X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא רק בערים המרכזיות [צילום: פלאש 90]
המאבק והפתרונות שייכים לפריפריה
מאבק דיור אותנטי צריך היה להתחיל ולהתרכז בפריפריה, הגיאוגרפית והחברתית על הפריפריה להנהיג את מחאת הדיור תוך נכונות למשא-ומתן אמיתי עם הממשלה, מתוך ניסיון אישי של חיים בפריפריה

הבחירה בשדרות רוטשילד כמרכז המאבק, נעשתה משיקולים מקצועיים. לא בכדי נבחרה תל אביב להתחיל את המאבק הנוכחי, מעבר לאינטרסים הפוליטיים שבמאבק זה, הרי שמדובר במרכז העניינים. מרכז תל אביב, אזור שוקק שעוברים בו אלפי בני אדם ביום, גם ללא מחאה, אוהל או סוכה בשדרה. היכולת של התקשורת לשדר ממרכז העניינים בתל אביב קלה וזמינה, זאת לעומת הפריפריה הרחוקה והלא מושכת, שמצריכה נסיעה, עבודה ומאמץ רב יותר.

בין צעירי רוטשילד לצעירי הפריפריה

שיקול נוסף למחאת רוטשילד הוא השיקול המהותי שהניע את יוזמי המאבק. בביקור של יומיים שארך כמה שעות, ומשוטטות בין האוהלים ברוטשילד, פגשתי סוגים שונים של אנשים. כאלו שבאמת ובתמים רוצים לשנות, לפעול ולהיטיב עם החברה והמדינה, אנרכיסטים פורעי חוק שמחפשים כל סיבה לפרוק עול, להשתולל ולנקוט באלימות (הם אותם חוסמי הכבישים של המאבק שבימים כתיקונם פוגעים בחיילי צה"ל ובשוטרי מג"ב בנעלין, בבילעין, בשייח' ג'ראח ובמקומות נוספים). פגשתי חבר'ה שבאים ליהנות בחינם מהופעות האמנים במאהל, להכיר בני זוג ובכלל לקחת חלק באווירת הקרנבל והשאנטי הצעירה. פתרון למצוקת הדיור? מישהו? משהו? יוק! פגשתי סטודנטים רבים, חלקם תל אביבים במקורם וחלקם שהגיעו לתל אביב מבחוץ. רבים מבין אלו טענו באוזניי כי הם הצטרפו למחאה מכיוון שהם רוצים לשכור דירות בתל אביב במחירים נמוכים, הם מבקשים להגביל את בעלי הבתים, להוריד מחירים ובכך רוצים להחזיר ולהשאיר את הצעירים במרכז, בתל אביב.
היו מי שטענו באוזניי כי על המדינה לעודד את בעלי הבתים בתל אביב להשכירם במחירים ריאליים, לתת היתרים שונים, להעניק להם הטבות שונות (ועל חשבון מי יבואו ההטבות לבעלי הבתים? מאיזה כסף?) ואם הם מגזימים, יש להטיל עליהם מיסים מיוחדים. הכל כדי שלצעירים בתל אביב יהיה נוח...
אותם חבר'ה צעירים, סטודנטים שמעוניינים ושאין חולק על כך שמותר להם לגור ולהעביר את שנות הצעירות, הרווקות ושנות הלימודים בתל אביב, חייבים להפנים כי מצוקת הדיור ומטרת המחאה היא לא לדאוג לצעירים בתל אביב. תל אביב הייתה מבוקשת, ותישאר מבוקשת. ומה שמבוקש עולה כסף. אחותי עזבה לפני שבועיים את תל אביב וחזרה לגליל. שני מקומות עבודה לא הספיקו לה על-מנת לממן את שכר הדירה והלימודים. שאלתי אותה מדוע לא הצטרפה למאבק ותשובתה הייתה שמראש, עוד לפני בואה לגור בתל אביב, לקחה בחשבון כי מי שרוצה לגור בתל אביב עליו לשלם והרבה, וכאחת שגדלה בפריפריה, המאבק הרוטשילדי נתפש בעיניה כבכיינות וכצביעות. רבים מחבריה שהגיעו מהגליל לתל אביב ומוכנים לשלם הרבה כדי לגור בה, מגחכים על מאהל רוטשילד מתוך ראייה כי מצוקת הדיור האמיתית היא בפריפריה, והמחאה והפתרונות צריכים להיות מכוונים אך ורק לשם.
זהו עצם העניין. זה ההבדל המהותי, בין צעירי רוטשילד לבין המצוקה האמיתית והאותנטית שמורגשת ביתר שאת בפריפריה.

לפתח את הנגב, הגליל וגושי ההתיישבות

למדינה יש סדרי עדיפויות חשובים יותר מדרישות צעירי מרכז תל אביב לשכר דירה נמוך מעל הפאב השכונתי. עדיפות חברתית של חיזוק הפריפריה בכלל ושל השכבות החלשות החיות בה בפרט, עדיפות לאומית של חיזוק הנגב והגליל ופיתוחם, עדיפות לפתרון בעיית המסתננים הנופלת על כתפי תושבי שכונות דרום תל אביב ועדיפות ביטחונית של פיזור האוכלוסיה.
הטבות, היתרים, הקלה במיסים - כל אלו אמצעים שיש לתת לטובת התושבים בפריפריה (החלשים והחזקים גם יחד) שלא זוכים למגוון האפשרויות התרבותיות, החינוכיות, הבידוריות, הספורטיביות והאחרות שיש לתל אביב ולמרכז להציע (בית הקולנוע הקרוב ביותר לקריית שמונה, חצור הגלילית, קצרין וכרמיאל נמצא בנהריה, או בחיפה. על תושבי טבריה, בית שאן, נצרת עילית ומגדל העמק להגיע לקולנוע בעפולה). מתן הטבות שמטרתן משיכת צעירים לגור בתל אביב, כפי שמציעים חלק מאותם צעירים שאיתם דיברתי, הוא דבר בלתי חברתי בעליל שיפגע פגיעה נוספת בפריפריה הגיאוגרפית ובשכונות דרום תל אביב.
טוב עשתה ממשלת אולמרט בזמנו כשהחליטה על צמצום הבנייה במרכז, אולם על-מנת לעבות את הבנייה בפריפריה ולמשוך את האוכלוסיה אליה, חייבת הייתה ממשלת אולמרט, לפני החלטה זו, לפתח את התחבורה לפריפריה. בעיקר את הרכבת. וליצור תחבורה ציבורית יעילה של רכבות ואוטובוסים שיפתחו לתושבי הפריפריה את האפשרויות להתקרב לאזורי תרבות ובילוי וישפרו את ההיצע התעסוקתי. אז יוכלו זוגות צעירים ואחרים לעבור מן המרכז לפריפריה ואולי על-ידי כך ישתחרר מעט הפקק, הביקוש בתל אביב ירד במידת-מה וצעירי מרכז תל אביב יוכלו לזכות בירידת שכר-הדירות בה.
לפיכך, מאבק אמיתי חייב לשים את הפריפריה במרכז, את פיתוח השכונות בדרום תל אביב, את פיתוח הנגב, הגליל וגושי ההתיישבות, מתן מענה תחבורתי נוח ללוד, לרמלה ולערים נוספות. על המאהלים בפריפריה להשמיע את קולם, את הקול האותנטי של תושבי הפריפריה. עליהם להתנתק מהאגואיזם המניע את שוכני האוהלים ברוטשילד, ולהתנער ממנהיגיו כליל. על הפריפריה להנהיג את מחאת הדיור תוך נכונות למשא-ומתן אמיתי עם הממשלה, מתוך ניסיון אישי של חיים בפריפריה.
טוב תעשה ממשלת נתניהו אם תהיה הראשונה שתפתח תחבורה אמיתית ויעילה לפריפריה, תגדיל את האפשרות לשוויון הזדמנויות לתושבי הפריפריה, תשווק קרקעות לחיילי המילואים ועל-ידי צעדים ציוניים, לאומיים-חברתיים, תשחרר את הפקק בענף הנדל"ן כולו.

תאריך:  16/08/2011   |   עודכן:  16/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק והפתרונות שייכים לפריפריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיקי גולדווסר
המאבק אינו פשוט ולא יהיה חף מאינטרסים שונים ומשונים. יהיה עליכם לשקול כל דבר בזהירות ובשימת לב. וזה עוד כלום לעומת משנה-הזהירות שתצטרכו לגייס כנגד גורמים שונים שיחברו אליכם, לא בגלל מהות המאבק אלא בגלל חשבונות לא פתורים עם מנהיגי עבר והווה
יעקב בן אפרת
עכשיו, כאשר נוצרה הזדמנות לשנות את המשוואה, ולחשוף את אופיו השוביניסטי והנצלני של הימין, נאחזים מנהיגי המחאה בסיסמא "לא ימין ולא שמאל", מתעטפים בדגל, ומצדיעים להמנון הלאומי כמו אחרון האוהדים של בית"ר ירושלים
אברהם בן-עזרא
אין מניעה שבהסכמה יחליטו בעלי הזכויות הקנייניות על שימושים כאלה ואחרים של הרכוש המשותף, לרבות שימושים ייחודיים. הסכמה כזו אפשר שתתגבש במפורש על דרך של כתב, על דרך של החלטה המתקבלת באסיפה כללית של בעלי דירות על-פי 71(א) לחוק המקרקעין, וכן סעיף 12(ב) לתקנון המצוי, אפשר גם שאותה חלוקה תתגבש במהלך השנים על דרך של מנהג" - כך קבעההמפקחת על רישום מקרקעין, חיפה
יצחק מאיר
בשורת הסיכוי של המחאה היא בכך שהמוחה של היום יהיה הבוחר של מחר. המחאה בוודאי נבחנת במספרים המרשימים עד למאוד של האנשים הנשים והטף היוצאים לומר את אשר עם ליבם. אולם לזה לא יכול להיות המשך עד אין קץ. ההמשך האחד העושה דין עם חוכמתו של העם הוא הנחישות של המוחה של היום לעמוד בתור לקלפי מחר
ענת פרסמן
כל כלי התקשורת דיווחו על חידושי "גוגל פלוס", אך יש תכונות אחרות שטרם קיבלו חשיפה ומהווים פלוסים מרשימים במיוחד שכדאי להכיר אותם. מה הם אותם חידושים ומהי תרומתם למשתמשים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il