X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנייה ביהודה ושומרון. הפיתרון האמיתי למצוקת הדיור
חטא ההקפאה, עונש המחאה והפתרון המתבקש
בנייה מאסיבית של עשרות-אלפי יח"ד במערב השומרון ובמערב בנימין היא-היא אשר יש בה מצד אחד 'תיקון' לחטא ההקפאה של נתניהו ומצד שני פתרון אמיתי, נכון ומובנה לעונשו של נתניהו זה, למחאת הדיור המוצדקת של רבבות הצעירים ממעמד הביניים הכורעים תחת הנטל

החטא ועונשו, זהו תמצית סיפורה של מחאת הדיור הגוברת בימים אלו ומתרחבת לתחומים נוספים, רובם הגדול מוצדק לחלוטין, יש לומר בכנות. מי שהעז להחציף פנים כלפי המהלך ההיסטורי של עם ישראל בארצו ולהקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון תוך קבלת תשואות חן-חן למהלכו זה מצד כל גורמי השמאל, נענש כעת במחאה ציבורית מקיפה אשר מקורה במצוקת דיור והיא מתודלקת היטב ובאופן אירוני ע"י אותם גופי שמאל אופורטיוניסטים שאכן יש להם חלק נכבד בהיווצרות גורמי המצוקה.
רק לפני כחודשיים שב רוה"מ בנימין נתניהו מארה"ב והוא עטור תהילה וזרי דפנה לאחר נאומי הכניעה שלו לפני שני בתי הקונגרס ובוועידת איפא"ק. בימים ההם, התמיכה הציבורית בנתניהו הרקיעה שחקים. והנה, כעבור חודשיים ימים, המחאה הציבורית מרעידה את אושיות ממשלתו, מעמדו הציבורי נמצא בשפל והוא כמהלך על גלידי קרח הצפים על פני מים סוערים. בנימין נתניהו נמצא בלחץ אותו הרוויח ביושר כאשר העז להקפיא את הבנייה ביו"ש, הקפאה שלכאורה נמשכה 'רק' 10 חודשים אך למעשה החלה עם עלייתו לשלטון ונמשכת עד היום הזה.
למצוקת הדיור אין פתרונות קסם, אין פתרונות ב'שלוף' מן הסוג החביב על נתניהו. הצפת השוק בדירות במחיר סביר היא מהלך שיארך לפחות חמש עד עשר שנים באשר היא נגזרת של שחרור קרקעות, הפיכתן לזמינות לבנייה, מכרזים, התנגדויות אין-ספור ושאר מיני עניינים של ביורוקרטיה קטנה ומסורבלת מבית היוצר של מינהל מקרקעי ישראל. כמו-כן, בשל מחירי הקרקע הגבוהים במרכז הארץ, הצפה שכזו אפשרית רק בפריפריה הרחוקה ולא יהיה בה משום פתרון למצוקת הדיור במרכז, בעיקר כאשר מתלווה אליה מצוקת התעסוקה בצפון ובדרום.
למצוקת הדיור במרכז הארץ יש רק פתרון אחד נכון, מהיר יחסית, החלטי ואלגנטי. ואולם על-מנת לקבלו וליישמו יאלץ נתניהו ועמו יאלצו אף כל ארגוני השמאל ל'מחשבה מחוץ לקופסא': הפתרון המתבקש הוא כמובן בניית אלפי דירות כל שנה במערב בנימין והשומרון. כן-כן, מי שהקפיא הוא שיאלץ עתה להפשיר ובגדול באם רצונו להישאר בשלטון, ומי שמחאו כף ועלצו על ההקפאה הם שיאלצו עתה להשלים עם ההפשרה ולו גם היא נוגדת את תפיסותיהם המדיניות. בזאת כמובן ייבחנו באם רצונם באמת לפתור את הבעיה אחת ולתמיד או שמא כל עניינם לשחרר קיטור ולהפיל את הממשלה.
ראשית, בניית עשרות אלפי יח"ד במערב בנימין והשומרון היא הפתרון הנכון מבחינת ההתפתחות האורבנית הטבעית של גוש-דן. אין לך דבר נכון ומתבקש יותר מאשר זה הדבר שגוש-דן יתפתח ויתרחב לעבר השיפולים המערביים של הרי השומרון ובנימין, מרחק נסיעה של כעשרים דקות ממרכזי התעסוקה הגדולים במרכז הארץ.
שנית, בנייה שכזו היא היחידה שיכולה להוות פתרון מהיר יחסית למצוקת הדיור, בהתחשב כמובן שבענייני נדל"ן עסקינן. הקרקעות זמינות וזולות, יש תוכניות לרוב, מינהל מקרקעי ישראל נמצא מחוץ לתמונה וכל מה שצריך זו קצת תעוזה מדינית מצד הממשלה והעומד בראשה ואת חתימת-ידו של שר הביטחון. רק כאן ימצאו עשרות אלפי זוגות צעירים את הפתרון למצוקתם האמיתית בדמות דיור בר-השגה, במחירים השווים לכל נפש ובמרחק נגיעה ממרכזי התעסוקה הגדולים.
בשלישית, בניית עשרות-אלפי יח"ד במערב בנימין והשומרון תהווה גם פתרון החלטי לסוגיות המדיניות שעל הפרק, פתרון נאה, יאה ואלגנטי. ממשלת ישראל ועמה מאות האלפים שיעתיקו את מקום מושבם לאריאל ולרבבה, לפדואל, עלי-זהב וברוכין, ליקיר ולנופים, לברקן, קרני שומרון, מעלה שומרון ואלפי מנשה, לבית אריה, לחשמונאים ונילי, לטלמון, דולב ונריה, לנווה-צוף ועטרת, לאלקנה, שערי תקווה ועץ-אפריים ועם זאת גם לישובים חדשים שיבנו על תוואי הגדר ממש, ממשלת ישראל ועמה מאות האלפים הללו יבהירו בזאת לעולם כולו, אחת ולתמיד ובאופן החלטי שאינו משתמע לשתי פנים ואף לא ל'שתי מדינות' כי אכן-כן זו ארצנו וכי לנו-לנו-לנו ארץ זו.
ובכן, בנייה מאסיבית של עשרות-אלפי יח"ד במערב השומרון ובמערב בנימין היא-היא אשר יש בה מצד אחד 'תיקון' לחטא ההקפאה של נתניהו ומצד שני פתרון אמיתי, נכון ומובנה לעונשו של נתניהו זה, למחאת הדיור המוצדקת של רבבות הצעירים ממעמד הביניים הכורעים תחת הנטל, פתרון ישים, חד וחלק, מהיר, החלטי ואלגנטי בתוספת. דרך אגב, מישהו שמע על אובמה ואבו מאזן בשבועיים האחרונים? בנייה מאסיבית ביו"ש תבטיח כי לא נשמע עליהם עוד שנים רבות, ארוכות וטובות, באשר מעבר לפתרון מוחלט של מצוקת הדיור היא תפתור גם אחת ולתמיד את הסכסוך על ארץ ישראל באופן המתבקש והנכון: מדינה יהודית, של העם היהודי, בכל מרחבי ארץ ישראל.

תאריך:  31/07/2011   |   עודכן:  31/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חטא ההקפאה, עונש המחאה והפתרון המתבקש
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מרענן ומבריק
ראובן כהן  |  31/07/11 11:46
2
דברים כדרבנות
צבי לביא  |  31/07/11 14:35
3
חוזר על הטיפשיות
היסטוריון66  |  31/07/11 15:36
 
- אתה כפי הנראה מהסמול הסהרורי
ההזוי -תגיד ירד   |  31/07/11 15:47
 
- לך להתאשפז דחוף
ראובן כהן  |  1/08/11 09:56
4
לשיטתך הולכים עם הראש בקיר
אלישמע  |  31/07/11 19:27
5
עדיף שכולנו
נגור באוהלים  |  31/07/11 20:45
6
מידה כנגד מידה קוראים לזה בשפת
קורןנאוה טבריה  |  1/08/11 06:00
7
ניכרים דברי אמת!
רינה ירקוני  |  7/08/11 22:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
שר החינוך גדעון סער, הצהיר כי משנת 2012 "מצעד החיים" יהיה נגיש לכל שכבות האוכלוסיה, בעיקר לחלשה, ע"י סבסוד ממשלתי. צעד נכון ונבון, אך לא מספיק. יש לשנות את תוכנית המצעד על מהותה ומסלולה
רן לוי
המחאה בפניי עצמה היא לגיטימית לחלוטין, אך עצם תפעולה והגורמים אשר עומדים מאחוריה, אין להם דבר שום דבר אחר מאשר הפלת הממשלה. כאן המחאה הופכת להיות מחאה פוליטית ולא ציבורית גרידא. ואת זה אני מאמין שרוב הציבור לא רוצה
אלי הרץ
האומנם היא ראוייה לחיבוקו של נשיא ארה"ב?    הליגה הערבית: "בגאווה רבה עקבנו אחרי האינתיפדה של העם הפלשתיני ואחרי התנגדותו הנועזת"
שלמה טל
כאשר כסאות הפוליטיקאים מתנדנדים מתחילות השליפות ונזרקים כדורי הרגעה. על הציבור לשאול את עצמו - האם הפתרון יביא לשינוי אמיתי לזמן ארוך או שמדובר בבלון תקשורתי נוסף? כשלעצמי, בחנתי את הסיסמאות שהפריחו דוברי הממשלה ולא מצאתי בהן יותר מכדורי הרגעה. כדי להבריא את החברה הישראלית יש לטפל בשכר, ולהפכו לשכר הוגן ויש לטפל בגורמים היסודיים שמביאים לניפוח הוצאות המחיה
אריקה קוברי
תקציר פרשות השבוע: קבלה מגונה; סליחה, תקלה; סטיקר; חדות מותכת; חטיפת קרום; ייעוץ קטלני; תעסוקה ממסטלת; צאו ורעו; נדל"נולד; לופט גשפט; צדק סדוק; דיור גואה; סוד היופי; חופש העיסוק; אופנה; הפסקה ללא עיר; פתרון הסכסוך; דיאטה; צ'ק בלי כיסוי; חשוך-מרפא; בשורות טובות; מי הזיז את הגבינה שלי; שביתת רעב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il