X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני חידוש שבוע המסחר בוולסטריט, ואחרי המפגן החברתי-כלכלי שהיה בסוף השבוע, יש לזכור: עם קצת רצון אפשר שיהיה אחרת ולהרוויח מהמשבר המתמשך
▪  ▪  ▪

סוצויוקפיטליזם? באמת, על מדובר? והאם יש פתרון למשבר בישראל וגם בעולם? או האמת תבוא כאשר יובן בכל העולם ששום מנהל או מנכ"ל או בעלי חברה פשוט לא שווה השכר + הבונוסים שהוא מקבל, כי פשוט עם חלוף השנים הוא או היא יהיו לגדולים מדי תמיד, מה גם שתמיד יקבלו שמיטת חובות לעומת האיש הקטן, שמנת חלקו לעולם תהיה פשיטת רגל איומה!
גם מקומם מאוד לפסול שיטה כלכלית חברתית כזו או אחרת אבל יש להודות, כי בין סוציאליזם לקפיטליזם יש סוציוקפיטליזם, מושג שאם תקראו עד הסוף בטוחני שיובן לכולם.
גם ראוי לציין כי טוב שיש כ-15-5 אחוז עשירים בעולם שהיום לוקחים מעל ל-70 אחוז מהתל"ג, אבל ראוי שגם הם יבינו שמיליון דולר לשנה זה הון עתק!!! אבל הבעיה היא שבישראל, כמו בעולם, איש מאותם 15-5 אחוז לא רוצה להבין שיש הבדל בין הכנסה אדירה לחזירות אינסופית שתקומם את כל העולם. למה??? כי פשוט אין להם שובע או גבול לתאוותם והם רוצים עוד ועוד ובלי סוף, בעוד שאם מדובר על האחר או החלש, מבחינתם למרות כל המילים היפות אפשר שימות, כי החלש פשוט לא נחשב!
הוכחה? הנה ארה"ב, בה לכאורה היה קיים שוק חופשי, מה קורה ומדובר בשפת הווה ולא בשפת בעבר, ולאיפה המדינה האדירה הזו הגיעה? אצלה בדיוק אפשר לראות כי 15-5 אחוז ונספחיהם חיים יפה. והאחר? שיחיה כחי-מת, מה זה חשוב, הרי חלש, קרי מעמד הביניים או הנמוך יותר ואפילו חסר הישע, שממנו מתאפשר להם הון העתק, הרי הם נחשבים רק אם הם יכולים לשלם ולייצר ולספק את הכנסות העשירים שלעולם לא ידעו שובע, כי להם מגיע כל שיש ביכולת העולם להציע למי שעתיר נכסים, כמובן... אבל חשוב שהיום נוסיף מילה לקראת יום המסחר בוולסטריט הקרב אלינו ובא, ונאמר לגבי הבורסה - היא לא תתמוטט! ואל תתנו לאינטרסנטים להבהיל אתכם כי הירידות יימשכו למספר ימים.
אבל יש קשר של נבחרים-מקושרים-עשירים, בכל העולם, והם ימנעו מפולת בבורסות העולם, משהו כמו זו שחווינו ב-2009, שמאז אותה מפולת וההפחדות שהפחידו את כולנו תבדקו בעצמכם והביטו איזה נס היה. השוק עלה ברוב התחומים במאות אחוזים, ומי שמכר ולא קנה, הפסיד הזדמנות להיות עשיר ללא היותו נבחר מקושר אלא סתם תודות לתהפוכות הקורות מדי זמן בעולמנו המופלא.
ומה הפתרון עבורכם? ועבור כולנו? עוד נוכל להרוויח מהמפולת וגם ליהנות מדיבידנדים לטווח ארוך, עובדה שתסייע לחיות חיים טובים יותר, וזאת על-ידי קניית מספר חברות אחזקת נדל"ן. אפשר גם לקנות מניות של חברות המחלקות דיבידנדים מתחומים נוספים כמו רפואה, תעופה והרשימה ארוכה. אז תהיה לכם כאמור הכנסה נוספת, ואם אלו חברות חזקות, ניתן לומר אפילו הכנסה נוספת קבועה!
וניתן להזכיר ולהראות הרבה דוגמאות לחברות שנפלו וטסו חזרה למעלה, כך שיובן כי זה לא סוף העולם! אבל אי-אפשר לסיים מבלי להזכיר כי הפחתת מס טובה! לעשיר שאיננו חזיר, ויש כאלו, אבל אל תפגעו בחברות המייצרות תעסוקה והכנסה לאיש הקטן. אלא להפך, על כל מועסק נוסף תנו להן מענק! אבל מדובר במענק לחברה ולא למנכ"ל או לבעלים שיש לו בכל מקרה הרבה מאוד! אם יקבל מיד, הכל ילך לעוד בזבוז ויהיה לעוד בור ללא תחתית ולכסף שייחסר במשבר הבא.
חובה גם לומר - הפחיתו מע"מ, עשו דיור להשכרה, כזו שלא תעלה על שליש מהשכר הממוצע, ככה גם יישאר כסף להוצאה וצריכה, שהן מרכיב חשוב בפעילות הכלכלית. והכי חשוב שתהיו בריאים, מאושרים ומעושרים, כי בין כה וכה כולנו תיירים, מי פחות ומי יותר, לזמן של בערך עד כמאה עשרים שנה, בעולם מרתק ונפלא, למרות החזירים הקפיטליסטים שקדמו להם החזירים הסוציאליסטים. וכן אפשר ליצור מן דבר חדש, ששמו לצורך העניין סוציוקפיטליזם, שיאפשר לחיות טוב יותר לרוב האזרחים בישראל וגם בעולם!
אין זו בושה לחיות ולאפשר לאחר לחיות וקשה להאשים את מי שהתורה החברתית-כלכלית שגדל עליה איננה תואמת את העבר, וגם לא את ההווה, כי כולנו שואפים לעתיד יפה! ואז יבואו ימים בהם נוכל לסלוח לאותם חסרי שובע ושתאוותם לעולם לא ידעה גבול, כי תודות להם בוא תבוא מהפכה חברתית כלכלית, שיכולה לאחד לא רק שמאל וימין, אלא גם בני עמים ותרבויות שונות, החיים בעולמנו הגלובלי והנפלא!

תאריך:  08/08/2011   |   עודכן:  08/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין קפיטליזם לסוציאליזם יש פתרון - הסוציוקפיטליזם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב שורק
אילו היה נתניהו יוצא מחר למלחמה, או מעורב במשא-ומתן מדיני אינטנסיבי (שם אחר להזמנה למלחמה), או אם הייתה ישראל מתמודדת עם גל אבטלה חמור, השדים הללו לא היו יוצאים מהבקבוק
איתמר לוין
בניגוד למשברים הכלכליים הגדולים בעבר, מדובר הפעם במשבר שנוצר בראש ובראשונה בשל חוסר יכולת של ממשלות אירופה וארה"ב להתמודד עם קשייהן    הלקח לישראל ברור: זה לא הזמן לשפוך מיליארדים על פתרונות נקודתיים למצוקות
אפרים הלפרין
הפינוק קורן מהמאבק. הממשלה מינתה צוות מומחים עם שרים ועם שמאל וימין ומה לא, ולהם זה לא טוב. לא ברורות להם הסמכויות ולא ברור התקציב
אלישע פורת
תגובה מרגשת ומאוד מפתיעה לפרסום באנגלית של הסיפור הנשכח של ליל 'השרץ הטמא' שהתפרסם במוסף 'הארץ' שבעקבותיו התגלתה פרשייה מכמירת לב של נדיבות עלומה. נדיבות הדדית שספק אם היא עדיין אפשרית בימינו
אבי פרידמן
מדיניות מוצלחת נקבעת ומבוצעת בידי השלטון. אולם הצד השני של המטבע הוא שמדיניות כושלת נקבעת ומבוצעת בידי אותו השלטון. אז חזרנו לזעקת הארץ האהובה. האנשים זועקים ובשלטון ישנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il