X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לאור הפרשיות, החקירות ופסקי הדין התמוהים של מקצת מהשופטים, המיתוס של אנשי מופת ואמת מתפוגג למרות כל התכונות החיוביות המושלמות שכיבכול שמייחסים להם
▪  ▪  ▪
יורם דנציגר. חשד לקבלת טובות הנאה

בעיני רוב הציבור, נחשבים שופטים ומשפטנים כאנשי מופת ואמת בשיקול דעתם ובהתנהלותם. אנשים אלה מכובדים ומוערכים בדרך כלל בציבור. ואולם תדמית חיובית זו ניסדקה ונפגעה קשות, לאור פרשיות וחקירות שבהם היו מעורבים כמה מהבכירים שבהם. תוצאות סקרי דעת קהל מראים בקביעות, על ירידה משמעותית של אמון הציבור במערכת המשפט, לאור ריבוי הפרשיות, ובעיקר לאור פסקי דין תמוהים ומקוממים.
חסידי פולחן שלטון החוק מציגים אותו כשלמות התבונה האנושות. האמנם? כחוכמה עילאית, האמנם? כדפוס התנהגותי אישי ושלטוני מחייב. האמנם? וכצוו מוסרי ואזרחי בלבדי. האמנם?
לאור הפרשיות, החקירות, ופסקי דין תמוהים של מקצת מהשופטים, התשובה היא שלילית לכל התכונות החיוביות המושלמות כביכול, שמיחסים לשופטים ולמשפטנים שהסתבכו ונכשלו. זו תזכורת:
יורם דנציגר - שופט בית המשפט העליון
נחקר לאחרונה תחת אזהרה במשך שבע שעות, בחשד לכאורה שקיבל טובות הנאה מראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, כשהיה עורך דינו הפרטי. בין השניים הייתה גם שותפות עיסקית. השופט בעברו כעורך דין פרטי היה יועץ משפטי חיצוני לעירייה. השופט דנציגר יצא לחופשה.
ורדי זיילר - לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים
על-פי כתבת תחקיר של קלמן ליפסקונד, שפורסמה במעריב 5.8.11 השופט הסתבך בפרשה, לפיה הוא הואשם לכאורה בסעיפים הבאים: הגיש תצהירים מופרכים ובהם פירוטי חובות מופרחים; לא דווח על זיכויים שהתקבלו מרשויות המס; ניצל את קשריו עם אהרן ברק כדי שיחליף שופט; מנע מדיירי בניין לרשום דירותיהם בטאבו; גרם לפירוק חברת בנייה של קבלן שהביא לקריסתו הכלכלית.
אילה פרוקצ'יה - לשעבר שופטת בית המשפט העליון
פסק הדין התמוהה והמקומם שלה, לפיו מוסטפה דיראני, המחבל שהחזיק בזמנו את רון ארד, וישב בכלא בישראל, זכאי לתבוע את מדינת ישראל, לקבלת פיצויי כספי, על הסבל של ישיבתו בכלא הישראלי.
דנציגר, נאור ועמית - שופטי בית המשפט העליון
בית המשפט העליון דחה ערעור שהגישו חמישה חיילי צה"ל, נגד ההחלטה לדחות את תביעתם נגד מוחמד בכרי, יוצר הסרט "ג'נין ג'נין", בגין לשון הרע בסרטו. זו אחת הפסיקות השגויות והשחורות של הבג"צ. חיילי צה"ל ניצחו בג'נין אך הפסידו בבית המשפט העליון בישראל. בשני פסקי דין של הבג"צ, בפרשת מוסטפה דיראני, ובפרשת מוחמד בכרי והסרט "ג'נין ג'נין"צ, פגע בית המשפט העליון בבטחון המדינה, במעמדו של צה"ל, ובחשיפת חיילי צה"ל לתביעות פליליות בחו"ל.
עו"ד יורי גיא רון, נשיא לשכת עורכי הדין היוצא
נחקר לאחרונה על-ידי שלטונות מס הכנסה, בעניין חשדות לכאורה הנוגעות לחברה עיסקית בה הוא ואשתו הם בעלי המניות שלה.

תאריך:  15/08/2011   |   עודכן:  16/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופטים ומשפטנים תחת חקירה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בנוגע לבכרי: הטענות למחוקק
נ"ל  |  16/08/11 17:13
2
ערבבת מן בשאינו מינו
סתם קשקשתמה ה  |  16/08/11 18:09
3
המיתוס הוא רק מיתוס,בבחינת....
טורקומדה  |  17/08/11 08:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
בתיקון לחוק מיסוי מקרקעין קיימת הוראה המאריכה את תקופת ההמתנה לפי סעיף 49ב(1) לחוק ל-8 שנים. העיכוב לא יחול על מי שהינו בעל דירה יחידה. לעומת זאת מי שמכר דירה או את כל מכסת דירות במסגרת חוק הגדלת ההיצע, ואשר ירצה למכור דירה מ-2013 ואילך, ייאלץ להמתין 8 שנים מן המכירה האחרונה שלו בפטור
ג'ני ריינדוביץ
האשדודים נשארים מאחור כי יותר 42% מבניה העובדים של העיר משתכרים פחות משכר המינימום. הם נזנחים כי יותר מ-35 אלף תושבים חיים מקצבאות: הבטחת הכנסה, דמי אבטלה, קצבאות זקנה, ועוד. אחוז המובטלים באשדוד הוא מעל 8%, כ-1.5% מעל הממוצע הארצי. לכל אלו אין פתרון דיור
אברהם בן-עזרא
הנחישות של צה"ל במבצע ההינתקות, מוכיחה כי במדינת ישראל זה לא יקרה. אותו צבא העם שהרס בניינים, רמס בסוסיו מתפרעים, היכה גברים ונשים כולל תלמידות תיכון ודיכא בגבורה עילאית מתפרעים ומפירי חוק שרצו לשמור על ביתם בניגוד לדין בג"ץ - הוא גם ישכיל לדכא ככל שיהיה דרוש התפרעויות בתל אביב ולא יאפשר לתסיסה לגלוש מעבר לסף אותו תקבע הממשלה
גדי מינץ
חיי רוכבי הכביש אינם הפקר ובדרך כלל מדובר ברוכבים אחראיים שלא לוקחים סיכונים מיותרים, אבל הנהגים בכבישי הארץ אינם מתחשבים בהם ולא פעם מתייחסים אליהם כאוויר. תוסיפו לזה את התשתיות הגרועות, את הכבישים האדומים ואת היעדר האכיפה ותקבלו סכנה יום יומית לחיי רוכבי האופניים בישראל
יאיר מנע
בראייה כוללת של עתיד מדינת ישראל, חייבים לתת את הדעת לחקלאות המתקיימת, למרות כל הקשיים, בדרום המדינה ולכן יש להתחשב בצרכי המים המיוחדים של החקלאות הדרומית. בבתי הספר מלמדים ש"אם אין לחם אין תורה", כדאי מאוד להבין ש"אם אין מים לא יהיה נגב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il