X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים האחרונים הקדשתי זמן למספר ביקורים במאהלים ולקריאת חומרים והצהרות הבאים משם כפעיל ציבור וכמי שהקים מפעלים לתמיכה חברתית לאוכלוסיות במצוקה, רציתי להבין את יעדי המאהל, רצונות השובתים ופעיליו המרכזיים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

כשחופרים אל מאחורי המצג התקשורתי של "מפגינים שנמאס להם" ושהם באים "מתוך מצוקה אישית", עולה שחלק גדול מהדמויות שמרואיינות ככאלה הן בעצם פעילי-שמאל הקשורים למסגרות שמאל ברובם, המרושתות עם או בתוך ה"קרן החדשה". אותם מובילים גרעין מסוכן מכל: האנרכיסטים. לאו-דווקא אנרכיסטים של הגדר, אלא גרעין תל אביבי חדור אידיאולוגיה, המתנסח היטב, מורכב מבוגרי אקדמיות בחו"ל בעיקר באירופה ובאנגליה, ובעיקר בתחומי האמנות והסוציולוגיה. לגביהם מדינת כל אזרחיה צריכה להחליף את מדינת היהודים ואם אפשר, ניהול חיים בלא ממשלה. על האנרכיסטים אני יכול להאמין שהם גם ישאפו להפיל כל ממשלה, גם ממשלת שמאל.
הם מקורבים לדב חנין ולפעילי חד"ש. אלה ואלה חברו להפיל את ממשלת הימין. זה גם מה ששמעתי כשומע חופשי בדיונים של מארגני ופעילי השביתה המתנהלים במעגלים עגולים באריכות בלילות הארוכים ובפתיחות חברית מעוררת התפעלות. יש להם מיומנות ב"סדנאות", "מעגלי דיונים", ישיבה זקופה מחוגי פילאטיס, תנועות וסימני ידיים של דת חדשה שאיני מכיר מפני שאיני גר בתל אביב, או מפני שאיני בוגר סנדאות היוגה בהודו.
בכניסה יש אחראים ל-WELCOME CENTER, כך באנגלית, ויש צוות מטבח ("הנוער העובד"), ויש דוברים לתקשורת שבאים בעיקר מחוגי השמאל היותר קיצוניים, שיודעים כמהפכנים היכן חשוב להשתחל. העובדה שאינם מסולקים, מעידה כי דבריהם מייצגים את האווירה הכללית. בשיח הפנימי של קבוצות האידיאולגיה במאהלי תל אביב וירושלים שומעים על "כיכר תחריר" ועל ה"מהפכה". שתי מילים שחוזרות על עצמן שם במאהלים. מהפכות מצרים ותוניס הן התקווה הגדולה של רוב מנהיגי המחאה, והן המודל שיש להעתיקו אלינו.
השיטה: יש לייצר אווירה שהכל רע ומושחת. יש להעצים את המצוקות ולהציף בהן את התודעה. כמיטב שיטות המהפכה הקומוניסטית המגמה הכללית שלא להבליט את הגופים מהם הם באים, להשתדל להצניע אותם. בעזרת כלי תקשורת אוהדים (עוד נשוב אליהם) מפיצים את המסרים ברמה הלאומית ובונים קבוצות פעילות - action comities. צוותים מיומנים, המודרכים באנשי אקדמיה, אמנות וארגוני שטח של השמאל, מסתובבים בין האוהלים ומפיצים את המסרים. שומרים על מתח והתלהבות ודואגים להרחיק מתנגדים בשיטות שקטות ומתורגלות. ראיתי איש נשוא-פנים, בעל עמדה ציבורית כנראה בעבר, שדיבר דברי טעם, מסולק מהשביל עליו הקהיל ציבור שהשיב לו בסקרנות (לאחר שדיבר נגד הניהיליזם והאגואיזם הטמונים בדרישות השובתים). יש נימוס באוויר ואין אלימות פנימית שהייתה אופיינית למהפכה הרוסית. יהודים. בעצם הרי יהודים רצחו זה את זה במהפכה ההיא. אבל כנראה שהימים ימים אחרים, או שעדיין מדובר בהתחלת המהפכה. ואין עדיין עוגת שלל שלטון לחלק.
להפיל את הממשלה
כל אלה חברו יחד להפלת הממשלה. כמהפכנים, חלקם מרקסיסטיים ומאויסטיים עם משנה סדורה - הם חברו זמנית גם לבעלי ההון השנואים. אלה שיש להם כלי תקשורת מרכזיים והם מעוניינים מצידם להפיל את נתניהו כדי להחזיר חקיקה נגד שלדון אדלסון ועיתונו "ישראל היום" שתסלק אותם מהזירה, ניסיון שלא צלח בממשלת נתניהו.
נתניהו, בעיני ראשי המחאה ודובריה, הוא תמצית כל רע, עד שאני, כתגובת נגד מהמאהל, מתחיל לחבבו למרות שהקפיא את הבנייה בירושלים ועל כך אסור לסלוח להם.
טועה ראש הממשלה במו"מ ובדיאלוג שהוא מנסה לקיים איתם. שום פתרון לא ירצה אותם. אותם עצם המו"מ מעניין. מעצים אותם, שומר אותם בקדמת הבמה כמובילי המחאה וסוכני תרבות ואידיאולוגיה. כל זה הרי כשמן על גלגלי המהפכה של המאויסטים הצעירים, חדורי ההתלהבות.
לא רק ח"כ מירי רגב גורשה בבוז ובתנועות גנאי מהמאהל התל אביבי. הייתם צריכים לראותם כשראש הממשלה והשרים הביאו את תוכנית הממשלה עמוסת הפרטים. דוברי המאהלים נחרו בבוז לעיני כל ובכל ערוץ אפשרי. כשראש הממשלה דיבר הם לא הסתירו את איבתם כלפיו, ואל מול העדשות שהתמקדו עליהם ארגנו הצגה של תנועות זלזול וצחוקים. הממשלה יכולה להביא אלף פתרונות לנושאי הדיור - אותם מעניין הדחת הממשלה ויצירת כאוס לקראת בחירות. הגיע זמנה של הממשלה להחליף דיסקט. לאחר שהתברר שהם רוצים להפיל אותה, אסור להציע להם שום מו"מ והצעות מעשיות.
ולעצם העניין של הדיור:
1.
צריך להודות שלטווח ארוך שום תוכנית ממשלתית לא תפתור את מצוקת הדיור, אנו חיים בארץ קטנה.
2. הרזרבות הקרקעיות של ישראל אינן בשפלת תל אביב הצפופה בבנייה, אלא בשלושה מקומות על הרי יהודה ושומרון, בנגב הצפוני, קצת בגליל וברמת הגולן.
ונתניהו? הוא יכול להוביל ולעשות מהלך מבריק. הוא יודיע למפגינים שהוא "נכנע" לדרישותיהם ומאשר 5,000 דירות בירושלים. לאובמה ול"ניו-יורק טיימס" הוא יסביר שמצוקת הדיור הכי גדולה היא בירושלים. מה שנכון, ואינו יכול לעמוד אל מול הפגנות. מה שגם נכון, אולי. איזה בכי ויללה יעלו אז מאותם אוהלים. לפחות הפעם תהיה להם סיבה אמיתית ליילל, לשיטתם! ואנחנו נודה להם לפעילי השמאל ולתקשורת המגזרית של השמאל, שהם תרמו לבנייה בירושלים!

הכותב הוא עיתונאי בעברו ופעיל ציבור ותיק שהקים מפעלים חברתיים לטיפול באוכלוסיות מצוקה. עולים מבריה"מ - "עבודה לעולה", התנדבות לישובי ספר ולצה"ל - "שראל", סיוע חברתי לנפגעי טרור - "אלמגור".
תאריך:  31/07/2011   |   עודכן:  04/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחאת העם או מאבק פוליטי להפלת הממשלה?
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
ומי אלו מארגני המחאה???
אביה.מ  |  31/07/11 17:31
2
אתה אולי פעיל ציבור,
אבנר צפוני  |  31/07/11 17:37
3
לא הקדשת מספיק זמן
אלישמע  |  31/07/11 19:25
 
- טעות. לא "טרמפיסטים"
ע. הנביא  |  31/07/11 22:04
4
למגיב #2 בוא נתרכז בעובדות:
גרוסמן  |  31/07/11 19:57
 
- תשובה במקומה
אראל  |  1/08/11 00:38
 
- אם הכל כל כך טוב-
אבנר צפוני  |  1/08/11 04:33
 
- בוא נדייק בעובדות
איל  |  1/08/11 08:43
5
תגובה
צנחן  |  31/07/11 21:55
6
למגיב מס. 2
אליעם  |  31/07/11 22:30
7
רשימת המארגנים
אליעם  |  31/07/11 23:24
8
האין בכך רצון להפיל ממשלה ?
ולדמיר   |  1/08/11 00:12
9
ניתוח המהפכנים נכון, אבל...
ירון זכאי 1  |  1/08/11 06:23
10
מטרת המחאה
דמוקרטיה  |  1/08/11 10:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שיבי
מה תהיה עמדתך אם נציבות שירות המדינה תקים עתה יחידת בילוש ומעקב לחשיפת מקורות ה"משתפים פעולה" עם התקשורת?    מדוע הובלת את חשיפת המקור ברשות השידור שהתראיין לערוץ 2?    מה המסר שלך לעיתונאי בתחילת דרכו?    שאלות מעיתונאי לעיתונאי
עו"ד מוטי דנוס
הרשתות החברתיות ורשת האינטרנט חושפות אותנו לעולם חדש ומסעיר, אך נעדר פרטיות ובעל פוטנציאל מסוכן לגניבת זהויות ושימוש צרכני אגרסיבי    עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים, מציע לעורכי הדין את התחום המפרנס הבא    ומזהיר מפני חשיפה מסוכנת של מידע ולקוחות
ד"ר עמית גורביץ'
הרטוריקה של השופט בקר אחידה: לרבות מהחלטותיו הוא משווה נימת עלבון כמעט אישי מהתנהגותו של הנאשם, מהאמון שכביכול ניתן בו והופר. הוא מקפיד לשדר לשומעיו שהוא רואה בהפרת תנאי המעצר כסטירת לחי למערכת, כעדות לאופי עברייני, אפילו למבנה אישיות, כהפרה של האמון האישי שניתן בהם, כפגיעה מתמשכת מצידם בשלטון החוק
ג'והנה קורנבלט
עדיין לא נמצא מועוד מוביל מטעם המפלגה הרפובליקנית למירוץ על נשיאות ארה"ב מה שמותיר רשימה ארוכה של תמודדים מטעם המפלגה שמתחרים על ההזדמנות לקרוא תיגר על ברק אובמה
עו"ד סיגלית זהר
האגף לסיוע משפטי הגיש בשמה של עובדת סיעוד ממולדובה תביעה לפיצוים ותשלומים בסך כ-300 אלף שקלים בשל העסקתה בתנאי עבדות. התביעה היא לפיצויים מוגדלים בשל כאב וסבל, הטרדה מינית והעסקה בתנאי עבודת ובנוסף להפרדי שכר, פיצויים פיטורים, פיצויי הלנה דמי הבראה ודמי חופשה. התביעה היא נדבך נוסף בסדרת תביעות שהוגשו על-ידי האגף לסיוע משפטי נגד מעסיקים בגין ניצול ועושק של עובדים זרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il