X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצב בפני גל מחאה ציבורי בלתי ממוקד שיוזמיו רוצים הכל: גם דיור חינם, גם חינוך חינם, גם מדינת רווחה וגם – שנתניהו יילך הביתה, כאילו אם יתחלף השלטון יפתרו באחת כל המצוקות כדי להיחלץ מן המצוקה הציבורית נראה כי הפעם לא יהיה די בהפרחת סיסמאות הפעם יידרשו גם מעשים מנהיגותיים
▪  ▪  ▪
נתניהו. חשיבה פילוסופית [צילום: AP]

ראש ממשלה אינו יכול להצליח במילוי תפקידו אם הוא פועל רק על בסיס של תכונות ניהוליות, יהיו מעולות ככל שיהיו. כדי לשרת את עמו בהצלחה עליו להיות גם מנהיג ואולי בראש וראשונה מנהיג מתווה דרך, בבחינת עמוד האש המאיר את הדרך לפני המחנה. בעבר היה נהוג לייחס את יכולת המנהיגות למעין מתת-אל שרק מעטים ניחנו בה. אולם כיום מקובל יותר להניח כי מנהיגות היא תכונה הקיימת במידה כזו או אחרת בכל אדם וניתן לפתח ולטפח אותה.
מהי, בעצם, מנהיגות?
ריכוז של החשיבה הפילוסופית בתחום המנהיגות מצביע על התכונות הנדרשות הבאות:
  • היכולת להגדיר באופן ברור את המטרה שאליה שואף המנהיג להוביל.
  • דוגמה אישית. היכולת לבטא במעשיו ובהתנהגותו את הערכים שבהתאם להם הוא מצפה ממונהגיו לפעול.
  • איזון בין שכל ורגש. היכולת לשקול שיקולים שכלתניים אל מול שיקולים רגשיים.
  • הבנת אופן הפעולה של בני אדם במצבים מורכבים והתחשבות בצרכים של המונהגים.
  • אומץ. היכולת לקבל החלטות קשות הטומנות בחובן אלמנטים של סיכון.
  • יכולת להאציל סמכויות מבלי להפחית מאחריות המנהיג לתוצאות.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצב כיום בפני גל מחאה ציבורי בלתי ממוקד במטרותיו, שיוזמיו אינם יודעים בדיוק מה הם רוצים או נכון יותר להבהיר: הם רוצים הכל. גם וגם. גם דיור חינם, גם חינוך חינם, גם מדינת רווחה וגם - שנתניהו יילך הביתה, יתפטר, יאפשר לאחרים לשלוט במקומו, כאילו אם יתחלף השלטון יפתרו באחת כל המצוקות כבמטה קסם. לכאורה נראה כי נתניהו איננו יודע בדיוק מה נכון לעשות נוכח המחאה שאותה מלבה התקשורת. על פניו נראה כי כדי להיחלץ מן המצוקה הפעם לא יהיה די בדיבורים ובהפרחת סיסמאות נאות. הפעם יידרשו גם מעשים. יהיה צורך במנהיגות.
כדי להצליח במשימה שאותה מניח ציבור זועם כעטרת קוצים על ראשו של נתניהו חייב ראש הממשלה להשמיע את דברו המנהיגותי לציבור הרחב. ואלה הדברים שהייתי רוצה לשמוע מפיו של ראש הממשלה עצמו, לא מפי דוברים או ספיניסטים.
"אני רואה ושומע את קולם של רבבות המפגינים ומבין את מצוקתם. המחאה צודקת בעיני. אין לי טענה נגד המפגינים מותר לכם להפגין, למחות, לתבוע את החלפת השלטון. מבחינתי אין חשיבות לשאלה מי יוזם ומממן את גל המחאות המציף את הארץ. האם זה השמאל הרוצה לשוב אל כס השלטון או האם זו התקשורת המנסה להעניש אותי כיוון שפתחתי לתחרות חריפה את שוק התקשורת. אבל יחד עם זאת עליכם לזכור כי במדינה דמוקרטית החלפת שלטון יכולה להתבצע רק בבחירות, לא בהפיכה כוחנית אזרחית ולא בהפיכה צבאית. יחד עם זאת עליכם לזכור דבר אחד, ואני אומר זאת באופן הברור ביותר: הממשלה בראשותי, וכל ממשלה אחרת שתקום, לא תוכל לתת לכם את כל מה שאתם מבקשים. היענות מלאה לדרישותיכם פירושה התמוטטות כלכלית ואנרכיה. אם היום קשה לכם - מחר תיאלצו להסתגל לתנאים בלתי אפשריים. לכך לא אוכל להסכים גם אם משמעות הדבר תהיה שבבחירות העתידיות לא אצליח להשיג רוב להקמת ממשלה. בינתיים אני המנהיג של המדינה הזו. ובתור מנהיג חשוב לי שתדעו מה אני מתכנן כדי להקל את המעמסה הרובצת עליכם.
  • הממשלה בראשותי תדאג לחוקק חוקים שיכירו כהוצאה מוכרת לצורך מס הכנסה את התשלום הנדרש בעבור שירותי מטפלת או עוזרת במשפחות שבהן שני בני הזוג עובדים ויש להם ילדים שמצויים במסגרת לימודית.
  • גם ההוצאה על שכר דירה, עד גג מסוים, לבעלי דירה אחת, תהיה מוכרת לצרכי מס.
  • אנחנו ננהיג חינוך חובה חינם לילדים מגיל 3 ונפעיל פיקוח על טיב השירותים הניתנים לציבור החל מרמת הפעוטונים וגני הילדים.
  • הנחות עבור הנסיעה בתחבורה ציבורית יינתנו לא רק לסטודנטים אלא גם לכל תושבי הפריפריה שייאלצו לצאת אל מחוץ לתחום אזורי המגורים הישירים שלהם, על-פי מפתח של מרחק ממוקדי התעסוקה.
  • כדי להוזיל את מחירי החשמל נבטל לחלוטין את המע"מ על הפחם והסולר המשמשים דלק לתחנות הכוח.
  • הממשלה תדאג לבטל את המע"מ שהוטל על צריכת המים הביתית.
  • נקטין מאוד את הבלו שאנו גובים עבור דלק למכוניות.
  • נדאג לצמצם מאוד את המע"מ על שורה רחבה של מוצרי צריכה יסודיים.
  • משכנתה על רכישת דירה ראשונה - עד לגובה שייקבע על-ידי ועדה ציבורית - תהיה הוצאה מוכרת לצרכי מס.
  • כדי להקטין את המעמסה שמטילים התשלומים שמממנת המדינה בעבור תלמידי ישיבות אדאג לקביעת גג קשיח למספר הלומדים בישיבות תוך הגבלת גובה התשלום לכל תלמיד ישיבה.
  • נדאג להעביר בחקיקה הוראה שלפיה מי שמגייס כסף מן הציבור וכעבור זמן מציע "תספורת" לכספם של המשקיעים, לא יוכל לגייס הון נוסף אלא רק לאחר שיסדיר את חובותיו.
  • הממשלה תמכור לציבור הרחב את יתרת מניותיה בבנק לאומי.
  • במסגרת המשק הישראלי מועלמים ממס הכנסה מדי שנה מיליארדי שקלים רבים על-ידי בעלי מקצוע שונים שאינם מוציאים חשבוניות כפי שדורש החוק. הממשלה בראשותי תדאג להגביר מאוד את אכיפת החוק ותחמיר מאוד את העונשים למי שמבקש לעשות הון על חשבון הקופה הציבורית.
  • הצבת דגש על הצרכים האזרחיים של תושבי המדינה תדרוש קיצוץ משמעותי בתקציב הביטחון. הממשלה בראשותי תקים ועדה אובייקטיבית שתבחן היכן ניתן לקצץ בתקציב זה ותוך איזה פרק זמן.
  • כדי לעודד את הפריפריה נדאג לחוקק חוק שיאפשר מתן תמריצים ומענקים למפעלים שיעברו מן המרכז לאזורי ספר. במקביל נדאג להפעיל שיטת הטבות למי שיבנה את ביתו באזורי ספר פריפריאליים.
  • תנועת התיירות הרחבה לחו"ל מעידה על כך שבידי חלקים נרחבים מן הציבור עומדים אמצעים למימוש מטרה זו. לי נראה כי יש לעודד ולפתח את התיירות בישראל. לצורך מימוש מטרה זו תדאג הממשלה לחוקק חוק שלפיו עלות חופשה שנתית אחת לשנה של משפחה ישראלית במסגרת בתי מלון וצימרים בישראל, תהיה מוכרת לצורך מס הכנסה.
  • מס הכנסה גבוה במיוחד יוטל על מי שמשתכרים משכורות "חזיריות".
  • את תוכניותי לצמצום המחירים הגבוהים מדי של הדיור כבר הצגתי בפניכם. נראה לי כי תוך שנתיים-שלוש ימצא פתרון הולם גם למצוקה זו.
  • כדי לשמש דוגמה אני אישית אדאג, עוד במהלך הקדנציה הזו, לצמצם את מספר השרים בממשלה ל-18 בלבד. במקביל אדאג לצמצם במחצית את מספר המועסקים בלשכת ראש הממשלה וגם אבטל את התוכנית לרכוש מטוס מיוחד בעבור נסיעותיו לחו"ל של ראש הממשלה.
ואחרי שאממש את כל אלה, אעמוד לדין הבוחר, לדינכם, כפי שנהוג בדמוקרטיה. ואם יחליט הרוב לא לבחור בי - אקבל את דין הרוב.

תאריך:  31/07/2011   |   עודכן:  31/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרוש: מנהיג מתווה דרך
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אני יודע, אני כאן מזמן
סתם_1  |  31/07/11 16:49
2
אלה לצערי כיום מנהיגינו
איש  |  31/07/11 22:24
3
בלתי אמין לחלוטין
דיתה  |  31/07/11 22:32
4
דרוש משיח-ונס בסדר גודל של קרי
קורןנאוה טבריה  |  1/08/11 04:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר אינדור
בימים האחרונים הקדשתי זמן למספר ביקורים במאהלים ולקריאת חומרים והצהרות הבאים משם    כפעיל ציבור וכמי שהקים מפעלים לתמיכה חברתית לאוכלוסיות במצוקה, רציתי להבין את יעדי המאהל, רצונות השובתים ופעיליו המרכזיים
חיים שיבי
מה תהיה עמדתך אם נציבות שירות המדינה תקים עתה יחידת בילוש ומעקב לחשיפת מקורות ה"משתפים פעולה" עם התקשורת?    מדוע הובלת את חשיפת המקור ברשות השידור שהתראיין לערוץ 2?    מה המסר שלך לעיתונאי בתחילת דרכו?    שאלות מעיתונאי לעיתונאי
עו"ד מוטי דנוס
הרשתות החברתיות ורשת האינטרנט חושפות אותנו לעולם חדש ומסעיר, אך נעדר פרטיות ובעל פוטנציאל מסוכן לגניבת זהויות ושימוש צרכני אגרסיבי    עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים, מציע לעורכי הדין את התחום המפרנס הבא    ומזהיר מפני חשיפה מסוכנת של מידע ולקוחות
ד"ר עמית גורביץ'
הרטוריקה של השופט בקר אחידה: לרבות מהחלטותיו הוא משווה נימת עלבון כמעט אישי מהתנהגותו של הנאשם, מהאמון שכביכול ניתן בו והופר. הוא מקפיד לשדר לשומעיו שהוא רואה בהפרת תנאי המעצר כסטירת לחי למערכת, כעדות לאופי עברייני, אפילו למבנה אישיות, כהפרה של האמון האישי שניתן בהם, כפגיעה מתמשכת מצידם בשלטון החוק
ג'והנה קורנבלט
עדיין לא נמצא מועוד מוביל מטעם המפלגה הרפובליקנית למירוץ על נשיאות ארה"ב מה שמותיר רשימה ארוכה של תמודדים מטעם המפלגה שמתחרים על ההזדמנות לקרוא תיגר על ברק אובמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il