X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שריפת המסגד בטובא זנגריה היא פעולה פרובוקטיבית של אנשי איסלאם קיצוניים איפה התייחסותם של ראש הממשלה ונשיא המדינה לרציחתם של תינוק ואביו שנסעו ברכבם ונרגמו באבנים על-ידי ערבים בני עוולה?
▪  ▪  ▪
המסגד השרוף בטובא זנגריה. פעולת ''תג מחיר''? [צילום: פלאש 90]
   איציק וולף
מסגד הוצת בטובא זנגריה בפעולת 'תג מחיר'

נשיא המדינה במסגד: מלא בושה וכלימה
איציק וולף
ראש אגף המבצעים במשטרה הורה על תגבור השמירה סביב מסגדים בעקבות חילול המסגד בכפר טובא זנגריה * אחר-הצהריים הגיעו לכפר נשיא המדינה כשהוא מלווה ברבנים הראשיים לישראל ובמנהיגי הנוצרים והדרוזים בישראל על-מנת להביע את זעזועם מהצתת המסגד
לרשימה המלאה

נתניהו על הצתת המסגד: "רתחתי מזעם"
עידן יוסף
ראש הממשלה הנחה את השב"כ לחקור את ההצתה בטובא זנגריה * "ערכי חופש דת ופולחן הם עליונים" * תושבי הכפר יידו אבנים בתגובה
לרשימה המלאה

   איציק וולף
הוצת בניין המועצה בטובא זנגריה

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס בחריפות להצתת המסגד בטובא זנגריה: "אני רוצה להביע זעזוע עמוק מהאירוע המחריד של הצתת המסגד. לא יעלה על הדעת שיהודי יפגע בקדושה של אחר. זהו מעשה לא יהודי, לא חוקי, לא מוסרי ומטיל עלינו בושה כבדה. אני מגנה בכל לשון מעשה נורא זה".
מהיכן יש לנשיא פרס מושג מי היו המציתים? הרי לא ייתכן שהנשיא כבר הסיק מסקנות רק על-פי נהמות ליבו. הכפר טובא זנגריה נמצא במרכזם של מספר יישובים יהודיים ובדרך כלל הוא כפר שקט ללא בעיות מיוחדות. ככל שעובר הזמן, הולך ומתבהר למשטרה שאין כל קשר בין מה שמכונה "תג מחיר" ובין שריפת המסגד בזנגריה, ונכון לכתיבת שורות אלו נעצרו שלושה תושבי חברון כחשודים במעשה.
מתברר שזמן רב מנסים אנשי "התנועה האיסלאמית" הידועה לשמצה לרתום את צעירי הכפר למאבק נגד מדינת ישראל, אבל ללא הצלחה יתרה. בכפר יש מתחים פנימיים ובריונות, ולצעירים תושבי הכפר משבט אלהייב אין את הזמן והרצון לשתף פעולה עם התנועה האיסלאמית המנסה בכל כוחה להשתלט על הכפר לטובת שנאת המדינה ולפעול נגדה.
תושבי הכפר ידועים בשיתוף פעולה ביטחוני עם מדינת ישראל עוד מימי הפלמ"ח ונראה ששריפת המסגד היא פעולה פרובוקטיבית של אנשי איסלאם קיצוניים, במטרה להבעיר את השטח ובכך הם הצליחו. המחבלים התקשורתיים ובעיקר הפרשנים הפכו לחוקרי משטרה והסיקו על-פי "הסימנים בשטח" כי מדובר במעשה של אנשי "תג מחיר".
צעירים מהכפר הציתו את בניין המועצה וגרמו נזק למתנ"ס המקומי, ואחר-כך שרפו צמיגים והציתו את דגל המדינה. השוטרים פיזרו את המפגינים באמצעות גז מדמיע ואמצעים נוספים.
ראש הממשלה היה מזועזע מהמעשה הנפשע והוקיע את מציתי המסגד. לא שמעתי אותו מתייחס אפילו ברמז לרציחתם של תינוק ואביו שנסעו ברכבם ונרגמו באבנים על-ידי ערבים בני עוולה. הנושא טואטא אל מתחת לפני השטח, והגדיל לעשות שר הביטחון אהוד ברק שניסה לטשטש את המקרה ולהציגו כתאונת דרכים.
אני מציע לכל מי שהסיקו מסקנות נגד המתיישבים לערוך חשבון נפש בימים אלו ולהפסיק לשסות ולפלג את שני חלקי העם אלו באלו. אני מצפה מכבוד הנשיא שמעון פרס, שמיהר להגיע אל המסגד השרוף ולעשות "הצגה" תקשורתית שאפשר ללמד אצל טובי המורים למשחק ותוך כדי להטיל רפש בחצי העם שהוא מייצג, להתנצל.
מר שמעון פרס, כמו שמיהרת להגיע למקום האירוע ולהכפיש, הייתי מצפה שתגיע גם למקום ה"תאונה" של אב ותינוק שנרצחו בכך שרכבם איבד שליטה כתוצאה מזריקת אבן ותגלה את האמפתיה שגילית במסגד. להזכירך, גם מתיישביי איו"ש מחזיקים בתעודת זהות של מדינת ישראל ואתה גם הנשיא שלהם. אבל כנראה שאין סיכוי שתעשה זאת, כי ככל הנראה אתה סובל מאוטו-אנטישמיות המופנית כנגד תושבים שאתה היית שותף להבאתם לגור ב"שטחים" המשוחררים (לא הכבושים).
מר פרס, אנחנו נמצאים רגע לפני כניסתו של יום כיפור ועליך לבקש סליחה מאנשי ההתיישבות היהודית שמיהרת להכפיש, או לחלופין - ללכת הביתה. מהמחבלים התקשורתיים אין לי ציפיות.

תאריך:  04/10/2011   |   עודכן:  06/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זנגריה לוהטת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
פרס יזכר לדראון עולם על פשעיו  ל"ת
כנגד עם ישראל  |  6/10/11 13:04
2
הנשיא "הערבי"
אלטער קרקר  |  6/10/11 14:20
3
פרס עדין חולם על מזרח תיכון חד
יוסי ק  |  6/10/11 14:27
4
הצביעות והשקר של השמאל ל"ת
ידוע מזה 120 שנה  |  6/10/11 15:20
5
די לסיפורים איכן האמונים על...
בר דרור דוד  |  6/10/11 15:24
6
הצביעות והשקר של השמאל ל"ת
ידוע מזה 120 שנה  |  6/10/11 15:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
היא רכה, בתולה ויקרה מאוד, אך הגאונות השיווקית המסתתרת מאחוריה היא אדירה. פרגית, חברים, היא בסך-הכל ירך של עוף שהוצאו ממנו עצמותיו ושעורו הופשט...
רובי סייבל
מן ההיבט החוקי, אין הפלשתינים חייבים לציין בבקשה זו להכרה בפלשתין כחברה בארגון האו"ם מה הם מעריכים כגבולותיהם. עם זאת, לשני המסמכים אליהם הם מתייחסים בבקשתם, הלא הם החלטה 181 והצהרת העצמאות הפלשתינית משנת 1988 אין כל קשר לגבולות 1967
רפי לאופרט
מול הערבים מנהלת ישראל זה עשרות בשנים מו"מ מדיני אסימטרי, משמע: צד אחד מתחייב למהלכים בלתי-הפיכים, בעוד הצד האחר מבצע בעקשנות ובהתמדה אך ורק מהלכים הפיכים    זהו הפרוש המעשי של הנוסחה: "שטחים תמורת שלום"; חייבים להפסיק זאת כאן ועכשיו
טליה פישמן
השבוע היה זה תורו של המועמד הרפובליקני הרמן מקיין להוביל בסקרים בעוד שלפני שבוע היה זה ריק פרי שקיבל שער במגזין TIME. זה מתשנה מרגע לרגע, ולא ניתן מי יהיה המועמד המוביל בשבוע הבא
עפר דרורי
בסופו של דבר זוהי בעיה של כולנו, האזרחים שנזקקים מדי פעם לבתי חולים עבור עצמם או עברו הוריהם ופוגשים שם את המתמחים בתורנות אחת אין סופית. לטובת הרפואה הציבורית בישראל על המתמחים להתאגד וליצור את השינוי המיוחל עבור כולנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il