X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
להיות נשיא זה לא רק כבוד. זה להיות הרשות החומלת. וזה - חשוב מאוד. הרי מישהו מהממשל צריך לעודד ולחזק, וכאן מגיע תפקידו האמיתי של הנשיא - לייצג את העם
▪  ▪  ▪
נשיא המדינה שמעון פרס. ממלא תפקידו [צילום: AP]

אין ספק ששמעון פרס כנשיא ממלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר. הוא ייצוגי, מנומס, הוא מתלבש יפה, יש לו המון חברים והוא יודע מהו תפקידו האמיתי של נשיא במדינת ישראל - חמלה; הזדהות עם העם.
פעמים רבות עלתה השאלה לשם מה יש צורך בנשיא במדינת ישראל? הרי יש לנו רשות מחוקקת, רשות מבצעת, רשות שופטת. אז מה בעצם עושה הנשיא? למה צריך אותו? זהו הרי תפקיד ייצוגי בלבד של כבוד. כבוד שעולה הרבה כסף למדינה.
הסמכות היחידה של הנשיא, כך למדנו בשיעורי אזרחות, היא הענקת חנינה. זהו. אבל האמת היא שזוהי סמכות מיוחדת וחשובה מאוד. וזה מה שמלמד אותנו מהו באמת תפקידו של נשיא במדינת ישראל ולמה זה נחוץ לנו. הרשות החומלת - מול עוולות חברתיות, מול מצוקות אישיות וכלכליות. הנשיא צריך להאזין לעם, לחזק ולתמוך.
ומה אכפת לו? הוא זה שמחוקק? הוא זה שפותח את האוצרות של המדינה? אז למה לא להיות טוב ומטיב בתגובותיו? שמעון פרס מסכים עם העם שמחירי החלב מוגזמים. "במשך שנים רבות היינו מדינה חלב ודבש ומאז הפכנו למדינת קוטג'". פרס גם קיבל את מפגיני מחאת הדיור ושיבח אותם על ההפגנה התרבותית. "מאוד אהבתי את האופן התרבותי שאתם מתנהלים – ללא אלימות, ללא השתלחויות, זה כבוד לדמוקרטיה", אמר. אלו דברים יפים ומחזקים. והוסיף: "עכשיו צריך לתקן את הוצאות המדינה, לחלק את ההוצאות באופן שונה שיענה על הצרכים של המדינה ושלכם".
ולמה לא? זה עולה לו כסף? זה עולה לו בהחלטות? והרי מישהו מהממשל צריך לעודד ולחזק, וכאן מגיע תפקידו האמיתי של הנשיא - לייצג את העם.
ואז אני נזכרת בנשיא אחר בתקופה אפלה בתולדות עם ישראל. כשיצאה הגזירה לפנות אלפי תושבים מבתיהם. זה היה לפני שש שנים. גירוש יהודים על-ידי יהודים. גברים, נשים וטף. ניתוקם מחיים יפים ופשוטים, חיי עמל וחסד. גם אז היו הפגנות בתל אביב. בעד הגירוש. אבל היו גם הפגנות אחרות. של המפונים ושל הימין בכלל. אז בחר הנשיא שהיה, משה קצב, לשמוע רק את המפגינים מתל אביב, לגעור במפונים ולהטיף להם, להסביר כי מה לעשות, והנה העם בתל אביב השמיע את קולו. כאילו אין עם אחר במדינה.
וכאן הייתה טעותו של קצב. היה עליו להזדהות עם המפונים. היה עליו לחזקם, לתמוך, לעודד. להצטער בשבילם. לחבק ולנחם. מה אכפת לו? הוא הרי לא היה אישיות פוליטית. מה אכפת לו לתמוך? מה אכפת לו להראות קצת חמלה? וכאן עולה השאלה הגדולה: מה היה עושה במקומו שמעון פרס? מה באמת יעשה שמעון פרס בפינויים הבאים, אם יהיו, חלילה? האם יפרגן וישבח את הפגנות "העם" בתל אביב, או ינסה לחזק את רוחם של המפונים?
וזוהי השאלה הגדולה. וזוהי החמלה האמיתית. כי מה אכפת לו לרחם? הוא לא זה שמוציא את הכסף, הוא לא זה שמנהל ומחליט כשיש משא-ומתן מדיני. חמלה. זה כל הסיפור!

תאריך:  04/08/2011   |   עודכן:  04/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התפקיד האמיתי של הנשיא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אותי, שימון השרץ לא מייצג.
אליהו חיים  |  5/08/11 10:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
צריך להודות, השביתות/מחאות תפסו את ביבי וממשלתו לא מוכנים. לא להיקף המחאה, לא לגודלה ועוצמתה ולא לנחישותה. אנחנו הציבור רוצים מדינת רווחה ולא מדינת סעד. מובילי מחאת האוהלים נותנים לשביתה ניחוח פוליטי עם דגלים אדומים וגיבוי של "הקרן החדשה", התומכת בארגונים אנטי-ציוניים, וכאן טמון כישלון המחאה. ראו הוזהרתם: "תפסת מרובה - לא תפסת"
משה גביש
הטרמפיסטים - עורכי הדין מהמשרדים הסמוכים שתוצאת עבודתם היא הגדלת המעמסה על המפגינים, הפוליטיקאים המנסים ליצור הון פוליטי בביקורם והטייקונים - אלה שרוצים שנאהב אותם    ראש הממשלה - כבר הוכיח שחולשתו אינה בתוכניות או בהצהרות, אלא בביצוע    הריכוזיות - חיה ובועטת והיא חלק מהביעה שיש לפתור אותה
איתמר לוין
לדעת העיתון הנושא את דגל שחיקת מעמד הביניים, כל תינוק צריך לקבל מדי שנה ריהוט ב-6,000 שקל, לילדי בית הספר חייבים לעשות ימי הולדת ב-1,500 שקל, ואילו סטודנטים קונים מדי שנה מחשב נייד ב-3,500 שקל. ככה זה כאשר מלבישים טענות חסרות-שחר על קו אידיאולוגי מוצדק
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
הוראות החוק ביחס למע"מ בקבוצות רכישה מעוררות ספק ביחס לאופן הטלת החבות במע"מ כאשר אחד מחברי הקבוצה הינו עוסק במקרקעין. ככל שהרכישה הייתה בכובעו הפרטי יהיה דינו של אותו עוסק כדינם של יתר חברי הקבוצה הפרטיים
עמוס עמירן
מסכת ההתעללות של החברות באזרח הקטן נמשכת. לאחר שהבטיחו כי החשבון יסודר והחיוב הבא יהיה תקין, התגלה שוב כי שום דבר לא קרה. החיוב שוב לא נכון ואותה גביית יתר הייתה גם החודש. בדאי להמתין בסבלנות כי הנראה שיהיו עוד פרקי המשך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il