X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בסופי שבוע אנו מוצפים במודעות ענק של רשתות החשמל, בעלות פרסום של 250,000 שקל לעמוד למפרסם גדול "עם קבלות", ומנגד מחירי המוצרים כלל אינם זולים ומתאימים לשערי דולר של 4.4 שקל ולא של 3.7!
▪  ▪  ▪
נמכרים ביוקר [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

גל המחאות האחרון מתמקד, וטוב שכך, בחלק מיצרניות המזון וברשתות שיווק המזון הגדולות. עיקר תשומת הלב מתמקדת בתנובה ובשופרסל, והסיבות ברורות - מאחר שהן מובילות באופן מהותי ואף חריג את הקטגוריה ושולטות ביד רמה תוך דחיקת המתחרים הקטנים ובהכתבת מדיניות מחירים כוחנית ומתלהמת.
מנגד, ישנם שחקנים לא קטנים אשר מצליחים להסיט את האש ואף להרוויח מהמצב. כמו למשל את החברה המרכזית, אשר מספקת לנו שלל מותגים, כמו קוקה-קולה, פריגת, קרלסברג, טובורג ומגוון רחב של מוצרי טרה. או את נטו, השולטת ללא מצרים בשוק הדגים והבשר בישראל, לצד שליטה הולכת וגוברת באספקת ירקות ופירות ומוצרי מזון ומאפה קפואים.
גם אוסם ושטראוס נמצאות על המדף, אולם נראה שמצבן לא הורע ואולי אף הוטב. שטראוס החוששת ובצדק לחרם על המילקי שלה, דאגה מבעוד מועד לצאת במבצע 4 ב-10 ש"ח ובכך הוציאה את העוקץ לפעולה נגדה. שאר שוק הרשתות - קרי רשתות הלא-מזון - נדמה שמצליחות יפה מאוד לעבור את הגל, למעט האטת קניות כללית.
ישנם שלושה סקטורים שמצליחים עד כה לשרוד את הגל ולא בטוח שזה יימשך לנצח - רשתות החשמל, הפארם והעשה זאת בעצמך. שלוש הקטגוריות, שמגלגלות מיליארדי שקלים בשנה, נדמה שנהנות מחוסן מוזר, שדווקא מחזק את ביטחונן העצמי ואפילו אולי יתר על המידה.
לא ראינו בקטגוריות אלה פעילות יוצאת דופן, למעט אותם מבצעים בנאליים של 1+1, השני בשקל או זוג ב-10 שקלים. את ה"מצמוץ" הראשון ראינו בהום סנטר סגולה, אשר הודיע על קונספט חדש של מחירים נמוכים, לא מבצעים. אולם הסתובבות בשאר חנויות הרשת, לא בסופי שבוע וחג, מראה מחזות עגומים של חנויות ריקות ויקרות, ושל קופאיות משועממות. הום סנטר ואייס הצליחו להרחיק את הלקוחות ולנתב אותם לטבוריות, אשר פורחות, מחיריהן סבירים יותר והשירות אישי ומקצועי. רשתות העשה זאת בעצמך נשארו בעיקר חללים גדולים לסופי שבוע וחג, וככה, אבל ככה, באמת לא בונים חומה!
רשתות החשמל והעשה זאת בעצמך נהנות מזה זמן רב משערי חליפין נמוכים במיוחד, ונדמה שאת עיקר הרווח מכך הן משקיעות בהוצאה לפרסום ולא בהטבת מחיר משמעותית ללקוח. אין שום סיבה בעולם לא למכור כאן מזגן 1 כ"ס באיכות טובה, שלכל הדעות הוא מוצר בסיסי ולא איזו חללית לירח, במחיר של 999-899 ש"ח ליחידה! דין דומה הוא מוצרי חשמל לבנים, אשר מחירם גבוה בלפחות 25% מהמחיר ה"נכון".
בסופי שבוע אנו מוצפים במודעות ענק של רשתות החשמל, בעלות פרסום של 250,000 שקל לעמוד למפרסם גדול "עם קבלות", ומנגד מחירי המוצרים כלל אינם זולים ומתאימים לשערי דולר של 4.4 שקל ולא של 3.7 - כלומר תוספת רווח נטו, רק בגלל הפרשי שער של כ-20%, וזה המון, שכן מדובר על התוספת נטו לרווח ולא על כלל הרווח. המבצעים ה"בומבסטיים" של 20%-25% הנחה, מחזירים אותנו בפועל לרמת המחירים שהייתה צריכה להיות.
אז מי אמר שאנחנו לא טייסים טובים שיודעים גם לטוס מתחת לרדאר?

תאריך:  15/09/2011   |   עודכן:  15/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הום סנטר בע"מ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים: נמוך ובשקט מתחת לרדאר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
לא דעותיה של שלי יחימוביץ' יעמדו למבחן ואף לא פועלה החקיקתי שלטעמי התמקד בדרך כלל בזוטות ולא ברפורמות חברתיות אמיתיות. מה שיעמוד להכרעה בבחירות הקרובות הוא צבעו של המועמד, הרקע הסוציואקונומי שלו וכן הרקע העדתי. הנה הוצאתי את השד מהבקבוק - יסלח לי הרב הראשי
חניאל פרבר
העולם נברא בחודש תשרי, ולכן ראש השנה מציין לא רק את תחילת השנה, אלא גם את תחילת האנושות. על-כן מזכירים בתפילות ראש השנה גם את תחילת ההיסטוריה האנושית, לדוגמה סיפור נח והמבול
יהודה דרורי
הסיכוי היחידי של העבודה לשרוד פוליטית בצורה מכובדת, הוא להתאחד עם מפלגת קדימה
ד"ר מוטי גולן
יש להאמין שכוחו של האור - הברכה - רב מכוחו של החושך - הקללה - וכפי שלחוכמה יש יתרון מן הסכלות, לימדנו והבטיחנו שלמה מלכנו, החכם מכל האדם, שקיים יתרון לאור מן החושך
עו"ד גיל פרמינגר
האם סלילת כביש הגובל במגרש שבנייתו המיועדת התעכבה בשל העדר הכביש כרוכה בתשלום היטל השבחה לוועדה המקומית? - לפי ההלכה הפסוקה בעל המגרש הנהנה מהקדמת אפשרות הבנייה אכן חייב בתשלום ההיטל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il