X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ד"ר שלום לווין לא היה נותן ידו לעובדה שלפני תלמידי ישראל יעמדו שני סוגי מורים - מורה זול ומורה מוגן על-ידי האיגוד המקצועי. לצערי, משרד החינוך אימץ מקסם שווא של הפרטה ומאפשר למלתעותיו של אותו מקסם שווא לטרוף את אחת הפנינות החינוכיות, שידעה מדינת ישראל - האולפנים להקניית השפה העברית
▪  ▪  ▪
הראייה הייתה ערכית וחינוכית [צילום: פלאש 90]

הסתדרות המורים ידעה תקופות יפות. וועידות הוקדשו לא רק לנושאים מקצועיים, אלא הושם דגש על שלל נושאים תכניים וחינוכיים.
היה לי הכבוד ליטול חלק בוועידה עליה ניצח מזכ"ל הסתדרות המורים, ד"ר שלום לווין. אינני רואה את ד"ר שמואל לווין עובר לסדר היום לנוכח העסקה של עובדי הוראה באמצעות ארגוני תיווך ללא תנאים סוציאליים. אינני רואה את ד"ר שלום לווין נותן ידו שמערך האולפנים להקניית השפה העברית יעבור תהליך של הפרטה.
התרסת ד"ר שלום לווין לא הייתה עולה מתוך ראיה של מזכיר איגוד מקצועי, אלא הייתה עולה מתוך ראייה ערכית וחינוכית. אבל כיום שקט ודממה.הסתדרות המורים שותפה לפשע חינוכי כלפי מערכת החינוך, כשאלפי מורים עובדים בתחומי חנוך רבים באמצעות גופי תיווך במשכורות מגוחכות ללא תנאים סוציאליים.
ד"ר שלום לווין לא היה נותן ידו לעובדה שלפני תלמידי ישראל יעמדו שני סוגי מורים - מורה זול ומורה מוגן על-ידי האיגוד המקצועי. לצערי, משרד החינוך אימץ מקסם שווא של הפרטה . מאפשר למלתעותיו של אותו מקסם שווא לטרוף את אחת הפנינות החינוכיות , שידעה מדינת ישראל - את האולפנים להקנית השפה העברית , שהפעיל משרד החינוך במשך עשרות שנים ברחבי הארץ.
התייחסותי לנושא היא מתוך נגיעה אישית, כמי שבעבודתי החינוכית בכפר הנוער ניצנה ניהלתי במקום מערך אולפנים להקניית השפה העברית. אולפנים בהם למדו מאות צעירים מארצות חבר העמים ומאתיופיה.
מי שמבקש לתחום את כל המישורים הערכיים, החינוכיים והלימודיים באולפן להקנית השפה העברית ב-ד' אמות של התחשבנות עסקית של רווח והפסד חוטא ליעודים החינוכיים, שכדי לממשם עמלו קשה אלפי מורים באולפנים, הפועלים ברחבי הארץ כבר למעלה מששים שנה.
אולפן זה לא רק הקנית האלף בית, זו הקנית תרבות, עריכת טקסי חגים כמו מודל של סדר פסח. טיולים באתרים ברחבי מדינת ישראל. אולפן זה אוסף של אנשים, חלקם בעלי השכלה אקדמית גבוהה שיכולת הלמידה שלהם היא גבוהה יותר, וחלקם מדדים בצעדים אטיים יותר ולכן נדרש להעניק להם תגבור של שעות הוראה . את המגוון הקוטבי הזה להכניס למיטת סדום של ההפרטה - לרשת של בתי ספר פרטיים זו פשיטת רגל חינוכית וערכית.
אולפן זה גם אוזן קשבת למצוקה של תלמיד, זו הושטת יד לתלמיד שהמפגש עם מקום חדש לא תמיד האיר לו פנים. את שלל ההתחיבויות הערכיות והחינוכיות שכל אולפן נטל על עצמו אי-אפשר להפריט ולתחום אותם למיטת סדום של תקצוב לבית ספר פרטי.
רשת של בתי ספר פרטיים, שתהיה קבלן ביצוע, יש לה מטרות עסקיות הכוללות רווחים כספיים. זה מצער ומכאיב שאת המפעל היפה של האולפנים להקנית השפה העברית מעלה משרד החינוך על שרטון ההפרטה, שתאפשר ל"קבלני חינוך" להפיק רווחים כספיים, כפי שמפיקים "קבלני כוח אדם" המעסיקים פועלי נקיון במשרדי הממשלה.

תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  13/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרטת החינוך והסתדרות מורים משתפת פעולה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הסתדרות המורים גוף שהסתאב ל"ת
הס  |  13/07/11 17:01
2
זו לא הסתדרות מורים
נעמי רביץ  |  13/07/11 18:17
3
אשליות.....
י.ש  |  14/07/11 08:13
 
- קלינסקי אשם בכול
ל-י.ש  |  14/07/11 09:34
 
- ל-י.ש
י.ש י.ש י.ש  |  14/07/11 11:46
4
הכל בגלל הכיבוש.. ל"ת
אלישמע  |  14/07/11 09:46
 
- אתה מיום ליום מוכיח בסילות
הוי הוי אלישמע  |  14/07/11 10:30
5
האם בית המשפט בסדר?
איש עצוב  |  14/07/11 19:20
 
- תגובה לאיש עצוב
מאיש לא עצוב  |  17/07/11 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר אלרן
הבעיה האופרטיבית המדאיגה ביותר, שנחשפה גם בתרגיל הנוכחי, למרות הדיבורים על שיפור, קשורה לסוגיית התיאום הבין-מערכתי    שורש העניין הוא בכך שבשונה מהחזית הצבאית, אין הגדרה חוקית, ברורה ומוסכמת לגבי האחריות והסמכויות להיערכות החזית האזרחית ולניהולה בשעת חירום
ירון זכאי
אחד המאפיינים של מלחמת עולם הוא ההכחשה    זאת לדעת - אנחנו במלחמת עולם שלישית מאז מלחמת ששת הימים    הערבים מנסים לשחזר את העולם ליום שלפני המלחמה    בתוך כך מפקירים עצמם עמים וארצות לחדירת וירוס קטלני - שואה נוספת
משה לופיאנסקי
ברור שהדרך האפשרית היחידה להגיע להסכם שלום היא דרך הכפייה - כפייה אמריקנית, על-פי המודל היוגוסלבי. בעניין גורלי זה חייב ברק אובמה להיוועץ עם הנשיא לשעבר ביל קלינטון, שכפה שלום ביוגוסלביה, ואולי אף למנותו לראש הפרויקט: Pax Americana
מתי דוד
לאחר פיגוע הטרור בלונדון השתיקו הבריטים כתבת תחקיר של ה-BBC שקבעה כי במסגדים מתנהלת הסתה קיצונית נגד האנגלים בבריטניה. למרות זכות הציבור לדעת, הכתבות לא שודרו. כדאי לאנגלים הצבועים להפסיק להטיף לו על חופש הביטוי
ראובן שילת
אני סומך על העם היושב בציון, שעל כל מחרים בודד ימצאו בו לפחות שלושה אזרחים ישרים וטובים שנקעה נפשם מתנועת משלום עכשיו ומדרכה האנטי חוקית ואנטי דמוקרטית, ותודה לאנשי "שלום עכשיו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il