X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החוליה החזקה, הן רשתות השיווק, שכן רק הן יכולות להוריד את היצרנים על ברכיהם ולקבוע סדרי עבודה חדשים. אולם במערכות העבודה הקיימות, לא קל לקרטל הרשתות לנהוג כך מול קרטל המחלבות. לתהליך זה חייבת להיכנס הממשלה אשר צריכה לקבוע מחיר מפוקח
▪  ▪  ▪
רק רשתות השיווק יכולות להוריד את היצרנים על הברכיים [צילום: פלאש 90]

אומנם באיחור רב, אך מוטב מאוחר מאשר אף פעם, מצאו יוזמי מחאת הקוטג' את הנוסחא האמיתית לשינוי. הנוסחה כוללת את הרכיבים הבאים: מחאה והפגנות מול ביתם של בעלי המחלבות ובעיקר מול בעלי ומנהלי רשתות השיווק הגדולות.
רשתות השיווק הן צומת מרכזית, שכן בכוחן להשפיע השפעה מכרעת על השוק ועל הענף. בכוחן להוריד מחירים או להעלותם ובמקביל בכוחן להגדיל שטחי תצוגה ופעילות מבצעים ובכוחן לצמצם שטחי תצוגה ובפעילות מבצעים. לרשתות השיווק קשר ישיר עם היצרנים/המחלבות ועם הצרכן ולכן הכוח האמיתי לשינוי, נמצא אצלן. בנוסף לזה הן מושפעות במישרין מכול שינוי באווירת הקניות ובמיוחד במקרר החלב שהוא המדף הרווחי ביותר בסופר.
הרווח במקרר החלב בא לידי ביטוי במהירות גלגול הסחורה והחלפתה, אשר יכול להגיע ל-15-20 פעם בממוצע לחודש. טוב עשו יוזמי מחאת הקוטג שנפגשו עם מנהלי שופרסל ואשר שטחו בפניהם את כוונתם להורדת מחיר כללית ולא למבצעים נקודתיים לפרקי זמן קצרים.
יש להעריך מאוד את העיקשות והסבלנות אותם מגלים יוזמי המחאה, אשר קמה בסערה, הציתה את אחותה הגדולה ולרגע נדמה שירדה ונשכחה לגמרי, במיוחד לאור המלצות "עוד ועדה" אשר בחרה משום מה לגעת בטפל ובחולייה החלשה שנקראת יצרני החלב.
החוליה החזקה, הן רשתות השיווק, שכן רק הן יכולות להוריד את היצרנים על ברכיהם ולקבוע סדרי עבודה חדשים, אולם במערכות העבודה הקיימות, לא קל לקרטל הרשתות לנהוג כך מול קרטל המחלבות.לתהליך מורכב זה חייב להיכנס הרגולטור, קרי הממשלה, אשר צריכה לקבוע מחיר מפוקח לשורת מוצרי בסיס במיוחד בתחום מקרר החלב לצד מוצרים אחרים ומנגד חייבת לבצע שם הפחתה משמעותית של המע"מ.
הפחתת המע"מ במוצרים אלא חייבת להיות גדולה לצד קביעת מחיר מרבי של המוצר. נראה שהפחתת המע"מ לרמה של מחצית, קרי 8% או ביטולו לגמרי הוא הפתרון הנכון. באופן כזה לשכבות החלשות יינתן פתרון לסל רחב של מוצרים, אשר משקלם בצריכה גבוהה יחסית. כאמור הנוסחה היא רשתות השיווק, אשר רגישות מאוד להפגנות מול החנויות שלהן ואשר מייחלות לחג הקרב ובא כמו אוויר לנשימה.

תאריך:  17/08/2011   |   עודכן:  17/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכוח לשינוי נמצא במדף
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ארגונים מחתרתיים נגד החזירים.
עין החמור  |  17/08/11 21:15
2
אני מסכים בהסתייגות שלרשתות יש
יפתח שקד  |  18/08/11 15:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
"לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיוהכ"פ שבהן בנות ירושלים יוצאות... וחולות בכרמים ומה היו אומרות? בחור שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך    תתן עיניך בנוי תן עיניך במשפחה" (משנה סוף מסכת תענית)
אברהם הללי
הרוצה לעשות דבר ולהביאו לידיעת הרבים, אל יעשה זאת עֶקֶב דבר אחר, כי אז יחשב הדבר כתפל לעיקר, בעוד הוא עיקר שצורף לתפל. וכאשר מגבבים דברים על דברים, לא נתן לדעת מה עיקר ומה תפל
דניאל גיגי
האבסורד הוא שדווקא עכשיו שהקפיטליזם הקיצוני מתמוטט אז מנסים להטיל את האשמה על מדינת הרווחה
גידי פרישטיק
הסכמי הפיתוח שעומדים על הפרק חייבים לעבור מיפוי מהיר ובחינה של השפעות פסק הדין. המיפוי אמור להיעשות הן במשרדי הממשלה הרלוונטיים והן בעיריות ובתאגידי המים והביוב. במקביל, יש לפרסם בהתייעצות עם היועמ"ש חוזרי מנכ"ל שיתנו הנחיות להתנהלות אחידה בכל אחת מהסיטואציות האפשריות
אריה אגוזי
ניתן וצריך לקצץ בתקציב הביטחון. הזלזול שמפגינה מערכת הביטחון בכל מי שמעז לדרוש קיצוץ כזה הוא הגורם העיקרי להרגשה שמשהו כאן לא בסדר. מאוד לא בסדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il