X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
על-ידי צריכה קבועה של תה חם או קר ניתן ליהנות מפעילותם היעילה המסייעת בהפחתת הסיכון לחלות במחלות כלי דם, מחלות לב, טרשת עורקים, שבץ, אלצהיימר, פרקינסון, דלקת פרקים ועוד
▪  ▪  ▪
תה ירוק מונע מחלות [צילום: יח"צ]

התה, לסוגיו, מיוצר מצמח העשיר בחומרים אנטי אוקסידנטיים. מדובר במרכיבים הנקראים בעברית נוגדי חימצון. ביכולתם של מרכיבים אלו להילחם ברעלים הנוצרים מרדיקלים חופשיים, שהם תוצרי לוואי של גוף האדם בעת חשיפה לקרינה, זיהום אוויר, עישון סיגריות וכדומה, הגורמים נזק לרקמות ולאיברים ועלולים להגביר את הסיכון למחלות שונות ולהזדקנות מואצת.
בין יתר הפעולות, מעודדים נוגדי החמצון הנמצאים בתה את פעילותה של המערכת החיסונית ובכך הם משפרים את מעבר החמצן בגוף ומונעים מחלות. מגוון רחב של מחקרים מדעיים שנערכו בשנים האחרונות, מצביעים על האופן בו נוגדי חימצון טבעיים הקיימים בריכוז גבוה בתה, מסייעים לעיכוב תהליכי הזדקנות, למניעת מחלות ולשיפור במצבן של מחלות קיימות. על-ידי צריכה קבועה של תה חם או קר, ניתן ליהנות מפעילותם היעילה, המסייעת בהפחתת הסיכון לחלות במחלות כלי דם, מחלות לב, טרשת עורקים, שבץ, אלצהיימר, פרקינסון, דלקת פרקים ועוד.

צריכת תה ירוק מונעת יתר לחץ דם

במחקר מדעי שפורסם בכתב העת לרפואה פנימית ה-Archives of internal Medicine, אשר עסק בצריכת תה ירוק בעיקר אצל הסובלים מלחץ דם גבוה, הוכח כי התה מספק הגנה מפני התפתחות של יתר לחץ דם, ומרכיבי התה הירוק מונעים את התופעה על-ידי שיפור האלסטיות של כלי הדם, והגנה מפני תהליכים ניווניים בהם.
המחקר עקב במשך שמונה שנים אחר 1,500 בני אדם בני 20 ומעלה שלא סבלו מיתר לחץ דם קודם-לכן. מהמחקר עלה, כי אצל אנשים שצרכו בכל יום 3-1 כוסות ליום של תה ירוק, הסיכון להתפתחות יתר לחץ דם, היה פחות ב-46% בהשוואה לאלה שלא צרכו תה בקביעות.

תה ירוק בריא ללב

בנייר עמדה משותף של האיגוד הקרדיולוגי בישראל ועמותת עתיד, עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל אשר כלל המלצות לציבור למניעת מחלות לב באמצעות תזונה בריאה, המליצו הכותבים על שתיית תה ירוק אשר על-פי מחקרים נמצא, כי הוא קשור להיארעות נמוכה יותר של מחלות קרדיווסקולריות.
הכותבים ציינו בנייר העמדה, כי תה הינו אחד המשקאות הנפוצים בעולם מזה 4,000 שנה. כל סוגי התה נוצרים מעלי הצמח Camellia Sinensis ואופן העיבוד של העלים (בעיקר חמצון ופרמנטציה), אחראי לסוג התה - שחור או ירוק ולתכונותיו הביוכימיות. מעל 70% מהתה הנצרך בעולם (בעיקר בארצות המערב) הינו שחור, כחמישית נצרך כתה ירוק (בעיקר באסיה).

תה ירוק יכול לסייע לירידה במשקל

מחקר מדעי קבע, כי התה הירוק מעלה את קצב חילוף החומרים בגוף ובכך מסייע לירידה במשקל. הגורמים האחראיים להעלאת קצב חילוף החומרים בתה הירוק הם ככל הנראה שני המרכיבים, קפאין ופוליפנולים, הנמצאים בעלי התה.
אחד המחקרים בהקשר זה הצביע על הפחתה של 4.6% ממשקל הגוף במסגרת ניסוי קליני במשך שלושה חודשים עם 70 אנשים אשר צרכו תמצית של תה ירוק.

תה ירוק מגן על העור

כידוע, התה הירוק הוא נוגד חמצון רב עוצמה ומעניק הגנה יעילה מקרינת השמש, על-ידי נטרול רדיקלים חופשיים אשר השמש מייצרת בעור הגורמת להזדקנות.
היתרונות הבריאותיים מגיעים אל הגוף על-ידי שתייה של תה חם או קר. יתרה מכך, ביכולתו לסייע גם להגנה מפני שבירת הקולגן, שמחוללות קרני השמש. על כן, ניתן לשלב אותו בקרמים (לחות, הגנה מהשמש) וטיפולים קוסמטיים להגנה על עור הפנים.

תה ירוק מונע הצטננויות ושפעת

מחקרים מצאו, כי בתה הירוק ישנן רמות אנטיאוקסידנטים גבוהות, המחזקות את מערכת החיסון. בנוסף, מחקרים מדעיים מצאו, כי לתה הירוק השפעה אנטי בקטריאלית ואנטי ויראלית, וכי צריכת תה ירוק מפחיתה את הסיכוי להצטננות או שפעות ב-23% ואף מקצרת את משך המחלה ב-36%. הפוליפנולים בתה הירוק הידועים בשם קטכינים מעכבים את שכפול וירוס השפעת ובעלי השפעה ישירה עם קטילת הנגיף.

תה ירוק מפחית דלקות בגוף

בתה הירוק ישנם חומרים הפועלים כנוגדי חמצון טבעיים בגוף האדם. תה ירוק מפחית דלקת בגוף, כמו גם שומנים וסוכרים בדם ובכך תורם משמעותית להורדת הסיכון לשבץ מוחי ולמחלות לב וכלי דם.

תה ירוק מפחית כולסטרול

מחקרים מדעיים הוכיחו, כי צריכה עקבית של תה ירוק, משפיעה לטובה על ירידה ברמת הכולסטרול הרע בדם. אחד המחקרים הנחשבים שפורסם בכתב העת המדעי ה-british medical journal, הוכיח כי שפנים שצרכו תה ירוק בכל יום, הראו רמות נמוכות יותר של כולסטרול וטריגליצרידים, ולעומת זאת רמת הכולסטרול הטוב הייתה מוגברת בדמם. חלק מהמחקרים מצביעים על כך שישנה הפחתה בסיכון למחלות לב בקרב צרכי תה עקביים.

תה ירוק משפר בעיות ראיה

בזכות המרכיבים האנטי אוקסידנטיים בתה, יש ביכולתו להשפיע על בריאות מערכת כלי הדם בגוף האדם. ראייה מטושטשת או נקודות שחורות שנעות סביב שדה הראייה, עלולות להוות סימן לאספקת דם לקויה אל העיניים.
הדבר יכול לנבוע מלחץ דם נמוך, וכך תהליך אספקת הדם אל העין משתבש ועימו יכולת ראייה נאותה. התה הירוק מסייע במניעת התופעה על-ידי כך שהוא מעודד את זרימת הדם בגוף, ובכך תורם לאספקת דם טובה יותר אל העיניים.

תה ירוק שומר על בריאות השיניים

מחקר רחב היקף שנערך ביפן מצא, כי שתיית כוס אחת של תה ירוק ביום, שומרת על בריאות השיניים ומונעת מחלות חניכיים הגורמות לאיבוד שיניים בגיל מבוגר.
בתה הירוק ישנן מולקולות אנטיבקטריאליות התורמות לשמירה על השיניים. אנשים ששתו לפחות כוס תה ירוק אחת ביום היו בעלי סיכון נמוך ב-19% לאבד את שיניהם יחסית לאנשים שלא שתו תה כל יום. נשים היו בעלות סיכון נמוך ב-13% לחלות במחלות חניכיים יחסית לנשים שלא שתו תה ירוק.

תה ירוק תורם לשיפור הזיכרון

מחקר מדעי חדש שפורסם לאחרונה הוכיח, כי לרכיבים הקיימים בתה הירוק יש יכולת להמריץ את פעילות המוח ולשפר את הזיכרון. המחקר בדק שני רכיבים הקיימים בתה הירוק, נוגדי חימצון עוצמתיים וחומצה אמינית הקיימת בעלי התה ופועלת להרפיית השרירים והגברת תחושת הרגיעה.
המחקר בדק כ-100 משתתפים מבוגרים הסובלים מירידה קלה ביכולות השכליות, אשר חולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת שקיבלה תה וקבוצה נוספת לביקורת. בתום המחקר, נערך מבחן לנבדקים והסתבר, כי אלו ששתו תה ירוק, שיפרו את היכולות השכליות ואת הזיכרון לעומת קבוצת הביקורת.

תה מוריד את הסיכון למחלות לב

מחקר שנערך באוניברסיטת גלזגו שבסקוטלנד, בשיתוף עם אוניברסיטת מונפלייה שבצרפת, קבע לאחרונה כי שתיית כוס תה חם או קר ביום, מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות לב, הודות לריכוז הגבוה של פלבנואידים, נוגדי חימצון חזקים המצויים בריכוז גבוה בצמח התה קמליה סיננסיס. הפלבנואידים מספקים הגנה לכלי הדם והלב, באמצעות עיכוב הצטברות ושקיעת שומן בדפנות כלי הדם ובכך מסייעים להפחתת הסיכון לחלות בטרשת עורקים ובמחלות כלי דם והלב.
מהמחקר עלה, כי הצטברות השומן באבי עורקים בקרב קבוצת האוגרים שקיבלה לתפריט המזון שלה תוספת של תמצית התה, הופחתה בכעד 95% בהשוואה לקבוצה שלא קיבלה תמצית תה. עוד עלה מהמחקר, כי 20% מהדפנות הפנימיות של עורקי האוגרים בקבוצה שלא קיבלה תמצית תה כתוספת בתפריט, היו מכוסים בשכבות שומן, סימן זהה למחלות לב המופיעות בקרב בני אדם, כדוגמת טרשת העורקים, מחלה של העורקים, בה רבדים שומניים מתפתחים על הדפנות הפנימיות של העורק ובהדרגה גורמים לחסימה של זרימת הדם. הגורמים העיקריים למחלה כוללים תזונה עשירה בשומן מן החי.

תה מוריד כולסטרול

מחקר מרתק נוסף שנערך במחלקה למחקר ופיתוח בארגון ניפון סאפלמנט שבאוסקה, יפן ופורסם בכתב העת המדעי לחקר התזונה (Nutrition Research) קבע, כי שתיית תה קר או חם על בסיס יומי, מביאה להורדת רמת הכולסטרול הרע בדם, המכונה LDL) Low Density Lipoproteins) ומשפרת את תפקודם של כלי הדם והלב.
מניתוח תוצאות המחקר התקבלה תמונת מצב דרמטית, המראה כי בקרב הנבדקים שצרכו תמצית תה, נמצאה ירידה משמעותית של 12% ברמת הכולסטרול הרע בדם, בהשוואה לרמתו לפני צריכת התה. מעבר לכך, נצפתה ירידה של 9% ברמת הכולסטרול הכוללת בדם הנבדקים שצרכו תמצית תה. בקרב קבוצת הביקורת, שצרכה פלצבו, לא נמצא שינוי משמעותי ברמת הכולסטרול בדמם.

תה עדיף על בצל וכרוב

במחקר מורכב שהתנהל במעבדה כימית, נבדק הקשר שבין הרכיבים הכימיים השונים המצויים בתה ופעילותם נוגדת החימצון על גוף האדם. החוקרים בחנו 12 סוגים שונים של תה, במטרה לבדוק את רמת הרכיבים האנטי אוקסידנטים המצויים בהם ואת פעילותם נוגדת החימצון. בנוסף, נעשתה השוואה בין רמת הרכיבים האנטי אוקסידנטים שנמצאו בתה לבין אלו המצויים בירקות חיים כגון בצל וכרוב.
מניתוח תוצאות הבדיקות שנערכו, הצטיירה תמונת מצב אופטימית הניתנת ליישום בקלות באמצעות שתייה של תה. בכל סוגי התה שנבדקו, נמצאה רמה גבוהה של רכיבים אנטי אוקסידנטים טבעיים. כמו-כן, נמצא כי פעולתם נוגדת החימצון של הרכיבים הטבעיים בתה, גבוהה באופן משמעותי מפעילותם נוגדת החימצון של הרכיבים המצויים בירקות חיים דוגמת בצל וכרוב.
המחקר אודות פעילותם של נוגדי החימצון הטבעיים הנמצאים בתה, פורסם בכתב העת המדעי הבינלאומי לביוטכנולוגיה היוצא באפריקה (African Journal of Biotechnology).

תה עוזר לפרקינסון

מחקר שנערך על-ידי חוקרים מאוניברסיטת סינגפור באסיה ומאוניברסיטת מינסוטה שבארה"ב קבע, כי שתיית תה חם או קר על בסיס קבוע, של כ-23 כוסות בחודש או של כ-3/4 כוס מדי יום, מורידה את הסיכון למחלת פרקינסון, הודות לרכיבים האנטי אוקסידנטים הייחודים והטבעיים המצויים בתה.
במחקר השתתפו 63,257 נשים וגברים מסין, אשר נתבקשו לדווח, באמצעות שאלונים מובנים וראיונות אישיים, על הרגלי התזונה וסגנון החיים שלהם לאורך 12 שנים. מניתוח תוצאות הנתונים שנאספו במהלך המחקר, התקבלה תמונת מצב דרמטית, שהעלתה כי שתיית תה על בסיס קבוע של לפחות 23 כוסות תה קר או חם בחודש, או כ-3/4 כוס מדי יום, מורידה ב-71% את הסיכון ללקות במחלת פרקינסון.

תאריך:  17/08/2011   |   עודכן:  17/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדות בריאותיות על תה בכלל ועל תה ירוק בפרט
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תודה אדון ויסוצקי ל"ת
אוהב קפה  |  17/08/11 13:49
2
אפשר לשתות ליפטון/עדנים ל"ת
לא לטייקונים  |  17/08/11 16:02
3
רק על תה, כדאי לקרוא
בית התא של ירח ..  |  17/08/11 22:40
4
מה זה בדיוק תה ירוק ל"ת
שואלת  |  30/10/12 20:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
פרשנות: משפט גלאט-ברקוביץ' נגד הארץ עשוי לקבוע באופן תקדימי את כללי החוזה הבלתי-כתוב בין עיתונאי למקור    גלאט-ברקוביץ' טוענת שקרא הפר את החוזה. קרא טוען שעמד בכל התחייבויותיו. על זה יקום וייפול התיק
ליאון אלי
מחזה עם שירים שכתב פרנק באום על ילדה שסופה מעבירה אותה לארץ עוץ שם פוגשת יצורים שונים כגון דחליל, איש פח, אריה כשכל אחד מהם מבקש משהו אחר כגון הדחליל - שכל, איש הפח-לב, האריה - אומץ והילדה לחזור הביתה. עיבוד, בימוי וביצוע מעולים.מומלץ ביותר
צילה שיר-אל
העובדה שהשינויים אכן יקרו ואנו לא מגששים באפלה, ניתן לשאוב גם ממפתו של ראש הממשלה. בתקופה זו מבקר הכוכב סטורן המוכר גם בשמו "המורה הגדול" בבית הקריירה של ראש הממשלה. עובדה זו תגרום לכך שבמהלך השנתיים הקרובות הוא יהיה חשוף לתנאים חדשים, משתנים ומקשים, עד אשר יבין שהוא חייב להתרכך ולבוא לקראת העם
דוד חרמץ
בעוד מחאת האוהלים מתרחבת ודמי השכירות מתנפחים, דירות ציבוריות עומדות נטושות והופכות משכן לנרקומנים ולעכברים    דירות אחרות של עמידר הפכו מפרויקט סיוע למסחטת כספים    מיליארדי שקלים שיועדו לבניית יחידות דיור ציבוריות נעלמו בקופת האוצר    כך ניתן היה למנוע את מצוקת הדיור, וכך בחרה הממשלה דווקא להגביר אותה
הרמן וויס
להלן פירוט אודות הטיפול בעור ובשיער, במסגרת פעילות ספורטיבית בכלל ופעילות אתגרית בפרט    החומרים מציגים את הבעיה עימה יש להתמודד ופתרונות מומלצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il