השנה סוף-סוף קיימת הפרדה ברורה בין החזרה לבית הספר לבין ראש השנה. כל אירוע קיבל תשומת לב נאותה, יש מספיק זמן להיערך בשקט ולכאורה ההוצאה לכל פרק לא מתערבבת. אולי זו הסיבה שרשתות כלי הכתיבה והציוד המשרדי, לקחו עמדה והעלו את מחירי המוצרים לשיאים חדשים.
ואני שואל - מדוע? הרי הדולר נמוך ויציב! הרי את רוב הייבוא הן מבצעות בעצמן, או לפחות של המוצרים המובילים - אז מדוע הן צריכות לעבוד על רווחים כאלה מופקעים?
שימו לרגע בצד עשרה מבצעים של פריט בשקל, שניים או חמישה, ורצוי מאוד שאלה לא יבלבלו אתכם. האם שמתם לב למחיר של כיס ניילון פשוט? או דפדפת? המחירים יקרים מאוד וללא כל הצדקה, שהרי הרשתות עובדות על רווח גולמי של 70%-80% בפריטים אלה, כלומר המוצר עולה להן שקל אחד, הן מוכרות אותו ב-4 שקל ללא מע"מ, כלומר כופלות בארבע בממוצע! ועם מע"מ זה יוצא קרוב לפי חמישה!
לקראת עונת החזרה לבית הספר, שם מתבצעת מרבית הפעילות השנתית בתחום, פורסות חנויות רבות, כולל חנויות מזון שכונתיות, את המוצרים, שם ניתן לקנות אומנם מגוון קטן אך במחירים סבירים יותר, וגם הן מרוויחות יפה ואף יפה מאוד!
דוגמאות נוספות ליוקר המחירים ניתן לראות באתרי האינטרנט השונים, המציעים מוצרים דומים לאלה שנמצאים בחנויות. הפערים ביניהן מתחילים להיות יקרים מאוד והרבה מעבר לפער סביר של כ-10%. אותו לקוח מוכן לשלם עבור שירות, הסבר ואחריות מוחשית.
גם בין החנויות ניתן למצוא הבדלים לא קטנים ומומלץ להתחיל לבדוק, במיוחד לאחר רכישת אופיס דיפו על-ידי המשביר לצרכן, אשר מנסה בכל הכוחות ליישר את ההפסדים באמצעות פגיעה במגוון המוצרים ובעיקר במחירי צרכן גבוהים מדי.
על-מנת לצאת בשלום מחודש גדוש הוצאות אלה, מוצע לא להתפתות למבצעים השונים ובאמת לרכוש רק מה שצריך, ומאחר שמבצעים תמיד יהיו, עדיף שהמלאי וההוצאות עליו יישארו על המדף ברשת או בחנות מאשר אצלנו בארנק.