X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בארץ קיימים מספר גופים המכשירים את דור העתיד של התעשיה בישראל, זה שיאייש בעתיד מגוון רחב של תפקידים באזורי התעשיה הפועלים בשטחה. עם זאת, שיתוף הפעולה ביניהם כמעט ואינו קיים. אינני תולה את האשמה באף אחד מן הצדדים, אלא בחסרונה של יד מכוונת מצד המדינה
▪  ▪  ▪
לדאוג להכשרה ראויה עבור דור העתיד בתעשייה [צילום: פלאש 90]

מדינות רבות באירופה דוגמת גרמניה ומדינות אסייתיות כמו יפן מתגאות, ובצדק בתעשיה מובילה ומפותחת. גם מדינת ישראל, למרות גילה הצעיר, הצליחה להעמיד תעשיה משגשגת וצומחת שאין לזלזל בהישגיה. אולם שלא כמו אזורי תעשיה במדינות אחרות בעולם, הנסמכים למוסדות אקדמיים מובילים ושואבים משם את דורות העתיד של מנהליהם ועובדיהם, בישראל החינוך והמחקר בתחומי התעשיה העתידית לוקים בחסר והמדינה, שללא ספק נהנית מתרומתה הכלכלית של תעשיה מבוססת, אינה פועלת לשנות את פני הדברים.
אזורי תעשיה מפותחים בעולם מכירים בעובדה כי ראשיתה של תעשיה מתקדמת, כמו בכל תחום אחר, הינה באקדמיה, במוחות המניעים אותה ותורמים להתחדשותה המתמשכת. בשל כך, מקיימת התעשיה קשרים הדוקים עם האקדמיה הן בתחום המחקרי והן בגיוס דור העתיד שלה. קשרים אלו אומנם מתנהלים באופן עצמאי בין הצדדים אך זוכים להכוונה ותמיכה מלאה של המדינה בה הם מתקיימים. לא כך הוא המצב בישראל.
בארץ קיימים מספר גופים המכשירים את דור העתיד של התעשיה בישראל, זה שיאייש בעתיד מגוון רחב של תפקידים באזורי התעשיה הפועלים בשטחה. עם זאת, שיתוף הפעולה ביניהם כמעט ואינו קיים. אינני תולה את האשמה באף אחד מן הצדדים, אלא בחסרונה של יד מכוונת מצד המדינה.
היעלה בדעתכם להיות מנותחים על-ידי רופא שזה עתה סיים את לימודיו והחל מיד לעבוד כמנתח, האם הייתם שוכרים עורך דין שעבר את בחינת הלשכה אך כף רגלו מעולם לא דרכה בבית המשפט? סביר ביותר להניח כי תעדיפו להפקיד את גורלכם בידי ידיים מנוסות יותר. על משקל זה חייבת גם המדינה לוודא כי גורלה הכלכלי יופקד בידיהם של אלו שזכו להכשרה המתאימה ביותר, כדי להתמודד עם השוק העולמי התחרותי ולהוות בסיס איתן לצמחיה לאורך עשרות ומאות שנים.
אם כך מדוע אין אנו דואגים להכשרה ראויה עבור דור העתיד בתעשיה? כיום, מקיימים חלק מהמוסדות תוכניות פרטיות לסטאז' קצר בן חודשיים- שלושה לבוגריהם, וגם מסלולים אלה הינם בגדר רשות בלבד. אין מדובר בתוכניות בעלות ערך אמיתי, ואת ההוכחה לכך ניתן למצוא בשטח. אחוז הסטודנטים שנטמעים בתעשיה בעקבות תקופת ההתמחות הוא אפסי.
למרות התועלות שיכולים שני הצדדים להפיק משיתוף פעולה פורה ביניהם, כמו איתור והכשרת כוח אדם ראוי, חיזוק מחלקות הפיתוח, שדרוגם של המוצרים הקיימים ומחלקות הפיתוח עוד, תועלות שתרומתן רלוונטית כמובן גם למדינה, לא קיימת בישראל כל מדיניות ברורה בנושא, וכאן חטאנו. במקום להשכיל ולהבין את חשיבות הסדרת הנושא מפגינה המדינה בורות או לכל הפחות חוסר עניין במתרחש בתחום. המספר המצומצם של תוכניות שמפעיל משרד המדען הראשי אינו יכול לספק מענה לעשרות אלפי סטודנטים הרוצים ויכולים להשתלב בתעשיה.
על המדינה להתעורר במהרה ולעודד את קליטתם המוצלחת בתחום, אשר ממילא סובל מתדמית לא זוהרת בעולם המתקדם בו אנו חיים. העובדה כי אנשים צעירים מעוניינים לבנות את עתידם בענפי התעשיה הינה קריטית לחוסנה הכלכלי של ישראל ומחייבת את היושבים בירושלים למהר ולהבטיח כי מספר זה לא יקטן בעתיד בשל חוסר תמיכה ראויה מצידם.

הכותב הוא מנכ"ל פארק תעשיות משגב
תאריך:  06/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקדמיה לחוד ותעשיה לחוד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תעשייה
רונאל  |  8/09/11 12:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
מדוע צריכים אנו לעבור כל פעם את משוכת ההתרמה הזאת? מדוע להעמיד אותנו כל פעם באי-נעימות?    האם אנו לא תורמים מספיק?
מיכאל פנחס
חוק "ניתוק זיקה" נועד לאפשר למנוי לקבל הטבות (החזר על הרכישה) למכשירי סלולר שלא נרכשו אצל ספק הסלולר בו הוא מנוי    האם חוק זה יכול לסייע לחסוך בהוצאות ולצמצם את קנסות היציאה במעבר מספק סלולרי א' לספק סלולרי ב'?
שרית מיכאלי
הטענה ששיעור גבוה של הרוגי "לא ידוע" או של הרוגי התנקשויות משמש את בצלם במלחמת הסברה נגד ישראל, מניחה שקטגוריות אלה הומצאו על-ידי בצלם כדי לשרת מטרות זדון. הנחה זו מעידה בעיקר על ראיית העולם הצינית של מנסחה, המחויבת לא לאמת אלא רק למלחמת הסברה שבה חיי אדם אינם נחשבים אלא כאמצעי לתקוף את היריב
איתן קלינסקי
שבתי לחוש את חווית הצפייה לקראת ה-3 בספטמבר 2011 באותו רטט ובאותה עוצמה שהסעירו אותי ב-1947. מניתי ימים, שעות ודקות למועד ההתכנסות בכיכר המדינה לקראת הכרזת עצמאות שנייה. הכרזה המציגה מחויבויות למגילת העצמאות - לכינון חברה המושתתת על עקרונות צדק חברתי
יוסי דר
גם אם בפועל אין לגבי אשכנזי קשר לזיוף מסמך הרפז - אופי ההתנהלות ויחסי הגומלין בין אשכנזי ורעייתו לבין הרפז, כפי שהדברים באים לידי ביטוי בפרסומים השונים, מעיד על כך שהרפז פעל בתוך אווירה שממש הזמינה את המעשה הנפשע הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il