X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תגובתו של ד"ר אידלמן עונה באמת על דרישתו של אילן לוין, הממונה על השכר באוצר, כי "הגיע הזמן שראשי ההסתדרות הרפואית יפסיקו לעבוד אצל כל קבוצות הלחץ המתלהמות וישלטו על הארגון שלהם"
▪  ▪  ▪
נתוני השכר שמתגלגלים בכלי התקשורת השונים הם באמת אחיזת עיניים [צילום: פלאש 90]

אינני רוצה להתייחס לתוצאות המאכזבות ביותר של שביתת הרופאים שהסתיימה אחרי מאה וחמישים ושמונה ימים. כן, תוצאותיה הן מאכזבות לכל הרופאים ובעיקר לרופאים המתמחים.
למה היינו צריכים "לשבות" תקופה כל כך ארוכה ולצאת כמעט בלי הישגים..זה ממש כמו "ההר הוליד עכבר"."להציל את הרפואה הציבורית", זה היה המנונם של מנהלי השביתה ובראשם חברי למקצוע ד"ר ליאוניד אידלמן..וכאן נשאלת השאלה:האם מצפונם של מנהלי השביתה הוא נקי היום?, האם באמת יכולים לומר לנו כי הצליחו להציל את הרפואה הציבורית?, לא רבותי, הרפואה הציבורית טובעת ומצילה רדום.
בעקבות חתימת ההסכם הקיבוצי בין ההסתדרות הרפואית (הר"י) לאוצר, זעקו הכותרות כי מדובר בהסכם היסטורי, והרופאים אמורים לקבל תוספות שכר חסרות תקדים, ויתווספו אלף תקנים למערכת הרפואה הקורסת.למרות כל אלה כאלף רופאים מתמחים החליטו "ואני מוריד להם את הכובע" לעשות צעד קיצוני אמיץ..להתפטר מעבודתם. ועוד שאלה שנשאלת, מה הביא את המתמחים לנקוט בצעד כה קיצוני?.
ולציבור הנכבד אני אומר ומבהיר כי נתוני השכר שמתגלגלים בכלי התקשורת השונים, הם באמת אחיזת עיניים. לפי ההסכם שעת השכר של המתמחה אמורה לעלות בשלושים ושניים אחוזים, לכאורה זה נשמע לא מעט אם כי לא הרבה, אבל התוספת הזאת תהיה במשך שמונה השנים הבאות, כלומר שקל אחד לשנה, זאת אומרת שהמתמחה יתחיל ויסיים את התמחותו בלי לממש את התוספת המשפילה הזאת.
יש לציין ובתור רופא בכיר וותיק מאוד כי השביתה לא נוהלה כראוי, היא הייתה צריכה להתנהל באופן סקטוריאלי, כלומר ישנם מקצועות במצוקה עצומה ואלה היו צריכים להיות במדרגה הראשונה של הסולם..מנהלי השביתה היו צריכים לדאוג לשיפור תנאי עבודתם של כל הרופאים ובעיקר הרופאים הזוטרים וזאת על-מנת לעודד ולמשוך רופאים להתמחויות שמוגדרות מיוחדים ובמצוקה בנוסף להעלאת שכרם של הרופאים, וכן לדאוג לעתידה של המערכת הרפואית לפחות בעוד שני עשורים.
המתמחים ובצדק הודיעו כי ההסכם שהתגבש בין ההסתדרות הרפואית לאוצר "ריק מתוכן ותנאי השכר של האוצר מבזים", ולכן החליטו לממש את האיום להתפטר. חלק מהמומחים בבתי חולים שונים הצטרפו למאבקם של הרופאים המתמחים והביעו את תמיכתם המלאה בו..התפטרותם של המתמחים תוביל את כולנו לאסון, אבל זאת הדרך היחידה הקיימת על-מנת לשבור האוצר העקשן, ומה מנהלי השביתה לא הצליחו לעשות, אני משוכנע שהרופאים הזוטרים כן יצליחו לממש, ומכאן אני דורש מכל הרופאים הבכירים ובכל בתי החולים לעמוד לצידם ולתמוך בהם עד הסוף.
בתגובה להחלטת המתמחים הצהיר יו"ר הר"י ד"ר אידלמן:"חשוב לזכור שפעילויות מחאה שונות אשר מביאות הלכה למעשה לשביתה מעבודה, שלא במסגרת הנחיותינו ושאינן מסוכמות עם בית הדין לעבודה, נחשבות להפרת חוק, ובהתאם, ההסתדרות הרפואית לא תוכל להגן עליהן משפטית".
תגובתו של ד"ר אידלמן עונה באמת על דרישתו של אילן לוין, הממונה על השכר באוצר כי "הגיע הזמן שראשי ההסתדרות הרפואית יפסיקו לעבוד אצל כל קבוצות הלחץ המתלהמות וישלטו על הארגון שלהם. אידלמן צריך להראות מנהיגות ולהגיד: 'חבר'ה, אני בעל הבית, אין יותר השתוללות, יש פה ארגון יציג וכל ההתארגנויות למיניהן - שיחזרו לפרופורציות'".
ברצוני להזכיר לחברי ד"ר אידלמן כי אנו חיים במדינה דמוקרטית ולא דיקטטורית, וברית המועצות ממנה באת עידנה תם לפני הרבה שנים כמו עידנן של חלק ממדינות ערב, וללוין אני אומר כי הצדק חייב לנצח ואם אתה חי באשליות אנו חיים את המציאות במובנה הנכון של המילה. ולבסוף אני דורש מהעמיתים שלי להתנתק מהר"י ולהקים ארגון חדש וחזק כשמטרתו היחידה היא לדאוג למערכת הרפואית ולרופאים במקום לדאוג לאוצר ואנשיו.

תאריך:  04/09/2011   |   עודכן:  06/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ד"ר ליאוניד אידלמן - בגדת בנו!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"ברה"מ ממנה באת" אומר
הקדאפי הזה  |  5/09/11 13:46
 
- הבעיה היא
סתם_1  |  5/09/11 18:22
2
בגידה
דוקטור א  |  5/09/11 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
על ישראל להודיע על ניתוק כל היחסים הדיפלומטיים עם טורקיה ולחדול מקיום כל קשרי מסחר וכלכלה עימה    על פעולות אלו ונוספות צריכה ממשלת ישראל להכריז אם ה"עליהום" מכיוון טורקיה לא ייפסק
עמי בר
גמלה חודשית לכל החיים ליוצאי רומניה, לוב, תוניסיה ובולגריה ממשרד האוצר בישראל כנרדפי הנאצים, ומענק חד-פעמי ליוצאי מרוקו
אלכס לוין
התקשורת מגויסת בצורה מאסיבית לטובת המחאה, גם בדף הפייסבוק של הפגנת המיליון לא נותנים להביע דעות בגנות המחאה. ולמרות שתמכתי בתחילת הדרך במחאה, אין אני מסכים לדרך שאם הפסדנו בבחירות אז בואו נפיל את הממשלה בכיכרות
יהודה דרורי
שום דבר לא ייוותר מהמחאה החברתית, וזה באמת חבל כי יש מקום למחות על דברים רבים במדינה    לפיכך הגיע הזמן לפרק את האוהלים ולרכז ארבע קבוצות לחץ משמעותיות ותכליתיות
נסים גבאי
אני מציע שנעיף לכל הרוחות את כל הזבל הזה שנמצא בכנסת ויחזור לשם גם בבחירות הבאות ובדרך של מחאה אמיתית בלי ליף ויפי הנפש האחרים שלצורך "הצלחתם" מגייסים גם הופעות של אמנים    מחאה שבאה לדרוש שינוי איננה מתנהגת כפסטיבל רוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il