X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
היכן תוגש בקשה לביטול הגבלה מלהחזיק רישיון נהיגה שהוטלה במסגרת חוקי הוצל"פ כשהחייב נמצא בהליכי פשיטת רגל
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

במסגרת תיקון 29 (להלן: "התיקון") לחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז -1967 (להלן: "החוק") נוסף פרק ו'1 העוסק בהטלת הגבלות כנגד חייב.על-פי התיקון ניתן להטיל שש הגבלות נגד החייבים: הגבלת חייב מלקבל דרכון; עיכוב יציאת החייב מהארץ; הגבלת החייב כלקוח מוגבל מיוחד; הגבלת חייב מלעשות שימוש בכרטיס חיוב; הגבלת חייב מייסד תאגיד או מהיות בעל עניין בתאגיד והגבלת חייב מקבל, מהחזיק או מחדש רישיון נהיגה.
ההגבלות מוטלות על-ידי רשמי ההוצל"פ בכדי להביא את החייב לפירעון החוב. תנאי להטלת ההגבלות הוא שהחייב יוכרז כבעל יכולת המשתמט מתשלום חובו (למעט בחוב מזונות שאינו למוסד לביטוח לאומי).
לאחרונה התעוררה השאלה, למי הסמכות לבטל הגבלה שהוטלה ואשר נכנסה לתוקף בטרם ניתן צו כינוס נכסים כנגד החייב בבקשתו להכריזו כפושט רגל.
רשמי ההוצל"פ חלוקים בדעתם: חלקם קובעים כי הסמכות הינה לרשם ההוצל"פ, בבחינת "הפה שאסר הוא הפה שהתיר". רשמים אלה מנמקים את קביעתם זו בכך שהואיל והחייב עומד בצו התשלומים בהתאם לצו הכינוס, הרי הוא אינו חייב בעל יכולת המשתמט מתשלום חובו, ועל כן לא קיימת העילה שבגינה הוטלה ההגבלה. במצב דברים זה יש לבטל את ההגבלה.
רשמי הוצל"פ אחרים גרסו כי משניתן צו כינוס, אין להם עוד סמכות לדון ולקבל החלטות לגבי החייב, והסמכות נתונה לבית המשפט המחוזי שנתן את צו הכינוס.
סעיף 20 לפקודת פשיטת רגל, התש"ם- 1980 קובע כדלקמן: "משניתן צו כינוס יהיה הכונס הרשמי שליד בית המשפט הכונס של נכסי החייב, ומכאן ואילך, ובאין הוראה אחרת בפקודה זו, לא תהיה תרופה לנושה נגד החייב לו חוב בר-תביעה, ולא יפתח שום נושה בתובענה או הליכים משפטיים אחרים, אלא ברשות בית המשפט ובתנאים שיראה לקבוע".
ההגבלה המשמעותית ביותר היא ההגבלה מהחזיק או מחדש רישיון נהיגה, שכן יתר ההגבלות קיימות ממילא כתוצאה מצו הכינוס. קיימת בעיה נוספת, אליה נתייחס בהמשך, בעניין הגבלה מלקבל דרכון ועיכוב יציאה מן הארץ.
לאור ההחלטות שניתנו ע"י רשמי ההוצל"פ הגורסים כי הסמכות לביטול ההגבלה היא לבית המשפט המחוזי, הונחו עורכי דין שמונו ע"י האגף לסיוע משפטי לפנות בעניין לבית המשפט המחוזי. לאחר מספר בקשות ממין זה, בית המשפט המחוזי נעתר לבקשות לביטול הגבלה מלהחזיק ברישיון נהיגה וזאת לאור הסכמת כונס הנכסים הרשמי. אלא שאז התעוררה בעיה נוספת והיא שמשרד הרישוי לא היה מוכן לבצע את החלטת בית המשפט המחוזי, כיוון שלא הוא זה שהטיל את ההגבלה אלא לשכת ההוצל"פ, ודרש החלטה מפורשת בתיקי ההוצל"פ בהם הוטלה ההגבלה.
מצב דברים זה נדון בוועדת פשיטת הרגל שליד לשכת עורכי הדין בחיפה. בהמשך לכך נערכה ישיבה בלשכת ההוצל"פ בחיפה בה נכחו כל רשמי לשכת ההוצל"פ בחיפה בראשות כב' הרשם מר עיסא סעיד, נציג כונס הנכסים הרשמי, יו"ר ועדת מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין, יו"ר ועדת פשיטת רגל של מחוז חיפה, מנהלת לשכת ההוצל"פ בחיפה, מנהלת מחוז חיפה והצפון של לשכת ההוצל"פ וכותב מאמר זה כנציג הלשכה לסיוע משפטי - מחוז חיפה.
תוצאת הישיבה הנ"ל הייתה שכונס הנכסים הרשמי יבחן אפשרות הכנת נייר עמדה בו יודיע באופן גורף לרשות האכיפה והגבייה על הסכמתו לביטול ההגבלה עם מתן צו הכינוס. במקרה זה, ומשמוטלת החובה על החייב לעדכן את תיקי ההוצל"פ בדבר מתן צו כינוס ע"י הגשת בקשה לעיכוב הליכים, הוסכם שהבקשה תכלול שלושה סעדים: האחד עיכוב הליכים, השני ביטול הגבלות והשלישי ביטול עיקול עו"ש. מהלך זה (לכשיתממש) יחסוך זמן, טרחה וכספי ציבור.
עד לגיבוש נייר העמדה, הוסכם עם נציג כונס הנכסים הרשמי בחיפה שיינתן על ידו, בכל תיק, אישור בדבר הסכמה לביטול ההגבלה מלהחזיק ברישיון נהיגה ואז תוגש בקשה מתאימה לביטול ההגבלה לתיקי ההוצל"פ בצירוף אישור הכנ"ר.
הבעיה השנייה שהתעוררה היא הגבלת חייב מלצאת מן הארץ וכן מלקבל דרכון. לעיתים חייב הנמצא בהליכי פשיטת רגל, וידוע לו כי ניתן נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ מכוח צו הכינוס, מגיש בקשה לביטול צו עיכוב היציאה מן הארץ בתיק פשיטת הרגל. לאחר שעמד בתנאים שהציב כונס הנכסים הרשמי, מורה בית המשפט המחוזי על ביטול צו עיכוב היציאה. החייב פונה למעבר הגבול ושם מתבשר כי לא יוכל לצאת מהארץ עקב ההגבלה אשר הוטלה במסגרת תיקי ההוצל"פ.
אנו מצפים כי נייר העמדה של הכונס הרשמי יתפרסם בקרוב ואזי גם בעיה זו תבוא על פתרונה.
אנו תקווה שהמהלך המוצע לעיל יביא לפתרון שתי הבעיות שהוצגו לעיל.

פורסם במקור במגזין "עת סיוע", כתב עת מקוון לאגף סיוע משפטי
במשרד המשפטים (גליון מס 1, יולי 2011).
הכותב הוא ראש מדור הוצל"פ ופש"ר, ומעמד אישי במגזר הערבי, הלשכה לסיוע משפטי- מחוז חיפה
תאריך:  07/08/2011   |   עודכן:  07/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביטול הגבלה מלהחזיק ברישיון נהיגה לחייב הנמצא בהליכי פשיטת רגל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אוסאמה חזבון, עו"ד שוקי פרידמן
תיקון חקיקה חדש שם קץ למחלוקת באיזו לשכת הוצאה לפועל יש להגיש בקשה להכרזה על חייב כמוגבל אמצעים. עד לתיקון זה לא הייתה בחוק ההוצאה לפעול ותקנותיו התייחסות לשאלה זו, וזאת בניגוד להתייחסות מפורשת לעניין הגשת בקשה לאיחוד תיקים. לאחר שנים של החלטות והנחיות מינהליות סותרות, ומשהחל הערפל בסוגייה זו להתפוגג בעקבות החלטות בערכאות הערעור - הגיע התיקון והפך את ההחלטות על פיהן
עו"ד שוקי פרידמן
הנוהג לחייב חייבים בתשלום ראשוני גבייה, אם כתנאי לדיון בבקשתם לצו תשלומים או להכרזה (ראשונה) כחייבים מוגבלים באמצעים ואם כחייב מקדים לצד קביעת צו תשלומים, נשלל בשורת פסקי דין שניתנו במסגרת ערעורים על החלטות רשמי ההוצאה לפועל
רפי לאופרט
הפגנה מרשימה על-פי כל קנה-מידה, בוודאי לפי קנה-מידה ישראלי. הפגנה שהייצוג התל אביבי בה דומיננטי והייצוג הישראלי בה חלקי בלבד, והדבר אינו לזכותה. צריך לעבור מביטויי מחאה של השכבות החזקות יחסית במדינת ת"א למחאה אוניברסלית יותר, שבה מיוצגות השכבות החלשות בישראל; אין "צדק חברתי" בייצוג החזקים בלבד או בעיקר
בלפור חקק
רבקה-תפארת חקק רָקמה סיפור שמגלה אמפתיה לשונים בחברה, והמחנכים יוכלו לעורר את חושיהם של הילדים ואת רגישותם לתופעה זו. הספר נועד לעורר את הקוראים לַחווֹת דברים שקורים להם עצמם באמצעות חוויות שעוברות על גיבורי הסיפור
יוסף דוריאל
משבר התפרצות הדרישות אל קופת המדינה לא ייפתר על-ידי מיסים חדשים. יש מקורת למימון הצרכים שנחשפו כיום, אם רק יעזו הקברניטים לצאת מהשגרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il