X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחריות המדינה לחלשים היא כור מחצבתה של כל דמוקרטיה. קודם כל, יש להחזיר מירב הפעילות החינוכית-חברתית לאחריות המדינה. שיעלה כמה שיעלה. סדרי עדיפויות נכונים יציפו את התקציבים ולא ההפך! חובת המדינה גם לשמור על מינהל תקין בעמותות עצמן. אל תזרקו את האחריות הזו הצידה - למלתעות העמותות
▪  ▪  ▪
הדלקת הנורות למען עמותת עלם בעזריאלי[צילום: אמנון גוטמן]

תפישת ניהול ענייני המדינה בעיקר בתחומי החינוך, החברה, הבריאות והרווחה, על-ידי עמותות פרטיות והסרת האחריות מן הממשלה על פעולתן זו, הינה תפיסה כלכלית הרת אסון לכל מדינה מתקדמת ובעיקר לתקציבה!. במיוחד אמורים הדברים לגבי מדינת ישראל.
שימו לב כיצד מתכתשים הפוליטיקאים בכנסת, וכמובן גם על מסכי הטלוויזיה - "..זה לא אני, זה אתה אחראי, עשית אותו הדבר כשהיית שם- בשלטון...". נמאס לשמוע את הטיעון השגור בפי דוברי הממשלה החל מראשה - מר נתניהו, ש"כל הממשלות עשו אותו הדבר. כולן אחראיות למצב..." - בנושאי שלום וביטחון כמו בנושאי חברה, חינוך ורווחה. זה טיעון שאיננו עוד רלוונטי . לממשלה הנוכחית היו שנתיים וחצי להביא לשינוי המצב, לו העריכו אותו נכון . לו קראו את המצב. שלא לדבר על כך שראש הממשלה משרת כבר קדנציה שנייה בתפקיד ורק שנים ספורות קודם לכן - היה שר האוצר בממשלת שרון. ושוב - שום דבר- נאדה!.
מחובתנו כאזרחיה לזכור ולהזכיר להם שעד עצם היום הזה, ככל שאנחנו מעמיקים במאה ה21 , הולכת המדינה ומוצפת ביותר ויותר באוכלי חינם - אם זה חרדים השומרים על אומנותם- תורתם או אחרים שנתמכים על ידה. בטוח שחלקם אף בצדק. אין מצב שהדברים הללו ישתפרו, כל זמן שהממשלה הנוכחית תמשיך לחגוג בשיטת הניהול המופקרת כל כך בעיקר בתחומים הנ"ל!. כי יותר ממה שהעגל רוצה לינוק, גם במקרה הזה הפרה רוצה להניק. בעצם זה בדיוק סוד כוחה של הממשלה הנוכחית. זהו עמוד השדרה שלה- החולייה החלשה ביותר בחברה. ושלא תהיינה אי הבנות - דווקא את החוליה הזו המדינה מעוניינת להנציח!.
תשאלו למה? על-מנת שבבוא העת, בשעה שהאזרחים הללו ילכו להצביע הם יתמכו בראש ממשלה אשר הסיכוי שיעביר להם כספים שאינם מגיעים להם - גדול יותר. וזה בדיוק מה שעושה ראש הממשלה.
התמיכה הזו איננה נובעת מ"אהבת יעקב"- הם לא מגדולי התומכים בדמוקרטיה שלנו!. עניין הפרטת המדינה טבוע כל כך עמוק בתודעתה של הממשלה הנוכחית עד ששריה אינם מסוגלים להרים ראשם מעל פני המים לצפות ימינה ושמאלה. לראות לאן הם נסחפים וסוחפים את המדינה.
הפרטת חלק עיקרי מהמשק הכלכלי הינה כוונה חיובית במהותה. במובנים רבים אפילו מוצלחת!, אבל לא אחדש אם אומר שצמיחת הכלכלה תלויה באיזון בין ההפרטה לבין המינהל הציבורי. דאגה לחלש באמצעות פיקוח ואחריות ממלכתית. דאגה זו תלויה בהבנה מלאה של המוליכים אותה לאן מועדות פניו של העם הזה? לאן הולכת המדינה בעוד לא יותר מחצי דור! זו צריכה להיות קריאה נכונה של השטח. הבנה שכך אי-אפשר עוד להמשיך. האם ינהלו עמותות את חיי 400 אלף החרדים שבעוד 10 שנים יצמחו ל-600 אלף? ואז, או אז כמה כסף תעביר המדינה אל העמותות החרדיות? ומה יהיה חלקן בתקציב המדינה. צריך לקרוא לתינוק בשמו החל מהרגע שנולד ולא כשיתפתח לאן שיתפתח!
חצי מיליון מפגינים בכיכר המדינה מתכוונים לכך, פרופ' טרכטנברג. הם לא רוצים עוד "תיקון פנצ'ר". הם רוצים צמיגים חדשים!! ,אני רוצה להאמין שלפחות לך זה ברור אדוני הפרופסור?!. קחו למשל את עמותת על"ם - בחרתי דווקא עמותה שבראשה, לשם שינוי, לא עומדים חרדים - תראו ותשפטו בעצמכם לאן הולכים הכספים שתרמתם כאשר הדלקתם נורה ב-10 שקלים על בניין עזריאלי בת"א ביום העצמאות.
העמותה הזו קמה למען הטיפול בילדים ונוער. בילדות ונערות במצוקה. הכספים שתרם הציבור מיועדים להם בלבד. ברמה האישית יש שם ציבור עובדים מדהים. משכורותיהם אמורות היו להיות על חשבון המדינה ותחת פיקוחה המלא. וכאן שאלת תם - אם יו"ר העמותה , נאווה ברק, משתכרת שכר של כ-40 אלף שקלים לחודש, בשעה שתפקיד כזה היה אמור להיות בהתנדבות לקדנציה מסוימת, כמה מקבל המנכ"ל? וכמה משתכרים העובדים? והשאלה העיקרית - מהו אחוז הוצאות המנהלה לעומת תקציב הפעולה. האם יתכן שהכספים המוזרמים אליה מהציבור יגיעו בעיקר למנהלה ? שווה לבדוק ולפרסם!.
אם למדינה אין קריטריונים לניהול על פיהם מתבצע הפיקוח, ואם אין מי שיפקח, כאשר עמותה נכבדה שכזו מגיע לחוסר איזון בולט בין תקציב פעולה למינהלה- מה יגידו אזובי הקיר?!. כל אותן עמותות קיקיוניות שמפרנסות אלפי מנהלים ואנשים הגובים מכם תרומות ושואבות תקציבים מהמדינה? אינני מדבר הפעם רק על החרדים-אלה ממש לא יתביישו ל"דפוק" את המדינה, ולשקר במספרים של הנתמכים.
אבל בגדול - מי אחראי לביקורת שנתית? מי אחראי לניהול לא תקין של העמותות? למי יש כוח להתמודד עם רב המנהל עמותה, שיודע שאלהים בעזרו ולא הדמוקרטיה!. כמה נכנס מבקר המדינה לבדיקת העמותות? ככל הידוע - מעט מדי. וגם אם נכנס אין שם הרבה כלים להעניש עמותות ,ואם יש- אין לשלטון כוח להשתמש בכלים אלה. אין גבול לאפשרויות הגלומות בניהול בלתי כשר של עמותה ובניצול גרוע של משאבים כספיים. כי לכל עמותה יש כנראה גם וועד מנהל (דירקטוריון) שמאשר את הפעולות ונותן גיבוי לחטא והשמיים הם הגבול!
אחריות המדינה לחלשים היא כור מחצבתה של כל דמוקרטיה. קודם כל, יש להחזיר מירב הפעילות החינוכית- חברתית לאחריות המדינה. שיעלה כמה שיעלה. סדרי עדיפויות נכונים יציפו את התקציבים ולא ההיפך!. שנית, הפיקוח הצמוד על שמירת כללי האתיקה והמינהל התקין בעמותות שתמשכנה לפעול הוא חובת המדינה. אל תזרקו את האחריות הזו הצידה - למלתעות העמותות.

תאריך:  06/09/2011   |   עודכן:  06/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זריקת האחריות למלתעות העמותות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
גם את המובן מאליו צריך לומר פה
אני עני  |  6/09/11 14:36
2
יש לזה שם
סתם_1  |  6/09/11 18:22
3
עובדה
יואל ק   |  6/09/11 23:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
11 בספטמבר 2001 חשף את הטרור המוסלמי כאיום ברור ואסטרטגי לעולם החופשי ללא קשר לסכסוך הערבי-ישראלי, וחיזק את ההכרה שהטרור המוסלמי מהווה איום על אדמת ארה"ב. לאחר הבחירות, שינה אובמה את המדיניות וטען כי אין טרור מוסלמי גלובלי והאיסלאם מעודד שלום ולא טרור
בצלאל לביא
התדרדרות היחסים עם טורקיה לא התחילה בעקבות אירועי ספינת המרמרה. למה שלא נזכור כיצד התנהג ארדואן בוועידת דאבוס מול הנשיא פרס? האם נשכחה מאתנו מורת רוחו כאשר ויתרנו על המשך התיווך שלו בינינו לבין סוריה? ארדואן הוא מוסלמי אדוק בחליפה מערבית, המנהיג את מדינתו החברה בנאט"ו שעדיין לא ויתרה לחלוטין על הצטרפות לקהילה האירופית. מעין זאב בכסות של כבש
פסח רויטמן
בנאום של דפני ליף בככיכר המדינה אין כל אמירה שמשקפת באמת את המציאות, אלא הוא מציג את המצב כסוג של דיכוי כלכלי שמשרת רק את העשירים, הבנקים, החברות הגדולות והממשלה. בקיצור - תעמולה קומוניסטית משומשת שכבר מזמן חשבנו שהלכה לעולמה
ליאור מעיין
בארץ קיימים מספר גופים המכשירים את דור העתיד של התעשיה בישראל, זה שיאייש בעתיד מגוון רחב של תפקידים באזורי התעשיה הפועלים בשטחה. עם זאת, שיתוף הפעולה ביניהם כמעט ואינו קיים. אינני תולה את האשמה באף אחד מן הצדדים, אלא בחסרונה של יד מכוונת מצד המדינה
יובל לובנשטיין
מדוע צריכים אנו לעבור כל פעם את משוכת ההתרמה הזאת? מדוע להעמיד אותנו כל פעם באי-נעימות?    האם אנו לא תורמים מספיק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il