X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
שר התקשורת משה כחלון, ששמו עלה כמועמד להחלפת שר האוצר שטייניץ, נותן גיבוי מלא למדיניות הממשלה. לדבריו, משבר הדיור הוא משבר נקודתי והממשלה תתגבר עליו. בניגוד לחבריו למפלגה, הוא לא צופה שהמחאה תפגע בליכוד בבחירות הבאות. ראיון
▪  ▪  ▪
השר משה כחלון [צילום: גידי אבינערי]
לאחרונה התלווה כחלון לביקורו של ראש הממשלה נתניהו בבולגריה. במהלך ישיבת הממשלה המשותפת לשתי הממשלות, פנה שר התקשורת והתחבורה הבולגרי לכחלון באנגלית ואמר לו: "אנחנו גם רוצים להיות 'כחלונים'"

"לא משנה כבר מה ביבי יעשה, את הבוחרים שלנו כבר הפסדנו", נאנח אחד משרי הליכוד ביום שלישי שעבר, שעה קלה לאחר מסיבת העיתונאים שבה הכריז נתניהו בחגיגיות על תוכנית הבזק הממשלתית להפחתת מחירי הדירות. "לא נותר לנו", המשיך השר, "אלא להציל את מה שעוד אפשר להציל בשנתיים שנותרו עד הבחירות".
עיקר הביקורת מתמקד בשר האוצר יובל שטייניץ. הוא זה שמונע פתרון למשבר, הוא זה שלא מתפקד. בגללו נפסיד בבחירות, אומר אותו שר. תיק האוצר גדול עליו. יקרה לו מה שקרה לעמיר פרץ שנטל על עצמו את תיק הביטחון ונפל בגדול. שטייניץ אף התנגד נמרצות לתוכנית החדשה, אך נתניהו בחר להתעלם ממנו.
הרחשים הללו לא נעלמו מעיני לשכת ראש הממשלה. מהלשכה דלפה ידיעה - שהוכחשה נמרצות לאחר מכן - כי נתניהו גמר אומר להחליף את שר האוצר והוא רק ממתין להזדמנות המתאימה.
השם ה"חם" שעלה מיד כמועמד הולם להחליף את שטייניץ היה השר משה כחלון. נתניהו מודע לכך שהמצב החברתי עלול להפיל את ממשלתו, כך שאין לו שום בעיה להקריב את שטייניץ. "נתניהו יעשה הכול כדי לא ליפול, והתשובה שלו היא כחלון באוצר", אומרים גורמים המקורבים לראש הממשלה.
הבחירה נראית טבעית. כחלון צבר אהדה עצומה וחסרת תקדים לאחר הרפורמות שערך במשרד התקשורת - רפורמות שהביאו להפחתת התשלומים האדירים שאנו משלמים לחברות הסלולר. מלחמתו המוצלחת באילי ההון ומעמדו האיתן בדעת הקהל הכללית ובליכוד בפרט הופכים אותו לשר החברתי ביותר בליכוד, ולמי שעשוי להציל את המפלגה מפני קריסה טוטאלית.
אלא שכחלון עצמו כלל לא תופר חליפות. "אני לא יודע מאיפה זה בא", הוא אומר לנו. "איש לא דיבר איתי ואיש לא הציע לי דבר. ממש אף לא אחד. אני חושב שהחלפת שר אוצר בעת הזו היא שגיאה גדולה. זה הדבר הקל ביותר בעולם. כל אחד מאיתנו יכול להיקלע למשבר. מחר יכול להיות משבר ברווחה ומחרתיים בתקשורת. זו לא שיטה להיפטר מהשר. צריך להתמודד חזיתית עם המשבר, לפתור אותו ולהמשיך הלאה".
ואם היו מציעים לך את התפקיד?
"לא הייתי מסכים".
מדוע?
"שטייניץ מתפקד היטב. לא צריך להחליף אותו".
אבל הוא זה שמתנגד להוזלת הקרקעות, הוא זה שסבור שאין כאן פתרון אמיתי לבעיות הדיור. בכלל, נראה שיש משבר אמון חריף בינו ובין ראש הממשלה.
"אני לא עוסק בשטייניץ. שים לב שאני משתדל בכלל לא להיות שם. בכל זאת מדובר בחבר, חבר במפלגה ובתנועה שנמצא במשבר נקודתי וטורפים אותו. 'טרוף טורף יוסף'..."
כחלון לא יכול להסתיר כי הוחמא מעצם הזכרת שמו כמועמד לתפקיד הבכיר. "אבל", הוא אומר, "בנסיבות האלה הייתי מעדיף שזה לא יקרה".
מדוע לא? התיק כבד מדיי?
"לא, כי הסיטואציה היא לא נעימה".
לו היית שר האוצר, אילו צעדים היית נוקט?
"כל תשובה שאתן תתפרש כביקורת עליו. אני לא שר אוצר אלא שר הרווחה והתקשורת".
כזה הוא כחלון. איש נעים וחייכן, לויאלי, כלל לא נראה כפוליטיקאי סכינאי. אולי זה סוד כוחו. אין זה פלא שבליכוד הוא נחשב מספר אחת. אחרי ראש הממשלה, כמובן, שאותו הוא מעריץ מבלי להסתיר זאת.
לאחרונה התלווה כחלון לביקורו של ראש הממשלה נתניהו בבולגריה. במהלך ישיבת הממשלה המשותפת לשתי הממשלות, פנה שר התקשורת והתחבורה הבולגרי לכחלון באנגלית ואמר לו: "אנחנו גם רוצים להיות 'כחלונים'".

"באוהלים דווקא סומכים על הממשלה"
[צילום: AP]

לכחלון יש תיאוריה מעניינת. את המחאה הוא מפרש בהפוך על הפוך. עצם המחאה מלמדת שהמפגינים מאמינים בממשלה וביכולתה לפתור את בעיותיהם. מי שלא מאמין נכנס לאפתיה, לאדישות. הקריאה שלהם לראש הממשלה לעזור ולסייע מראה על אמון בממשלה וביכולותיה, הוא אומר.
האירועים בשטח דווקא מלמדים על ההפך. אחרי מסיבת העיתונאים שבה הוצגה התוכנית להפחתת מחירי הקרקעות ולמתן הקלות לסטודנטים, המאהלים לא פורקו אלא אף התרבו. גופים כמו מרכז השלטון המקומי וההסתדרות הכריזו על הצטרפות למאבק, חסימות הכבישים התעצמו והקריאות להפלת הממשלה נעשו רמות יותר. כחלון מסרב להתרגש. הרעיונות שראש הממשלה הציג הם נכונים, המענה לבעיות הוא טוב.
אם נתניהו זיהה את משבר הדיור לפני שנתיים, למה לא נעשה דבר עד עכשיו? למה היה צריך לחכות למשבר ולמחאה?
"לא נכון לומר שדבר לא נעשה. עשינו דברים רבים והמחאה כעת היא הזרז להשלים אותם. צריך להתגבר על ביורוקרטיה, תמיד יש משהו דחוף שדוחק את החשוב. אלה הם חיינו פה. להגיד שלא נעשו דברים זה לא נכון. כשדיברו על רפורמת המרפסות אנשים גיחכו. תשאל את עופר עיני מדוע הרפורמה במִנהל נגררה עד היום".
אחד השרים, דווקא ממקורבי נתניהו, צוטט אומר כי נתניהו אינו מנהיג, אלא מונהג הנגרר ומגיב בפאניקה להתרחשויות.
"נתניהו הוא ראש ממשלה מצוין. הוא עבר הרבה משברים. זה גם עניין של טיימינג. הוא עבר את המשט ואת נאומי הנשיא אובמה וידע לעמוד בכולם. גם מהמשבר הזה הוא יֵדע לצאת ולהוביל. נתניהו יודע לפתור משברים כלכליים והוא הוכיח זאת בעבר. יש לו כושר זיהוי פנומנאלי של שורשי הבעיות. יש לו כושר לקבל החלטות ולחתוך באומץ. לא את כל החלטותיו אהבתי, אבל את זה אי-אפשר לקחת ממנו. הוא יודע לקבל החלטות אמיצות".
הוא גם יודע לשנות אותן וזה קורה יותר מדי. ראה את היטל הבצורת, המע"מ על הירקות והפירות, מחירי המים, מחירי הדלק, הקוטג'. אם ההחלטות משתנות בהתאם ללחצים ולהפגנות, אז למה לקבל אותן מלכתחילה?
"צריך דווקא לשמוח שהחלטות משתנות לטובת הציבור. מותר לקבל החלטות ולבחון אותן..."
זה מעיד על חוסר רצינות, על כניעה ללחצים. בממשלת ישראל יש רק שר אחד שהוכיח כי הוא יודע לעמוד בלחצים. שמו משה כחלון, שעמד בגבורה מול אילי התקשורת. האם אפשר לומר זאת על ראש הממשלה?
"אם כבר שאלת עליי, אני חייב לומר לך שכל המהלכים שלי נעשו בתמיכת ראש הממשלה ובדחיפתו. לקרטלים, למונופולים ולקבוצות ריכוז אין מקום של כבוד אצל נתניהו. אני רוצה שתדע שבלעדיו לא הייתי יכול לעשות את זה, למרות כל הדיבידנדים שקטפתי מהמהלכים הללו. בלי נתניהו לא הייתי יכול לעשות את זה!"
בישיבת הממשלה קרא נתניהו לשרים להיכנס מתחת לאלונקה ולהתחיל לסחוב. השר מיכאל איתן תהה אם נתניהו בכלל יודע לאיזה כיוון סוחבים. אתה יודע לאן הולכים?
כחלון צוחק. "אתה יודע שהגבוהים תמיד אוכלים אותה באלונקה..."

לא לנגוע ברפתנים

"אנשים שהם אקדמאים, שגם בת זוגם למדה ורכשה מקצוע והם משתכרים יחדיו 15–17 אלף שקלים בחודש – חוזרים מהסופר עם חמש-שש שקיות אחרי שהשאירו שם 400–500 שקל. ובשקיות האלה אין קוויאר ולא סיגרים קובניים או שמפניה אלא מוצרים בסיסיים. יוקר המחיה פה הוא בממדים חסרי פרופורציה"

כמי שהוכתר בתואר השר החברתי ביותר, מה אתה אומר לזוגות הצעירים, לבני מעמד הביניים שלא מצליחים לגמור את החודש גם כאשר הם עובדים ומרוויחים יפה, לאלו שהחיים בישראל קשים עליהם?
"זה בדיוק מה שאמרתי על מחאה צודקת. אנחנו כמדינת רווחה חיים במציאות שבה עוזרים למי שאין להם, אבל כשמגיעים לאנשים שהם אקדמאים, שרכשו מקצוע לחיים, שגם בת זוגם למדה ורכשה מקצוע והם משתכרים יחדיו 15–17 אלף שקלים בחודש – הם חוזרים מהסופר עם חמש-שש שקיות אחרי שהשאירו שם 400–500 שקל. ובשקיות האלה אין קוויאר ולא סיגרים קובניים או שמפניה אלא מוצרים בסיסיים. קילו בשר עלה להם בין 40 ל-60 שקלים. קילו גבינה 70 שקלים. מטורפים! יוקר המחיה פה הוא בממדים חסרי פרופורציה וצריך ואפשר לטפל בזה. הנה נגעו בקוטג' וזה הסתדר".
איזה הסתדר. המחיר כבר עלה והעלו מיד את הגבינות האחרות.
"הנה, אחרי שנגעתי בסלולר הייתה הפחתה של 50 אחוז במחירים. צריך לנגוע בכל הדברים האלה".
כשנגעת בסלולר נגעת במקומות הנכונים. אבל פה לא עושים אתה זה. במי נוגעים? ברפתנים. מייבאים להם גבינות מחו"ל. לא נוגעים בטייקונים או ברשתות.
"אני באמת חושב שלנגוע ברפתנים זו שגיאה גדולה. דיברתי אתמול עם שר התמ"ת ואני אדבר עם ראש הממשלה. באמת צריך לגעת במחלבות וברשתות. שיעזבו את הרפתנים. כשקוטג' עולה 8 שקלים וליטר חלב 2.14, תבין מה קורה בדרך. צריך לפרק את המחיר ולראות איפה התקלה. אני פירקתי את המחיר של הסלולר וראיתי שהקישוריות היא הגורם המייקר. הפחתתי אותה ב-70 אחוז. עכשיו מחיר הקישוריות בארץ הוא הנמוך בעולם וההפחתה הייתה הדרסטית בעולם. אבל אני גאה בזה. איתרנו את התקלה והחברות לא מרוויחות מיליארד שלוש מאות אלא רק מיליארד. אז מה קרה?"
"גם לגבי הקרקעות צריכים לחול אותם עקרונות. שמעתי את נתניהו אומר שאחד הכשלים הוא מחיר הקרקע, והנה הצעדים שהוא עושה היום – מטרתם להוזיל את מחיר הקרקע".
אתה מעריץ של נתניהו?
"כן. אני חושב שהאיש הזה יודע לעמוד בלחצים. יש כאן איזה ספורט לאומי לומר 'נתניהו התקפל'. הוא לא נלחץ מול אובמה במקום שאחרים שרצו להיות נחמדים מכרו את מדינת ישראל. ישראל שילמה מחיר יקר עבור הנחמדות למנהיגי העולם. אז הוא לא נחמד, הוא יודע לעמוד על שלו ולעשות את העבודה מול מנהיגים באירופה, במזרח אירופה ובאמריקה. אלה המבחנים האמיתיים".

לא עולה על מוקש הטייקונים

נראה שבסיבוב הזה כחלון כבר לא יהיה שר האוצר, אבל אין זה אומר שבעתיד לא יגיע מי שגדל במעברת גבעת אולגה במשפחה בת שבעה ילדים והגיע לתפקיד רם מעלה בממשלת ישראל גם לכס הבכיר הזה. בינתיים הוא מפלס דרכו בשום שכל דרך שדה המוקשים המזומן לו, כמי שלקח על עצמו להיאבק את מלחמת הצרכן הקטן מול ענקי התקשורת. בימים אלה הוא שוקד על הפיכת בנק הדואר לבנק חברתי, שייתן שירותים בנקאיים ללא עמלות לכמאתיים אלף בתי אב שלא יכולים לפתוח חשבון בבנק מסחרי מחמת מוגבלות או היעדר משכורת, ולכמאה אלף מקבלי קצבאות שעושים זאת דרכו כבר היום. הבנק יעבוד על מתח רווחים נמוך, לא ישלם משכורות של שש ספרות למנכ"לו ולא יהיו בו ועדים, סופי שבוע והוצאות מנופחות. הבעיה שלו היא לשכנע את בנק ישראל ללכת למהלך.
אותם טייקונים ששר האוצר האשים כי הם מנסים לסלקו מתפקידו בגלל מלחמתו בריכוזיות, לא ישמחו לקבל את כחלון במקומו. אבל כחלון מספיק חכם שלא לצאת נגדם במלחמה טוטלית. הוא לא מתכוון להלאים חברות או לסגור אותן אלא לתת להן לעבוד בגבולות מוגדרים. נכון, זה מאוד פופולרי להילחם בטייקונים, אבל השר המנוסה יודע שמדובר במוקש נעל. הוא בעד הצרכנים אבל לא נגד הענקים. הוא בעד תחרות. בקרוב יביא תוכנית להכנסת עוד שני מפעילים סלולריים. כחלון לא סבור שהארץ קטנה על שישה או שבעה מפעילים. התוצאה תהיה שהמחירים יֵרדו, לדבריו, בעוד 30 אחוזים.
הוא מסרב בעקשנות לומר מה דעתו על הוועדה שאמורה לגבש המלצות נגד הריכוזיות במשק – זו שאמורה להפקיע מידי דנקנר ו'אי.די.בי אחזקות', למשל, את היכולת להחזיק בחצי המדינה. "שר האוצר מנהל את הוועדה ואני נותן לו את מלוא הגיבוי. אני חושב שאם עוקבים אחרי המהלכים שלי יודעים מה דעתי על הריכוזיות ועל הקרטלים".

נתניהו לא נכנע

אבל בנקודה מרכזית נתניהו נכנע. כאשר אמר כן לעיקרון המדינה הפלשתינית. "שתי מדינות לשני עמים", הכריז בבר-אילן, שנים ספורות אחרי הכרזתו הלוחמנית במרכז הליכוד כי לא תהיה מדינה פלשתינית.
כחלון לא רואה בזה כניעה. "אני לא חושב שזה נכון וכמובן שלא תמכתי בזה אבל הוא החליט לבוא ולומר את זה יחד עם עוד כמה דברים, על פירוז השטח ועל הצורך המוקדם בהכרה במדינה היהודית. אני אישית חושב שזה לא נכון אבל זה בהחלט לא נבע מלחץ בינלאומי".
אז הוא פשוט שינה את דעתו, כמו שרון?
"לא, הוא רחוק מלזוז למרחקים ששרון זז אליהם".
הוא זז קצת?
"הוא זז בתפישה ובכיוון. אני לא חושב שגרם לנזק. בסך הכול הוא חשף את הפרצוף האמיתי של הפלשתינים שטענו שאנחנו לא מוכנים לעשות דבר".
אז זה היה רק תרגיל?
"חס וחלילה. הוא מנסה להתקדם למשא-ומתן אבל הוא לא עצר את ההתקדמות והטיל את הכדור למגרש הפלשתיני".
ומה יקרה בספטמבר?
"אני מסרב להילחץ מספטמבר וסירבתי לכך מהיום הראשון. יש פה תרגיל מדיני של הערבים בניסיון להביך אותנו אבל לא מעבר לזה. ההשפעה תהיה זניחה מאוד".
לאן אנו הולכים מהבחינה המדינית?
"קודם כול אנחנו לא צריכים ללכת לשום מקום. שום דבר לא בוער. שלום עכשיו, תגמור עכשיו. מה קרה? מה זה לאן הולכים? לאן צריך ללכת?"
בינתיים תהליכי בידודה של ישראל הולכים וגוברים. הדה-לגיטימציה שלה קונה שביתה בשיח הבינלאומי. את אניות צים כבר מסרבים לפרוק בנמלי דרום אפריקה ונורווגיה. אתה לא מודאג?
"אנחנו באמת נמצאים בבעיה מדינית, אבל ישראל עמדה במשברים גדולים יותר. אני חושב שהחרם הוא בעיה שצריך לטפל בה אבל לא בצעדי פאניקה. ויתורים ומסירת שטחים לא יפתרו כלום. לא פותרים משבר אחד בשגיאות מצד שני".
מה צריך לעשות?
"כל השאלות האלה הן טעות. ישראל מתפקדת, הכלכלה צומחת, הגבולות פחות או יותר בטוחים, יש שקט. צריך להמשיך ולהשקיע בחינוך".
גם דרום אפריקה הייתה שאננה לקריאות המחאה בעולם עד שהוקעה כמדינת אפרטהייד!
"שטויות. אלינו לא יתייחסו כך. אנחנו לא מדינת אפרטהייד. אנחנו מדינה ששומרת על הביטחון שלה, על קיומה. אנחנו לא שם. יש כמה גופים במדינת ישראל שלצערי מנסים לעשות אותנו מדינת אפרטהייד".
מי הם? הקרן החדשה לשראל?
"הם לא מעניינים אותי. אנחנו המדינה הכי דמוקרטית שיש פה. יש כאן זכויות מלאות למיעוטים. כשר הרווחה אני אומר לך שאנחנו המדינה היחידה בעולם שיש בה מעון לנשים ערביות מוכות. אין מעון כזה לא במצרים ולא בסעודיה ולא בכווית. אנחנו מדינה דמוקרטית לכן לא נהיה מדינת אפרטהייד".

סוציאליזם, קפיטליזם וכחלוניזם

באחד העיתונים הכלכליים כבר הכריזו על שיטה כלכלית חדשה. אחרי הסוציאליזם והקפיטליזם, בא ה"כחלוניזם". זרם שמאמין בכלכלה חופשית אך רגיש חברתית, זרם ששם דגש על מעמד הביניים. "מחאת הדיור היא מחאה צודקת מאין כמוה", הוא אומר.
"כשאנשים מרגישים שמשהו מציק להם, יש להם הכלי הדמוקרטי של הזעקה. במדינה שבה אפשר להחליף את השלטון בקלפי לא צריך את כיכר תחריר, ולא מוציאים כאן להורג אף אחד. המחאה היא כלי שגם אנחנו, במחנה הלאומי, השתמשנו בו לא פעם. במקרה הזה אני חושב שאותם אנשים שבאים בידיים נקיות, יש להקשיב להם".
לא מפריע לך שאת המחאה הזו מובילים ארגוני שמאל ששמו לעצמם מטרה להפיל את הממשלה בכל מחיר?
"נכון שלמחאה הזו, כמו לכל מחאה, הצטרפו טרמפיסטים והפעם הם רבים מתמיד, אבל אני לא חושב שיש פה השתלטות שלהם על המחאה. בוא לא נבלבל את הדברים. יש מצוקות לאנשים. הם צועקים כי כואב להם. הפלת נתניהו היא לא מטרת המחאה".
אתה משוכנע בכך?
בוודאי. מטרת המחאה היא לתת פתרונות דיור. בתחום התעסוקה ברוך השם הכול בסדר. עכשיו צריך לתת פתרונות לסטודנטים ולזוגות הצעירים. זה מה שהם דורשים. אני לא תמים, ויש קבוצות שוליות שרוצות להפיל את נתניהו, אבל לא זו עיקר המחאה. להחליף את נתניהו אפשר בקלפי ולא בשדרות רוטשילד".
על זה בדיוק אני מדבר. אתה הרי יודע שלא מדובר רק בדיור. כבר נוכחנו לדעת שנושאים חברתיים והתעלמות ממצוקה, הובילו להפסד של נתניהו לברק בבחירות 99'.
"הבעיה היא לא במדיניות הכלכלית. איש לא מוחה נגדה. אנשים מוחים נגד משבר נקודתי שצף עכשיו. גם המפגינים יודעים שלא ממשלת הליכוד היא זו שגרמה לו".
נראה שאתה בוחר להתעלם מהסכנה האלקטורלית לליכוד. שרים אחרים בממשלה דווקא לא מסתירים את חששם.
"אני לא נכנס לזה. גם המפגינים יודעים שהמשברים לא נולדו אתמול ולא בממשלה הזו. להפך. לממשלה הזו יש הישגים רבים מאוד בתחום החברתי, והם יודעים להעריך אותם".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  10/08/2011   |   עודכן:  10/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מזל שנתניהו על ההגה"
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
סנשו פנשה של ביבי.. ל"ת
שוטה פתטי  |  10/08/11 03:12
2
כתבת יחצנות מוזמנת ומאוסה
כחלון הצבוע  |  10/08/11 06:21
3
סליחה , כשמפחדים לא נוהגים .
ישמעאל  |  10/08/11 08:00
4
סוף סוף ממשלה מדברת
איש עצוב  |  10/08/11 16:43
5
שיר השירים לשר
בעל המחשבות  |  10/08/11 16:58
6
הליכודניקים לא טיפשים.
שרה.א  |  10/08/11 17:34
7
שלו נעליכם מרגליכם כשאתם
אשר ח.  |  10/08/11 18:41
8
המחאה לא תפגע בליכוד
סתם_1  |  11/08/11 07:56
 
- העבודה בראשות שלי
איש עצוב  |  11/08/11 08:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מרים נאור מצדיקה בערעורו של משה קצב את המוניטין שיצאו לה כשופטת מעולה. עושה רושם שהיא מכירה את התיק בעל-פה, על מאות המוצגים ואלפי העמודים. לצד זאת, היא מנהלת את הערעור ביד רמה, מונעת בזבוז זמן ושומרת בקפדנות על איסורי הפרסום ועל כבודו של בית המשפט. עדנה ארבל וסלים ג'ובראן משלימים הרכב המבצע היטב את מלאכתו
רפי מן
קולו של עדי טלמור, מגיש החדשות הוותיק של גל"צ, ששם קץ לחייו בשווייץ לאחר שלקה בסרטן, ליווה את מאזיני התחנה במשך יותר מ-30 שנה, בשעות קשות וברגעים משמחים
צילה שיר-אל
תפקידו של הכוכב מרקורי בתקופה כזו הוא להציף את הבעייתיות מעל פני השטח, על-מנת שנדע בדיוק מהו מקור הבעיה ובמה צריך לטפל. הכוכב בתקופה זו מקבל השפעה שלילית מכוכב נפטון שמביא איתו חוסר וודאות וערפול ולכן בכל תקופת הנסיגה יהיה רב הנסתר על הנגלה
ליאון אלי
חמישה גברים בשחור וארבע נשים בלבן רוקדים. הרבה קפיצות וניתורים באוויר. ריקוד כוחני בעל מתח פנימי רב. תמונות משתנות במהירות. רקדנים רוקדים כצלליות. חוויה מרשימה. ביצוע טוב מאוד. מומלץ
עליס בליטנטל
כיום, בעזרת צילומים והקרנת קטעי וידאו ברקע, שלוקטו מכל מקום, ניתן - בעזרת מחזאי, איל ויזר, ושחקנית-יוצרת, מיכל ויינברג, שניהם בעלי דמיון ורעיונות - להעלות מחזה שהוא סיפורה של דמות בדויה    עד כדי כך הצליחו, שרבים חשבו שזו הצגה תיעודית על חיי צלמת ואמנית מיוחדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il