X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הם לא חזרו איתי. אריה הצליח יחסית. רק נפל בשבי. כולם לחמו לידי. בחטיבה 600. זו החטיבה עם מיטב לוחמי השריון . בוגרי מלחמת ההתשה שזה מקרוב השתחררו משירותם הסדיר. מפקדי טנקים, תותחנים וטענים קשרים שלא היה שני להם בשריון
▪  ▪  ▪
חיל השריון שועט צפונה אל הגבול עם פרוץ המלחמה [צילום: איתן הריס/לע"מ]
אילן קיטאי ז"ל

מוטי קורב ז"ל

זאב אורפז ז"ל

משה מילדינר ז"ל

כְּבַקָּרַת רועֶה עֶדְרו.
מַעֲבִיר צאנו תַּחַת שִׁבְטו.
כֵּן תַּעֲבִיר וְתִסְפּר וְתִמְנֶה וְתִפְקד נֶפֶשׁ כָּל חָי.
קטע זה מתפילת יום הכיפורים מתנגן לי בראשי כל ימי חיי. התרגשתי בשמעי אותו לראשונה בשנת האבל על מות אבי. בן 9 הייתי והלכתי עם דודי לבית הכנסת שם ניסיתי להבין מדוע אבי הנפלא באדם, לטעמי, לא צלח את מעברו תחת ידי הקב"ה. זה הניגון שהתנגן בראשי יותר מפעם אחת בשבתי בכסא התותחן בטנק הM60 המשופר בסיני. קיוויתי שהרועה יעבירני תחת ידיו ויאפשר לי לשוב לרעייתי הטרייה והאהובה ולבני שבדיוק נעמד בלול. כדי להבטיח זאת אף צבעתי באותיות קידוש לבנה את שמו, סהר, על חזית הטנק. משל לא יהיה מי שיעיז לפגוע בו.
קיוויתי גם כי חברי ישובו עמי. עם תום שירותי הצבאי שמרתי על קשר הדוק עם מעטים מחברי להדרכת תותחנים בבית ספר לשריון. ראשון היה משה מילדינר, הקרוב ביותר שנסע ללמוד רפואה בבולוניה . השני שהתחיל, אט אט, למלא את מקומו היה זאביק אורפז מקבוץ שמיר שעבר לגור בסמוך אלינו בת"א ובילה עמי לילות בשיחות על מהות החיים, על המבנה החברתי הרצוי ועל שנאת המלחמה. והיה מוטי קורב שאיתו דווקא התחברתי יותר אחרי השחרור מהצבא על-אף ששירתנו יחד. היה עוד אחד נוסף שהיה קרוב מאוד בסדיר אך קצת התנתק בהמשך, אריה. היו גם אחרים אך איתם הקשר היה יותר רופף.
במהלך המלחמה נולד לי חבר נוסף: הכרתיו שבוע ודי נקשרנו. אילן קיטאי היה שמו. קיבוצניק מקסים מנווה ים. משה, זאביק, מוטי ואילן לא עברו בבקרת הרועה. הם לא חזרו איתי. אריה הצליח יחסית. רק נפל בשבי. כולם לחמו לידי. בחטיבה 600. זו החטיבה עם מיטב לוחמי השריון . בוגרי מלחמת ההתשה שזה מקרוב השתחררו משירותם הסדיר. מפקדי טנקים, תותחנים וטענים קשרים שלא היה שני להם בשריון.
38 שנים אחרי אותה מלחמה ארורה. 38 שנים אחרי המחדל המודיעיני. 38 שנים אחרי חטא היוהרה המדינית. אני מרגיש חובה להעלות את זכרם וחשוב מכך להציג את הפוטנציאל שאבד. את הכישרון שירד לטמיון בחולות סיני.
משה נפל בליל הפריצה בצומת טרטור לקסיקון. טען קשר בטנק סמ"פ. הטנק נפגע. הצוות קפץ החוצה ונורה באש המצרים באותו לילה עקוב מדם בצומת. בנפילתו היה סטודנט לרפואה באיטליה. ההחמצה הגדולה היא אובדן רופא מוכשר. גניקולוג, אני מניח, על-פי משיכתו למין היפה. רגישותו החברתית הייתה מביאה אותו גם לעמוד בראש מאבק הרופאים. אצלו זה לא היה נגמר בקרע עם המתמחים.
מוטי נפגע על ידי. טיל נ"ט מצרי קרע את העורק הראשי בצווארו. מוטי דימם למוות בתאג"ד בצומת לקסיקון. מסוקים לפינוי לא היו זמינים ומלאכת הקודש של הרופא לא הספיקה להשאירו בחיים. ארכיטקט יוצא דופן הפסדנו. בדיוק סיים את לימודיו כהנדסאי והגיש תזה. יצירתי ומוכשר עם ראייה מעוררת השתאות. היום היה ודאי מוזמן, דרך קבע, לכל הביאנלות בעולם.
אילן קיטאי היה עמי בטנק. לחמנו על הרחבת מסדרון הצליחה. רגע אחד מיומנותי כתותחן הצילה חיינו כאשר פגעתי תוך כדי הימלטות לאחור בג'יפ מצרי שירה עלינו טיל ורגע לאחר מכן נפגענו. אילן למד הנדסה. בלילה שלפני נפילתו סיפר לי על תוכניותיו : ראשית, אמר, אשב עם אבי ונשתכר ביחד. אראה לו (לאבי) שגם אני יודע לשתות. זאת גם אמר לי שכתב במכתב האחרון הביתה. מכתב שנשאר בכיס הסרבל שלי המלא בדם ואשר קברתיו אי שם בסיני. אינני בטוח שהיה עובד כמהנדס אך משוכנע אני כי כקיבוצניק ערכי היה מתנגד להליכי ההפרטה ואלי מצליח להציל את תנועתו וקיבוצו. בביתם שהיה מתכנן היה גר, בלי ספק, כי גורם האנושי עמד במרכז הווייתו.
זאביק הפציפיסט שונא המלחמות נפל בדרך המסמלת, יותר מכל, את זוועות המלחמה. לימים סופר כי טנקו נפגע. הוא ועוד אחד מצוותו הרימו ידיהם אך נורו. שניים מחבריהם שקפצו לצד השני נלקחו לשבי וחזרו. זאביק נון קונפורמיסט בנשמתו .יזם וחדשן היה בלי ספק מתומכי המחאה החברתית של היום והצורך ביוזמה מדינית. אם כי האינדבדואליזם שלו היה מרחיקו מכל מסגרת ומכל תנועה. הוא היה בא לאי. מביא את תובנותיו החכמות ומבקש כי אני בפעילותי הציבורית אקדם זאת. הוא לא.
ארבעה חברים היו לי לפני יום הכיפורים. רק אני שרדתי. מעולם לא שאלתי עצמי למה? חובה אחת יש לי לדאוג שהם והלחימה הרואית של חטיבה 600 לעולם לא יישכחו.

תאריך:  05/10/2011   |   עודכן:  05/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משה, זאביק, מוטי ואילן לא עברו בבקרת הרועה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בקש סליחה מעם ישראל!!!
אריה פרי  |  5/10/11 15:47
 
- אני מתבייש שיש לי שם דומה לשלך
פרי אריה  |  5/10/11 21:35
 
- תגיב בשמך המלא- יורם דורי
אריה פרי  |  5/10/11 22:32
2
יהי זכרם ברוך
דוד מיהוד  |  5/10/11 19:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי דניאל
המשרד לסיוע משפטי הוא מנגנון מסואב שהחל כנראה מתוך כוונות טובות, אבל השתלטו עליו נשים עם אג'נדה מגדרית. בכספי המדינה משתמש אורגן של המדינה כדי ללבות יצרים, לעודד גירושין, להתסיס, לקדם אג'נדות, לנהוג בהפליה על בסיס מין, ולרסק בכל דרך אפשרית את יכולתם של גברים גרושים ופרודים, ואבות לילדים להתקיים כלכלית, ולשמור על קשר עם ילדיהם
הרצל חקק
שלמה גינוסר אינו רק עיתונאי, אלא מבטא הלכי רוח של חברה, צופה מקורי על 'בית ישראל', חושף צפונות ומעצב דרך חיים. אסופת המאמרים שיצאה לאור לאחר מותו, מוכיחה לנו שיש ערך ספרותי וחברתי למאמרים טובים שפורסמו בעיתון, גם אם מיהרנו לעטוף בו דגים
גיל נתן
אבל מיהו המנהיג שיעז להרכיב קואליציה ללא חרדים? האם החשש מאובדן תמיכת יהדות ארה"ב בישראל הוא הגורם? אולי נפסיק להשלות את עצמנו שאנו חיים בזכות יהודי ארה"ב שברחו ובחרו להשתקע בנכר, אבל מתגאים בתמיכתם בישראל מרחוק
יוסי דר
לא ברור מהיכן שאב מר גזית את ההשראה כך להגדיר את החרדים. לי זה הזכיר, משום מה, קטע הלקוח מתוך הספר "מיין קאמפף" של היטלר. ולא, גבי גזית אינו נאצי. חס וחלילה. הוא סתם אידיוט
איתמר פסקל
הסליחה היא נכונה כאשר היא ניתנת בלב שלם ולא מתוך אילוץ חיצוני. ביום הכיפורים מופעל על כולנו לחץ חברתי ודתי לסלוח וכך אנשים עלולים למצוא את עצמם אומרים לחברם שהם סלחו ומחלו, אף שבליבם פנימה הם לא חשים כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il