X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא למעננו, אלא למען הפגנה חוזרת של העוצמה האמריקנית היה על אובמה לנהוג כפי שנהג. אני רוצה לקוות ומאמין שנאומו לא הושמע רק משיקולי בחירות. נראה שמה שראינו אתמול הוא תחילתה של התפכחות אמריקנית וקשור הרבה יותר להבנה שגישתם בשנתיים האחרונות לנושאי המזרח התיכון הייתה שגויה מיסודה
▪  ▪  ▪
אובמה ונתניהו בפגישתם אתמול [צילום: פלאש 90]
אובמה: אין קיצורי דרך לשלום
איתמר לוין, איציק וולף
הדגיש במיוחד בנאומו את מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל ואת חששותיה של ישראל מפני שכניה * קובע: אין תחליף למו"מ בו שני הצדדים יבינו זה את חששותיו ותקוותיו של זה
לרשימה המלאה

ברק אובמה איבד אתמול סופית את עולמו בשמאל הישראלי. אומנם עוד בפברואר האחרון גדעון לוי כבר קבע (לאחר וטו אמריקני קודם) שאובמה הצטרף לאגף הימני בליכוד. כעת לא נותר לו אלא לשוב ולחבוט ויש להניח שבעיתונו (שהאתר שלו כבר יצר כותרת "לקראת מדינה פלשתינית") יאמצו את דעותיו במלואן. טוב, יתנחמו כמה תומכים אחרונים, מדובר בשיקולי בחירות, ובארצות הברית, כמו בישראל, מבחינה אלקטורלית וציבורית לשמאל הרדיקלי אין כוח ממשי.
אני דווקא רוצה לקוות ומאמין שנאומו של אובמה לא הושמע רק משיקולי בחירות. בנאומו בעצרת האו"ם הוא יכול היה לאזן את הווטו הצפוי עם אמירות שתכליתן לסבר את האוזן הפלשתינית והערבית, כמו למשל שההסדר יתבסס על גבולות 67' ואמירות נגד ההתנחלויות והבנייה בהן. נראה שמה שראינו אתמול הוא תחילתה של התפכחות אמריקנית וקשור הרבה יותר להבנה שגישתם בשנתיים האחרונות לנושאי המזרח התיכון הייתה שגויה מיסודה.
אחת הטעויות הנפוצות שעושים פרשנים רבים (גם בארצות הברית - ראה תומאס פרידמן) היא הערכתם שארצות הברית משלמת מחיר כבד בעולם הערבי על תמיכתה בישראל. זו ראייה פשטנית של המתרחש באזור. עצם קיומה של ישראל ככוח משמעותי באזור וקשריה ההדוקים עם ארצות הברית היו תרומה חשובה ביותר למעמדה באזור. הדבר התבטא בקשרי ארצות הברית ומצרים וירדן. כך גם מעולם לא שמענו שסעודיה או מדינות המפרץ ניתקו את קשריהן עם ארצות הברית בגלל ישראל. נזכיר, רק לשם ההדגמה, כי מצרים ערקה למחנה הגוש המזרחי דווקא בשנות החמישים בהן יחסי ארצות הברית-ישראל היו קרירים למדי, וכרתה שלום עם ישראל לאחר שבחרה להסתמך על ארצות הברית שהייתה בברית איתנה עם ישראל.
על-מנת להדגיש את מעמדה היה על ארצות הברית להבהיר בעבר כי הסכם שלום עם ישראל שבמסגרתו יינתנו ויתורים משמעותיים, אפשרי רק אם ארצות הברית תגבה אותו וזה יקרה כאשר הצד הערבי המעוניין בהסדר יעבור למחנה האמריקני. כך קרה עם מצרים וכך קרה עם ירדן. אפשר לקשקש מפה ועד להודעה חדשה עד כמה קרוב היה ההסכם עם סוריה. לא בכדי התנגד הנשיא הקודם בוש לכל מו"מ, שכן כל עוד סוריה לא עברה למחנה המערבי והבטיחה ניתוק מאירן ומרוסיה, אין שום סיבה להעניק לה הסכם שלום - אפילו אם ישראל משתוקקת לכך.
אובמה קרא מלכתחילה לא נכון את המפה וסבר משום מה משימתו היא לרצות את האיסלאם ואת הלך הרוח השורר בעולם הערבי והמוסלמי. נטישתו החפוזה את חוסני מובארק לגורלו הביאה מיידית למסקנה שארצות הברית נחלשה ושוב אינה מסוגלת, או רוצה, לתמוך בבעלי בריתה המייגעים והתובעניים.
התוצאות היו מיידיות. טורקיה לא הייתה מעזה ליזום פרובוקציה כמו המשט (שנועדה במפורש לתמוך בחמאס!) ולפזר איומים לכל עבר, לא רק עלינו, אלמלא חולשתה של ארצות הברית. הרשות הפלשתינית לא הייתה חולמת על פנייה לאו"ם, תוך עקיפת התיווך האמריקני, אלמלא הגיעה למסקנה שארצות הברית היא נמר של נייר. לא למעננו, אלא למען הפגנה חוזרת של העוצמה האמריקנית היה על אובמה לנהוג כפי שנהג.
באשר לפלשתינים, מהלך הפנייה לאו"ם כמו גם הימנעות שיטתית ממשא-ומתן מבטאים מציאות פוליטית שהשמאל הישראלי מסרב להכיר בה. אין לרשות סמכות פוליטית ומוסרית על העם הפלשתיני. תנועת החמאס בכוחה להטיל וטו על כל הסדר שיתבסס על גבולות 67' עם או בלי זכות שיבה (בהנחה מפוקפקת שבאמת קיים רצון להסדר כזה). מי שיסתכן בחתימת הסדר כזה, יכול לכרות כבר כעת את קברו ואיני מתכוון רק לקבר פוליטי. הכרת האו"ם הייתה פוטרת אותם מהצורך הנורא להסכים בעצמם להסדר סופי על בסיס גבולות 67', שכן בהכרה כזו אין הם מתחייבים לוותר על דבר.
הכרת האו"ם במדינה פלשתינית על בסיס גבולות 67' הייתה מסייעת רבות גם למלך ירדן החוזר ומשמיע תחזיות קודרות - ניתן להבין אותו. הכרה כזו הייתה תורמת להכרה בלגיטימיות של ירדן ודוחה את הרעיון שירדן היא מדינה פלשתינית. לנו אין סיבה להרגיע את חששותיו של עבדאללה בתחום זה - אין לנו כעת סיבה לפעול נגדו. לפעמים מדיניות של שב ואל תעשה היא המדיניות הנכונה ביותר, למרות הטפותיה של ציפי לבני. הבעיה שאנחנו מערביים מדי השוכנים במזרח ומעולם לא רכשנו סבלנות ולא למדנו את אומנות ההמתנה.
הערה ביחס לציפי לבני - מנהיגת קדימה (נכון לעכשיו): הגב' לבני אינה חדלה לדבר על הצורך ועל האפשרות להתחיל במו"מ, להניע את התהליך המדיני וכיו"ב אמירות מעורפלות שמסייעות למסע התעמולה נגד ישראל, אך אינן עוזרות לנו להבין למה היא מתכוונת.
מותר לציבור לשאול את מנהיגת קדימה אלו ויתורים מוקדמים לדעתה יכולה או צריכה לעשות ישראל, אשר יבטיחו את חידוש התהליך המדיני. האם הסכמה להקפאה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות וביו"ש? הסכמה לחלוקת ירושלים? ויתור מוקדם על הכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי? אי-דרישה לוויתור על זכות השיבה? האם ניתן להבין, ציפי לבני, על מה את בעצם מדברת ומה את מציעה ומדוע את סבורה שההצעה תתקבל? גם למנהיגת האופוזיציה מן הראוי שתהיה אחריות כלשהי למוצא פיה.

תאריך:  22/09/2011   |   עודכן:  22/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה שמחכה לאובמה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חוששני
סתם_1  |  22/09/11 23:15
2
ציפי נטולת דרך
ישראל עמיאל  |  23/09/11 00:30
3
מיום נפילת חומות יריחו עד היום
רחב מהמסעדה  |  23/09/11 17:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
רק כשנהפוך ממדינה של צדק ורווחה (מה שאנחנו חייבים להיות) למדינה של צדקה ורווח (מה שאסור לנו להיות), נבין את הנזקים ונאמוד את הכשלים שבעטיים המדינה הזו לא תגיע לגיל 100. כי מדינה שמפקירה את הצדק לטובת הצדקה ואת הרווחה לטובת הרווחים הקלים, לא יכולה להמשיך להתקיים וגם אין לה זכות קיום
אליקים העצני
מניין לקחו את משאבי הבורות, הצביעות, הדמגוגיה, הרשעות והשנאה העצמית, כדי להגיע להאשמות מופרכות ודמיוניות כל כך, על סף הפרנויה והמגלומניה? וכמה חסר מכאן, עד שיזקפו גם את עלילות הדם ואת האינקוויזיציה על חשבון "הסכסוך"?
ד"ר גבי אביטל
המסורת הערבית המתדלקת את השקר הפלשתיני עמוסה בגוויות של יהודים. המסורת של חרב ואש עוברת מדור לדור וכל המרבה ברצח היהודים באשר הם הרי זה משובח. תרומתה של האומה הערבית לאנושות מסתכמת במאה השנים האחרונות בדם, בנפט ועוד דם. גם מבית וגם מחוץ. לא תרבות מיוחדת, לא שפה מיוחדת, רק זו של השנאה ליהודים
טל הריס
אם אכן מדובר במדינה חדשה המתבססת על עקרונות חדשים, יש לתהות איזו מנגינה תלווה את מדינת פלשתין? במידה רבה, זה תלוי בנו. עדיין אפשר להפוך את ההכרזה הפלשתינית בספטמבר להזדמנות שתשרת גם אותנו
הרב ישראל רוזן
על מגרון יקום ויפול האתגר הציוני-לאומי של ימינו!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il