X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שבועיים מאז שדעכה המחאה החברתית וסחפה אחריה עשרות אלפי אנשים, אני תוהה האם המחאה הזאת נתנה אפשרות להביע דעה שונה?
▪  ▪  ▪

המחאה החברתית החלה כקבוצת מחאה בפייסבוק שנתנה ביטוי לחלק מהאוכלוסיה הווירטואלית, אך דווקא מרגלית צנעני הצליחה לערער את ביטחונם בצדקת הדרך.
בילדותי, אמי חינכה אותי שהדברים שבאמת מרגיזים את האחר הם ככל הנראה דברים טיפ-טיפה נכונים עם קורטוב של אמת. אמי הייתה חרדה להמשך לימודי במוסד החינוכי והעדיפה להמליץ לי להיות חכם מאשר צודק.
רוב הבעיות של המדינות שאינן דמוקרטיות נובעות מחוסר יכולת לקבל דעה שונה. אנחנו נחמדים ולבביים עד שהאחר מביע דעה שונה, ואז אנחנו מעמידים עצמנו כ"קורבנות" ומציבים את האחר כחסר בושה הכיצד הסכים לחשוב אחרת.
מרגלית צנעני הטילה ספקות במהות המאבק ובליהוק המופתי בהתגייסות התקשורתית, וחשבה כי המחאה מייצגת צד מסוים של חיים שאינם בסקאלה שלה. באותו הרגע נגמרה האמפתיה. הציגו את דעתה הלגיטימית כחסרת בושה. כיצד העזה האישה ה"צפון-אפריקנית" להטיל ספק בעליבותם הכלכלית של המוחים?
מרגלית היא לא דמות זניחה אך דבריה הם באמת חסרי חשיבות, ולמען האמת היינו מבליגים על המון אמירות שלה, הגם שגרמו לנו חיוך לפעמים. כיצד העזה להטיל דופי באנשי המקצוע שמאחורי המחאה? (מדוע לא מספרים לנו על זה בדרמות הטלוויזיוניות?)
למען גילוי נאות - אני תומך במחאה החברתית במסרים בחוסר היכולת להתקיים בכבוד במדינה, בפגיעה בחלשים, בקפיטליזם החזירי, אך אני בעד דמוקרטיה, בעד שיח ציבורי אמיתי. האם הדמוקרטיה בישראל היא פיקטיבית לדמות מסוימת? האם איננו יכולים להכיל דעה שונה עם תשומת לב סבירה?
מרגלית צנעני לא סיימה את תפקידה, גם אם בחמשת השבועות האחרונים החלה פרשה עם "סיכול ממוקד" שיש התולים בה את הקשר לאמירתה הפוליטית - איני שותף לתורת הקונספירציה.
הפערים בחברה הישראלית משנות ה-70 לא פסו, הודבקו אומנם בחלק מהדברים, אבל ככל הנראה לא פסחו על השיח הציבורי. קשה למצוא את האשמים, אין פה איזה ציר רשע מתוכנן, אבל בהיעדר שיח ציבורי אמיתי, פתוח, חופשי, עם ויסות היחס התקשורתי לדעות שונות, נמצא עצמנו עושים דמוניזציה לאנשים וניפרד מהדמוקרטיה הישראלית שאנו כל-כך אוהבים.

תאריך:  22/09/2011   |   עודכן:  10/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דמוקרטיה או דמוניזציה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פשוט נכון
אבי 2  |  23/09/11 14:58
2
מרגלית צנעני
רוניש  |  25/09/11 19:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אליצור
המציאות המדינית-ביטחונית שהייתה כאן ערב חתימת הסכמי אוסלו, נשמעת היום כמו חלום. טעות או לא טעות? על הוויכוח הנצחי בין הימין לשמאל מי צודק, לא נוותר בשום מחיר
איתמר לוין
השכל הישר מחייב פחות רגולציה - אבל הוועדות ממליצות על יותר    בבידוק ובאבטחה פועלים בצורה מיכנית ובלי כל חשיבה, וכך רק נוצרות סכנות גדולות יותר    מה קורה כאשר חברת החשמל צריכה לחשוב קצת ומדוע ההצעה לטיפול בחובות מזונות נוגדת את ההיגיון    מדוע בכלל נותנת ארה"ב לאחמדינג'אד להיכנס לתחומה    וגם: כיצד נראית מדרכה הנופלת קורבן לעירייה חסרת מינימום של שכל ישר
נעמה טוכפלד
הייתכן שמשה רבינו לא מכיר את התורה שהוריד לעם ישראל מהר סיני? כיוון שהוא מתאר את קיום התורה והמצוות כדבר קרוב ופשוט מאוד לעשייה - לא מעבר לים היא ולא בשמיים היא, אלא כאן, ממש כאן, קרובה וקלה לעשייה
גורי גרוסמן
ברק אובמה מבין היום שחיזוקה של ישראל והתמיכה במהלכי ממשלת נתניהו הוא אינטרס של המדיניות האמריקנית במזרח התיכון הסוער, היות שמדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה והיציבה במזרח התיכון זה לא היה נאום של חובב ציון הזוי, אלא של נשיא הדואג לאינטרסים של ארצו
ד"ר רון בריימן
הגיעה העת לשיחות ישירות שתהיינה באמת בלי תנאים מוקדמים. התנאי המוקדם הנהוג עד כה, שאינו אלא תכתיב, הוא הקמת מדינה לאויב בתוך כבשת הרש, הרבע שנותר מארץ ישראל השלמה באמת, וישראל הרשמית אפילו אינה רואה בכך תנאי מוקדם, אלא בסיס ל"שלום". במקום להמשיך להטיח את הראש בקיר ולדבוק בנוסחה הכושלת בת ה-18 יש לחפש כיוונים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il