X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש עשיר טוב, אך אין טייקון טוב. כי טייקון היא מילת גנאי לרוע בהון, רוע בשלטון, רוע בעיתון, רוע בדת או רוע בתרבות
▪  ▪  ▪
נוחי דנקנר ושרי אריסון. טייקונים טובים? [צילום: פלאש 90]

יש אנשים עשירים שאינם טייקונים, כי הם עשירים לעצמם, אינם מתחברים לטייקונים בשלטון, בעיתון, בדת ובתרבות. האם יש אנשי תרבות שאינם טייקונים? ודאי. אנשי תרבות שאין להם קשר עם הטייקונים של שאר העולמות.
טייקון היא מילת גנאי ומאפיינת את נושא התואר הלא נכבד הזה בכך שהוא מקמבן, שהוא מנצל קשרים, שהוא מיטיב עם קהל על-מנת לקבל טובת הנאה במקום אחר, שהוא מנצל הזדמנויות על-חשבון מסכנים, על כך שהוא מדווח דיווח מוטה ומקבל המון כסף עבור זה מטייקון אחר, שהופך עצמו שליח האלוהים, וגובה כסף מאלמנות ומיתומים. אלה טייקונים.
ראית ספק טייקון מתחכך עם ראש הממשלה, זהו, זה טייקון לנצח; ראית ספק טייקון מתחכך עם הנשיא, גמרנו, זה טייקון לנצח; ראית ספק טייקון מתחכך עם כסף אירופי טמא, גמרנו, זה טייקון לנצח.
זה לא אומר שאין לטייקונים גם תכונות טובות, ודאי שיש להם תכונות טובות, רק שהרעות מאפילות על הטובות ולכן האיזון יוצא שלילי מאוד.
טייקוני הכסף תורמים, טייקוני השלטון שולטים ומחלקים ג'ובים, טייקוני העיתון כותבים ומספרים סיפורים, טייקוני הדת נותנים ברכות ועצות, וטייקוני התרבות מנעימים לנו את היום וממלאים לנו את מדף הספרים. לא הכל שלילי אצל הטייקונים, אך צילם מרובה מחמתם, השלילי שבהם רב משמעותית מהטוב שבהם.
אז פלוני המכיר את תרומותיו של נוחי דנקנר לקהילה, עלול לחשוב שדנקנר אינו טייקון, ואלמוני יאמר ששרי אריסון איננה טייקונית בשל תמיכתה הנדיבה ביותר למערכת הרפואה בארץ, ושלישי יגיד ששלמה ארצי אינו טייקון כי הוא מופיע בפני ילדים שהגורל לא שפר עימם, ויש שיגידו שיאיר לפיד אינו טייקון עקב העמותה שהיה חלק מרכזי בה לעזרה בלימודים לילדים שהבית מתקשה לעזור להם. אבל, לטעמי, כולם טועים.
Israeli deep tycoon syndrome - IDTS - היא תופעה מדאיגה שהמאפיין העיקרי שלה הוא חוסר איזון קיצוני בין הטוב שהטייקון מביא, לבין הרע שהוא מביא. ולא ניתן לשלול IDTS על-ידי דוגמאות על טוב ליבו של הטייקון, אלא רק בעובדה שהאדם הוא איש פשוט - לא מחובר לטייקונים אחרים, חי את חייו עם תרומה ייחודית להון, לשלטון, לעיתון, לדת או לתרבות, אך לא משתמש בהם כקרדום לחפור בהם, אלא כמנוע לעשות עוד ועוד טוב לחברה בה אנו חיים, למדינה ולאנושות כולה.
אז גם אם יש טוב בטייקון (ויש בכולם), אין זאת אומרת שיש טייקון טוב, כי אין טייקן טוב. נקודה.

תאריך:  15/08/2011   |   עודכן:  15/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נוחי דנקנר / Nohi Dankner
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין טייקון טוב!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אין טייקונים רעים
רון קליין  |  15/08/11 13:31
2
מקבל שוחד גרוע מהנותן
אליק א.  |  15/08/11 18:35
 
- זה נבלה וזה טרפה ל"ת
ה.א.  |  16/08/11 05:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מלני פיליפס
כשמסלקים מהתמונה את הגורם העיקרי ההופך ילדים פראיים לבני תרבות
בעז העצני
"שלום עכשיו", האברהמוביצ'ים והשטרסלרים אינם מחמיצים שום הזדמנות לשפוך את הארס שלהם על ההתנחלויות. בעוד "שלום עכשיו" הוא ארגון פוליטי סובייקטיבי שלגביו אין ציפיות כמקור מידע אמין, מבזבזים עיתונאים בכירים את המוניטין המקצועי שלהם על יצירת מצגי שווא כלכליים הנגועים בפוליטיזציה
איתמר לוין
הימנעות עיריית תל אביב והמשטרה מלפעול נגד פורעי החוק במאהל בשדרות רוטשילד, היא תחילתו של מדרון שסופו בתהום. כל מי שיפלוש מעתה לשטח ציבורי, יוכל לטעון לאכיפה בררנית; והמשטרה כנראה מתכוונת לטפל בהפרות חוק בהתאם למידת ההסכמה או האי-הסכמה שלה עם המעשים
גיל נתן
מובילי המחאה ומארגניה משכילים וגם להם אני מקווה טיפת הבנה שהדרישות רבות ככל שתהיינה אינן ריאליות, ועל כן כל עוד נמשיך במאבק האנטי נגיע לחורף ואף נעבור אותו. במקום נגד נצעק בעד. בעד שינוי סדרי עדיפויות חברתיים. המחאה לא תשיג דבר אם לא תמקד את מטרתה לשינוי סדרי העדיפויות החברתיים במדינתנו
אלישע פורת
למרות שהיה אחד הציירים הכי מבטיחים בארץ, החל משה פרופס להישכח לאט לאט. ולמרות שהפך לאחד המורים החשובים במכון אבני, ולמרות שחידש הרבה הן בתחום הצבעים, שאחדים מהם הוא המציא בעצמו, הוא נשמט משום מה מהמירוץ של הציירים הבכירים, ובהם בני דורו, אל הפרסים החשובים אל ההכרה הציבורית הרחבה ואל המוזיאונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il