X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שמחתי מאוד על המחאה "הספונטנית והלא פוליטית", וכגודל השמחה כך גודל האכזבה. ראו את הדגלים והכרזות שהונפו בכיכר, כדי שנדע כולנו בדיוק עם מי אנו מפגינים ולמען מה
▪  ▪  ▪
הידיים ידי עשיו [צילום: פלאש 90]

כאישה מבוגרת ולמודת הפגנות ומחאות לדיור לזוגות צעירים בשנות ה -70, ולתנועת האוהלים בשנות ה-80 למניעת סגירת מפעלים באזור התעשיה רוממה, ירושלים, אני זוכרת היטב איך זה התחיל ואיך זה נגמר, ומתפללת שהפעם זה יצליח לשפר באמת את מצבם של הצעירים, ולתקן את העוולות וחוסר הצדק הזועק לשמיים.
כמובן שליבי מתרחב, כשתנועת המחאה הולכת וגדלה. מיד עולה ההשוואה הבלתי נמנעת עם ההפגנות הסוערות והאלימות המתחוללות במדינות סביבנו, ויש לי רק משפט אחד לומר "מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל".
אך בצעדה האחרונה ראיתי את התמונות שהתקשורת דאגה להסתיר מעינינו, ושמהן חששתי. כבר שמעתי מכמה "פרשני טלוויזיה" שזאת הפגנה שאין בה דתיים ואין בה אנשי שס ואין בה מתנחלים, ולכן היא מסומנת כשמאל חדש, או יותר נכון כסוס חדש, ועתה נותר רק למצוא רוכב מוכשר שירכב עליו לעבר מפלגת שמאל חדשה.
התחלתם יפה, ואם אינכם רוצים להיעלם לתהום הנשייה, כמו כל ההפגנות בעבר, שלא השיגו שום שינוי משמעותי, כדאי שתשמרו על כמה כללים חשובים:
א. הקפידו לשמור על אותו צביון עליו הכרזתם בהתחלה, כלומר: מחאה לא פוליטית של כל שכבות הציבור, של ימין ושמאל, של דתיים וחילוניים, ספרדים ואשכנזים, סטודנטים ומשכילים ואנשי עבודה, וכל מי שרוצה להצטרף.
ב. הישמרו לא לתת לאף פוליטיקאי ולאף מפלגה לקפוץ לעגלה ולרכוב על גל ההצלחה שלכם, הם יגזרו עליכם קופון, ומיד לאחר השימוש תמצאו את עצמכם באסלה.
ג. אל תרשו לאף ארגון שאינכם מזהים את כוונותיו לתרום ולרתום אתכם למלחמותיו האישיות או למטרותיו האפלות, הם יובילו אתכם הרחק ממחוז חפצכם, למחוזות שלא פיללתם, ולבסוף תתנפצו ותפוצו לכל עבר, וכל הכוח והאנרגיה שצברתם יצאו לריק, וחבל מאוד לפספס ולבזבז את המומנטום.
ד. הישמרו משיטת הפרד ומשול, שבה נהגו כל ממשלות ישראל בעבר, כלומר מציעים פתרונות-מפתים לחלק מהמובילים וכל השאר ילכו לכל הרוחות.
ה. היו ממוקדים בדרישותיכם ואל תוסיפו טענות ומענות חדשות לבקרים, לעיתים נראה שאת ראשו של נתניהו אתם מבקשים ולא את שיפור המצב, ריבוי הבקשות וריבוי המטרות, וכולם התעוררו בעת ובעונה אחת. עוד לא הספקת לדון ולפתור בעיה אחת וכבר יורדים עליך עם עוד ועוד בעיות, וכולן בוערות מאוד וכולן הוזנחו על-ידי רוב ממשלות ישראל בעבר ובכל ההזנחה והעוול הזה אנו מאשימים את ראש הממשלה הזה.
ראיתי חלק מהשלטים במחאה ואלו צרמו מאוד ושינו כיוון - הדגל האדום ולצידו דגלי אש"ף ולצידם כרוזים הפונים ליאיר נתניהו. נראה כאילו את ראשו אתם מבקשים ולא את פתרון בעיותינו.
למרות שאתם מקפידים להודיע שזה אינו מאבק פוליטי, זה מריח או יותר נכון מסריח כמו מאבק פוליטי, הקול קול יעקב והידיים ידי אותה קבוצה שמשקיעה בחולצות, באוהלים, בשלטי חוצות וטורחת ללא לאות ולא בוחלת באף אמצעי כדי להוריד את נתניהו ולקבור אותו סופית. אותה קבוצה בוחשת ורוחשת כמעט בכל מאהל מחאה מאורגן שקם ולא חשוב על מה. בכל המאבקים הללו יש מנטרה אחת: "נתניהו תתפטר ושלא נראה אותך יותר".
אני מציעה: אל תוציאו חוזה על ראשו של נתניהו ואל נשלה את עצמנו שראש ממשלה אחר ינהג אחרת, תנו לו להוביל שינוי, ותעמדו על כך שראש הממשלה הזה יתחיל בשינוי ובתיקון עכשיו, ושכל מי שיבוא אחריו ימשיך במלאכה.
ולסיום: צדק מי שאמר שאת המחאה הזאת התחלנו מאוחר מדי, ועל כן גם אנחנו אשמים לא מעט במה שקורה לנו, ישבנו בשקט זמן רב מדי ואפשרנו לכל הממשלות עד כה להטיל עלינו גזירות קשות שאין הציבור יכול לעמוד בהן, ולתחוב את ידיהן הארוכות לתוך כיסינו ולעשוק אותנו, ובתור עם יהודי היינו צריכים ללמוד ולדעת מה דינן של ממשלות אלה.
יהי רצון שנמשיך בצורה מכובדת ונקייה, בתקווה שהפעם זה יצליח, ויביא ברכה ורווחה על כלל ישראל.

תאריך:  08/08/2011   |   עודכן:  08/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מ(ס)ריח כמו מאבק פוליטי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה בסלע גברת מנוחה! אני
חיה הבלונדונדינית  |  8/08/11 19:59
2
הידיים ידי עשו והכל קול יעקב! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  9/08/11 05:27
3
אמרו לי מי עומד מאחורי התחריר
קורןנאוה טבריה  |  9/08/11 05:49
4
תנוח דעתך מנוחה
אליהו חיים  |  9/08/11 10:20
 
- תשובה
מנוחה  |  11/08/11 09:18
5
כל הכבוד
מד' ליונה עיוורת  |  9/08/11 10:57
6
happiness
בת שבע דור  |  14/08/11 00:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתי יהל
לפני חידוש שבוע המסחר בוולסטריט, ואחרי המפגן החברתי-כלכלי שהיה בסוף השבוע, יש לזכור: עם קצת רצון אפשר שיהיה אחרת ולהרוויח מהמשבר המתמשך
יואב שורק
אילו היה נתניהו יוצא מחר למלחמה, או מעורב במשא-ומתן מדיני אינטנסיבי (שם אחר להזמנה למלחמה), או אם הייתה ישראל מתמודדת עם גל אבטלה חמור, השדים הללו לא היו יוצאים מהבקבוק
איתמר לוין
בניגוד למשברים הכלכליים הגדולים בעבר, מדובר הפעם במשבר שנוצר בראש ובראשונה בשל חוסר יכולת של ממשלות אירופה וארה"ב להתמודד עם קשייהן    הלקח לישראל ברור: זה לא הזמן לשפוך מיליארדים על פתרונות נקודתיים למצוקות
אפרים הלפרין
הפינוק קורן מהמאבק. הממשלה מינתה צוות מומחים עם שרים ועם שמאל וימין ומה לא, ולהם זה לא טוב. לא ברורות להם הסמכויות ולא ברור התקציב
אלישע פורת
תגובה מרגשת ומאוד מפתיעה לפרסום באנגלית של הסיפור הנשכח של ליל 'השרץ הטמא' שהתפרסם במוסף 'הארץ' שבעקבותיו התגלתה פרשייה מכמירת לב של נדיבות עלומה. נדיבות הדדית שספק אם היא עדיין אפשרית בימינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il