X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכל תלוי באומץ האישי והציבורי של נתניהו [צילום: פלאש 90]
תקופה מעניינת להיות שותף בה
התחושה שמתקבלת היא שהעגלה הנוסעת ללא מעצורים בשלב זה, קיבלה הדגשים של השמאל, וזאת אמת, לא כדאי להכחיש זאת. צריך לקבל את הדברים כמו שהם. אתה לא מצפה שלאיש או לקבוצת אנשים לא תהיה דעה משלהם, ואת זה אתה לא קונה במכולת, מה שכן אתה קונה במכולת זה קוטג'. הגרעין המרכיב מחאה זו יש לו דעה, והיא נוטה לשמאל

מעניין אם המשפט הבא יכול שיעורר עניין ביחס לאירועים המתחוללים, שיש הקרואים מהפכה חברתית כלכלית או שכאלה שיאמרו שממש הפיכה מתחוללת מול ענינו המשפט כמובן ...אתה יודע פעמים איך מתחילים דבר, אך מעט מאוד יש לך שליטה איך הסתיים.
ישנם רוחות של מחאה נושבות בארצנו, שלא בכדי מרכז הכובד ממוקד ברוטשילד במרכז ת"א, עניין זה יש לו יותר ממשמעות אחת לסוף הסיפר כפי שיסתיים באחד הימים, לא עכשיו, לא בעוד חודש בספטמבר אלא יקבע בתודעה קולקטיבית של אזרחי מדינת ישראל, וישמש יד מנחה להחלטות של אזרח במדינתו שלו בזמן אמת כפי שהוא חושב שצריכה שתהיה, שאף אחד לא ישלה עצמו מחאה זאת לא החלה ביוזמת השמאל, היא החלה בחוסר נאיביות של אנשים נאיביים שמציאות טופחת על פניהם השקם והערב, ומשם כבר לא ניתן לעצור את העגלה,,,ולעגלה זאת הצטרפו ומצטרפים "כולם", אם יש למישהו ספק מי הם כולם , שיסתכל....לא צריך זכוכית מגדלת להתבונן.
התחושה שמתקבלת שעגלה זאת הנוסעת ללא מעצורים בשלב זה, קיבלה הדגשים של השמאל, וזאת אמת לא כדאי להכחיש זאת ,,,צריך לקבל את הדברים כמו שהן...אתה לא מצפה שאיש או קבוצת אנשים לא תהיה דעה משלו, ואת זה אתה לא קונה במכולת , מה שכן אתה במכולת זה "הקוטג", הגרעין המרכיב את המחאה זו יש לו דעה, והיא נוטה לשמאל, זה קיבל משמעות חזקה שהימין הקיצוני הצטרף למאהל ברוטשילד.
השאלה האם מדובר במחאה של השמאל?, צריך להטוטן פוליטי כדי להרים דגל לכיוון זה.ומסתבר שלחגיגה זאת ניסו ללא הצלחה לבצע כמה להטוטים לכיוון זה, לכן המחאה זאת אוליי החלה עם גוונים כאלה אבל היא ממש של העם כולו. האם האנשים הקבוצות הומוגניים או לא, מצטרפים למחאה מתוך סלידה אמיתית ממה שקורה סביבה. אני מאמין שכן.
אפילו נציגות הסתדרות הפועלים והדברים מכוונים רק לאחד שהוא יו"ר שלה שביצע כמה מהלכים להביע סולידאריות עם המחאה..אני מאמין שהוא חושב שצריך שינויי,,,,אבל צריך להיזהר ממנו, פעולת שמבצע אדם בשם קבוצה כול כך גדולה עם כוח גדול כמו במקרה הזה...צריך להיזהר..ואני שמח שהאיניסטינקטים של המוחאים היו מספיק חדים כדי להתרחק ממנו...אף שלא בדיוק ידעו להסביר את סיבותיה. נכון שהוא משוייך פוליטית לראש הממשלה נתניהו...אבל פעולותיו אומרות מראות כנות של פתרון הבעיה..וכאן הקוץ הגדול. כפי שאמרתי אדם ניכר בפעולותיו, את נתניהו לא צריך להסביר או לנתח המון..פשוט לא מאמינים לו...
האם יש סיבה לחוסר אמון זה..צריך להניח שכן, במקום שאידיאולוגיה רעיונית נשגבת ככול שתהיה מתערבבת ביישום כלכלי זה או אחר ומשמעותו כסף, אז יש בעיה...לי אמרו תלך אחרי הכסף שם הבעיה, היום התמונה הכלכלית מאוד ברורה גם מסתבר ליושבי המאהלים ברוטשילד שכבר מורכבות כלכלית זו או אחרת שמייחסים לה דוקטרינה כלכלית כמעט אלוהית , מסתבר שיושבי המאהלים יכולים לנתח ולהבין..וזה מפחיד את נתניהו. אבל למה שיפחד, מה כול כך מפחיד את נתניהו שתבונה נפלה בין יושבי קרנות (והם הן ממש לא יושבי קרנות, אוליי יושבי אוהלים), דילגנו בין נושאים והגענו לנתניהו אבל מוטב שנסיים את עניין עיני נציג ההסתדרות שחלקו בסיפור אינו מנותק מחלקו של נתניהו, אז איך עיני משתלב בפאזל, למעשה פשוט, לא גדולות ונצורות המה.
לכאורה אפשר לקרוא או דומה לסוס טורייאני, בתחילה הוא בה עם כול העוצמה שיש לו כגוף ענק המייצג ציבור פועלים גדול, נכנס בטקטיקה עדינה, שלמעשה אתה לא מבין איך רגע לפני הוא מביע שלא מעוניין להתערב בנושא מסוים , ופתאום אתה כבר רואה אותו מוביל את הנושא ביד רמה..והתוצאות שלה מעניינות...תמיד צריך להתבונן ולקשר בין הדברים ..כי פעמים זה לא נראה כקונספירציה, וזה כן, לפעמים זה נראה תמים לחלוטין, וזה לא ברגע שעיני לקח למעשה אליו את המושכות, הטה אותה ליעד הכללי שרצה ומסמס למעשה את ההתנגדות והסיבות שהוא מבין.
וכאן הקוץ, שגם נתניהו מבין שלהתנגדות זו תמיכה גורפת בציבור הרחב (ראה שביתת העובדים הסוצייאלים), נתניהו לא הוזכר כאן במקרה, כמו שעיני לא במקרה בסיפור הזה.. והוא, עיני, ניסה ממש באותם מהלכים להיכנס למחאה זו. בתחילה באופן פסיבי כביכול, ראה שלא הולך ואף אחד לא קורה לו, יזם את המחאה לו והגנת הכוח שלו אחרון בתל אביב.
ושוב החושים של המוחאים לא קהו, ונתנו לו מקום טוב כמוחה, אבל זה הכול....וחשוב שככה יישאר, כול רצונו לבצע את המהלכים שכשלוחו של נתניהו, שברור כבר שהיא לא ניתנת למיסמוס, אבל להסיט את העגלה למקומות שבו יתנהל דיאלוג מול נציגות הממשלה שתקום שברור לנתניהו שהניצחון שלו, מאחר שהוא יודע מי הגייס החמישי שלו, שמנווט את הספינה לייעדים היותר ריאלים כלכלית לפי הפילוסופיה של נתניהו.
מי שהבחין בנציגות הממשלה של נתניהו יועציו דובריו כמעט בכול פורום ציבורי במידיה, שבה כביכול מתנהל דו שיח אמיתי עולה דבר אחד ושאלה אחת שמתמקדים בה...מה אתם רוצים המוחים? תמקדו את דרישותיכם, מבקש- שבו אתנו סביב שולחן עגול ונדבר. ואף ראיתי את אחד מיועציו שכנראה כשל בלשונו..אבל דברים אלה לא ניתנים למניעה שביקש את עיני כנציג היודע למקד דרישות והוא האידיאלי להנהיג את המוחאים....אז מוחאים היזהרו...מחאה זו באה מהעם וגדולתה הוא התחושה הכללית של כולם שעושקים את אזרחי מדינת ישראל וככזו היא צריכה להישאר, מעומעמת ולא ניתנת להסבר...ותנו לחכמים להסביר. וזה הפחד של נתניהו שמחאה זו תמשיך מבלי שניתן להסביר אותה אבל למעשה כולנו יודעים במה מדובר ומה צריך שינוי מהותי...הפחד של נתניהו הוא המילים "שינויי מהותי".
הערה: כמובן שניתן להסביר את כול מה שקורה זה לא רק הסטודנטים או צעירים עם שכירות גבוהה, או דירות לא ברי השגה או מחירים מופקעים, או אליטה כלכלית קטנה שהיא מנהלת את המדינה, שנתניהו גם אם לא מודה ששייך אליה הוא עורג אליה שבאחד הימים יהיה חלק ממנה, דבר אחד לא יודה בזה נתניהו וזה מסכימים כולם שאי פעם יודה בזה נתניהו שדווקא משנתו הכלכלית העצימה מאז כהונתו כשר אוצר והיום כראש ממשלה, והביאה את המצב הנוכחי למצבו כיום אבל צריך להיות הוגנים בכול הקשור למשנתו של נתניהו צריך להוריד את הכובע בייחס למה שמדינות שאר העולם רואות אותנו ככלכלה מצליחה, אבל באיזה מחיר והקרבה, העם פשוט הוקרב על מזבח משנתו הכלכלית...
אם באמת רצה נתניהו שראה את משנתו הכלכלית קורמת עור וגידים, וראה את ביקורתה כבר מתקופת היותו שר האוצר, אזיי שום דבר לא צריך להפתיע אותו, ואם הבין אין חסרונותיה מדוע לא דאג לייצבה, את הרעיונות של חלק ממשנתו של נתניהו אפשר הי לראות כבר אז..מובטלים לא יקבלו 10000 ש"ח בגלל שיש לך 8 ילדים ברור נגד איזה אוכלוסיה זה היה מכוון, בד-בבד עיבויי השטחים הכבושים בכול צורה שהיא וסימון לא רשמי של הגבול העתידי,,, הדברים חלקם היה להם ייעד אידיאליסטי, זה ברור גם מה משנתו הפוליטית ,,, והכול טוב, המציאות מראה שהוא לא רצה לתקן את הפער העצום שהשאיר את אזרחיו בשוקת שבורה.
המציאות ראה שהוא התאהב כול כך בהצלחתו הכלכלית שקשה לו להודות בכישלון, והחשש שיתנהג נתניהו כמו בסרט הגשר על הנהר קוואי (The Bridge on the River Kwai) הוא סרט מלחמה בריטי משנת 1957, המבוסס על ספר בשם זה שכתב פייר בול. את הסרט ביים דייוויד לין, שבו הקצין הבריטי קולונל ניקולסון בסרט, שבניית הגשר על הנהר קוואי הופכת אצלו לשיגעון אובססיבי לדבר אחד,. כולנו יודעים שיש הגינות בנתניהו, והוא יודע שזה ההזדמנות לשינוי, ושינויי מהותי, והתקווה שיבין שלהטוטנות טובה בפוליטיקה במשך כול השנה, אבל מה שעומד בבחינה היום זה לא נתניהו ומשנתו הכלכלית או אידיאולוגית פוליטית, והעם מבין זאת, נתניהו צריך לדעת מה העם רוצה,,,והעם הזה מגיע לו שיקבל, ההיסטוריה המשותפת של כולם במדינה זו צריכה לעמוד מול עיני כולם כאחד, לא להתייאש ולא להתחלק, משותפים ננצח, כי אין אפשרות אחרת.
אז איך זה יסתיים. להערכתי לא כמו שציפו לו השמאל או אפילו הימין , האם זה תלוי באומץ האישי והציבורי של נתניהו, כרגע זה נראה שהדברים תלויים רק בכך...

תאריך:  07/08/2011   |   עודכן:  07/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל פישר
עת המחאות החברתיות נשמעות ברחובות חשוב לזכור ולהזכיר איך התנהגו המשטרה והמערכת המשפטית בעת המחאה נגד עקירת גוש קטיף רק לפני שש שנים    דיכוי הפגנות, מעצרים ברוטאליים וחקירות ללא כל הצדקה    צדק חברתי? לא בהינתקות
ד"ר ליעד פורת
העובדה שהמשטר נכנס לשלב פעולה מואץ בדיכוי ההפגנות דווקא בחודש רמדאן, חודש קדוש באיסלאם, מעידה על אובדן דרך. הרמדאן גדוש בתפילות ובהתכנסויות במסגדים. למודי ניסיון מההתגודדויות במסגדים בימי שישי ומהיציאה מהם להפגנות, כוחות הביטחון הסוריים מנסים למנוע מבעוד מועד מומנטום מחודש של הסלמת המחאה
יוסי אחימאיר
האחים שלמה ונאוה לבית ארצי נותנים יד וקול למאבק פוליטי פלגני, פינוקי, שאין בו לא חברתיות ולא סולידריות, שאין בו עם, אלא רק יומרה לדבר בשם העם. כמה חבל, כמה מאכזב, כמה ילדותי    "חום יולי-אוגוסט" השפיע על חלק מאזרחי ישראל, במיוחד על האגף ה"צפוני" המשועמם
יחזקאל דרור
מגזין "ביטחון לאומי" מתכבד לארח את הפרופסור יחזקאל דרור, מבכירי הוגי הדעות בתחומים רבים של מדע המדינה. מחקריו שזכו לפרסום עולמי מתמקדים בתחומים רבים של המינהל הציבורי, קבלת החלטות בתחומי ממשל, ביטחון-לאומי ויחב"ל. בין עשרות פרסומיו בולטים שניים מספריו בנושא הביטחון הלאומי באנגלית Israeli Statecaft: National Security Challenges and Responses ובעברית: מנהיג תהיה לנו! מורה נבוכים למנהיג מכונן יהודי-ציוני, סקירת ספר זה תתפרסם בקרוב במגזין
שושנה ויג
הכתיבה הייתה ראשונה והתחילה בכתיבת שירים למבוגרים, אליה הצטרפו סיפורי ילדים שהפכו לשלושה ספרים. הציור הגיע כתגובה לשעמום עקב היותה של אהרונוביץ מרותקת למיטה. פרס היצירה שקיבלה מטעם עיריית חיפה הוא לא אחר מאשר ההוכחה הניצחת שכנראה, "מגיע לי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il