X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בניין האו"ם [צילום: אתר האו"ם]
משכן הכנסת [צילום: פלאש 90]
מה עלוב יותר - התגובות של האו"ם למה שקורה בסוריה או התגובה של צה"ל לירי רקטות על ישובי הדרום?
▪  ▪  ▪

האום הביע דאגה עמוקה ממה שקורה בסוריה. וואלה, איזו הודעה דרמטית. היא מתחרה רק בתגובה של צה"ל לירי רקטות לעבר ישובים באזור אשקלון אמש. שתי ההחלטות מעידות על אותו דבר - חולשה, חוסר-אונים, סתם דיבורים ומעשים ריקים מתוכן.
נשיא סוריה אסד בטח מתפוצץ מצחוק בכל פעם שמישהו מגנה אותו. הוא מסתכל מה קורה בלוב ויודע שזה לא רציני. קואליציית "מיקי מאוס" של כמה מדינות מנסה כבר חודשים לחסל את משטרו של קדאפי ללא הצלחה. זה בדיוק מה שצפוי מקואליציה כזו של מדינות, שכל אחת מחברותיה רוצה שהשנייה תעשה את העבודה המלוכלכת.
כך גם קורה בעזה. אם תקראו מחר שמישהו ממנהיגי החמאס מת לפתע, לא מדובר בחיסול של גוף מודיעין מערבי אלא ב"מוות מצחוק". ניתוח לאחר המוות יקבע זאת ללא קושי. הבדיחה בעזה אומרת כי בכל שבוע מזיזים טרקטור שחופר כמה בורות שנראים כמו כניסות של מנהרות הברחה, כדי שלחיל האוויר יהיה מה לתקוף בתגובה לשיגור רקטות לעבר שטח ישראל.

חסרי דנ"א של כוח ונחישות

האו"ם וממשלת ישראל - שני גופים חסרי שיניים שעושים צחוק מעצמם. האו"ם מפני שאין לא שום כוח לעשות משהו של ממש. ממשלת ישראל מפני שיש לה כוח רב אבל היא חוששת להפעילו שמא מחר מישהו יקים ועדת חקירה. אף אחד בעולם כבר לא זוכר כמעט מה היה כתוב בדוח גולדסטון אבל בישראל חוששים מדוח נוסף כזה. זו מנהיגות אמיצה.
וכך נתונים עשרות אלפי ישראלים באיום רקטות מתמיד והממשלה מורה לחיל האוויר להטיל פצצות או לשגר טילים לעבר בורות באדמת עזה. אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק. אבל זה רק עצוב. זו ההוכחה הניצחת שממשלת ישראל מפחדת מהצל של עצמה. הממשלה הזו גרמה לכך שישראל איבדה את הגרמים האחרונים של כוח ההרתעה שלה. אם ארגון כמו החמאס יכול לעשות צחוק מכוח ההרתעה של צה"ל, יש לכך השלכות רחבות מאוד מעבר לרצועת עזה.
האו"ם איבד מזמן את שאריות ההשפעה שלו על תהליכים בעולם. כוחות או"ם כמו אלה המוצבים ברמת הגולן הם בדיחה גרועה. אין להם כל תפקיד חוץ מלומר למוסדות האו"ם "זה התחיל". כל אגורה שמושקעת בכוחות אלה היא בבחינת בזבוז. עדיף שהאו"ם ירכוש בכספים האלה מזון למדינות עניות באפריקה.
יכול להיות שאסד בסוריה ייפול בעוד כמה ימים או כמה שבועות. יכול להיות גם שבסופו של דבר החמאס יחליט משיקולים שלו להפסיק כל ירי מעזה לעבר שטח ישראל. שני הדברים לא יקרו בגלל גורמים כמו האו"ם או ממשלת ישראל. החולשה של שני הגופים האלה עומדת ביחס הפוך למה שיכול מישהו שנחת אתמול מהמאדים לחשוב אחרי שיקרא בויקיפדיה על האו"ם ועל ממשלת ישראל, כי מדובר בשני גופים חזקים. יש שם את כל המרכיבים, אבל לאמיתו של דבר אין שם כלום. בעצם יש, אבל אלו דיבורים, גינויים, הליכה על קצות אצבעות מול ירי סטטיסטי שיכול להיגמר בכל שנייה באסון נורא.
מי למד ממי? ממשלת ישראל מהאו"ם או ההפך? זה ממש לא חשוב, שני גופים ללא כל דנ"א של כוח ונחישות קיימים רק על הנייר. התוצאות - בכל מהדורת חדשות.
אחר-כך מנצח השר מתן וילנאי על תרגילי עורף גדולים בסופם מודיעים כי כל הכוחות פעלו כנדרש. אם וכאשר יתחילו ליפול רקטות על כל שטח ישראל, לא יעזור שום כוח שיוכל פיקוד העורף לגייס. מה שיוכל לסייע הוא מכת נגד אמיתית שתבהיר למשגרים כי ישראל לא מוכנה אפילו למלחמת התשה של יום אחד. אם התגובות בעזה הן התבנית של ההרתעה הישראלית, מוטב לרכוש כרטיסי טיסה ולעוף מכאן מיד אחרי הרקטה הראשונה אם נתב"ג עדיין יפעל ואם מסלוליו לא יהיו הרוסים.

תאריך:  04/08/2011   |   עודכן:  04/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גופים חסרי-שיניים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מתן וילנאי חכם רק בתרגילים... ל"ת
A מלונדון  |  8/08/11 11:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טליה פישמן
אחת התוצאות הנלוות לכל הדיון על התקציב הייתה הפניית זרקור לעבר האישים שהתבלטו. קודם כל מוביל המרד הרפובליקני ג'ון בונר, דובר בית הנבחרים, שבּהררכייַת השלטון האמריקני מגיע שלישי בתור, אחרי הנשיא וסגן הנשיא
איתן קלינסקי
כמה מצער שביבי יודע, שקיים כבר חוק חינוך חובה חינם לגילאי שלוש-ארבע בספר החוקים של מדינת ישראל. 12 שנים החוק הזה שחור על גבי לבן כתוב בספר החוקים של מדינת ישראל. חברת הכנסת תמר גוז'נסקי מסיעת חד"ש הצליחה להעביר את החוק כבר בשנת 1999, אבל כל שנה החוק מתמוסס ומתאדה בחוק ההסדרים
עו"ד עלאא שלאעטה
בשתי החלטות מפרוטות שונות, אחת מהן בתביעה שהוגשה באמצעות האגף לסיוע משפטי, קיבלו בתי הדין האזוריים לעבודה באופן תקדימי את טענות התבועים וקבעו כי המוסד לביטוח לאומי מנוע מלתבוע חוב בגין דמי ביטוח לתקופה העולה על שבע שנים הקבועות בחוק ההתישנות
מנחם רהט
שורה של הכרעות-דין מוזרות וחשד לשוחד בפסגת מערכת המשפט, מעלים הרהורים נוגים
יואל גוז'נסקי
30 השנים האחרונות מלמדות, שלנוכח התגברות איומים חיצוניים, המתחים בין מדינות ה-GCC פוחתים, ושיתוף הפעולה ביניהן מעמיק. זה נכון גם כיום, במצב בו המשטרים מבינים, שאם ברצונם להמשיך ולשמר את הלגיטימיות של בתי המלוכה, עליהם לעשות מאמץ מתואם לוותר על המחלוקות ביניהם ולהציג עמדה אחידה בסוגיות הקריטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il