X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש מגמה של המועצה המחוקקת ליישם בהדרגה את ההלכה האסלאמית [צילום: AP]
אירן כבר כאן
לאחר השתלטות החמאס על עזה הצהיר דובר "הכוח המבצע" של החמאס, איסלאם שהואן, כי כוחותיו היו חמושים בנשק האמונה, בניגוד לפת"ח שהצטיידה בכסף ובסיגריות. מול משרדו של הניה ניצבו עשרים אנשי "הכוח המבצע" רוביהם מכוונים לאוויר והם קוראים כאיש אחד: "אללה מטרתנו, הג'יהאד דרכנו, הקוראן ספרנו ומסירת הנפש היא הנעלה בשאיפתנו"

החוקר הפלשתיני ח'אלד אל-חרוב כתב: "החמאס משתמשת בשיח הדתי, בהאשמת מוסלמים אחרים ככופרים ובפסקי הלכה, כדי להצדיק רצח ונקמה. עניין זה מכניס את המאבק הפלשתיני למעגל חדש, הדומה לאלימות המטורפת השוררת בעירק. כך הופכים פסקי ההלכה הדתיים למסלול של רצח בדם קר במצפון שקט."
המועצה המחוקקת בעזה (חמאס) אישרה בקריאה שנייה את חוק העונשין האיסלאמי הכולל מלקות, גדיעת ידיים ותלייה. סגן ראש המועצה המחוקקת, אחמד בחר (חמאס), אמר כי המועצה עשתה תיקונים בכמה סעיפי חוק שלא התאימו להלכה האיסלאמית, למשל, בנושא הסמים. לדבריו, "יש מגמה של המועצה המחוקקת ליישם בהדרגה את ההלכה האיסלאמית."
"הכוח המבצע" של החמאס הודיע על הקמת ועדת חוק שרעית, מנגנון תביעה איסלאמי, במקום התביעה הכללית בעזה. משרד החינוך של ממשל החמאס בעזה הנחה בעל-פה את מנהלות בתי הספר בעזה, להורות לתלמידות להגיע לבית הספר בלבוש מסורתי. בכירה באחד מבתי הספר בעזה אמרה: "הלבוש ההלכתי הוא חובה על כל התלמידות ויש לקיימה ... מנהלת בית ספר תיכון הכריזה במהלך התכנסות הבוקר ברמקול כי תגרש כל תלמידה שלא תלבש גלימה בצבע ירוק כהה וכיסוי ראש.
ההחלטה בעל פה סתרה הצהרות של שר החינוך בממשל החמאס, מוחמד עסקול, שהכחיש כי נכפה על התלמידות לעטות חיג'אב, שכן 'העם הפלשתיני מחויב (ללבוש האיסלאמי) מטבעו ואין צורך בהחלטות שייכפו עליו.' הוא כינה את ההתרגשות סביב הנושא כ'סערה בכוס מים'. דברי השר סותרים את הכרזות שהודבקו בפתח בית הספר תיכון לבנות במערב עזה בחתימת הנהלת בית הספר: 'הודעה חשובה בנושא תלבושת בית הספר לשנה החדשה 2009-2010. תנאי תלבושת בית הספר: גלימה בצבע כחול כהה בלבד, כיסוי ראש לבן ונעליים שחורות או לבנות'."
על כך כתב העיתונאי, אכרם עטאללה, תושב מחנה הפליטים דהיישה: "ממשלת חמאס בעזה יכולה הייתה להודיע על ההחלטה לכפות את הלבוש שהיא רוצה - גלימה שחורה לתלמידות תיכון - לפי רצונה ולא להתחבא אחר בתי הספר והמורות ... כדי לא להשאיר טביעות אצבע בפרשה... הגלימה הכהה שכופים הנהלות בתי ספר התיכוניים והמורים, שרוב נשות עזה עוטות, אינה לבוש לאומי, אלא יבוא מתרבויות אחרות והיא קרובה (בצורתה) ללבוש הסעודי. אשר לצבעה - היא דומה יותר לצ'אדור האירני מאשר ללבוש הפלשתיני."
לאחר השתלטות החמאס על עזה הצהיר דובר "הכוח המבצע" של החמאס, איסלאם שהואן, כי כוחותיו היו חמושים בנשק האמונה, בניגוד לפת"ח שהצטיידה בכסף ובסיגריות. מול משרדו של הניה ניצבו עשרים אנשי "הכוח המבצע" רוביהם מכוונים לאוויר והם קוראים כאיש אחד: "אללה מטרתנו, הג'יהאד דרכנו, הקוראן ספרנו ומסירת הנפש היא הנעלה בשאיפתנו".
דרשנים, מטיפים ועיתונאים המזוהים עם החמאס מתחו ביקורת על מחנות הקיץ שמארגן אונר"א בכל שנה לאלפי תלמידים בעזה. חמאס ארגנה מחנות קיץ מקבילים, שתוכניתם שונה והיא כוללת חינוך דתי לצד טיפוח כושר גופני ופעילויות בילוי. לטענת חמאס "במחנות אונר"א מיושמות מזימות שמטרתן להשחית את הנוער ולהכשירו לנרמול יחסים עם הכיבוש."
אווירת האסלמיזציה עודדה פגיעה במיעוט הנוצרי בעזה. אחד המקרים החמורים ביותר היה רצח נוצרי על-רקע דתי. מנהל חשבונות באגודה הנוצרית "אל-כתאב אל-מוקדס", ראמי עיאד, נחטף באוקטובר 2007 ונרצח. לפני מותו סיפר לאחד מקרוביו כי קבוצת אנשים ביקשה ממנו להתאסלם, אך הוא סירב. אמו של ראמי עיאד סיפרה כי לפני הירצחו הגיע אליו אדם ששאל אותו 'האם אתה חושב להתאסלם?' עיאד השיב: '[רק] אם אתה תתנצר'. בעקבות זאת איים האיש שהוא יגרום לו להתאסלם.
היו אירועים נוספים של פגיעה בנוצרים: בהתפרצות חמושים לבית הספר הבפטיסטי "אל-נור" נגרם הרס ונפצעו שומרים מיריות. אלמונים פוצצו את הספרייה של אגודת הנוצרים בעזה. נגרם נזק כבד למבנה וספרים רבים עלו באש. חמאס האשימה את ארגון "ג'יש אל-איסלאם" במעשה ועל-רקע מעצרם של חברים בארגון, פרצו עימותים בין אנשיו לבין החמאס.
היומון "אל-חיאת אל-ג'דידה" פרסם כתבה בה נטען כי מאז השתלטות החמאס על רצועת עזה מודאגים הנוצרים - מספרם 3,000, ורובם יוונים אורתודוכסים.
שר החוץ לשעבר בממשלת החמאס, מחמוד אל-זהאר, הצהיר בראיון לעיתון הגרמני "דר-שפיגל": "אנו רוצים להקים מדינה איסלאמית בעזה, אך כעת איננו יכולים, משום שלפלשתינים אין מדינה, וכל עוד אין ברשותנו מדינה - ננסה לייסד חברה איסלאמית". בסוף 2007 הצהיר אל-זהאר כי "ירושלים תהיה בירת מדינת הח'ליפות האיסלאמית בפלשתין." נציג נוסף של הממשל בעזה, יוסף פרחאת טען: "אני כמוסלמי משתוקק לקיום מדינה איסלאמית שפירושה ביטחון ושלווה, אך איננו מדברים על מדינה עכשיו. אנו חיים תחת כיבוש ובצל ממשלה הנצורה בים, באוויר וביבשה, ובתנאים אלה לא יעלה על הדעת לדבר על מדינה איסלאמית."
הפרשן הפוליטי נאג'י שראב אמר: "היעד ארוך הטווח של ממשלת חמאס הוא לאסלם את עזה. צעדיה חותרים לצבוע את הרצועה בגוון איסלאמי... חמאס מודעת לקושי לבצע זאת". חוקר תנועות איסלאמיות, עדנאן אבו עמר, כתב: "חמאס למדה לקח ממה שעברה תנועת הטאלבאן והיא אינה רוצה לעורר התנגדות נרחבת לפעולה כזו. חמאס היא תנועה פוליטית המודעת למציאות הפוליטית."
חוקר אחר של תנועות איסלאמיות, איאד אל-ברגות'י, הסביר: "בתנאים הקיימים חמאס לא תכריז על מדינה איסלאמית ... הכרזה כזאת תהיה טירוף ותאפשר הטלת מצור הדוק יותר ותעמיק את הפילוג הפלשתיני. מנהיגיה אינם טיפשים כדי להכריז על כך עתה".
טיעון אחר העלה בעל טור ביומון הלבנוני אל-נהאר, מוחמד ערפה: "נראה שחמאס ... יודעת היטב שהכרזה על כל חוק ישיר של איסלאמיזציה של החברה או יישום השריעה תכעיס את מצרים, את ישראל ואת המערב ותשמש נשק בידי נתניהו לקבל גיבוי בינלאומי להנחתת מכות נוספות על עזה."

תאריך:  15/08/2011   |   עודכן:  15/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר גלבוע
היושבים במאהלי המחאה מוחים, בין היתר, על הפערים הכלכליים והחברתיים, שנראה שהם גדולים מכוחה של מדינתנו הקטנטונת לשאת על כתפיה    מבט אחר על תרומת הממשלה והעומד בראשה לגידול הפערים ולהעמקתם, בד-בבד עם תרומתם לגידול השחיתות
דן אלון
סטנלי פישר: "בעלי ההון יכולים ללכת עם ההון למקום אחר"    אז רגע לפני שדייריו של "שובך הונים" יוצאים מכאן, מותר לנו לוודא שאת מה שלקחו מאיתנו, הם משאירים מאחור - לשם כן מוצע חוק החוקן
משה בכר
מנגנון חדש שפותח בגרמניה לתשלום על חניה מבוסס המנגנון מבוסס על מדבקה המכילה תגית זיהוי אלחוטית מסוג RFID ומופעלת באמצעות גלי רדיו, אשר מוצמדת לחלון הרכב ומודיעה לכל חניון מתי חניתם בו ומתי יצאתם ממנו
אריאל כהנא
הבטיחו לנו שנטישת חבל עזה תסיר מישראל את האחריות לרצועת עזה. אבל מבחינת העולם דבר לא השתנה. בעיני ארה"ב, האו"ם ואירופה, ישראל נותרה אחראית לעזתים בדיוק כפי שהיה טרם נטישתה את האזור והשארתו בידי הפלשתינים
דמיטרי רייזמן
ארגון החברה האנושית לפי המודל המערבי-מודרני אינו ארגון צודק, הוא יוצר פערי מעמדות הולכים וגדלים: העשירים מתעשרים, העניים מתדלדלים. זהו המחיר הכרוך באורח חיים לפי המודרנה המערבית הלכה למעשה. ושאף אחד לא יספר "סיפורי סבתא רוזה" אודות לכך שקיים גם מודל של מעין קפיטליזם "מתובל" בסוציאליזם במידה מתונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il