X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו, בני 70 פלוס, בוגרי כיתת מחזור 1953 של בית הספר היסודי "לדוגמא" בתל אביב, התכנסנו למפגש כיתתי ב"אסף ארטיזנל" שברמת השרון, מעלים באוב את ימי הצנע האפורים שעליהם נאלצנו לגדול בשחר נעורינו
▪  ▪  ▪
נוחות, פינוק וקולינריה מעולה ב''אסף ארטיזנל'' [צילום: באדיבות אסף ארטיזנל]

הדברים אמורים בפגישת המחזור הכיתתי שלנו, בוגרי בית הספר היסודי "לדוגמא" בתל אביב, שאותה אנחנו, בני 70 פלוס, נוהגים לקיים, מעת לעת, באחד מבתי הקפה האהובים עלינו. הפעם נפל הפור על "קפה ארטיזנל" - אי קטן של שלווה ורוגע, בליבו של מרכז מסחרי צנוע, בשכונת נווה מגן ברמת השרון (רחוב התומר 28), שאינו אלא פינת חמד של ממש, הממוקמת בתוככי חצר פורחת, על-רקע של פרדס פסטורלי, מניב פירות מימים עברו.
כבוגר "לה נוטרה" - אם הקונדיטוריות של עיר האורות - בחר הבעלים, אסף לוי, לעצב את הנכס שלו, בן תשע השנים, בסגנון של בית-קפה פריזאי מובהק, כשלצורכי אפייה הוא מקפיד להשתמש בחומרי-גלם טבעיים ומקוריים בלבד.
מעלים באוב
וכך, באווירה הפסטורלית שזומנה לנו - בסך-הכל עשרה מבוגרי המחזור - התפקדנו על כורסאות-עור נינוחות ומפנקות, מסביב לשולחן אובלי וגדול-ממדים, דרוכים וקשובים איש לאוזני רעהו לשעבר.
עם יד על הלב, צריך להודות, כי אל מול פינוקי הקולינריה, שהוצעו לנו בשפע רב כל-כך, עורר בנו המפגש הנוסטלגי אסוציאציות מאוד לא נעימות עם ימי הצנע המבחילים, שהיו מנת-חלקנו לפני שישה עשורים, ושעליהם נאלצנו לגדול בשחר-נעורינו. בלא ערגה של ממש העלינו באוב את אותו קיוסק עלוב, שהיה ממוקם בסמוך לבית הספר, ושממנו נהגנו לרכוש, בהפסקות שבין השיעורים, את מה שאמורים היו להיות, בעצם, עוגות ורקיקים. אלא שאלה לא היו אלא חיקויים עלובים ודלים - בסגנון קולינרי של ימים אפורים; עם הרבה מאוד צבע ועם מעט מאוד טעם ואיכות.
המפץ הגדול
את המפגש הנוסטלגי שלנו המשכנו, להבדיל אלף-אלפי הבדלות, בארוחת-בוקר חגיגית של שקשוקה, עם סלט-ירקות ערבי, קצוץ דק-דק, בליווי לחם כפרי, תוצרת בית, ומיץ-תפוזים סחוט במקום. הספתח, צריך להודות, היה ממש לעניין, ובניגוד מוחלט לטראומת העבר שספגנו, כשאת מלאכת הקולינריה המושלמת השלימה עוגת-גבינה מהממת, עשויה בידיו האמונות של הקונדיטור לוי.
היה זה אספרסו כפול ודומיננטי שהמריץ ודירבן אותנו להמשיך בשיחה הקולחת שלנו, שהתארכה אל מעבר לשלוש שעות תמימות. ואז, בהגיע סופו של מפגש הפטפטת, חזרנו, בלית ברירה, לחיק המציאות היומיומית. היה זה מרגע שהמלצרית האדיבה שלנו גבתה מכל אחד מאיתנו תשלום אישי של 90 שקל, כולל תשר של 15% על שירות קשוב וענייני.

תאריך:  14/07/2011   |   עודכן:  14/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
לדעת המסיתים לרצח מבין אנשי השמאל הרדיקלי, אין גבול לחופש הביטוי והכל קביל. עובדה, אף לא אחד מהם נחקר ובוודאי שלא הועמד לדין ונגזר עונשו בידי החונטה השמאלנית הרדיקלית בפרקליטות    האם קיים גבול לחופש הביטוי או שמא כל דאלים גבר ואין גבול וקצה לאלימות המילולית, להסתה לרצח ולהכפשה?
עמוס דאי
ציפי לבני, יו"ר האופוזיציה, אמרה לראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להצבעה על חוק החרם בשפת רחוב "שכולו פוזה"    תשובתי לגברת שפיצר: כולנו פוזה
רלי פנחס
"אוי ארצי מולדתי, את הולכת פייפן. שברת לי את הלב לחתיכות קטנות. היה לנו חלום, ועכשיו הוא איננו. אני כל-כך עצוב שבא לי לבכות" (אריק איינשטיין)
ליאור רזניק
מצב נוראי קיים במדינה. מצב שבו מקבוצה גדולה של בעלי-חיים נלקח החופש הבסיסי ביותר שקיים - החופש לחיות, לחיות בצורה נורמלית ומקובלת    כלבים שמטרתם לשמור על בסיסי חיל האוויר חיים בתנאים תת-אנושיים
דוד מרחב
המאבק על חוק החרם משקף את מלחמת האזרחים השקטה המתנהלת בחברה הישראלית בשנים האחרונות. המלחמה התחילה כאשר נבחר שרון לראשות הממשלה, ומאז נבחר נתניהו לתפקיד, היא מתנהלת במלוא עוזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il