X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלחמת דון קישוט של בן כספית בהתיישבות באיו"ש מגיעה לשיאים חדשים גם אם הוא רוצה להשתמש בשקר כדי להונות בהצלחה את הציבור, מומלץ לכלול בו עובדות נכונות ומוכרות גם אם אינן שייכות לעניין, כך יטעה הציבור להאמין שגם השקר הוא עובדה
▪  ▪  ▪
בן כספית. מטעה את הציבור? [צילום: פלאש 90]

בן כספית (מעריב, 18.7.11) ממשיך לנהל את מלחמותיו הפוליטיות במסווה עלוב של עיתונאות מקצועית, תוך שימוש בשיטות גבלסיות טיפוסיות: אם חוזרים על שקר מספיק פעמים הוא "מתנחל" בתודעתן של הבריות והופך בסופו של דבר ל"אמת"; ואם אתה רוצה להשתמש בשקר כדי להונות בהצלחה את הציבור, דאג לכלול בו עובדות נכונות ומוכרות גם אם אינן שייכות לעניין, כך יטעה הציבור להאמין שגם השקר הוא עובדה.
שקריו של כספית:
  • הסכומים שהוא "נוקב" לגבי השקעות "בשטחים" (איו"ש, כמובן) מצוצים מן האצבע. הוא אינו טורח לנמקם ואינו עושה הבחנה הכרחית ואלמנטרית בין מה שהושקע בהתישבות על-ידי המדינה למה שהושקע על-ידי גורמים פרטיים, בין מה ששיך להתישבות האזרחית, לבין מה שמשרת את הנוכחות הצבאית, הלוחמה בטרור והאסטרטגיה הלאומית.
  • הטיפול בהתישבות ב"שטחים" אינו שונה מהותית מהגישה אותה הפעילה המדינה בכל תולדותיה לקידום יעדים לאומיים - השיקול הכלכלי הטהור מעולם לא היה בהם השיקול המכריע... . כך היה בהתיישבות הקיבוצית והמושבית, כך בערי פיתוח ומושבי עולים, כך בהקמת מפעלי רוחשנועדו לספק הרבה עיסוק ומעט תעסוקה לאוכלוסיות חלשות וכך היה במפעלי פיתוח ובתעשיות לא מעטות שבזבזו כספי ציבור יקרים על "פילים לבנים" - בפעם הראשונה כשהוקמו, בפעם השניה כאשר כשלו כלכלית ובפעם השלישית כאשר קרסו סופית ונדרש למצוא להם ולעובדיהם "פתרונות חלופיים".
כך היה גם במלחמות השוא שניהלה ישראל, למשל: מלחמת לבנון השניה, שעלו למדינה מילארדי דולרים בעלות ישירה ועקיפה אולם לא קידמו אותה בצעד אחד לעבר מטרה קונקרטית בת-קיימא. מלחמת יום הכיפורים, מלחמת לבנון הראשונה, מבצעי ליטני, שלג, עופרת יצוקה ואחרים - כולם בזבוז טהור של מיליארדים רבים.
  • שימושים חלופיים להשקעות שנעשו בפועל הם שאלה בסיסית לדיון נורמלי בסוגיה היכן הייתה המדינה צריכה להשקיע את משאביה ולפי אילו אמות-מידה. מקור הביזבוז הגדול הוא העדר מדיניות פיתוח לאומית כוללת לטווח ארוך. ממשלות ישראל לדורותיהן עסקו כמעט אך ורק בפיתוח ת"א וגודש דן. הסכומים שהושקעו באזור זה, ככל שניתן להעריך, גבוהים בהרבה מכל מה שהושקע בכל שטחי ישראל האחרים גם יחד.
פיתוח "ממוקד" זה, הוא מהגורמים המרכזיים להאמרת המחירים הפראית של נדל"ן בישראל בשנים האחרונות. ככל שהחמירה מצוקת הקרקעות לבניה במרכז וגדלו הביקושים, הלכו וגאו מחירי פתרונות הדיור, התחבורה, רדיפת הבצע וההתעשרות הקלה, המלחמה בפשע ועוד. לכך יש להוסיף את הורדת איכות החיים ואת הבעיה האסטרטגית של העדר פיזור אוכלוסיה סביר במדינה שימי שהחירום בה אינם נדירים במיוחד. כשל פיזור האוכלוסין בישראל מחייב שימוש בחלופות יקרות, כמעט הזויות, לשימור קרקעות-הלאום.
בעיות אלו נבעו ממדיניות קלוקלת של ממשלות ישראל בעבר המערבי של ה"קו הירוק" ז"ל, לא ב"שטחים". עצם העובדה שלא הוכרזה מדיניות לאומית כוללת של מתן העדפה בפיתוח לפריפריה תוך עצירה מלאה או כמעט מלאה במרכז, בצרוף אי-הפשרה מזורזת של קרקעות זולות לבניה בפריפריה, סלילת דרכי גישה, הקמת תשתיות והעתקת מפעלים וחברות מהמרכז לפריפריה, היא שאחראית לחלק הארי של מצוקות הדיור כיום, לא ההתישבות "בשטחים". אבל כספית כך נראה אינו מעוניין בעובדות. הוא עוסק בפוליטיקה מניפולטיבית, ומתנשא מדי פעם לגבהים חדשים של הטעיות, חצאי-אמיתות ניתוחים בנליים והירהורים פסאודו-פילוסופיים על קשיי החיים וסיבותיהם... המצוצות מן האצבע.
חצי האמת הגלומה בדבריו, שגם אותה הוא מנסה להסתיר, היא שאילו פעלו ממשלות ישראל טוב יותר לאורך השנים, במיוחד בעשור האחרון, גם אז התמונה הבסיסית לא הייתה שונה מהנוכחית באופן מהותי. שהרי עם ישראל, בעיקר ה"חוגים המתקדמים" בו, חייבים מדאורייתא להתגורר בת"א ובגוש דן. שהרי מי שהלכו ליישב את "השטחים" הלכו ברובם דווקא לשם מסיבות אידיאולוגיות, ומיעוטם משום שחיפשו איכות חיים - טבע וחברה - בקרבה יתרה למרכז. צרוף זה אין בגליל או בנגב ולכן, אילמלא הלכו ליש"ע, קרוב לוודאי שהיו גם הם מסתופפים כיום בגוש דן, ומחריפים עוד יותר את מצוקת הדיור של ההמונים הנדכאים.
על שימור מגמה זו אני נוטה להמר גם כיום, על-רקע "פסטיבל האוהלים" בת"א רבתי. אני מעיז ומהמר גם על כך שבקרוב מאוד יתברר שהספונטניות המאורגנת של "פסטיבל האוהלים" במרכז, הוא התחליף הנוח שמצאה האופוזיציה בישראל "לאביב העמים" הערבי שכה קוסם לחלקים רחבים מחבריה, בצורף הזדמנות שאסור להחמיץ לתקוף את ביבי על שהוא עדיין ראש ממשלה. אם לא תעשה הממשלה מאמץ לאומי רציני ומזורז לשנות את הטרנד=קיבעון-מחשבה הלאומי - הרואה בחיים במרכז כורח אישי, מעמדי, ותדמיתי - אזי גם הפעם, עם אוהלים ובלעדיהם, לא תהיה בשטח תזוזה רצינית והבעיה לא תיפתר פתרון שורשי.
קל מאוד להוכיח שבלוף האוהלים בת"א וגוש דן הוא בלוף. לשם צריכה הממשלה להציע ל"מסכנים" חלופות אטרקטיביות בפריפריה בתמורה למעברם לשם למשך עשר שנים לפחות. או אז נראה איזה חלק מהצועקים חמאס באמת זקוק וראוי לסיוע ממלכתי בדיור. יש מצוקת דיור ותעסוקה אמיתית בפריפריה, והיא אך ורק תולדה של ביורוקרטיה ואוזלת יד ממשלתית ומוניציפלית.

תאריך:  19/07/2011   |   עודכן:  20/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על שלושה שקרים וחצי אמת אחת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חפשו בגוגל את הפאדיחה שלו
בן כזבית  |  19/07/11 12:05
2
שמאלנות זה המקצוע השני העתיק ב
קורןנאוה טבריה  |  19/07/11 14:20
 
- קורןנאוה הגדולה !
לא שפוי  |  19/07/11 16:00
 
- תאכל את הלב ושיהיה לך בתיאבון! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  20/07/11 06:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
"דיר באלק" פרופסור אריה אלדד, תן כבוד לבג"צ. אל תאיים עליו. לפחות אתה, שהמוסד הזה סעד אישית את אביך. פסק הדין הקשור בשמו של אביך עשה רק טוב לעוד רבים בחברה הישראלית
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
תיקון שנחקק לאחרונה מאפשר לוועדת ערר להגדיל את השומה. פסק דין של בית המשפט העליון שניתן לאחרונה בנושא דומה, מסייג את הסמכות. עקרונותיו של פס"ד זה יפים גם לעניין הסמכות החדשה שניתנה לוועדות הערר לפי חוק מיסוי מקרקעין וראוי כי סמכות זו תופעל, אך ורק במקרים חריגים וקיצוניים
יוסי דר
התאבדויות של שרים יפנים כושלים מחווירות לעומת הדרך המקורית שבה מצא שר המלחמה הבריטי, ג'והן פרופיומו, לכפר על מעשיו. לאחר שהתגלה כי ניהל רומן עם נערת ליווי שניהלה רומן מקביל גם עם הנספח הימי הבריטי, שהתגלה כמרגל, החליט פרופיומו לעבוד בהתנדבות בניקיון חדרי השירותים, עבודה בה התמיד במשך 40 שנה
שלומי עיני
מסתבר שגם בעלי העסקים הקטנים בישראל עשויים לחולל מתישהו את מהפכת הקוטג' שלהם כנגד בעלי המנופול הממשלתיים. הפגיעה הקריטית בתחרות החופשית עולה בסופו של דבר ביוקר רב ללקוח שנאלץ לקנות שירות מבעל המונופול (מישהו אמר קוטג'?) שגם מחירו ואיכותו תלויים בגחמותיו
איתמר לוין
השעה וחצי האחרונות בישיבה השביעית בחקירתו הנגדית של אהוד אולמרט, העניקו חיזוק לעמדת התביעה בפרשת ראשונטורס. התובע הצליח ליצור מבנה עובדתי המעמיד בסימן שאלה את גירסתו של אולמרט, לפיה לא ידע דבר על העודפים העצומים שנוצרו לזכותו ועל השימוש שנעשה בהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il