתקינו עצמם להזדמנות הראשונה שביבי ושרה ייכנסו לפריים שלהם...
▪  ▪  ▪
עמוס שוקן. מכיר את נביחות הכלבים [צילום: אלברטו דנקברג]
   איציק וולף
נבזלין רכש 20% ממניות 'הארץ'

איתמר לוין
השותף החדש של שוקן הורשע ברצח ברוסיה

נבזלין-הארץ: חמש הערות
איתמר לוין
מדוע שוויו של הארץ בעסקה הנוכחית גבוה ב-20% מאשר בעסקה הקודמת? * מהם האינטרסים של ליאוניד נבזלין וכיצד הוא יסתדר עם שוקן הפרו-פלשתיני ורודף הטייקונים? * כיצד דיווחו אמצעי תקשורת שונים על העסקה?
לרשימה המלאה

שאלות מטרידות בעסקת נבזלין-שוקן
יואב יצחק
האוליגרך המיליארדר ליאוניד נבזלין רכש 20% ממניות משפחת שוקן בקבוצת הארץ-דה-מארקר במחיר מופרז? * מדוע שילם יותר מערכו האמיתי של העיתון? * ומדוע לא פורסמה כתבת תחקיר על נבזלין * האם נבדק ועסקיו נמצאו כשרים? * כיצד מתיישבת הביקורת נגד עסקת מעריב-אי.די.בי. עם מכירת המניות לנבזלין?
לרשימה המלאה

המצוקה, כל מצוקה, מייצרת הרהורי חילוץ. מרגע שמתחיל זמן ההרהורים ועד לחילוץ, כל הקווים האדומים בטלים. (אני נמנה על אלה הבטוחים ש-) אלמלא הפחד מכניסה לכלא, אריאל שרון לא היה "שולח" את בנו עומרי ל"מעשיהו", ולא היה בוגד באלה שנשאו אותו על גבם בימים שהיה מצורע פוליטי. כמוהו יורשו.
בסיוטי הלילה שלו, יצאו השלדים מארונו של אולמרט, ותוך כדי ריקוד מחול החרבות, ציוו אותו למלא אחר רצונו האידיאולוגי של אמנון אברמוביץ'. יש עוד דוגמאות, אלא ששורות אלה עניינן המצוקה העסקית (להבדיל) שנקלע אליה עמוס שוקן, הבעלים של עיתון הארץ.
מבחינת המו"ל (כל מו"ל), העיתון הוא קודם כל עסק שאמור במקרה הטוב להניב רווחים, ובמקרה הרע להחזיק את עצמו. זאת הסיבה שחוש הריח של הבעלים לא ממש רגיש לריח של הכסף העושה את דרכו לקופת העיתון. רבים מאיתנו זוכרים את הימים שזונות הציעו את מרכולתן באמצעות מודעות שפרסמו בעיתונים הגדולים. מחאת הצרכנים לא הועילה, ואלמלא התערב בית המשפט, הנוהג הזה היה נמשך עד היום.
על-פי פרסומים לא זרים, עיתון הארץ, למרות החמצן שקיבל משלדון אדלסון, חישב את קיצו לאחור. פתאום כמו משמיים, מופיע אוליגרך עם "כתם" שזקוק לרהביליטציה, לפגישת עסקים עם בעל "עיתון גוסס" שזקוק למזומנים, דחוף!
אני לא מכיר גוסס שהיה דוחה מנת חמצן מעבריין - גם אם הגוסס היה פעם שוטר, פרקליט או שופט. ואם בארזי המוסר תככב השלהבת, מה לנו כי נלין על המשתינים עלינו בקשת? כשהמוסר והאינטרס מתקוטטים, ברוב המקרים המוסר מסיים על אלונקה.
עמוס שוקן מכיר את נביחת הכלבים, ועוד יותר את השפעתה - גם אם מדובר ב"מקהלה". נביחת כלבי השמירה עליו, היא תגובה פבלובית לריח מסריח. אלא שהנביחה כמו הריח, מגיעה עם תאריך תפוגה. הכלבים ינבחו קצת, הוא יאטום את אוזניו, וימתין בסבלנות עד יעבור זעם. בין לבין, יוסי שריד יציץ ממלונת הארץ וינבח בחזרה. כמו תמיד, הצרידות תכריע את הנובחים, הרבה לפני שהסירחון יתפוגג. הסוף צפוי: הנובחים יניחו לו, ויתקינו עצמם להזדמנות הראשונה שביבי ושרה ייכנסו לפריים שלהם.
נשארנו עם שאלת הלגיטימיות. גם כאן התשובה ברורה: מי שהקו האידיאולוגי של העיתון מוצא חן בעיניו, יתעלם או "יישכח", ומי שרואה בהארץ "שופר פלשתיני", ימשיך לסלוד מהעיתון בלי קשר לשידוך העסקי עם אוליגרך מפוקפק.
בשורה התחתונה - אני משוכנע שכל העוינים את העסקה היו, בנסיבות דומות, עושים את אותו הדבר. ועל זה בדיוק אמרו חז"ל: "אל תדון את חברך, עד שתגיע למקומו". זה תופס גם כאשר "חברך" הוא מו"ל עיתון מתחרה. אתם הבנתם את זה נחום ברנע ומתי גולן?

תאריך:  22/06/2011   |   עודכן:  22/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהכלבים נובחים על מלונת השכן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ועל זה כבר נאמר לכסף אין ריח!
פועה  |  22/06/11 21:53
2
כשביבי מבצע את חזון אורי אבנרי ל"ת
מת כל ערך ומוסר.  |  23/06/11 10:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי רז
מחר, יום ה', ה-23.6 – יום לפני סיום שבוע הספר – אתם יכולים להשפיע על הממשלה לפתוח את הספרייה הסגורה בקריית-שמונה! הצטרפו ל"שיירת ההצלה", בקריאה לשרים: החזירו את הספרייה לקריית-שמונה, והחזירו לציבור את האמון בהבטחות... כן, של נתניהו...
דודו אלהרר
אנשי "שלום עכשיו", ארגוני זכויות האדם, אנשי הרוח, הסופרים והאמנים, דויד גרוסמן, עמוס עוז, א.ב. יהושע - איפה כולם? לא שמעו על הטבח בסורים? לא רוצים שלום?    אתם חשים צער כלשהו או לפחות בושה קטנה? חֶרְפּוֹנֶת קטנטונת? אולי תביעו איזו חֲרָטוֹנֶת?
מנחם רהט
העיתון הפוסט ציוני שהזהיר בצדקנות מפני השתלטות אוליגרכים על התקשורת, התמסר לאוליגרך    בית ספר לצביעות
אורי מילשטיין
האם נידונים אנו לחזור על שגיאות העבר שוב ושוב? אולי עדיף לנו לאמץ את אמרתו של גודריאן, בשינוי אחד: אין הכרעות סופיות ואין מצבים נואשים, יש אנשים מיואשים ויש אנשים הנחים על זרי הניצחון. אלה ואלה מאיימים על קיום מדינתם
יורם דורי
בימים אלו עלינו לצאת מקופסת הקוטג' ולהסתכל אל עבר המחר העולמי עשור או שניים קדימה    משבר המזון ומשבר הבריאות קשים מעט היום, אבל יהיו קשים עוד יותר בעתיד    בימים אלו, של ועידת הנשיא, ראוי להתרכז במציאת פתרונות יצירתיים לשתי תופעות עתידיות אלו - בזכות המוח היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il