X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הספתח למחאות אחרות [צילום: פלאש 90]
זעקת כיכר תחריר הישראלית
אחרי שנים של יריקה רצופה בפרצוף, יודע סוף-סוף הישראלי המצוי שהמדובר איננו בגשם. הוא כבר לא יתן לשטות בו כבעבר. אחרי ככלות הכל, מחאת הדיור היא רק הספתח, ואם הממשלה לא תיקח את עצמה בידיים - ירעדו, בסופו של דבר, אמות-סיפותיה

רק שבועיים מאז שנולדה, וכבר הספיקה מחאת הדיור להפוך לכיכר תחריר הישראלית. הישראלי המצוי, בן המעמד הבינוני שנשחק, שוב לא מוכן שמישהו יעבוד עליו בעיניים. אחרי שנים של יריקה רצופה בפרצוף, הוא כבר לא מוכן להאמין שזה גשם.
הישראלי המצוי לא מסוגל עוד להיות קורבן לשטיפת המוח שלו. התירוץ הנדוש של "מצב ביטחוני" שוב לא עושה עליו רושם. בעבר הרחוק דאגו להכניס לו לראש שבהתאם למצב, המקרר הוא מצרך-מותרות ושהטלוויזיה היא לעשירים בלבד. אחר-כך היה זה מזגן המכונית שהפך להיות הקורבן התורן. כאילו שבמדינה, לוהטת, כמו זו שלנו בקיץ, הוא איננו מוצר חיוני. מחירי המוצרים רק טיפסו לשמיים, בעטיים של מיסים נפוחים, והמדינה חגגה על חשבון הציבור.
פקיחת עיניים
ואז, בבוקרו של יום בהיר, נפקחו סוף-סוף העיניים. לא רק של בוחרי העבודה ומרצ, אלא גם של אלה משס ומהליכוד. חזקה על הבוחר הפוטנציאלי ששוב לא ירשה למישהו לרכוב עליו. המחאה שלו רק צוברת תאוצה והיא מתפשטת לכל עבר. התוצאות כבר בולטות בשטח: מי שהזיז את הגבינה שלו - משלם עכשיו עליה ביוקר; ומי שחירבן את חיתוליו - מתחרבן עכשיו רק בעצמו.
אבל עתה נטושה המלחמה על הבית. על דירת-מגורים בת-השגה, של שניים-שלושה חדרים, כמו שהיו פעם בזמנים עברו. לא, חלילה, של ארבעה-חמישה חדרים. שעליהם יכול זוג צעיר, או סתם סטודנט, רק לחלום.
כדור בידיים
הממשלה צריכה עכשיו לקחת את הכדור לידיה. לא, חלילה, לגלגל אותו אל הקבלנים. בדעתם של אלה לא יעלה לבנות דירות קטנות, בלתי-משתלמות מבחינתם, כאשר במאגר שלהם מצוי מאגר לא מבוטל של דירות גדולות ומהודרות, המיועדות למכירה למי שרק יכול לשלם.
אם תשתמט הממשלה מחובתה לאזרחיה ולא תיקח את עצמה בידיים - ירעדו אמות הסיפים שלה. חזקה על מעמד הביניים, זה שדמם בעבר ושזועק עכשיו מרה לשמיים, ששוב לא יתן לה לשטות בו כבעבר. כדאי גם לזכור כי אחרי מחאת הדיור יבואו עוד מחאות אחרות. כמו זו המוחה על הזנקת מחירי הדלק, בעוד שמעבר לים הם רק צונחים ויורדים.

תאריך:  29/07/2011   |   עודכן:  29/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זעקת כיכר תחריר הישראלית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה יקרה? שום דבר
המומחה  |  29/07/11 15:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדעון מוסלי
תושבי מדינת יהודה ושומרון כועסים    ואיזה טריק לא מנסים, אלו היהודאים השומרונים? הם טוענים: צריך להשמיד את הכור הגרעיני של המדינה השכנה, ושצריך לחוקק חוקי נאמנות חדשים, ושחמאס מתחמש בגזרה העזתית    אך למרות כל אלו, עדיין תושבי מדינת גוש דן ממשיכים להיאבק על הדירה, ונגד היהודאים השומרונים
יוסי דר
כיצד תסביר אגודת העיתונאים של תל אביב את העובדה שגם יונה אליאן וגם ד"ר אביעד הכהן הצביעו עבור יוני בן מנחם? האם אגודת העיתונאים טוענת שגם הם נגועים בקרבה פוליטית לראש הממשלה?
רועי אורן
גל המחאות השוטף את ישראל בעת הזו חייב להצליח היות שאנו נלחמים על פרצופה של המדינה
איתמר לוין
יש דברים שמתרחשים אצלנו כמו שעון שווייצרי, למשל: האזהרות מפני שיבושים באספקת החשמל. יש תחומים שבהם השעון הוא לכל היותר קו מנחה, למשל: התחבורה הציבורית. יש מי שכנראה אין לו שעון בכלל, כמו ממשלת נתניהו, ואילו הרופאים לא רוצים לשמוע על שעון. ויש גם מקרים בהם אנו מגלים שהשעון עומד - וזו דווקא הפתעה חיובית, למשל: בנושא תקציב הביטחון ובמערכת החינוך
יובל לובשנטיין
דרכים לא שגרתיות לפתרון מצוקת הדיור    העיקרון המנחה הוא מתן סובסידיה לאזרח ולא לקבלן לפי אזורי מגורים, סבסוד התחבורה ציבורית והלוואות לרכישת דירה בפריפריה שימחקו לאחר שאדם גר בדיקה לפחות 10 שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il