X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיהו צביקה בשור? מיהי שולה קשת? מה מבקשת דפנה ליף? ואיזו אג'נדה מייצגת ענת רוזיליו? עבודת מחקר על כמה שמות שהוזכרו בתקשורת כ"ראשוני המפגינים" או כ"מארגני המחאה החברתית"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
מחאת העם או מאבק פוליטי להפלת הממשלה?
מאיר אינדור
בימים האחרונים הקדשתי זמן למספר ביקורים במאהלים ולקריאת חומרים והצהרות הבאים משם * כפעיל ציבור וכמי שהקים מפעלים לתמיכה חברתית לאוכלוסיות במצוקה, רציתי להבין את יעדי המאהל, רצונות השובתים ופעיליו המרכזיים
לרשימה המלאה

סתיו שפיר היא מ"ראשי הדוברים" במאהל התל אביבי. ברשימה ישנה ב"מאקו" מופיעים הדברים הבאים: "סתיו מאוד מאוד אוהבת את הארץ; בדיוק בגלל זה היא ברחה ישר מהצבא אל לימודים בלונדון, במסגרת מלגה בריטית לפלשתינים וישראלים שמתעתדת להביא שלום לעולם כולו תוך שלוש שנים וחצי. כשהיא לא מנהלת מגעים עם האויב. היא מתמחה בטיולים שאף אחד אחר לא מוכן לצאת אליהם ובאוטופיות שאף אחד אחר לא מאמין בהן. לראיה, היא חולקת את כל הכסף שהיא מרוויחה פה עם קומונה של ברבריים".
שפיר היא סיפור משולב של סמי אנרכיסטית ושמאלנית, מרופדת במלגה ממדינות האיחוד האירופי החיה עם אנרכיסטים בלונדון, שחזרה לארץ לצורך מסוים מאוד. הסכיתו וקיראו בהמשך.
הסיפור הבא, שכולל פרטים על סתיו שפיר, נאסף בקפידה על-ידי בלוגר אנונימי. ההפתעה בסוף. עולה ממנו שאותה סתיו עושה את המחאה בשיתוף פעולה מלא של רשת ידיעות אחרונות-ynet. שת"פ? הצחקתי את עצמי. היא עובדת שם! סתיו נקראה לחזור לארץ, לדברי Xynet - מוטציה של ynet - כדי לכתוב עבורם. עכשיו אתם מבינים למה השידורים החיים של ynet מכל צעד של קבוצת מפגינים. נוצר אפוא מיזם משותף של ynet עם המחאה.
דוגמה אופיינית: ynet הודיע על שידור חי מ"המחאה שמתרחבת" אל הכנסת בכותרת: "מפגינים ליד הכנסת חוסמים את הכביש בקיר לבנים". ועתה לשידור: הכתב עומד מתלהב ליד עשרה בלוקים ותשעה מפגינים. שידור חי!
ועתה נמשיך במסענו לסרוק במרחבי ה"בלוגוספירה" אחרי פעילי המחאה ה"רוטשילדים". הארץ שלח למאהל אישיות תרבותית תל אביבית. הוא מביא רשימה צבעונית ואוהדת. במאהל הוא מזהה רבים משכניו. חלק גדול מהנוכחים במאהל מתגוררים במרכז תל אביב וצפונה. יש שם כותבי בלוגים, אמנים, תסריטאים ועורכי וידאו. כולם מרושתים זה עם זה, זה בזה, מחוברים, תוכנית "מתחברים" במאהל. יש שם כל הזמן שתי מצלמות קבועות לשידורים חיים של רשתות ישראליות (כך על-פי ד"ר עטרה פרנקל, מומחית לתקשורת ממכללת ספיר, בדיון על הכיסוי התקשורתי אצל ויצטום בערוץ 1).
היותם אנשי שמאל עם אג'נדה מתאימה, מביאה את התקשורת המגזרית השמאלנית (ערוצים 1, 2 ו-10, גל"צ, ידיעות אחרונות, הארץ ומעריב) לסקר את שדרת האוהלים (רבים מהם ריקים. בדקתי) כמהפכה ולשדר מנתניה על 20 איש בשידור חי שמפגינים בצומת, כאילו תבערה עוברת על העיר. כבר היו בישראל הפגנות. שישים אלף (שני צוותים בהם נכחתי בדקו צילומים ומדדו את גודל השטח - לא היו שלוש מאות אלף) - זו לא הפיכה!
הם מטפחים את השקר על קריסת מעמד הביניים בישראל, שמצבו מעולם לא היה טוב יותר. מנסים להוביל את הציבור הישראלי אל תוך עננה שחורה, תוך לקיחת "צרות של עשירים" והפיכתן למועקה של יללה ונהי.
ה"שובת" האנונימי האופייני, המתואר כ"אחד העם", הוא צביקה בשור. צביקה האנונימי שובת ומתלונן על שקנה דירה "עם משכנתה מטורפת לשלושים שנה", ומסביר מדוע החליט לשבות: "אני מתכוון לשבות כי נמאס לי. אני לא יכול להמשיך וללכת כל יום לעבודה כאילו כלום, כאילו אם אני אעבוד קשה אני אצליח לספק לעצמי ולמשפחה שלי חיים של כבוד". אחרי דברים אלו, אני שואל את עצמי מה לא בסדר איתי שלא שבתתי כששילמתי 30 שנה משכנתה בלי טענות ואפילו בשמחה?!
נבירה באינטרנט מגלה שצביקה בשור הוא "יזם אינטרנט" פעיל ו"תומך נלהב" בקומוניסט השמאלני קיצוני דב חנין לראשות עיריית תל אביב והיה פעיל בבחירות המקומיות למען חנין.
שובתים נוספים להלן:
השובתת יערה צישינסקי - חברת "צעירי אופק" של מפלגת העבודה. משתתפת במצעד הגאווה.
השובת אלדד יניב, עו"ד של אילי הון וממייסדי תנועת השמאל הלאומי, ש"עשרות מפעיליה משתתפים במחאה".
השובת עופר ברקוביץ' - יו"ר תנועת "התעוררות", תנועה שהוקמה בחסות פעילי קדימה בירושלים לקראת הבחירות. הוא "ממארגני המאבק בבירה". בעבר הפיק צעדת ארגוני זכויות אדם (ללא עמותות זכויות אדם מהימין שנדחו).
השובתת שולה קשת - אמנית, מרצה ופעילה חברתית. יושב-ראש עמותת "אחותי", המאגדת נשים מזרחיות "חלשות", בחסות הקרן החדשה. שולה קשת הדליקה משואה בטקס הדלקת המשואות האלטרנטיבי של תנועת "יש גבול". מתוך פרסום נלווה: "טקס הדלקת המשואות של תנועת יש גבול הוא טקס אלטרנטיבי המתקיים ברציפות בכל שנה למען הפסקה מיידית של האלימות המיותרת והכיבוש של השטחים, לתיקון העוולות שהחברה הישראלית גורמת, לתיקון היחס לחלשים שבקרבנו ולתקווה לשלום עם כל שכנינו. בסרטון נאומה של מדליקת המשואה שולה קשת, חברת תנועת אחותי".
ראשונת השובתות: דפנה ליף - כבר נכתב הרבה עליה בהיותה היוזמת. עורכת וידאו לצרכי הקרן החדשה. להוריה וילה בהרצליה. במקום לנסוע הביתה, היא מבקשת שהמדינה (כלומר אנחנו) תסייע לה במציאת דיור בלב תל אביב. רצוי מה שיותר קרוב ל"הבימה" או לשדרות רוטשילד, שם מיקמה את עצמה.
השובתת רונה אורבנו - סגנית יו"ר אגודת הסטודנטים בבצלאל ואחת הדמויות המרכזיות בתחום מאבקי הדת בעיר ירושלים. הגישה בג"צ נגד הסדרת תנועה נפרדת במאה שערים בתקופת החגים וארגנה שם הפגנה פרובוקטיבית בשכונה.
ענת רוזיליו - מארגנת מחאת העגלות. כותבת באתר השמאל הקיצוני "הגדה השמאלית". כך היא כותבת לאחר ההפגזות על תושבי הדרום ובעת "עופרת יצוקה" על מרצ שלא ביקרה את מלחמת המגן: "אולם מפלגת מרצ, כמו אחותה הקטנה (שאני מכנה 'התנועה החדשה של ניצן הורוביץ') שכחה שהיא שמאל וחשבה שאולי היא קדימה".
יעל ברדה - חברתה של רוזיליו. מתומכות סירוב פקודה באמצעות הארגון "אומץ לסרב".
עד כאן רשימה חלקית ומייצגת של השובתים האנונימיים שהתקשורת החקרנית קצרה ידה מלהגיע למה שאני הגעתי כל-כך בנקל.

מוקדש לרס"ן (במיל.) דוד בארי מירושלים המשקם את עיר דוד סמוך ל"כותל" והתקשורת שוב טרחה לאחרונה לציינו כאיש ימין.
תאריך:  15/08/2011   |   עודכן:  16/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחאת העם. האומנם?
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מזכיר משהו מההסתוריה שלנו
ענת כהן  |  16/08/11 10:58
2
מה עוד מסתירים הנוכלים בתקשורת ל"ת
זוועה  |  16/08/11 11:02
3
מסתירים מאיתנו גם ש...
יונתן מרקז  |  16/08/11 12:32
4
מחאת העם
אמזלג  |  16/08/11 13:07
5
איך להתמודד עם מחאת השמאל ?
חשדנית  |  16/08/11 13:13
6
מקארתיזם מכוער
אחד העם  |  16/08/11 13:23
7
ומה ההיסטוריה של כותב המאמר?
דני2  |  16/08/11 13:43
 
- בבקשה קבל פרטים על מאיר אינדור
דוד אפרתי   |  16/08/11 15:29
8
כל הכבוד
סתם_1  |  16/08/11 14:54
 
- הבעיה היא
ע. הנביא  |  16/08/11 18:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
המחאה שנפלה עלינו ביום בהיר מהווה הזדמנות פז לשינוי מהותי במרקם חיינו ולשינוי כיוון בסדר העדיפויות הלאומי, כולל המצב הפוליטי. ואסור לנו להפסיד הזמנות זו, כי ייתכן שהזדמנות זו לא תחזור שנית
משה חסדאי
לאחר השתלטות החמאס על עזה הצהיר דובר "הכוח המבצע" של החמאס, איסלאם שהואן, כי כוחותיו היו חמושים בנשק האמונה, בניגוד לפת"ח שהצטיידה בכסף ובסיגריות. מול משרדו של הניה ניצבו עשרים אנשי "הכוח המבצע" רוביהם מכוונים לאוויר והם קוראים כאיש אחד: "אללה מטרתנו, הג'יהאד דרכנו, הקוראן ספרנו ומסירת הנפש היא הנעלה בשאיפתנו"
מאיר גלבוע
היושבים במאהלי המחאה מוחים, בין היתר, על הפערים הכלכליים והחברתיים, שנראה שהם גדולים מכוחה של מדינתנו הקטנטונת לשאת על כתפיה    מבט אחר על תרומת הממשלה והעומד בראשה לגידול הפערים ולהעמקתם, בד-בבד עם תרומתם לגידול השחיתות
דן אלון
סטנלי פישר: "בעלי ההון יכולים ללכת עם ההון למקום אחר"    אז רגע לפני שדייריו של "שובך הונים" יוצאים מכאן, מותר לנו לוודא שאת מה שלקחו מאיתנו, הם משאירים מאחור - לשם כן מוצע חוק החוקן
משה בכר
מנגנון חדש שפותח בגרמניה לתשלום על חניה מבוסס המנגנון מבוסס על מדבקה המכילה תגית זיהוי אלחוטית מסוג RFID ומופעלת באמצעות גלי רדיו, אשר מוצמדת לחלון הרכב ומודיעה לכל חניון מתי חניתם בו ומתי יצאתם ממנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il