X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשים חותמים על הסכם גירושין, ממנו אין דרך חזרה, כשהם במצב רגשי לא פשוט לרוב אין דרך חזרה מהסכם גירושין מקפח, כזה שבלתי נסבל לחיות איתו הפתרון: עו"ד מומחה בתחום דיני המשפחה
▪  ▪  ▪
להתגרש נכון

מדי יום נחתמים עשרות הסכמי גירושין. על-מנת שהסכם הגירושין יהיה בעל תוקף מחייב, על בני הזוג לאשר אותו בפני בית המשפט לענייני משפחה או בפני בית הדין הרבני, אשר נותנים להסכם תוקף של פסק דין.
אנשים רבים חותמים על הסכמי גירושין כשהם נמצאים במצב נפשי לא פשוט ולעיתים אף קשה. יחד עם זאת, לאחר שהם מאשרים בפני בית המשפט או בפני בית הדין, כי הם עומדים מאחורי ההסכם עליו חתמו, כמעט שאין דרך חזרה.
אנשים חווים תחושות קשות ביותר בטרם גירושין וחתימה על הסכם. חלקם מלאים ברגשות אשם כלפי הילדים. חלקם חשים חרדה גדולה מן העתיד לבוא. יש מי שחשים פחד מן הבדידות המצפה להם, לאחר שהתרגלו לזוגיות ארוכת-שנים ויש מי שחווים כעס גדול על בן/בת הזוג, רצון לנקום ועוד מיני רגשות, הפוגעים בשיקול הדעת ההגיוני לפני חתימה על הסכם, אשר תהיינה לו השלכות משמעותיות על כל חייהם.
בעבר, הגיעה אלי אישה אשר חתמה על הסכם גירושין קצר מאוד, עם בעלה לשעבר, על פיסת נייר, על פיו הוא יעביר לה 850 שקל כדמי מזונות לשני ילדים, אותם היא גידלה כמעט לבד. היא הגיעה אלי כשלא הייתה מסוגלת יותר לפרנס את הילדים ונבצר ממנה לשלם שכר טירחה. מה הביא אותה לחתום על הסכם גירושין כה מקפח? בעיקר רצון לסיים את ההליכים במהירות ולחץ אדיר שהפעיל עליה הבעל. במקרה שלה יש מוצא, שכן בענייני מזונות ומשמורת ניתן במצבים מסוימים לפתוח את הסכם הגירושין, להגיש תביעות ולשנות את דמי המזונות הנמוכים מדי.
לא כך הוא המצב בתחום הרכושי. שם אין כמעט לעולם דרך חזרה מהסכם גירושין מקפח, לעיתים כזה שבלתי נסבל לחיות איתו. כאן נדרשת זהירות מרבית כאשר מאשרים את ההסכם. לא אחת, הגיעו אלי מקרים, בהם אנשים בכו בייאוש בגין חתימה על הסכם בעייתי מאוד מבחינתם, לאחר שוויתרו על מרבית רכושם בצעד פזיז. כמעט בכל המקרים, אין מה לעשות. דווקא משום שההסכם מאושר בפני בית המשפט, זה נותן לו משנה-תוקף ועושה את החזרה ממנו לכמעט בלתי אפשרית.
רק לאחרונה נתן כבוד השופט איתי כץ, מבית המשפט לענייני משפחה בירושלים, פסק דין בתמ"ש 46401-03-10, על פיו גבר אשר חתם על הסכם גירושין מקפח ביותר עשה כן בדעה צלולה, ועל כן אין לבטל את ההסכם כפי שתבע הגבר.
לגבר, אדם כבן 75 שנים, נולד בן מנישואין שניים וכמו-כן יש לו ילדים מנישואיו הראשונים. הוא החליט לחתום על הסכם גירושין דווקא לפני שנכנס לבית החולים, לדבריו לניתוח. מובן כי הוא היה אז במצב נפשי לא שגרתי, אבל זה לא היה מספיק כדי לבטל את הסכם הגירושין עליו חתם. במסגרת ההסכם, הוא נתן לבנו הצעיר מנישואיו השניים את כל זכויותיו בדירתו. הוא טען בתביעתו כי לא היה צלול בדעתו כשחתם על ההסכם, אך לבית המשפט הוכח כי הוא בהחלט ידע על מה הוא חותם.
הבעיה אינה נעוצה בכך שאנשים חותמים על אותם הסכמים כשהם לא שפויים בדעתם. הבעיה היא, שאנשים חותמים על ההסכמים הללו, מהם אין דרך חזרה, כשהם במצב רגשי לא פשוט ולעיתים אף קשה, אך לא כזה אשר מגדיר אותם כלוקים בנפשם.
אין תרופת פלא כדי לרפא את המצב, אבל תמיד רצוי שעו"ד מומחה בתחום דיני המשפחה ומספיק אכפתי כדי לא לאפשר למתגרש/ת לחתום על הסכם מקפח, הוא אשר ינסח את ההסכם והוא גם ישמור על זכויותיו/יה. לפעמים אנשים מחליטים את אשר הם מחליטים וכופים על עורך הדין להסכים לתנאים המקפחים הללו, הפוגעים בהם. תנו לעורכי הדין לעשות את עבודתם ולהגן על זכויותיכם. אל תיסחפו אחר המצב הרגשי בו אתם נמצאים, כי כאמור אין דרך חזרה. עו"ד מקצועי, שאינו נתון בסערת הרגשות, יכול לפעול בשיקול דעת, אם רק תתנו לו.

תאריך:  14/07/2011   |   עודכן:  14/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איתי כץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות! חתימה על הסכם גירושין
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה קורה אם זוג חי ביחד
סתם_1  |  14/07/11 15:12
2
ואם העו"ד רוצה לגמור מהר ומקפח
ירון זכאי 1  |  14/07/11 20:09
3
הבעיה: השופטים בביהמ"ש למשפ'
אי אכפתיות  |  15/07/11 11:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי דר
מדוע בעצומת הפרופסורים נגד חוק החרם נכללו פרופסורים בלבד ולא דוקטורים?    פרופ' אלון הראל מסביר: מחשש שהדוקטורים החותמים ייפגעו כשיישקל קידומם באוניברסיטה    נראה כי חופש הביטוי בפקולטות השונות - כולל בפקולטות למשפטים - מסור רק לחזקים
יוסי אחימאיר
בעניין הטרנספר, דהיינו שאלת העברת ערבים לארצות שכנות, שנדונה במחנה הציוני בשנות השלושים, היה ברל בעד, ז'בוטינסקי היה נגד    דברים מפי מנכ"ל מכון ז'בוטינסקי ביום העיון על זאב ז'בוטינסקי וברל כצנלסון שהתקיים בכנסת (12.7.2011)
הרב ישראל רוזן
ננחיל לעולם שישה ימי עבודה ולא נאמץ את ה'פנאי' כתרבות    הרב ישראל רוזן נגד סופשבוע ארוך שפירושו תרבות שכרות ואלימות
אברהם פכטר
המהומה התורנית סביב פרשת הנשיא קצב קשורה בשימוש בחוקרים פרטיים לקראת הערעור בבית המשפט העליון. השימוש בחוקרים פרטיים במשפטים בכלל ובמשפטים פליליים בפרט, נפוץ בכל העולם ובמיוחד בארה"ב. אין פסול או פגם בשימוש בחוקרים ובמידע שהושג על ידם, כל עוד הדבר נעשה במסגרת החוק. בעבר, הוכח לא פעם שמידע שהושג על-ידי חוקרים הציל חפים מפשע מהרשעה וממאסר
הלל ויס
ממשלת ישראל עדיין לא חזרה בה מתוכנית שתי המדינות! לכן כל הסכמה למשא-ומתן באופק הפסיכו-פוליטי שהתקיים עד לא מכבר, פירושה קידום תוכנית הגושים. היינו קידום המעשה הבלתי חוקי והמעשה הבלתי חוקתי של הפקרת תושבים יהודים וחבלי ארץ תחת שלטון פלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il