X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המשפט העליון, אינו עוד בית הדין הגבוה לצדק, השופטים עובדים שעות נוספות עבור הרופאים, והדרוזים נמקים בחוץ. זה בית משפט הלוקח את כבשת הרש, את התקציב הלאומי, ותוך ניצול לא ראוי של כח שלטוני מעביר לרובד של הרופאים המאורגנים
▪  ▪  ▪
ליאוניד אידלמן בבית המשפט [צילום: פלאש 90]

כ-6 שעות הקדיש בית המשפט העליון לרופאים מדושני העונג, והדרוזים המבקשים בית לילדים נמקים בחוץ. 3 חודשים מחכים אחינו הדרוזים לפסק דין. הם על מדשאות כבר הרבה זמן, אבל הם לא מחוברים לתקשורת, לא מחוברים לשופטים, אין להם בכירי פרקליטות שיעתרו בשבילהם, הם עותרים לבד. עליהם איש לא יודע והמצלמות לא עטות עליהם. מסתבר שיש צדק ליהודים ויש צדק לדרוזים, יש צדק לרופאים ויש צדק לי, לך, לכולנו – לאספסוף.
כאשר כותבים לבית המשפט שכל הטיפול ברופאים נובע מעתירה חלולה וחסרת כל יסוד, בית המשפט מודיע שאין בבקשה כל חידוש.
כאשר כותבים לבית המשפט שנשיאה נמצאת בניגוד עניינים קיצוני עם העותר (המליץ במסגרת תפקידו בפרקליטות לבטל האשמות פליליות חמורות נגד בעלה של הנשיאה) בית המשפט מודיע שאין בבקשה כל חידוש.
וכששאלתי את הדרוזים על מה הם מוחים הם הסבירו לי, שהם מבקשים צדק, מבקשים קורת גג לילדיהם החוזרים מהצבא, ולא ח"ו על אדמות מדינה, ולא ח"ו במימון המדינה. אבל הם מתייבשים בחוץ, והרופאים חוגגים בפנים.
העותר עתר עתירה אשר לטעמי היא חלולה וחסרת כל בסיס, על-מנת לחייב את ראש הממשלה להתערב בסכסוך, בית המשפט דוחה את בקשתו מכל וכל אך לא דוחה את עתירתו, והדרוזים נמקים בחוץ.
בית המשפט מחליט בדיון הקודם שהצדדים יכינו מסמך המבהיר את הפערים ביניהם.מגיע הדיון הבא, כל אדם סביר סבור שההחלטה הקודמת תהיה במוקד הדיון, אך אף אחד לא מדבר על הרשימה שנדרשה. איזה מן בית משפט זה?, והדרוזים נמקים בחוץ, בשמש - ממתינים חודשים להחלטה, ובית המשפט משחית זמנו על הרופאים.
בית המשפט מציע גישור, הרופאים היו מוכנים להצעה מראש, הם מציעים מתווה של שביתת גישור, שביתה מהולה בגישור. בלי ראש הממשלה (בסוף) והממונה על השכר באולם, והמדינה שמסכימה, כנראה שהמדינה לא ניהלה מעולם מו"מ, כנראה שהמדינה החליטה לפרוץ את הסכמי השכר במשק כולו. רק הדרוזים ממשיכים להתייבש.
השופטים אומרים למדינה, מה אכפת לכם להסכים, תמיד תוכלו לסגת, רק בית המשפט לא מבין, או יותר נכון עושה עצמו כלא מבין, והמדינה לא מצליחה להסביר שהמדינה מייצגת מיליונים רבים של אנשים, ואסור לה בתכלית האיסור לזגזג. יש עליה אחריות, אסור לה להיכנס לנתיבים שהסיכוי לצאת מהם בלי פריצת מסגרת השכר היא נמוכה, ולכן אסור להם להיכנס למתווה שיפרוץ בוודאות את מסגרת השכר. פיצוץ הגישור על-ידי המדינה אינו כל כך אופציה, למדינה אין מתמחים שאפשר לתלות בהם את הפיצוץ, והדרוזים, ממשיכים למחות, אין לבית המשפט זמן עבורם, הוא עסוק ברופאים, אליטת השופטים עוזרת לאליטת הרופאים.
ואז מגיעים למתווה שיוגש למגשר, המדינה שולפת סוף סוף את רשימת הפערים שהצדדים נתבקשו להכין, ומבקשת שזה יהיה בסיס המתווה לגישור, הרופאים מקריצים OUT OF NO WHERE רשימת 4 עקרונות, המדינה מתעקשת שמסמך הפערים יוגדר כמסמך משותף, הרופאים מתנגדים, בית המשפט, תומך ברופאים, מדינת ישראל מפקירה אותנו לרובד אשר חלקים ממנו הם העשירים שבקרבנו.
והדרוזים ממשיכים להתייבש בחוץ. זה לא בית משפט של צדק. זה בית משפט הלוקח את כבשת הרש, את התקציב הלאומי, ותוך ניצול לא ראוי של כח שלטוני, לוקח את כספי הזקנה מקטמונים, ואת כספי החייל הדרוזי שהשתחרר, ומעבירה אותם לרובד של רופאים מסודרים ומאורגנים.
גם בקרב הרופאים יש קבוצה המחייבת טיפוח על-ידי חלוקה אחרת של עוגת הרפואה בארץ ואולי גם בהשלמות על-ידי המדינה, אך לא זו הנותנת את הטון בקרב הרופאים, לא ראינו אתמול בבית המשפט את המיליטנטים מקרב המתמחים (על-אף שהוצהר ש 4 העקרונות כוללים גם את ציפיות המתמחים).
והמדינה חסרת אונים, הממונה על השכר באוצר שותק, אליטת השופטים מתחברת היטב לאליטת הרופאים, סביר מאד להניח שהשופטים מקבלים יחס מועדף במערכת הרפואה והאשפוז, ולכן "סביר" גם שהשופטים יכירו להם תודה, כך זה לפחות נראה על-פי מבחן התוצאה. ורק הדרוזים נמקים בחוץ יום, ועוד יום – לבית המשפט כנראה אין זמן עבורם, הרופאים המקושרים ומתוקשרים, עקפו אותם בתור.

תאריך:  16/08/2011   |   עודכן:  16/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופטים למען הרופאים, והדרוזים? שיתייבשו בחוץ!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
האליטות הרפואיות סוגרות עניין.
בטהובן  |  16/08/11 19:07
2
בליל של שטויות
ערדק  |  17/08/11 13:53
 
- ידידי היקר, הקשר הוא הזמן היקר
ה.א.  |  17/08/11 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
האם רק במקרה יוצאים האוהלים לרחובות כאשר יש ראש ממשלה מן הליכוד? האם מדובר במחאה ממוחזרת, המתעלמת מן הבוחרים ומנסה לקבוע בעצמה מי יהיה ראש ממשלה בישראל?    ובעניין הגיליוטינה בשדרות רוטשילד: כאן היה מקום להתערבות ברורה ותקיפה של היועץ המשפטי לממשלה והוראה לנקוט בצעדי אכיפה נגד המסית ומרעיו. למרבה הצער, עד לרגע כתיבת שורות אלה, היועץ המשפטי לממשלה ממלא את פיו מים
אורן פרסיקו
בדיון באוניברסיטת תל אביב מצאו עצמם נציגי התקשורת במתקפה דווקא מצד נציגי המאהלים, שביקרו אותם מחד על שהם אינם מסקרים אותם מספיק והיטב, ומאידך שהם מסתירים עובדות העלולות להזיק למוחים
איתן קלינסקי
איזה חזון ערכי יש למדינה, שמשתיתה מערכת יחסי עבודה בה הולך וגדל מספר העובדים במתכונת של שכר לפי שעה. איזה חזון ערכי יכול להיות למדינה שרבבות עובדים יעבדו כשהם נטולי יציבות במקום עבודתם
ערן שכטר
בשנים האחרונות התרבו החוזים האישיים ומסלול "עובדים שעתיים", התרבו חברות כוח האדם והתרסקו ועדי העובדים והחוזים הקיבוציים. נדמה כי אפשר להגיד כי השינוי במדיניות השכר הוא הכנסת הוצאות העובד השכיר לצורך עבודתו לתוך שכרו לפי חוק שכר המינימום לשעה. זו אחת הסיבות המרכזיות מדוע השכר אינו מספיק, ומדוע משפחות רבות אינן גומרות את החודש
דן אלון
מוטורולה אולי מחייכת בתמונת הרכישה, אולם יש לה יותר מן המשותף עם נוקיה מאשר עם בעלת הבית החדשה. כמו נוקיה, שנכנסה לסיחרור עם הצלחתה הגדולה בתחילת דרכה, כך גם מוטורולה, שכעת מצאה את עצמה נרכשת על-ידי חברה שיכלה להיות נכדתה או נינתה לו היה מדובר בחיי אנוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il