X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתן מעמד של מדינה (ולו רק מעמד של "משקיפה") לפלשתינים יסלים את הטקטיקות הקיימות של לוחמה משפטית שהם נוקטים לדרגה השקולה לפצצות גרעיניות חכמות המכוונות הן כלפי ישראל והן כלפי ארה"ב
▪  ▪  ▪
עבאס. תמרון מפוקפק [צילום: AP]
חמאס, פת"ח, הגי'האד האיסלאמי ושותפיהם בתנועה הבינלאומית לדה-לגיטימציה של ישראל כבר מנהלים מלחמה צבאית, כלכלית, דיפלומטית, פוליטית ומשפטית נגד ישראל, וככל שניתן להם - נגד ארה"ב. אל לאו"ם להוסיף עוד כלים ותחמושת ללוחמה המשפטית שלהם.

ברכתה הצפוייה של עצרת האו"ם למדינה פלשתינית בריצת הסיום במסלול העוקף מו"מ ישיר עם ישראל יוסיף נופך חדש ומסוכן למלחמה הקונבנציונלית והבלתי קונבנציונלית שמנהלים הפלשתינים זה עשרות שנים נגד המדינה היהודית - לוחמה משפטית גם נגד ישראל וגם נגד בעלות בריתה.
לוחמה משפטית נגד ישראל בעידוד האו"ם אינה דבר חדש. ב-2004, הכריז ביה"ד הבינלאומי, בדרבונה של העצרת הכללית של האו"ם, על גדר הביטחון שבנתה ישראל כדי לחסום טרוריסטים פלשתינים מלחדור אליה מיהודה ושומרון - גדר שהפחיתה באורח דרמטי את מספרם של מחבלים מתאבדים שחדרו לישראל - כבלתי חוקית. זאת תוך התעלמות מכך שמדינות רבות, ובכללן ארה"ב וערב הסעודית, הקימו גדר לאורך גבולותיהן. והאם הזכרנו כי ישראל היא החברה היחידה באו"ם המנועה מלשרת בביה"ד הבינלאומי?
ב-2010 סייע ביה"ד האירופי לצדק למסע הלוחמה הכלכלית נגד ישראל, בהחלטתו כי מוצרים שמייצרת חברה בבעלות יהודית הנמצאת במישור אדומים אינם זכאים לאותם פטורים ממכס כמו המוצרים של חברות פלשתיניות ביו"ש או של כל החברות בישראל בגבולות שלפני יוני 1967.
טורקיה, נחושה לא להיוותר מאחור, הגיבה לדוח פאלמר של האו"ם - שהצדיק את ישראל בתקרית המאוי מרמרה - בהורדת דרג הקשרים הדיפלומטיים והצבאיים ובאיומים בהטלת סנקציות כלכליות. אך שר החוץ הטורקי גם הכריז על מה שכינה "תוכנית ב'" - לתבוע לדין את ישראל ישירות ולסייע לאחרים לתבוע לדין חיילים ומנהיגים ישראלים במדינות שונות ברחבי העולם.
ביה"ד הפלילי הבינלאומי יהפוך לחזית עיקרית נגד ישראל
ארה"ב נאבקת זה זמן באסטרטגיות המגוונות של לוחמה משפטית המופעלות נגדה. בניו-יורק למשל אלה "הרואים משהו" ו"אומרים משהו" מוגנים מפני תביעות משפטיות מופקרות באמצעות "חוק החירות לדווח על טרור". על עיתונאים וסופרים המדווחים על טרור מגן עתה מפני תביעות דיבה חסרות בסיס, יקרות ומרתיעות בחו"ל, "חוק ההגנה מפני טרור דיבה", שנחקק בהשראתה של ד"ר ארנפלד (אחת מכותבות מאמר זה), שנתבעה בלונדון על דיבה, לאחר שהצביעה על איש עסקים סעודי כמממן טרור. בעקבות זאת, חוקק הקונגרס האמריקני את "חוק הדיבור".
מתן מעמד של מדינה (ולו רק מעמד של "משקיפה") לפלשתינים יסלים את הטקטיקות הקיימות של לוחמה משפטית שהם נוקטים לדרגה השקולה לפצצות גרעיניות חכמות המכוונות הן כלפי ישראל והן כלפי ארה"ב, ויהפוך את מוסדות הפלשתינים לביצורים כמעט בלתי חדירים מפני הטלת אחריות בגין קורבנות טרור.
לדוגמה, ברגע שתהיה לפלשתינים, כמדינה, הסמכות לתבוע ישירות את ישראל בביה"ד הבינלאומי, יכריז זה על הסגר הימי של ישראל על עזה - שנועד למנוע מחמאס להצטייד בנשק ובתחמושת שיופעלו נגד ערי ישראל - כבלתי חוקי.
אך נראה כי המקום שבו תנוצל ביותר לרעה הזכות למדינה יהיה ביה"ד הפלילי הבינלאומי. ישראל, כמו ארה"ב, לא הצטרפה לבית דין זה, על-מנת להגן על אזרחיה מפני תביעות פוליטיות. בהבינה כי המפתח לשערי בית הדין הוא מעמד של מדינה, קיבלה על עצמה ב-2009 הרשות הפלשתינית את סמכות השיפוט שלו, המוענקת למדינות, על "שטח פלשתין", ובתמורה הוענקו לה אותן סמכויות שיש למדינות החברות בבית הדין.
עד היום נכשל תמרון מפוקפק זה. אך הכרזת האו"ם על מדינה תעניק מיד לפלשתינים חברות מלאה בביה"ד הפלילי הבינלאומי, ואת היכולת לתבוע במסגרתו כל חייל ישראל ביו"ש ובעזה הפועל כדי ליירט מתקפות טילים ומחבלים מתאבדים, וכל אזרח ישראלי (וכן אמריקני) החיים מחוץ לגבולות 67'. ישראלים יהפכו לפליטים גלובליים, וביה"ד הפלילי הבינלאומי יהפוך לעוד פורום בינלאומי עויין שבו יהיה על ישראל להגן ללא הפסק על עצם הלגיטימיות שלה, כלומר על זכותה לא להיות מותקפת ולפעול להגנתה העצמית.
הכרת האו"ם במדינה פלשתינית גם תחסום קורבנות אמריקנים של טרור פלשתיני מהשגת צדק בבתי משפט אמריקנים, על-ידי הענקה למוסדות פלשתינים המעורבים בטרור מחסה של חסינות השמורה רק למדינות.
חמאס, פת"ח, הגי'האד האיסלאמי ושותפיהם בתנועה הבינלאומית לדה-לגיטימציה של ישראל כבר מנהלים מלחמה צבאית, כלכלית, דיפלומטית, פוליטית ומשפטית נגד ישראל, וככל שניתן להם - נגד ארה"ב. אל לאו"ם להוסיף עוד כלים ותחמושת ללוחמה המשפטית שלהם.

פורסם במקור ב-Daily News.
רורי לנסמן הוא נציגה של קווינס במועצה המחוקקת וחבר במועצה המייעצת של ה-Lawfare Project.
ד"ר רחל ארנפלד היא מנהלת המרכז האמריקני לדמוקרטיה ומחברת הספר Funding Evil: How Terrorism is Financed - and How to Stop It.
תאריך:  24/09/2011   |   עודכן:  24/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לתגמל את הלוחמה המשפטית הפלשתינית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כן, לצערי זה רק קצה קרחון הצונ
סתם_1  |  24/09/11 23:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל נתן
לרובנו התפקיד עושה את מי שאנו    אנחנו רודפים אחרי תארים, תפקידים, טייטלים אבל שוכחים מי אנחנו    אנחנו רוצים יותר ולא תמיד יודעים להכיל
טל פבל
בעת ההפגנות והמהומות של יוני 2009 לאחר הבחירות לנשיאות באירן, נמסר כי מפגינים רבים נעצרו ובעת חקירתם הוצגו בפניהם הודעות SMS ששלחו ותמלילי שיחותיהם
נסים גבאי
איזה כיף לחיות בכפר הגלובלי. כולם דואגים לכולם. כולם משתתפים בצער כולם. כולם בסירה אחת – רק שהסירה הזו איננה אותה סירה. הסירה הזו, שבה אנו שטים, משטה בנו
יובל ברנדשטטר
השקר הגדול שבאמצעותו שואפים אויבי ישראל להכריע אותה ולהשמידה
אורי שטרוזמן
במצב היום, עיקרון הפרדת הרשויות מחייב הגבלת סמכויותיו של בית המשפט העליון    הפתרון המוצע כיום בהצעתנו לחוקה - מתן הסמכות לכנסת ברוב חבריה לאשרר את החוק הראוי לביטול לפי דעת בית המשפט העליון - הולם את המציאות ואת השיטה הדמוקרטית
רשימות נוספות
המדינה הפלשתינית – מבט מבפנים  /  מרדכי קידר
מה שבטוח: תום אין בו  /  קובי קמין
הזדמנות למדינאות גדולה  /  רפאל ישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il