X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינת ישראל רוצה חלקאות פרוחת אך לא תמיד מנסה לעזור [צילום: פלאש 90]
מחאת חקלאי הנגב: אם אין מים לא יהיה נגב
בראייה כוללת של עתיד מדינת ישראל, חייבים לתת את הדעת לחקלאות המתקיימת, למרות כל הקשיים, בדרום המדינה ולכן יש להתחשב בצרכי המים המיוחדים של החקלאות הדרומית. בבתי הספר מלמדים ש"אם אין לחם אין תורה", כדאי מאוד להבין ש"אם אין מים לא יהיה נגב"

החקלאים מהנגב. הכל מתחיל ונגמר במים. לייצור גביע קוט'ג אחד נדרשים כ - 500 ליטר מים!. מיעוט הגשמים בנגב בחורף 2010/2011 (בצפון ובמרכז ירדו גשמים בהתאם לממוצע הרב שנתי), גרם לכך שהחקלאים שמגדלים מספוא ותחמיץ למאכל בהמות, נאלצו להשקות את השדות במים ובשל כך התייקרה עלות גידול המזון לבהמות. יתרה מזו, שנת הבצורת בנגב ומזג האוויר גרמו לכך שהחקלאים נאלצו להשקות את שדותיהם יותר מהמתוכנן ועקב כך הם נקלעו לחריגות שימוש במי השקייה. חריגה זו גרמה לרשות המים "לקנוס" את החקלאים בסכומי עתק ולדרוש תשלום מופקע ומוגזם בעבור מי השפד"ן, שמשמשים להשקייה בשדות הנגב.
העיסוק בחקלאות איננו עיסוק קל. החקלאים לא יושבים במשרדים ממוזגים ושותים כוסות תה. הם נמצאים בשדות ובמרחבים הפתוחים גם כשמזג האוויר לוהט או קפוא,הם ממשיכים לעבד את השדות גם כששריקות טילים נשמעות מעליהם, או כשמתפוצצים סביבם פצצות למיניהם. החקלאים הם אלה שבזכותם אדמות המדינה נשמרות ולא נבזזות ובזכות החקלאות והחקלאים שומרת מדינת ישראל על עצמאותה כמדינה חופשית ודמוקרטית. את כל זאת יודעים גם קברניטי המדינה לדורותיהם. העדות לכך היא מפעל המוביל הארצי שהוקם בשנות השישים ומפעל השפד"ן שהוקם בשנות השמונים, שכל ייעודו - טיהור השפכים של גוש דן והזרמתם לנגב להשקיית השדות והמטעים.
מצד אחד מדינת ישראל רוצה חקלאות פורחת ומתקדמת בנגב ומאידך, היא לא תמיד מנסה לעזור או לסייע שזה גם יקרה בפועל. בחודשים האחרונים חקלאי הנגב עוברים סאגה מתמשכת של חיובים שערורייתיים על מחיר המים להשקיה. תשלום של מחיר זה משמעותו אחת - חיסול ענף החקלאות בנגב. רק השבוע נודע שתאגידי המים עומדים להחזיר לציבור 100 מיליון שקל (!) בשל חיובי יתר, אבל אין בהודעה מילה או חצי מילה, גם על הסכומים שניגבו מהחקלאים בנגב.
בשלב זה, פורום ועדת הנגב, שמאגד עשרות מושבים וקיבוצים בנגב, מנהל מו"מ אינטנסיבי עם משרדי הממשלה האחראים והנוגעים ישירות בחקלאות, בחקלאים ובתעריפי המים. עד כה מרבית החקלאים שילמו את חובותיהם לחב' מקורות, לא כולל "הקנסות" שהשיטה עליהם רשות המים. קנסות אלו עומדים על 17.8 מיליון שקלים.
היות שכך, נוצר מצב שעלות ייצור התחמיץ למאכל הפרות, עלתה פלאים, רפתני הנגב נאלצים לשלם עבור סעודת הפרות החולבות הרבה יותר מאשר הרפתנים בצפון, העלות הכוללת של אחזקת הפרות בנגב התייקרה ולכן, עלות ייצור כוס חלב ברפת בקיבוץ מפלסים שבדרום, גבוהה יותר מאשר ייצור אותה כוס חלב ברפת של עין חרוד שבצפון (לדוגמא). ענפי החקלאות קשורים זה לזה וניזונים זה מזה וכולם זקוקים למים.
בראייה כוללת של עתיד מדינת ישראל, חייבים לתת את הדעת לחקלאות המתקיימת, למרות כל הקשיים, בדרום המדינה ולכן יש להתחשב בצרכי המים המיוחדים של החקלאות הדרומית. בבתי הספר מלמדים ש"אם אין לחם אין תורה", כדאי מאוד להבין ש"אם אין מים לא יהיה נגב".

תאריך:  15/08/2011   |   עודכן:  15/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחאת חקלאי הנגב: אם אין מים לא יהיה נגב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר אינדור
מיהו צביקה בשור? מיהי שולה קשת? מה מבקשת דפנה ליף? ואיזו אג'נדה מייצגת ענת רוזיליו?    עבודת מחקר על כמה שמות שהוזכרו בתקשורת כ"ראשוני המפגינים" או כ"מארגני המחאה החברתית"
גרשון אקשטיין
המחאה שנפלה עלינו ביום בהיר מהווה הזדמנות פז לשינוי מהותי במרקם חיינו ולשינוי כיוון בסדר העדיפויות הלאומי, כולל המצב הפוליטי. ואסור לנו להפסיד הזמנות זו, כי ייתכן שהזדמנות זו לא תחזור שנית
משה חסדאי
לאחר השתלטות החמאס על עזה הצהיר דובר "הכוח המבצע" של החמאס, איסלאם שהואן, כי כוחותיו היו חמושים בנשק האמונה, בניגוד לפת"ח שהצטיידה בכסף ובסיגריות. מול משרדו של הניה ניצבו עשרים אנשי "הכוח המבצע" רוביהם מכוונים לאוויר והם קוראים כאיש אחד: "אללה מטרתנו, הג'יהאד דרכנו, הקוראן ספרנו ומסירת הנפש היא הנעלה בשאיפתנו"
מאיר גלבוע
היושבים במאהלי המחאה מוחים, בין היתר, על הפערים הכלכליים והחברתיים, שנראה שהם גדולים מכוחה של מדינתנו הקטנטונת לשאת על כתפיה    מבט אחר על תרומת הממשלה והעומד בראשה לגידול הפערים ולהעמקתם, בד-בבד עם תרומתם לגידול השחיתות
דן אלון
סטנלי פישר: "בעלי ההון יכולים ללכת עם ההון למקום אחר"    אז רגע לפני שדייריו של "שובך הונים" יוצאים מכאן, מותר לנו לוודא שאת מה שלקחו מאיתנו, הם משאירים מאחור - לשם כן מוצע חוק החוקן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il