X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם יד שרה
▪  ▪  ▪

יד שרה הוכר כארגון מייעץ למועצה הכלכלית-חברתית באו"ם
לראשונה הוכר ארגון ישראלי-יהודי כגוף מייעץ למועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם (ECOSOC). ביום שישי קיבלה ועדת האו"ם לענייני ארגונים לא ממשלתיים (NGO) החלטה להעניק ליד שרה מעמד זה. זהו המעמד הגבוה ביותר אליו יכול להגיע ארגון לא ממשלתי, ברמה העולמית.
על משמעות ההכרה ביד שרה, מספר מאיר הנדלסמן, מרכז הקשרים המקצועיים הבינלאומיים ביד שרה: "ההכרה מאפשרת לנו להשתתף בוועידות בינלאומיות שהאו"ם מכנס בנושאים הקשורים לפעילותנו, להשתתף בישיבות מיוחדות של העצרת הכללית ובדיונים של גופים בין-לאומיים אחרים. נציגי יד שרה ישמשו מומחים ויועצים הן לממשלות והן למוסדות האו"ם. כמו-כן נציגי יד שרה יוכלו להשתתף בדיוני המועצה וגופי המשנה שלה ולהשתתף באופן פעיל בדיונים. יד שרה תוכל גם להעלות נושאים חדשים לדיון במועצה הכלכלית-חברתית".
הנדלסמן מוסיף כי הענקת מעמד שכזה לארגון הינה בראש וראשונה הכרה והערכה למטרות הארגון ולפועלו ובמיוחד לעבודה הנפלאה הנעשית על ידי צוות יד שרה - המתנדבים המסורים המסייעים לכל פונה ולתורמים המאפשרים את ביסוס ופיתוח השירותים.
יש לציין כי ההצעה התקבלה פה אחד וללא הצבעה, על אף שיו"ר הוועדה היא נציגת איראן וחברים בוועדה בין השאר נציגים מפקיסטאן, סודן, סין, קובה, וזימבאבואה (מתוך 19 חברים).
במהלך השבועות האחרונים הפנו חברי הוועדה מספר פעמים שאלות הבהרה - יותר מ- 30 - על פעילות יד שרה ביו"ש ועל קשרים פוליטיים כביכול, שיש לארגון. מספר נציגים בוועדה- כולל המשקיפים הסורי והפלסטיני - ניסו לטרפד את קבלתה של יד שרה כגוף מייעץ. נציג גרמניה בוועדה היה "הדוחף" העיקרי להעברת ההחלטה עוד במושב זה, כשהוא מטעים שדחייה של ההחלטה תהפוך את עניין יד שרה מנושא א- פוליטי לעניין פוליטי. במהלך השבוע האחרון הצליחה יד שרה לשנות את דעתם של מספר נציגים בוועדה. כך לדוגמא, הועברו תמונות מביקורה של רעיית נשיא סין ביד שרה לפני מספר שנים לנציג הסיני ופרטים אודות הסיוע של יד שרה לעם הטורקי לאחר רעידות האדמה שהיו בארצם.
כבר לפני כשנה הוכרה יד שרה כארגון לא ממשלתי (NGO), שמשמעותה הענקת מעמד של ארגון משקיף במוסדות האו"ם. קבלתה של יד שרה כגוף מייעץ למועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם (( ECOSOC, היא בעלת משמעות וחשיבות רבה יותר.
יד שרה מסייעת בפיתוח שירותים דומים לשלה ברחבי העולם. כך לדוגמא, סייעה יד שרה בהקמת עשרות סניפי השאלה ברחבי מדינות חבר העמים, בהקמת בית מלאכה לתחזוקת ציוד באנגולה, בתכנון מרכז שירותים לילדים עם צרכים מיוחדים באוזבקיסטן, בהקמת סניפים להשאלת ציוד בדרום אפריקה ועוד.
יד שרה הוקמה בשנת 1976 והיום היא מאגודות ההתנדבות הגדולות בישראל. 6,000 מתנדבים מכל מגזרי האוכלוסייה מעניקים ביותר מ- 100 סניפים מגוון שירותים המאפשרים לכל אדם עם קושי תפקודי להמשיך ולחיות בביתו במסגרת החברה והקהילה. השרות הנפוץ של יד שרה הוא השאלת ציוד רפואי שיקומי חינם. בשנה האחרונה סייעו מתנדבי יד שרה ל-380,000 איש. סקרים של מכון דחף ומכון גיאוקרטוגרפיה העלו כי כל משפחה שנייה בישראל נעזרה בעבר באחד משירותי יד שרה. יד שרה אינה זוכה לתקציב ממשלתי שוטף ופעילותה ממומנת בעזרת תרומות. במרוצת השנים זכתה יד שרה בפרסים ותעודות הוקרה רבות, ביניהם: פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, אות הנשיא למתנדב ופרס קפלן לייעול וחיסכון.

תאריך:  16/01/2005   |   עודכן:  16/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il