X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
דוד שחם סופר ועורך ותיק על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לירון לונדון: אהדת העולם אלינו - התהפכה; אם אתה דורש צדק - הייה צודק; ה"דמוקרטיה היחידה במזרח-התיכון" - שתתנהג כמדינה דמוקרטית; וישראל שולטת בשטחים שכבשה 40 שנה. את סודן ובורמה וצ'צ'ניה מודדים לפי סטנדרטים אחרים. אנטישמיות? - אפליה לטובה!
▪  ▪  ▪
ירון לונדון [צילום: פלאש 90]

פעמיים הפתיע אותי ירון לונדון בשבוע שעבר. על הפעם הראשונה לא אכביר מילים - זה עניין של טעם: כשהופיע על המסך חייל צה"ל שאמר כי בכל פעם שראה בית קורס בעזה נתעצב, אמר ירון זהבי הצעיר (שחשב אולי שהוא מדבר עם החברים במערה החשמלית): "אותי זה דווקא שימח". איך אמרתי? עניין של טעם.
הפעם השנייה מחייבת להאריך קצת יותר. בהיעדרו של קירשנבאום ראיין לונדון לבדו את עורכת-הדין לאה צמל - זו שכולם אוהבים לשנוא מפני שהיא מגינה על ערבים - ודן עימה בצעדים שנקטה הממשלה להסרת "איום המטס". טוב, בינתיים התבשרנו מפי המפכ"ל ש"עמדנו במשימה", אבל הדיון נערך בזמן שהאיום הקיומי של הדודות הזקנות מאמריקה, שוודיה וגרמניה עדיין ריחף על ראשנו, וממדי האסון הצפוי טרם סוכמו בשורת "הערכות המצב" שנערכו בהשתתפות ראש הממשלה (שהנחה את שש-מאות השוטרים שגויסו למשימה להתמודד עימה בנחישות) ושר המשטרה, והגורם הביטחוני הנודע, שר הפנים.
הראיון התנהל בעצלתיים. דיבור פה, דיבור שם, לאה צמל אינה מן הרהוטים, ואז נזכר לונדון פתאום במנטרה ישנה והחל לפלוט אותה מפיו במהירות של מאה מילים בדקה: למה הצבועים האלה (מילים שלי, לא שלו) הדוגלים (כביכול) בשמירה על זכויות אדם לא הולכים להפגין בסוריה? מדוע הם לא הולכים ללוב, לסודן, לצ'צ'ניה (ובעיני רוחו הוסיף עוד כמה מדינות שראוי להפגין נגדן שברגע זה איני נזכר בהן)? למה הם נטפלים דווקא לישראל. ועל שאלתו חזר כמה פעמים בכל פעם בלהט רב יותר, ובסוף הראיון גם הודיע לצמל שלא עלה בידה להשיב על שאלתו.
טוב, אז אני אנסה.
קודם כל, אם אתה מרמז שנטפלים אלינו מפני שהם כולם אנטישמים שונאי יהודים, כדאי לזכור (ולך דווקא יש זיכרון לא רע) שלא תמיד נטפלו אלינו. היו זמנים שבהם צעירים נלבבים וצעירות נלבבות (גויים, כן, גויים!) היו באים הנה לשנת עבודה בקיבוצים, ומדינת ישראל הייתה מדינה אהודה בעולם, ובעיתונים כתבו עלינו טובות, וישראלי שביקר בחו"ל התקבל שם בסבר פנים יפות, כמעט בהערצה. אנחנו לא צריכים לשאול את עצמנו מה קרה שלבם של רבים כל-כך נהפך עלינו?
שנית, ישראל היא אמנם מדינה ככל המדינה, אבל לא לגמרי. רבים ראו בהקמתה תיקון עוול היסטורי, עשיית צדק עם עם שמיליונים מבניו נרצחו בשואה. ישראל היא מדינה שאין שופטים אותה כמו ששופטים סתם מדינה. כיוון שרואים בה הגשמת אידיאל בינלאומי, מודדים אותה במידת עמידתה באידיאל הזה. כאשר נראה שאינה עומדת בו, באים איתה חשבון יותר מאשר עם כל מדינה אחרת. הכלל הוא - אם אתה דורש צדק, עליך להיות צודק.
ושלישית, ישראל מוכרת את עצמה (בכמה מקומות קונים את הסחורה הזו) כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. מדינה המכריזה על עצמה כך - צריכה להתנהג כמדינה דמוקרטית. דורשים ממנה יותר מאשר דורשים ממדינות לא דמוקרטיות.
ורביעית, סכסוכי גבול יש בהרבה מקומות, ויכולה להיות דעה לכאן ולכאן מי צודק בהם. אבל כאן, ישראל עדיין שולטת בשטחים שכבשה לפני יותר מארבעים שנה וביושביהם, ואינה מסיימת את הכיבוש. הרי סיפורי המשט והמטס מראים בבירור כי ישראל עומדת אפילו על כך שהיא תחליט מי ייכנס ומי לא ייכנס לא רק לשטחה שלה (שזו זכותה) אלא לשטחים הכבושים. ארבעים שנה זה הרבה זמן, והסבלנות של אלה שהיו פעם ידידים פוקעת. והם מוציאים קצת קיטור.
אכן, את סודן ובורמה וצ'צ'ניה לא מודדים על-פי הסטנדרטים שבהם מודדים את ישראל. זו לא אנטישמיות, זאת אפליה לטובה. צריך לקבל את זה באהבה.
אתה הבנת את זה, ירון?

תאריך:  10/07/2011   |   עודכן:  10/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אתה מבין את זה, ירון?
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
שום קשר עם המציאות
ע. הנביא  |  10/07/11 15:47
2
ומבחינת ההיגיון...
ע. הנביא  |  10/07/11 16:21
 
- רציתי להגיב אבל כבר אמרת הכל
מיכאל ב  |  11/07/11 08:01
 
- אני הגבתי, אבל, המערכת החליטה
חנה שרה-  |  11/07/11 10:34
 
- Well Said ל"ת
Ami, TA  |  11/07/11 09:32
3
אתה מבין את זה.
דוד הכהן  |  10/07/11 22:39
4
אתה מבין את זה.
דוד הכהן  |  10/07/11 22:39
5
מאמר שכולו גניבת דעת
ע.ג.  |  11/07/11 01:41
6
ואולי ירון מבין סוףסוף את מה ש
קורןנאוה טבריה  |  11/07/11 06:17
7
לכסיל דוד שחם,
רפאל1 א  |  11/07/11 06:55
8
מי מטיף מוסר
ע. הנביא  |  11/07/11 09:35
9
מתי תפסיקו לחפש אהבה? מה אנחנו
זקן  |  11/07/11 11:41
10
ההבדל הבסיסי בגישה - יהדות
נ מרעננה  |  12/07/11 10:01
11
בואו נעשה עסק
דוד שחם  |  12/07/11 11:46
 
- תגובה לדוד שחם
ע. הנביא  |  13/07/11 11:10
12
ירון לונדון אשכנזי מתנשא רוע
מנו  |  30/07/23 00:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו מצא
מאז קום המדינה ועד היום משמש בית המשפט העליון הן בית משפט עליון והן בית משפט לערעורים. מדובר באנומליה שהגיעה השעה לתקנה. זאת יש לעשות בהקמתה לאלתר של ערכאת ערעור, אשר תפנה את בית המשפט העליון למילוי תפקידיו האמיתיים
אהוד אליאב
"אין לי ארץ אחרת... לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה, לא אוותר לה אזכיר לה, ואשיר כאן באוזניה, עד שתפקח את עיניה" (אהוד מנור)
שלמה גזית
בימים האחרונים היינו עדים - ב"משחק הכדורגל" הבלתי נגמר שבין ישראל לפלסטינים - לשלושה גולים עצמיים, שלושה גולים שהבקענו, באיוולתנו, במו ידינו: פרשת המשט לעזה, פרשת גוויות המחבלים ופרשת ה"מטס" לפלסטין
בעז בן צור
הצעת החוק לבוררות חובה מעוררת בעיות חוקתיות מהותיות. היא נוטלת את הזכות שיש לכל אדם בישראל שעניינו יידון בבית משפט בהליך שיפוטי תקין. מדובר בפגיעה קשה שאינה מידתית ואינה סבירה. יישום ההצעה יכרסם במוסד הבוררות, ויפגע גם באמון הציבור בבתי המשפט
דורון ברזילי
כראש הלשכה אני חש בעול האחריות ומבין את המשימות העומדות לפתחנו. התקווה והרצון לשינוי מאחדים את כולנו תחת אותה מטרה: שמירה על הבית והמקצוע שאנו כל כך גאים להימנות עם שורותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il