X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
להלן פירוט אודות הטיפול בעור ובשיער, במסגרת פעילות ספורטיבית בכלל ופעילות אתגרית בפרט החומרים מציגים את הבעיה עימה יש להתמודד ופתרונות מומלצים
▪  ▪  ▪
מומלץ לחפוף עם שמפו עשיר בלחות
[צילום: AP]

את פעילויות הספורט השונות, אנו עושות במגוון מתחמים שונים - החל מסגורים כחדרי כושר או באזורים פתוחים, כהליכות, ריצות, משחק ספורטיבי וספורט אתגרי. הבעיה - הפעילות הספורטיבית, הבריאה לגוף ולנפש, אינה מטיבה תמיד עם עור הפנים.
בחדר הכושר, חשוף העור לניאון חזק, למיזוג מייבש, הגוף מוצף ברדיקלים חופשיים המכלים את האנטי אוקסידנטים החיוניים כל-כך למראה צעיר ורענן. בספורט המתקיים בחוץ, השמש מעודדת פגמנטציה ואדמומיות, לעיתים הרוח חזקה, העור חשוף ליובש / חום / הזעה המייבשת את העור ומעודדת קמטים.
העוסקות בשחייה לדוגמא, ישנו שילוב קטלני של שמש קופחת וקוקטייל מרכיבים כימיים שנועדו לטיהור מי הבריכה - אשר השפעתם על העור ניכרת מייד עם היציאה מהמים.
להלן מספר גורמים שיש להתאים אליהם את שגרת הטיפוח היומית

הזעה מוגברת במהלך פעילות ספורטבית

הזעה מוגברת במהלך הפעילות הספורטבית, עלולה לגרום לשומניות יתר של העור, אשר תגביר את הנטייה לפצעונים בפנים. חיכוך או שפשפת, עלולים לגרום לכתמי עור אדמומיים.
חשוב להקפיד על ניקוי יסודי ועדין של עור הפנים. לעור רגיש ועדין מומלץ השימוש במוצרים טבעיים והיפואלרגנים מתחום הדרמוקוסמטיקה (קוסמטיקה טיפולית לטיפוח וטיפול בעור רגיש) המבוססים על תמציות צמחים, ויטמינים וצמחי מרפא, כך שהם מתאימים לעור עדין ורגיש ביותר - ללא חומרי ריח חריפים ומרכיבים אקטיביים. לגוף מומלף ג'ל לחות.
טיפול בפגעי עור קלים - כשפשפות ושריטות, הנוצרות במהלך פעילות ספורטיבית, ניתן באמצעות תרסיסי חיטוי - למניעת זיהום והיצטלקות של העור או פיגמנטציה - במידה והפציעה בפנים או באזור החשוף לשמש.

היזדקנות העור

חשיפה ממושכת לשמש במסגרת פעילות ספורטיבית, גורמת להזעת יתר המעודדת גירוי, תחושת צריבה ויובש בעור (בשל המליחות) ועד אדמומיות וכוויות שמש, המאיצות את היזדקנות העור.
המלצה: שימוש בקרם הגנה, היפואלרגני, נטול שומן, המכיל מרכיבי לחות, בלווית סרום לחות והרגעה בעל ספיגה גבוהה ושאינו שומני. חשוב לבחור קרם הגנה שאינו צורב בעת זליגת הזיעה לעיניים ושאינו מכביד על עור הפנים והגוף.
על הקרם להיספג היטב, אחרת "יטייל" על העור ויצור תחושת שמנוניות יתר. בנוסף - יש לבחור קרם שאינו נשטף בקלות במים - למי שמשלבת שחיה (טריאטלון) ו / או הנוטה להזעת יתר אשר תשטוף את הקרם ממנה.
לאחר החשיפה לשמש, חיוני השימוש בג'ל לחות והרגעה - להחזרת העור למצבו המיטבי.
שימוש בתוספי מזון - ישפרו את מאזן האנטי אוקסידנטים בגוף, העולים בשל הפעילות הפיזית האינטנסיבית.

מגע עם מי בריכה ומי ים מלוחים

מגע קבוע עם מי מלח / כלור או כל מרכיב כימי אחר המצוי בבריכות, עלול לגרום להתייבשות יתר של העור, וליצור אדמומיות וגירויים. התופעה באה לידי ביטוי גם בשיער הראש - אשר נוטה להתייבש, הקרקפת מגורה ויבשה ובשל כך עלולה להופיע קשקשת הפוגמת במראה האסטטי.
לשם כך, מומלץ שימוש בג'ל לחות על הגוף שניתן בנוסף או בלעדיו למשוך את הגוף גם בקרם גוף עשיר. את השיער מומלץ לחפוף עם שמפו עשיר בלחות ולמשוך את הקרקפת, לאחר החפיפה בקרם לחות המיועד לכך. הקרם יזין את הקרקפת, ילחח, ימנע גירויי עור וקשקשת. הטיפול בקרם לקרקפת, אינו מכביד על השיער ומשמש כקונדישינר ללא שטיפה, בעיקר אם הינו על בסיס לחות ואחוז שומן נמוך במיוחד.

שינויי טמפרטורה

ספורט אתגרי הכולל שינויי טמפרטורה - כצניחה חופשית ועד אימון אינטנסיבי בחדר כושר כספינינג וכדומה, עלולים לגרום להתייבשות של העור ולהגביר את הנטייה לאדמומיות, תחושות גירוי וקילופים - הפוגעים במראה האחיד של העור, מדגישים את הופעתם של קמטוטי יובש ויוצרים שפתיים סדוקות.
להלן מספר המלצות לטיפול בבעיה
  • מעבר לקרם עשיר יותר מהקרם בשימוש השוטף - קרם הזנה המונע תחושת יובש ומעניק לעור מראה רך וחיוני. שימוש יומיומי יאט את הזדקנות העור ויעזור במניעת קמטים. חשוב לבחור בקרם היפואלרגני, אשר לא יגרה את העור ויעודד רגישות יתר, נטול ריח עד כמה שניתן ומרכיבים אקטיביים - אשר עלולים לגרות את העור;
  • מעבר לשגרת טיפוח שוטפת הכוללת משיכת הגוף בקרם גוף מדי רחצה - מומלץ לבחור במוצר מועשר בתמציות צמחים אוגרי לחות להרגעת העור, מניעת אדמומיות ושמירה על גמישות העור.

הכותב הוא רוקח ויועץ מדעי לחברת סבוקלם טיפוח לעור רגיש
תאריך:  15/08/2011   |   עודכן:  15/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפוח השיער והגוף בתנאי ספורט בכלל ואתגרי בפרט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונית טואף
יש לרכז את כל מנות הפרי לארוחה אחת ביום    העדיפו גלידות ללא תוספות של אגוזים, שקדים ושוקולד    כמו בכל ימות השנה, כדאי להקפיד על שתייה נטולת קלוריות    חשוב לא להגיע רעבים לאירוע או לארוחה במסעדה
עליס בליטנטל
כשבישראל עוד טחנו את ה"אמנות הדלה” "המינימליסטית" והכי הרבה את האמנות המושגית, בעולם כבר נשבו רוחות חדשות של "חזרה לציור”    עוד בטרם העלה מוזיאון גוגנהיים בניו-יורק בתחילת שנות ה-80 את סידרת אמני "החזרה לציור" לפי ארצותיהם כבר העמידו הגרמנים הצעירים שכונו "הפראים החדשים" תערוכות ששינו את פני עולם האמנות, וריינר פטינג בראשם    תערוכותיו של ריינר פטינג כעת הן הסיכום של המפנה הדרמטי באמנות שהתחולל בסוף שנות השבעים
מיטל עזר
מדוע אומגה 3 חשובה לבריאות תקינה? כיצד היא תורמת למערכות הגוף השונות? מה המינון הנכון? מהיכן מקורות הצריכה? לצרוך? מה הבעיה עם אומגה 3 מדגים? על יתרונות בריאותיים ומקורות צריכה בכתבה הבאה
ד"ר נמרוד פרידמן
כמדי שנה, בכל עונת קיץ, עולה לו מזג האוויר וכך גם הדרישה לניתוחים פלסטיים    להלן מגוון פתרונות אסתטיים למראה גוף חטוב ומוצק, כולל הטרנד החדש והפופלרי בקרב גברים והוא: עיצוב קוביות בבטן
פזית רבינא
עיתונאים בריטים מתקשים להסביר מה בדיוק עומד בשורש המהומות בארצם. הם מצביעים בהיסוס על 'תרבות הכנופיות' ומקווים שהעניין יירגע עד האולימפיאדה בשנה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il