X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר שהראיון עמה ("מיס מיינסטרים", הארץ, 19.8.11) עורר בשבוע החולף הדים רבים במערכת הפוליטית ובתקשורת, מבקשת שלי יחימוביץ' להשיב למבקרים: "סדר היום הקיים הוא צר וחסר מעוף"
▪  ▪  ▪
שלי יחימוביץ'. ''אני מסרבת לבצע את טקס השנאה הנדרש כלפי המתנחלים'' [צילום: פלאש 90]
אני סובלת, התברר, מפגמים קשים שאין עליהם כפרה. אני אוהבת את המדינה, אני ציונית. אני יונקת את אמונתי מערכי הציונות הסוציאליסטית, שילוב עוצמתי שהיה המנוע הענקי למעשה ההרואי של הקמת המדינה. אני אוהבת את ההמנון ורוצה שכבכל מדינה מתוקנת ילדים ילמדו את מילותיו. אני מתנגדת לסרבנות

כמה תהיות על הפנייה ימינה של שלי יחימוביץ'
דוד מרחב
בראיון ב"מקור ראשון" פזלה יחימוביץ' ימינה, ובראיון ב"הארץ" היא פשוט שברה חזק את ההגה לימין * המפנה שלה מבורך ומעיד על הבנה ביחס למה שהיא מגדירה "המיינסטרים הציוני". אבל יש בו בעיות. למשל, כי אי-אפשר לתמוך במפעל ההתיישבות ביו"ש ובה בעת לתמוך בגירוש מתיישבים מאדמותיהם * קריצה בעייתית לימין
לרשימה המלאה

סערת יחימוביץ' כתמונת מראה לדעיכת הימין
דוד מרחב
בהצבעה על הסכם מדיני שיתבסס על טרנספר של מתנחלים, היא, דב חנין וזהבה גלאון יהיו באותו מחנה. אם לאריק שרון לא הייתה בעיה לפנות את היישוב שאת דינו קבע כדין תל אביב, ליחימוביץ' לא תהיה בעיה מוסרית או פוליטית לעשות את שעשה אבי ההתנחלויות
לרשימה המלאה

שלי יחימוביץ' מוחקת את שלי יחימוביץ'
איתן קלינסקי
שלי יחימוביץ' החליטה שאופורטוניזם ישרת אותה במהלכיה לכבוש את הנהגת "העבודה". מעתה מתייצבת שלי חדשה בפני הציבור. שלי הכופרת בגישה, שפחות כסף להתנחלויות זה יותר כסף למדינת הרווחה
לרשימה המלאה

באיזו הקלה חזרו מקצת הפובליציסטים ופוליטיקאים לדיבור הישן, המוכר, החבוט, על ימין-שמאל! איזו אנחת רווחה נשמעה שם! חודש שלם, שלושים יום, כפו אלפי אנשים צעירים, חכמים ואידיאליסטים שפה חדשה. עמוקה, חובקת עם ועולם, שפה סוציאל-דמוקרטית. משוכללת, תובעת ידע, הומניסטית. חודש שלם התקיימו כאן הפגנות-ענק מלכדות, מרעידות ספים, שאיימו על המונוליתיות של סדר-היום השמרני, הימני-כלכלי, שהשמאל והימין כאחד קידשו אותו והיללו אותו ונתקעו איתו וישבו בממשלותיו.
חודש ימים נאלצו מי שמבינים בסוציאל-דמוקרטיה כמו חמור במרק פירות לעסוק בה, מעמידים פנים שמאז ומעולם רק ישבו וחיכו בעיניים כלות לפרוץ המהפכה החברתית, מגלגלים בבוסריות על הלשון את המילים "הפרטות", "צדק חברתי", "דיור בר-השגה", "חלוקת משאבים הוגנת", "שחיקת מעמד הביניים". חודש שלם התהלכו מבולבלים ולא ידעו את נפשם, הכיצד ייתכן שאפילו פעם אחת במחאה המופלאה הזאת לא נישא שם איזה שלט שמאלני שהם רגילים לראות בהפגנות. קשה, קשה לשנות דיסקט.
והנה בא הראיון של גידי וייץ איתי במוסף הארץ ("מיס מיינסטרים", 19.8.11) ועמו הגאולה. צפירת הרגעה. נגמר הדיון הכלכלי-חברתי. אפשר לחזור ולקלל מתנחלים יחדיו, בטקס השבטי המרגיע, הידוע, חסר השחר, ולהתנפל בצדקנות אלימה ומשעממת גם יחד עלי - משום שאני מסרבת בתוקף להשתתף בטקס.
שוב אפשר לחזור לרטוריקה העבשה המתגלגלת על הלשון עשרות בשנים, זו המרחיקה אותנו מהשלום אלפי מילין אבל משמשת שיר ערש מרגיע למי שאיבדו כל רצון להשפיע על המציאות הישראלית ומזמן הפסיקו להבין אותה. את אנחת הרווחה אפשר היה לשמוע בעיקר מהמטות של כמה מתמודדים על ראשות המפלגה שהסקרים הצופים לי ניצחון בפריימריז דיכדכו אותם קשות, וגם משורות השמאל הישן, זה שמטהר את מצפונו ברטוריקה מוגבלת שאין בה אלא פלשתינים אומללים ומתנחלים פושעים.
הנה אפשר לחזור להתכרבל במיטה הישנה, המעלה ריח עתיק של עובש, לשכב בה באפס מעשה ושוב למלמל מנטרות מוכרות.
---
וכל זאת למה? כי בראיון עם גידי וייץ התגלה שאיני עומדת בדרישות המסדר הפוסט-ציוני שמקיים את פגישותיו בתא הטלפון שבבילעין. כן, אני שוחרת-שלום, הומניסטית, סוציאל-דמוקרטית. כן, אני מצדדת במתווה קלינטון - גבולות 67', גושי התיישבות, חלוקת השכונות בירושלים. כן, אני לא שומרת על זכות השתיקה באשר להצבעותי בקלפי ומספרת שלפני 16 שנים (עת התאפשר להצביע בשני פתקים) הצבעתי לשמעון פרס לראשות הממשלה ולגוז'נסקי לכנסת. כן, סירבתי להצעתו של ברק לשמש שרת תמ"ת בממשלת נתניהו-ליברמן-ישי, משום שזאת הייתה ממשלת ימין כלכלי ומדיני קיצונית, זרה לערכי תנועת העבודה. וזאת בשעה שחברי דבקו באופן חשוך-מרפא בכיסאות עור הצבי, עסקו בחנופה מבישה לנתניהו, היו שותפים נלהבים להצבעות גזעניות, להסלמה מדינית ולמדיניות קפיטליסטית קיצונית ובלבד שלא יילקחו מהם המאבטחים ורכב השרד.
אבל בכל אלה אין די כדי לקנות הכשר מאותו מסדר זעיר. כי אני סובלת, התברר, מפגמים קשים שאין עליהם כפרה. אני אוהבת את המדינה, אני ציונית. אני יונקת את אמונתי מערכי הציונות הסוציאליסטית, שילוב עוצמתי שהיה המנוע הענקי למעשה ההרואי של הקמת המדינה. אני אוהבת את ההמנון ורוצה שכבכל מדינה מתוקנת ילדים ילמדו את מילותיו. אני מתנגדת לסרבנות. אני מזכירה אמת היסטורית לא נעימה, שממשלות העבודה קוממו את מפעל ההתנחלות. והבלתי נתפש מכל: אני מסרבת לבצע את טקס השנאה הנדרש כלפי המתנחלים, אלא מבקשת פתרון מדיני שמרכיב השנאה לא יהיה חלק ממנועיו.
ועוד תוסיפו לזה את הכפירה שלי במתמטיקה של "אם לא יהיו התנחלויות יהיה כסף למדינת רווחה". אכן מודה באשמה, גם אני סברתי כך לפני שש שנים. באותו אופן בדיוק גם האמנתי באמת ובתמים שקיצוץ בתקציב הביטחון יזרים כסף לחינוך. שש שנים אינטנסיביות בוועדת הכספים, והיכרות עמוקה עם האידיאולוגיה הכלכלית של שרי אוצר ושל שני ראשי ממשלה, נתניהו ואולמרט, חידדו אצלי תובנה חיונית להבנת השיטה. זה לא שלמדינה חסר כסף. זו האידיאולוגיה הניאו-ליברלית, התאצ'ריסטית, הקיצונית שגורסת ששירותי המדינה (חינוך, בריאות, רווחה, קורת גג, משפט צדק) צריכים להיות אנורקסיים. שיש להפריט, להקפיא, לקצץ, לייבש אותם לטובת "כוחות השוק" ו"היד הנעלמה" שכבר ישליטו כאן צדק, במקום המדינה. כל עוד זו הדת השלטת לא תהיה כאן מדינת רווחה, ושקל ממה שיקוצץ לא יועבר לרווחת אזרחיה.
עשרות שנים דוכא כאן כל דיון כלכלי, חברתי, לאומי ומוסרי שאינו קשור להתנחלויות ולכיבוש. מרוב עיסוק בסוגיית הגבולות, שכחנו שבתוך הגבולות מסתתר לו עוד איזה עניין שולי שבשוליים: מדינת ישראל. קודם נילחם ואחר-כך נטפל בחברה, אמר הימין. קודם נעשה שלום ואחר-כך נטפל בחברה, אמר השמאל, ואלה גם אלה קיימו כאן דיון בלבדי, צר, ממית, שאת חיותו שואב רק מהרחבת השסע, מדמוניזציה של האחר, משנאה. זה היה דיון נוח. מפלגות תקעו איתו בשופר וגייסו תמיכה שבטית אוטומטית בעת בחירות. ממשלות התנכרו בחסותו לציבור שבחר בהן. בעלי הון התעשרו עד לבלי די על חשבון הציבור, נהנים מההיעדר המוחלט של שיח כלכלי אידיאולוגי, ומציבים את עצמם, למרבה הציניות, עם השמאל בישראל.
סדר-היום הפוליטי הקיים, שעד למחאת האוהלים עסק כמעט אך ורק בימין ושמאל מדיני, הוא סדר-יום צר וחסר-מעוף, שדובריו טובים במלל אך חפים, וגם פטורים, מכל מעש. זהו סדר-יום שאוחז בעיוורון רק בקצה הקרחון, מחניק וקובר כל דיון אחר בחיינו כאן, מנותק כליל מתהליכי העומק שעוברים על המדינה ועל המזרח התיכון כולו. הוא לא הביא עמו תקווה לשלום משום שמי שאמרו מילות שלום ניכרו עצמם מהציבור בישראל, חברו לימין הכלכלי, והפכו להיות גורם שולי במערכת הפוליטית.
זה לא סדר-היום הלאומי האמיתי. הוא אינו משרת את החברה הישראלית, ואינו משרת את החתירה לשלום. להפך. הוא מחבל בשניהם חבלה עמוקה ומתמשכת.
---
ההתבוננות על המדינה דרך חלוקת הכוח והמשאבים בין אזרחיה, היא מפתח קריטי להבנת הנקרא. העוני הגובר והפגיעה המתרחבת והמעמיקה בכבוד האדם העובד וחירותו, לעומת התעשרות בלתי נתפשת של קומץ בני מזל. הסגידה לממון, הקרבה המשחיתה בין אליטת ההון לבין השלטון, ההפרטות הבלתי פוסקות של המדינה והעברתה נתחים-נתחים, על אוצרות הטבע שלה, לידיהן של כמה משפחות, תוך השמצתה של המדינה והאלהה של כל מה שהוא פרטי. מעיכתו המתמדת של מעמד הביניים. במקום שיש בו עוני, בערות ופערים קיצוניים - יהיו גם גזענות והקצנה, ולעולם לא יפרחו בו פרחים של שלום.
לפני שאנחנו יוצאים למלחמה כדי להגן על המדינה, או נאבקים למען השלום, צריך שתהיה לנו מדינה. מדינה שלמענה מוצדק לקחת את הסיכונים הכרוכים במלחמה ובשלום. כי גם אם ייכון שלום כולל ובטוח במזרח התיכון, הרי אין בכך כל ערך אם נהפוך למדינת עולם שלישי, עם פערים נוראים בין עוני לעושר, עם ריקבון מוסרי פנימי, ועם אוליגרכיה של ההון. אזי גם ניצחון במלחמה וגם ניצחון בשלום מאבדים מערכם, יחד עם החזון הציוני כולו. החזרה לסדר-יום סוציאל-דמוקרטי עמוק ואמיתי, נקי משנאה ומשסע, היא גם הדרך היחידה לחזור לעמדת הנהגה. כזאת שממנה אפשר לעשות שלום, עם עצמנו ועם שכנינו. שלום אמיתי, לא פטפוטי-סרק על "תהליך" שלום, וכן, אז יגיע גם זמן ההחלטות הקשות על ההתנחלויות, בלי קצף של שנאה על שפתותינו.

תאריך:  28/08/2011   |   עודכן:  28/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גידי וייץ  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  מתנחלים  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שמעון פרס / Shimon Peres  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל 'חטאי' הוא שאיני עומדת בדרישות המסדר הפוסט-ציוני
תגובות  [ 37 ] מוצגות  [ 37 ]  כתוב תגובה 
1
פעם הייתי בשמאל...
vvv  |  28/08/11 11:23
 
- יש סטירה בדברך
עמוס שנער  |  28/08/11 11:51
 
- תגובה
vvv  |  28/08/11 12:58
 
- ל-vvv: את מתקשה בהבנת הנקרא
רחב מיריחו  |  28/08/11 21:14
 
- שלי המחוקקת החברתית הבולטת שיש
בישראל 2011.עשתה  |  28/08/11 15:22
 
- מה תעזור לנו מדינת רווחה אם...
עמוס שנער  |  29/08/11 02:59
 
- החרדים,הדתיים ודומיהם גונבים
לנו את העתיד לכן   |  29/08/11 10:05
2
תעמולה מתוחכמת ומסוכנת
חגא  |  28/08/11 11:46
 
- מאיפוא " הפלצת" את כל הדעות  ל"ת
שהן כאילו של שלי?  |  28/08/11 12:43
 
- אשמח שתשלח ציטוטים/קישורים ל"ת
מ.כ.  |  28/08/11 13:31
 
- שבוע/שבועיים בארכיון של נרי ל"ת
כך אני צופה...  |  28/08/11 21:30
3
בתקוה שהמחנה הלאומי לא יפול למ
קורןנאוה טבריה  |  28/08/11 12:08
4
שלי, החלטתי. אני מצביע עבורך. ל"ת
כל הכבוד  |  28/08/11 12:25
5
יום אחרי שתבחר יונף דגל פלסטין
אבי געזונט  |  28/08/11 12:58
6
למה מגולדה,דיין,פרס,פרץ,בוזי-
ראספוטין בן מדביד  |  28/08/11 13:24
7
"אוכלת" גברים
שי5  |  28/08/11 13:49
8
הצבעה לגוזנסקי , שלי ?
שלמה הכהן  |  28/08/11 14:09
 
- בהחלט נשמע גרוע
סתם_1  |  28/08/11 14:38
9
מאחל לך הצלחה מול השמאל ל"ת
הסטליניסטי  |  28/08/11 14:47
10
שלי את יודעת מי אני כדאי לך ל
שמעון בלילתי  |  28/08/11 15:01
11
שלי יחימוביץ , לא מאמין לך!!
צדוק  |  28/08/11 15:40
 
- ראוי לך להעלם מהפוליטיקה  ל"ת
צבועה שכמותך  |  28/08/11 16:07
12
עמדה אחראית וגישה ממלכתית
פועה  |  28/08/11 18:21
13
שלי יחימוביץ
רונן גולדשטיין  |  28/08/11 20:00
14
החטא - הבעיטה שלך ביושרה !
עלייך יחימוביץ  |  28/08/11 20:46
15
דמגוגיה שמאלנית מתקדמת
פופוליטיקאית  |  28/08/11 21:20
16
לעניות דעתי צריך להסיר גם
את המונח טימטום  |  28/08/11 23:28
17
מאמר יפהפה.יישר כחך ובהצלחה
יוסף מגבעתיים  |  29/08/11 00:01
18
קראתי ; גיבוב - עמימות = חה"כ
האמנם בהירת הבעה.  |  29/08/11 00:03
19
מי הזיז את התגובות שלי ומדוע?א
קורןנאוה טבריה  |  29/08/11 06:20
20
עושים לך מה שעשית...!!! ל"ת
לא מסכנה  |  29/08/11 07:43
21
אני מאחל לך שתבחרי לראשות
אודי פפו  |  29/08/11 09:47
22
סכנה, את עלולה להחזיר...
נחום שחף  |  29/08/11 13:25
23
חזקי ואמצי
ממ  |  29/08/11 15:55
24
אני מודה לך, שלי יחימוביץ'
העין הפקוחה  |  29/08/11 16:07
25
כל האמת על יחימוביץ -כנסו כולם
חושף האמת  |  29/08/11 16:12
26
המשךכל האמת על יחימוביץ -כנסו
חושף האמת  |  29/08/11 16:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן חרמש
אירועי העם הדורש צדק חברתי הם אירועים מרגשים, שהתחוללו בעיתוי אומלל. אילו קרו מספר חדשים לפני הבחירות, היו מביאים שינוי. כיום, ללא עורף פוליטי ותוך התבססות על התלהבות ורצון ליצור שינוי מהותי, מדובר בתופעה שסופה כשלון
יובל ברנדשטטר
אסור לתת לרושם של השתלטות אידיאולוגיה קומוניסטית על המחאה לטשטש את העובדה כי מעמד הביניים אכן חש נלחץ ומנוצל    יש להכיר הכרה מלאה לצורכי מס בהוצאות טיפול בילדים, כנגד הכנסה מעבודה, הכל מעל השולחן, הכל כחוק
הרב יאשיהו יוסף פינטו
כשיורקים על האדם, החוכמה הגדולה היא לא לנצח באותה שעה את המלחמה, אלא לחכות לזמן הנכון לנצחה    שנאות וכעסים הם עצת היצר הרע ולא עצת השם    אם יש כעס, השם לא נמצא עם האדם, משום שכל הכועס הוא כעובד עבודה זרה
חן בן אליהו
הסכם השלום עם מצרים מיצה את עצמו ושוב הוכיחו הערבים כי ידם על העליונה בענייני ניהול מו"מ והגעה להסכמים. 'פיסת הנייר' שקיבל בגין מסאדאת הולכת ומצהיבה, הולכת ומתפוררת ועוד מעט-קט לא ייוותר ממנה דבר
אברהם פכטר
חלומות שמתגשמים לא לפי שתוכננו. אבל לפרוש כנפיים שיסתבכו בסורגי הכלא, זה בוודאי לא היה בתוכנית. איך אהבה מרגול להגיד כשופטת ב"כוכב נולד" - "אתה זמר פלילי", והנה זה בא לה. יש בפרשה זו אלמנטים דומים לפרשת דודו טופז ז"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il