X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חיל ההסברה יכול להסתער כבר עתה בניסיון לכבוש את הלבבות. נגד כיבוש כזה מתנגדי הכיבוש כבר לא יוכלו לעשות הרבה רעיון הסברתי מארסנל הנשק הפסיכולוגי שבאמתחתי
▪  ▪  ▪
התמונות מדברות בעד עצמן... [פלאש 90]

כדי להתכונן למלחמה הבאה צריך להכין מלאי גדול של טילים, תחמושת, חלפים, להיות ערוכים לחרמות ואמברגואים, להתאמן ולהתכונן לתרחישים שונים, גם מדיניים, להכין בנק מטרות מודיעיניות, וכו'. אבל חיל ההסברה לא חייב להמתין, הוא יכול להסתער כבר עתה בניסיון לכבוש את הלבבות. נגד כיבוש כזה מתנגדי הכיבוש כבר לא יוכלו לעשות הרבה.
נפתח בנימה הומוריסטית משהו: שופט יושב עם פאה ומעליו שלט: "בית המשפט הבינלאומי בהאג" ותמונה של גולדסטון. מצד אחד מחבל עם כאפייה ונשק, מצד שני ישראלי עם כובע טמבל. על דוכן העדים ערבייה מכוסה מכף רגל ועד ראש מצביעה על המחבל ואומרת: "באיומי נשק הוא חטף את כל משפחתי, הכריח אותם להיות ליד משגר טילים, זמן לא רב לאחר מכן המקום הופצץ והם נהרגו".
כבוד השופט מכה בפטיש ומרעים בקולו: "אשם"! מיד באים הסוהרים וגוררים את הישראלי. הישראלי מגיב בתדהמה: "הי, רגע, מה, למה?..." אבל זה לא עוזר לו.
מערכון קצת פחות משעשע הוא התנהלות בזמן מלחמה. כוח פונה בקשר: "מזהה שיגור טילים, מבקש אישור ירי". "קבל שלילי, יש שם בית-ספר". עוד כוח מבקש בבהלה: "משגרים פה המון טילים ללא הפסק, האם רשאי להשמיד את המטרה"? "שלילי, יש שם בית-חולים". כוח נוסף מבקש אישור, "שלילי, יש שם בית-קפה". מטוס מזהה מטרה ומבקש אישור להשמיד אותה. "המתן אני כבר בודק, שלילי, יש רועה צאן בסביבה". "אין לי מה לעשות, אני חוזר לבסיס" אומר הטייס, "שלילי, אין לך איפה לנחות, הבסיס הושמד", עונה לו מפקדו.
הרעיון שמסתתר כאן, אם לא היה מספיק ברור, הוא שהאיסור להשמיד מטרות שיש בקרבתן אזרחים הוא אולי חביב, מוסרי ומרגש, אך לא כל-כך מציאותי. התקיפה בנשק ההסברתי צריכה להתבצע כבר עתה, אין צורך להמתין למלחמה הבאה שתוצאותיה מבחינת נפגעים אזרחיים כבר ידועות.

חזית האו"ם

בחזית האו"ם ישראל צריכה לדרוש החלטת או"ם לפיה כל ישות לוחמת מחויבת להפריד בין הכוח הלוחם שלה ובין אזרחיה. במידה שלא תעשה כן, האחריות המלאה היא עליה. בנוסף, על ישראל לדרוש פעולה בינלאומית נמרצת נגד החמאס והחיזבאללה כדי להעמיד לדין את כל האחראים לפשעים נגד האנושות, אם עקב ירי טילים לעבר אוכלוסיית ישראל ואם עקב שימוש באזרחיהם שלהם עצמם כבשר-תותחים. כמו-כן לדרוש מממשלת לבנון ומהשלטון בעזה להוכיח ולשכנע שהם עושים כל שביכולתם כדי שמעתה תהיה הפרדה ברורה בין אזרחים ללוחמים, תחמושת משגרים וכולי.
אלמלא כן, ישראל מזהירה כבר עתה שבמלחמה הבאה יהיו הרבה יותר הרוגים אזרחיים מאשר בקודמתה, משתי סיבות: 1) היא תותקף בעת ובעונה אחת על-ידי טילים רבים מחזיתות רבות, לא תהיה לה שהות והיא תהיה חייבת מיידית להשמיד כל מקור שיגור וכל מחסן-תחמושת. כמו-כן היא תהיה חייבת לעסוק בכתישת תשתיות על-מנת לעודד את האויב לסיים את המלחמה מהר ככל האפשר לפני שיחזור לתקופת האבן. 2) דוח גולדסטון העניק תגמול על שימוש באזרחים כבשר-תותחים, על כן ברור לחלוטין שהתופעה תפרח ותתעצם הרבה יותר.

חזית התקשורת

בנוסף אפשר לשקול דבר דומה גם בחזית התקשורתית: להכין פרסומות לרשתות טלוויזיה בעולם ובהן להסביר את אותו הדבר לקהל הצופים. כלומר: במלחמה הבאה ישראל תותקף בטילים רבים מחזיתות רבות והיא תיאלץ להשמיד אותם מיידית. התוצאה הבלתי-נמנעת היא שיהיו המוני נפגעים אזרחיים, זאת עקב התמריץ הרב שהאנושות מעניקה למחבלים על השימוש באזרחים כבשר-תותחים (להקרין את תמונתו של כבוד השופט ריצ'רד גולדסטון). לומר במפורש שישראל בשום אופן לא תוכל להפקיר את אזרחיה ואת ילדיה, והיא תיאלץ להשמיד כמה שיותר מהר את כל האיומים עליה, גם אם יהיו שם אזרחים. לכן הציבור בעולם נקרא להפעיל לחץ על האו"ם לעשות כל שביכולתו כדי למנוע זאת כבר עתה, ולא להמתין שהגופות תהיינה שרועות לפנינו.
לא בטוח שנכון ליישם את הרעיון הזה כפשוטו, אך אולי יהיה לו שימוש כנקודה למחשבה לצורך הערכות למתקפה הסברתית כוללת. אין צורך להזכיר: פרשת כפר כנא אחת, ואנחנו בבוץ רציני. במלחמה הבאה צפויות פרשיות כאלו לרוב ולא נראה שנערכים לכך יתר על המידה. פעילי השלום ממתינים בסבלנות כציפורי-טרף לערימות הגופות כדי להתפרנס מהן על-ידי תקיפת ישראל כהרגלם. ישראל מצידה מנסה להלך על ביצים עוד יותר רכות, אבל זה לא יעזור לה, במתכונת הקיימת הרג רב של אזרחים הוא בלתי-נמנע.

תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  13/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשק להסברה המונית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל תודיע על מדיניות אזהרה..
ירון זכאי 1  |  13/07/11 17:44
2
תגובה
צנחן  |  13/07/11 19:17
3
האם הכותב מבין שהוא הזוי ברמות ל"ת
jona  |  14/07/11 01:05
4
שטיח אדום תמורת דם יהודי זאת
אוהד ג  |  14/07/11 01:06
5
צודק לגמרי ל"ת
כך צריך לעשות  |  14/07/11 08:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - האמירו פתאום מכירותיה, חניכתו של כתב עוכר ישראל, מתי ייסגרו אצלנו הצהובונים? מחאה מתוזמרת, אפליה מתקנת, עושק מתוכנן וחרם
מנחם רהט
אינה דומה שמיעה לראייה: רמי ברוך, שחקן מוכשר של הקאמרי, מעלה דרמה מטלטלת, שאינה מותירה את הצופה אדיש: רבים מזילים דמעה וקולם של אחרים נחנק מול גודל העוולה
נחום שחף
סמולן יקר, האם אתה בעד החרמת מעבר תרופות לעזה? האם אתה תומך בפעולות הממשלה לעצירת המשט? כמה מכם הצהירו על נכונותכם ללכת לכלא במלחמתכם בחוק "האנטי דמוקרטי"?, בנקודה זאת אני אתכם. אלא שלצערי הרב קשה לסמוך על הבטחה של מי שלמד לדעת באיזה צד של הפרוסה הפוליטית מרוחה החמאה
יהודה דרורי
אנשי האקדמיה שהם לא אנשי עשייה, יש להם את כל הזמן שבעולם לנסות ולהראות נוכחות פוליטית כ"אנשי אקדמיה נאורים". אין חולק על כך שזכותם של ה"שמאלנים" באקדמיה להחזיק בדעתם, אולם כאשר הם מנסים "לחנך" את תלמידיהם לפי האג'נדה הפוליטית הפרטית שלהם או אז הם עוברים על כללי אתיקה ועל הוראות וחוקים שקבע משרד החינוך
עמוס שריג
בכל זאת התקשורת עושה הנחות למגזר הדתי: כאשר חילוני מתחזה לד"ר או פרופסור, היא חושפת זאת ואף מתעללת בו    לא כך כשמדובר בדתי מתחזה: "הרנטגן" ו"האולטרא סאונד" למשל שמעולם לא הוסמכו לרבנות, אבל זה לא מפריע לתקשורת להצמיד להם את התואר "רב", גם כשברור לשני הצדדים כי מדובר בבלוף מוסכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il