X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם בפעולות תג מחיר וגם בעת המחאה החברתית פעלו אנשים שלמען עמדתם הפוליטית היו מוכנים להשתמש באלו שגורלם לא שפר עליהם. מימין - מנוצלים נערים מנותקים ומשמאל - מוכי גורל, נרקומנים ומחוסרי דיור. יש לומר, הניצול מימין אכזרי ומכוער יותר מזה שמשמאל, אשר בו בתוך הניצול המחאתי יש גם דאגה ואכפתיות. אך בשניהם יש ניצול ציני שחייב להיפסק
▪  ▪  ▪
במאהלים כבר לא יושבים מוחים אלא מוכי גורל אומללים [צילום: AP]

עמדה פוליטית, פעילות פוליטית ומחאה פוליטית הם מבורכים, וקל לומר זאת בימים אלו בישראל. בפוליטיקה ישנה ציניות רבה, כיעור רב ונצלנות רבה גם כן, ואלו טענות שקל למרבית הציבור להסכים עמן. ציניות מכוערת זו מתקיימת בשני היבטים של מחאה פוליטית, בלתי חוקית, בישראל היום, בשני מוקדים, שלמרות נוכחותם הגדולה בתקשורת הישראלית, נראה שהיבטיהם המכוערים, הציניים והבלתי ראויים לא עולים די לדיון ביקורתי. האחד הוא מימין והשני משמאל.
"נוער הגבעות" ומבצעי "תג מחיר" עולים לדיונים ציבוריים רבים. היחס אליהם נע בין גינוי ברור לגינוי רפה ועד לתמיכה גלויה ועליזה. אך היבט חמור בהתנהלותם של "נערי הגבעות" הללו ושולחיהם לא זוכה לכל התייחסות ציבורית. היבט זה חמור כל כך שהוא נמצא מעבר לשאלות על דרכם של אותם "נוער גבעות", מבחינה אידיאולוגית ופוליטית. עניין זה הוא עובדת ניצולם הציני של נערים בסיכון וצעירים מנותקים, שילוחם אל גבעות נטושות ביו"ש, עידודם להתנתק ממשפחותיהם, הרחקתם ממסגרות חינוכיות ותעסוקתיות ועידודם להתנהגויות הגורמות להם לעימות תדיר עם כוחות הביטחון.
עובדת קיומם של מאחזים לא חוקיים בשטחים ידועה, במרביתם חיים בגירים ורבים מהם בעלי משפחות, במרבית המאחזים הללו מבנים מסודרים - בתים של ממש או לפחות קרוונים. אך כמה מאחזים בלתי חוקיים, שהמפורסם שבהם הוא רמת-מגרון, הם "מאחזי ילדים" בהם אין אף מבוגר אחראי, אלא ישנם עד לכמה עשרות קטינים וקטינות, החיים לרוב על גבעה נטושה, באוהל, צריף מט ליפול או סוכה ארעית. הללו נשלחים לשם על-ידי כמה מהאישים המוכרים בציבור הימני - ח"כ מיכאל בן-ארי ועוזרו הנאמן איתמר בן-גביר, דניאלה וייס ואחרים וכל זאת בידיעת המועצות האזוריות וראשי מועצת יש"ע.
נערים ונערות אלו מתמקמים על גבעות בשטחי יו"ש, מבצעים את האלימות המכונה "תג מחיר", כלפי פלשתינים וכלפי כוחות הביטחון, מוצאים עצמם בעימות מתמיד וכמובן שבסכנת חיים מתמדת וללא מענה לזכויות הבסיסית של קטין בישראל-הגנת אפוטרופוס אחראי, הכוונה ואפשרות ללמוד ולפתח עתיד. רבים מהם מחזיקים בגילם הצעיר כמה וכמה תיקים פליליים, שכמובן שיפריעו להם בהמשך חייהם. כל זאת נעשה תוך הכוונתם המפוקפקת של אותם פעילי ימין קיצוניים, כפי שהם עצמם מודים ומודיעים, כמו למשל בכתבה ענקית בנושא שהתפרסמה לפני שבועות מספר במוסף ידיעות אחרונות.
גם תומכי הימין הנלהבים ביותר וגם חסידי "ארץ ישראל השלמה" הדבקים ביותר צריכים לגנות את העובדה שבני נוער מנותקים נשלחים למשימות אליהן המבוגרים לא רוצים ללכת. לעבור על החוק מגונה בעיני תמיד, אך אם רוצה אדם לעבור על החוק, כי עקרונותיו מנחים אותו שמה, שיעשה זאת, שלא ישלח לשם את הנערים "שישחקו לפניו". יקרה אשר יקרה לשטחי הגדה המערבית, אין כל הצדקה לפגיעה בעתידם של עשרות נערים ונערות שכל חטאם הוא שהלכו שולל אחר אותם משיחי שקר, אנשי ימין ציניים- בן-גביר, בן ארי, וייס ואחרים.
המחאה החברתית של הקיץ האחרון תפסה את העם כולו ומשפיעה על כל הפלגים, העמדות והחלקים בעם. עם זאת, אין להתעלם מכך שהשמאל הישראלי לגווניו השונים היה נוכח במחאה זו משמעותית יותר מהימין. השמאל הישראלי, בעיקר חלקיו הקיצוניים יותר הם מהפעילים היותר בולטים בהמשך המחאה הזו עתה. חלק מהמאבקים אותם ראינו ואנחנו רואים הם המאבקים לשימור המאהלים, בעיקר בתל אביב, שפונו זה לא מכבר. במאהלים אלו כבר כמעט ואין פעילים ומוחים, אלא מוכי גורל אומללים.
נרקומנים, חסרי בית ושאר אומללים (למעשה לא מעטים מאלו שיכלו להגיע אל גבעות המאחזים ביו"ש) הם התושבים הכמעט בלעדיים של המאהלים, שנותרו בארץ ושפונו בתל אביב. לרבים מהם אין לאן ללכת ויש להעבירם לטיפול הרווחה בערים השונות, לא תמיד הדבר נעשה וכפי שיודע כל קורא, רשויות הרווחה לא תמיד מצליחות בתפקידן עקב קיצוצי תקציבים ויחס מחפיר מצד הממשלה. עם זאת, העובדה שהמאבק העיקרי של פעילי המאה ואנשי השמאל שכבר אינם דרים במאהלים אלו מתמקד בהשארתם של המאהלים כאמצעי מחאה.
אלו ואלו הם אנשים שלמען עמדתם הפוליטית מוכנים להשתמש באלו שגורלם לא שפר עליהם. מימין מנוצלים נערים מנותקים, משמאל מוכי גורל, נרקומנים ומחוסרי דיור. יש לומר, הניצול מימין אכזרי, ציני ומכוער יותר מזה שמשמאל, אשר בו בתוך הניצול המחאתי יש גם דאגה ואכפתיות. אך כאן וכאן יש ניצול ציני ומכוער, שחייב להיפסק.
יש לומר גם זאת, המנצלים מימין אוחזים באג'נדה ימנית קיצונית בלתי ישימה והזויה הנאבקת בגלוי נגד מוסדות המדינה ובראשם מערכות החוק, המשפט וכוחות הביטחון. המנצלים משמאל אוחזים באג'נדה שאמנם מתחפשת כחברתית, אך היא אג'נדה מהפכנית קיצונית ובלתי ישימה, לעיתים גם כזו המערערת על מוסדות המדינה. אלו ואלו נצלנים, אלו ואלו קיצוניים בהשקפתם. אלו ואלו צריכים לשלם בעצמם את המחיר שאותו הם תובעים מאומללים ומוכי גורל לשלם למענם.

תאריך:  09/10/2011   |   עודכן:  10/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
להבדיל מנוח שידע מראש לאטום את התיבה עוד לפני שנרטבה, רובם של מומחי בתי המשפט קובעים ליקויי איטום רק כאשר הם רואים רטיבות, ומתעלמים ממפרטי ביצוע ומהוראות חקיקת המשנה ומפרטי ביצוע מקובלים בתחום. המומחים, להבדיל מנוח, יודעים בוודאות כי ירד גשם...
אלישע פורת
במהלך השנים האחרונות אני עוקב אחר חייו ועבודתו של משורר היידיש הנשכח משה ליפשיץ. 1894 אוקראינה - 1940 תל אביב ארץ ישראל. בין השאר מתגלגלות לידי פנינים של הומור עליו, וברצוני לבחון שתיים מהן
נסים גבאי
אם למקבלי ההחלטות ולנבחרי העם אין פתרון לבעיית השתייה, שיעשו אחת משתיים: ילכו לביתם ויגיעו מחליפיהם עם בשורות טובות, או שימצאו פתרון    רוצים טיפה מרה אחת פחות בחיינו
רועי אורן
באירופה נלחמים במגיפת ההשמנה באמצעות הטלת מיסים על בעלי שומן רווי גבוה    ממשלות הונגריה ודנמרק מצפות להכנסות של מיליונים    בארה"ב מתפשט גל המחאה הציבורית ומאות נעצרו על-ידי המשטרה
איתמר ברתור
בניגוד לאַדֶמֶת או לחזרת, דתל"שת איננה מחלה. אנו הדתל"שים לא נטשנו את משפחותינו, את חברינו, ובמובן מסוים אפילו לא את החברה הדתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il