X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על מגרון יקום ויפול האתגר הציוני-לאומי של ימינו!
▪  ▪  ▪
מגרון. לא להיכנע ולא להרים ידיים [צילום: פלאש 90]
"בא על עית עבר במגרון למכמש יפקיד כליו... עוד היום בנוב לעמוד ינופף ידו הר בית בת ציון גבעת ירושלים" [ישעיהו י', כ"ח; ל"ב]

   הודיה כריש-חזוני
"מטרת ההריסה הייתה להשפיל אותנו"

   איציק וולף
המשטרה הרסה שלושה מבני קבע במגרון

עד לאחרונה לא התעמקתי בסוגיית מגרון ברמה הנקודתית. כמרבית אזרחי המדינה, גם תומכי הימין הפוליטי, התרשמתי כי בצד שאלת צידוק ההתיישבות-ההתנחלות בכללה מדובר במאבק משפטי מקומי; בעלויות קרקע, זכויות אזרח, קדימויות בהרס מבנים בלתי-חוקיים וכדומה. לאחר שקצת התעמקתי, וקראתי חומרי רקע נייטרליים, מסתבר כי אכן מדובר במגרון חלקלק, תקדימי והרה-אסון למכלול ההתיישבות במחוזות יהודה ושומרון.
מדינת ישראל איננה מוכנה להביע התנצלות באזני הטורקים על אירועי משט המרמרה, ולו בשפה רפה, כדי שוויתור לא יתפרש ככניעה המזמינה מכות נוספות. בערך כך, ולהבדיל, הרמת ידיים והתקפלות במגרון פירושה כניעה לחרב המשפטית הננעצת על-ידי בג"צ בקרקעות הלא מוסדרות ביהודה ובשומרון.
הכל מודים
(1) הכל מודים כי מגרון יושבת על אדמות שלא עובדו מאות בשנים ולא היו ידועות כאדמה פרטית כלשהי.
(2) הכל מודים שהקרקעות נמצאו רשומות בפנקסי רישום חוקיים על-שם ערבים פלשתינים.
(3) הכל מודים שבעלים אלו אותרו על-ידי 'שלום עכשיו' או תנועות 'בוגדניות' דומות והם, ה'בעלים', לא היו מודעים כלל לזכויותיהם באדמות אלו, ולא יזמו כל תביעה או פיצוי.
(4) הכל מודים כי הרישום התבצע רק לפני חמישים שנה בעקבות חלוקת אדמות על הנייר למוכתרים ומקורבים אשר המלך (הירדני) חפץ ביקרם.
(5) הכל מודים שאכן התברר שיש בעלים פורמאליים ולפיכך יש בעיה משפטית למתיישבי חלקת ארץ זו.
(6) הכל מודים כי נעשו מאמצים לרכוש בדיעבד קרקעות אלו, או להציע פיצויים ממשלתיים, וכי תנועות השמאל ה'בוגדני' הכשילו מאמצים אלו.
(7) הכל מודים כי ממשלות ישראל השקיעו בישוב, בתכנונו, בתשתיות וכדומה, והכל בתום לב מנקודת המבט של גזל-אדמות.
ובכן, מה הלאה?
(8) הכל מודים כי הבעיה איננה רק של 50 המשפחות (כמעט) הנטועות במגרון, אלא מדובר בבעיה עקרונית ורחבה המטילה צל וספק על עתיד ההתיישבות באזורים נרחבים במחוזות יהודה ושומרון, מסיבות דומות.
(9) הכל מודים כי השאלה חורגת מתחום הבג"צ והיא עניין לחקיקה ציונית, או למציאת דרך במסגרת החיקוק הקיים, להפקעת אדמות אלו תוך מתן פיצוי ראוי. הוא אשר אמרנו; הרמת ידיים והתקפלות במגרון פירושה כניעה לחרב המשפטית המרחפת מעל פני חלקים נרחבים מארצנו.
לא ברעש, בתחבולות
אני סבור כי 'זירת הקרב' העיקרית איננה במערכה ציבורית פומבית, ובהפגזות רעשניות-מלחמתיות. גם קרב ישיר בבית המשפט, במתכונתו הנוכחית הפרו-שמאלנית, הוא קרב אבוד. בזירה זו, המשפטית, אני מציע לפעול בשני מסלולים עוקפניים. האחד - חיזוק ידי תנועת 'רגבים' ומשפטני-ימין נוספים וסיוע להם להציף את בית המשפט בתביעות אינסופיות על בינוי ערבי בלתי-חוקי, ועל מדיניות איפה ואיפה של הפרקליטות. אומנם שיטת 'גם לי גם לך לא יהיה' לא תמיד מומלצת, מסיבות פרקטיות, אך בנדוננו המטרה היא קריעת המסווה השמאלני מעל הבג"צ כערך מוסף ומרכזי לתביעות אלו.
המסלול השני מכוון כלפי הפרקליטות, האחראית לכל מדיניות האכיפה. צריך לאוורר זירה זו על-ידי איוש בעלי תפקידים, ו/או גיבוש הנחיות, נהלים וסדרי עדיפויות, ברוח ציונית לאומית. הכתובת: שר המשפטים!
כאמור, בזירה הפוליטית לא מומלץ כיום להקים 'רעש התנחלותי גדול', מסיבות ידועות של אומות העולם. הפגנות ענק נגד פסיקת בג"צ, בשאלה לכאורה פרטנית של זכויות בעלות, לא יועילו ורק ישחקו לידי השמאל ה'בוגדני', והן לא תצלחנה. מאותן סיבות אין סיכוי ריאלי לעת הזאת לחקיקה שתאפשר הפקעות ממשלתיות באזורים אלו שלא לצרכי ביטחון. כל שנותר הוא לפעול בעיקר בדרכי עקיפין ושתדלנות, כולל על שר הביטחון וסביבתו; ובעיקר - להשקיע מאחורי הקלעים ממון רב לרכישת לבבות, אנשי-קשר וזכויות הקשורות לאדמות מגרון. תשואת ההשקעה תהיה לא רק במגרון אלא בכל רחבי יהודה ושומרון. על מגרון יקום וייפול האתגר הציוני-לאומי של ימינו!
מגרון התנ"כית הייתה על מסלול חורבנה של ירושלים על-ידי סנחריב (שמתם לב לרמז החורבני בשמו?). הפסוקים המצוטטים למעלה משמאל הם מתוך תיאור מסעו הנמרץ והמתריס. ובמסורת חז"ל: "וחלף ביהודה שטף ועבר - עשר מסעות נסע סנחריב באותו היום" [סנהדרין צד, ב] כדי לנופף ידו על ירושלים. האם השמאל ה'בוגדני' הוא נצר לסנחריב?

תאריך:  22/09/2011   |   עודכן:  22/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלום עכשיו  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגרון חלקלק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רשע שבעולם -
אבנר צפוני  |  22/09/11 21:06
2
מגרון חלקלק
ע.ג.  |  23/09/11 14:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
במקום לעמוד על שמירת החוק ואכיפתו, בית המשפט המחוזי ואחריו בית המשפט העליון שולחים את עיריית תל אביב לנהל מו"מ עם העבריינים משדרות רוטשילד. את ההתנהגות הזאת אפשר להסביר רק כפופוליזם ויישור קו עם התקשורת    במיגרון, לעומת זאת, איפשר בג"ץ להרוס בתים באישון לילה לאחר שילדים סולקו ממיטותיהם
מירב ארד
שר התחבורה בחר בביטוי מדויק ביותר כדי לתאר את יחס ועד עובדי הרכבת לנוסעים    ועד עובדי רכבת ישראל משתמש בנוסעים כבני ערובה כי הוא מפעיל כלפיהם סוג של טרור    למדינת ישראל ניסיון רב בטיפול בטרור, הגיע הזמן שהיא תשתמש בו גם כלפי ועד עובדי הרכבת
ראובן לייב
כל הסימנים מעידים שלמדינה החדשה, אם אומנם תקום, אין בכלל סיכוי לשרוד. המכשולים המרובים שנערמים בדרכה הם שיחרצו את גורלה: למן וטו אמריקני על ההכרה בה ועד למאבק עקוב מדם בין שני פלגי הפלשתינים היריבים - הפתח והחמאס - על עוגת שלטון שיקרוס
אברהם הללי
פרשת נצבים שנקראת תמיד לפני ראש השנה מחוברת עם וילך, חיבור זה איננו מקרי. בפרשה מופיע הַפֹּעַל "שוב" שממנו נגזרות מילות הַפֹּעַל "להשיב" , או "שב", או השבה או תשובה כאשר ביטויים אלה מזכירים לקורא הדברים האלה למהר ולהתוודות על חֲטָאָיו ו"לשוב" לראשית שבה הוא היה זך כשלג
גיל נתן
יש משהו אמיתי במשבר גיל העשרה    בגיל 40 יש לפתע איזו חבירה לנוסטלגיה    חברויות מתחדשות, מתרפקים על סיפורי העבר, חוויות. זה המקום בו נעצרים לרגע, חושבים, נזכרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il