X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סרט הנמשך 24 שעות והמראה קטעי סרטים עלילתיים בהם מופיעים שעונים כאשר הזמן שבסרט זהה לזמן האמיתי באולם ההקרנה. מעניין
▪  ▪  ▪
עבודה מיוחדת שחובבי סרטים וסתם חובבי אמנות יהנו ממנה הרבה [צילום: ליאון אלי]

באוקטובר 2010 הוצג בפעם הראשונה הסרט"השעון" שערך כריסטיאן מרקליי. מרקליי הינו אמריקני שהתחיל את הקריירה שלו לפני כ-40 שנה כ די.ג'י ערבל קולות וצלילים לצורך עבודתו, הקליט אותם ויצר בצורה כזו עבודות מוזיקה שונות. בהמשך דרכו האמנותית הוא עסק בתחומים שונים של האמנות כגון צילום, מייצגים, פיסול ועוד.
מעניין לציין שלתערוכתו הראשונה הגדולה שהוצגה בניו-יורק הוא קרא"מגדל השעון". "השעון" זכה להצלחה ופרסים והוצג בביאנלה בונציה והיוצר קיבל את פרס האריה הזהב עבורו. בזכות האוצרת סוזן לנדאו הגיע הסרט למוזיאון ישראל וכעת הוא מוצג שם. אורך הסרט 24 שעות והוא מראה קטעי סרטים ישנים שבהם מופיעים שעונים המראים את הזמן או שתוך כדי דיבור המשתתפים בקטע מכריזים על השעה.
נושא הסרט כמובן הוא הזמן. בסרט רואים אירועים שונים המתרחשים בזמן מסוים בפינות שונות בעולם. הסרט מאוד דינמי והקטעים קצרים. כל דקה אנו רואים שעון אחר, קטע אחר ואירוע אחר מסרט אחר. דבר מיוחד המאפיין את הסרט הוא התאום המופלא בין הזמן המראה את השעון שבסרט עם הזמן המקומי האמיתי שבחדר ההקרנה במוזיאון. מה זה אומר ? - אם מוקרן בסרט קטע המתרחש למשל ב-10.32 באיזה מקום, אם באותו רגע תסתכל על השעון שלך שאתה עונד על היד, השעון על היד יראה לך גם את השעה 10.32.
זהו שילוב מאוד מעניין, מסקרן ואורגינלי בין הזמן שבסרט לבין הזמן במקום שהוא מוצג.
זאת עבודה הדורשת סבלנות רבה ולעריכתה נדרשו 4 שנים כאשר בעבודת האיסוף והעריכה עזרו למרקליי מעל ל-150 איש. העריכה היא כזאת שיש רצף בין כ-7,000 הקטעים מהם מורכב הסרט ואתה רואה כביכול יצירה שלמה ולא קטעים קטעים. זאת עריכה נהדרת, מדויקת מאוד וחלקה.
בסרט אנו רואים סוגים שונים של שעונים.שעון יד, שעון קיר, שעון קוקיה, הביג בנד, שעון דיגיטלי, שעון עתיק וכו'. העריכה היא כזו שהקטעים המקוריים שתכנם לא שונה משתלבים עם הקטעים שלפניהם או אחריהם בהקשר אחר ובסיטואציה אחרת. לא צולמו כל קטעים במיוחד עבור הסרט.
הסרט נוצר בטכניקה הידועה בשם "הדבק"-קולאז. אין זה הסרט הראשון שמרקליי יצר בטכניקה זו. לפניו קדמו הסרטים "טלפונים" שיצר ב-1995, "קוורטט וידאו"ב2002 "הוירטואוז" שיצר ב-2,000 הנמצא ברשות המוזיאון ועוד'.
אין אפשרות טכנית לראות את כל הסרט בגלל אורכו (24 שעות)ולמיטב ידיעתי הוא לא מוצג בשלמות אלא רק בשעות שהמוזיאון פתוח ואז מקרינים כמובן את הקטעים הרלוונטיים לזמן האמיתי שבמוזיאון. בסרט מוקרנים קטעים מסרטים מפורסמים ישנים, כוכבים שהלכו לעולמם מזמן, סרטים צבעוניים, בשחור לבן, קטעים מסרט אילם וכו'.
אפשר לראות את הסרט "השעון" גם כארכיון לתזכורת קצרצרה מסרטים שראינו והיו מפורסמים בזמנם. "השעון"הנו עבודת נמלים שדרשה ידע רב כדי למצוא את הקטעים הרלוונטיים וגם מסירות אין קץ. זאת עבודה מיוחדת שחובבי סרטים וסתם חובבי אמנות יהנו ממנה הרבה. לראות או לא לראות: עבודה מעניינת שהושקעו בה עמל וידע רבים. לא חייבים לראות את כל ה-24 שעות של הסרט.

תאריך:  04/09/2011   |   עודכן:  04/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"השעון" - שילוב מסקרן בין הזמנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבינדב ויתקון
הרופאים המתמחים ממורמרים. הכיס שלהם לא יתפח בזכות ההסכם בין ההסתדרות הרפואית והאוצר ביותר משקל וחצי בשעה. ההתפטרות הקבוצתית בלתי חוקית, אז הם הגישו מכתבי התפטרות אישיים. מיום ראשון הקרוב עלולים בתי החולים למצוא את עצמם עם מחסור של אלף רופאים
שלומית לן
200 מיליון דולר, כולל נכסים ביפו והרצליה, אמורה הייתה משפחת יולי עופר לשלם לבן דורון על-מנת לקנות את חלקו החוצה    אבל חוסר האמון בין הצדדים הפיל את ההסכם, וכעת הגיע בנק ישראל ובידו אולטימטום: יש לכם חודש להסתדר - או שתאבדו את השליטה בבנק מזרחי-טפחות
עליס בליטנטל
מה קורה כששלושה בני 17 משתכרים ואונסים ואחר כך הורגים בחורה, ונשבעים שלא לגלות לעולם את סודם, אך אחד מהם משנה דעתו אחרי 15 שנה? עד כמה יש ערך לחברות וערבות הדדית?    על ההצגה "מחילה" בתיאטרון הספריה ברמת גן
ענת וובנובוי, ניו-יורק
למרות הביקורות שנשמעו על היסטריה מוגזמת, מרבית האזרחים ברחובות ניו-יורק ציינו לשבח את התנהלות הרשויות בהתמודדות עם הסופה איירין. האזורים ההרריים ספגו את הפגיעה הקשה ביותר
סופיה רון-מוריה
לאחר השלמת מחצית קדנציה, מתגלה שר החינוך גדעון סער כמי שיודע לעבור בצורה חלקה במסלול שבו מעדו קודמיו. הוא מצליח לחיות בשלום עם ארגוני המורים ועם סגנו מיהדות התורה, לקדם רפורמה ובתוך כך להכניס פה ושם תכנים ערכיים לחינוך הממלכתי. המחאה החברתית בעיניו צודקת, בחירות הוא צופה ב-2013, ועל שותפיו לממשלה הוא נמנע מלדבר. ראיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il